Wat hiervan te leren?

31-10-2011 18:46 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even onder een andere naam i.v.m. herkenning.

Ruim 18 maanden vrijwel dagelijks contact met iemand gehad via e-mail en chat. Urenlange gesprekken. Hij wist alles van mij en hij vertelde ook veel. Mijn partner wist ervan, zijn partner ook zei hij. Dat laatste blijkt nu niet zo te zijn. Ze heeft hem betrapt en nu is het over. Ik weet dat het beter is, maar het doet pijn. Vooral omdat ik nu aan alles twijfel wat gezegd is. Ik vind het moeilijk te begrijpen dat iemand dat zo kan beëindigen.

Ik geloof dat je van alles wat gebeurt in het leven moet leren. Ik vraag me af wat ik hiervan moet leren.
quote:phoolan schreef op 31 oktober 2011 @ 19:00:

[...]

Het is weer vacansiiieeee in Lapland MottoJattert
quote:MonaTwist schreef op 31 oktober 2011 @ 19:25:

[...]

MottoJattert Nee, dat heet samenwerking!
quote:phoolan schreef op 31 oktober 2011 @ 19:26:

[...]

Nee, dat heet samenwerking!Tssssssk
quote:MonaTwist schreef op 31 oktober 2011 @ 19:30:

[...]

Tssssssk Werk jij soms bij Cor& Don ?
Ik zocht seksuele spanning, daarover met mijn partner afspraken gemaakt. Alles mocht behalve de fysieke daad, dat is dus ook niet gebeurd. Precies die spanning vond ik bij hem.

Mijn partner wist alles, dat het vaak en veel was, dat het seksueel getint was, geen geheimen voor hem.

Nu zie ik ook wel in dat het niet helemaal normaal was, en dit ga ik ook nooit meer doen. Tenminste dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen.

Waarom het zeer doet? Omdat ik het gevoel heb dat iemand al die tijd niet eerlijk tegen me is geweest, weet niet wat waar was, wat niet waar was. Voel me voor de gek gehouden en een naïeve koe.

Het doet zeer omdat hij mijn tweede maatje was, hij wist letterlijk alles van me. En ik dacht ook veel van hem te weten.
Als antwoord op je topictitel: misschien dat je mensen het best kan beoordelen op daden en niet alleen op woorden. En iemand die je alleen via mail en chat kent, ken je dus voor een heel groot deel niet.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie werkelijk waar de lol er niet van in om anderhalf jaar (!) te chatten met iemand. En dan heb je ook nog een partner
@ ericje

Ja hoor, dat kan enorm leuk, spannend, en geil zijn.

En verslavend is het ook nog...

Heb zelf ook zoiets gehad. Eindigde ook op een rot manier waarbij ik voorgelogen bleek.

Voelde me ook een enorme naieve bakvis, en het verbaasde me hoe het er in hakte. Nooit verwacht dat dat mogelijk was zonder fysiek contact.

Was er wel redelijk snel "overheen". De objectieve verslaving aan de berichtjes duurde langer dan het vervelende gevoel in de maling genomen te zijn geweest.

Nog best een tijdje bezig geweest met zoeken naar "vervanging". Was echt zo'n soort gemis als je hebt als je stopt met roken.

Wat ik ervan geleerd heb is dat mailen en chatten verslavend is, en dat dat een verslaving is die ik niet wil.

En ook dat mensen je wel vanalles kunnen vetellen op internet.

Dat wist ik uiteraard al laaaang...

Maar nu echt

En dat internet net de echte wereld kan zijn, qua gevoel. Dat heb ik er ook van geleerd.

Succes.
@februari precies wat jij zegt.
quote:februari schreef op 31 oktober 2011 @ 20:45:

@ ericje

Ja hoor, dat kan enorm leuk, spannend, en geil zijn.

En verslavend is het ook nog...

Dan zal 't inderdaad aan mij liggen dat ik daar de lol niet van inzie.....

Zal me verder dan ook niet mengen in de discussie.

Ik wens TO veel wijsheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven