Wat is dat toch?

01-06-2009 11:28 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben sommige mensen (mannen of vrouwen) behoefte aan de aandacht van een ander dan hun eigen partner?

Naar mijn mening klopt er dan iets niet. In tegenstelling tot wat mijn partner beweert, die zegt dus dat het helemaal niets hoeft te betekenen.

Iedereen krijgt aandacht, of vindt aandacht krijgen leuk, maar dat houdt toch op bij het ontvangen van die aandacht dan doe je er verder toch niets mee als je in een relatie zit?!? Zo is het zoals ik er tegenaan kijk....Iemand een andere visie of mening?
Wat een onduidelijke OP.

Wat zou er volgens jou dan niet moeten 'kloppen'?

En wat hoeft er volgens jou partner niets te betekenen? Aandacht krijgen? Of daar iets mee doen?
Sorry, dat ik zo onduidelijk over kom, ik zal proberen het beter uit te leggen....

Als je in een relatie zit, dan klopt het toch niet dat je mailadressen uitwisselt. In dit geval heeft mijn vriend dit gedaan. Hij zegt dat het niets betekent, en er niet bij heeft stil gestaan dat het mij zou kunnen kwetsen.

Het komt er op neer dat hij die aandacht wel leuk vindt, ook zijn email geeft en vervolgens tegen mij zegt dat het niets betekent.

Misschien kom ik wederom verwarrend over, maar snap er momenteel ook werkelijk niets van....ik ben er eigenlijk behoorlijk van geschrokken...
Mailadressen uitwisselen moet kunnen, het gaat om de intentie. Dus, met welke intentie wisselde hij e-maildressen uit? Volgens hem zonder foute bedoelingen, waarom mag dat dan niet volgens jou?
Met welk doel heeft hij mailadressen uitgewisseld dan? Als het om gewoon oppervlakkig contact gaat zou ik me geen zorgen maken. Zolang hij de rest maar bij jou komt halen.

Ik zou me eerst eens verdiepen in de inhoud van het contact.
Hij zegt voor de gezelligheid, en heeft verder geen intenties. Hij heeft haar ontmoet afgelopen weekend toen hij in Engeland was.

Misschien is het wel mijn eigen onzekerheid, daar probeer ik voor mezelf nu achter te komen
Hoelang zijn je vriend en jij al samen?

Ook ik denk dat er in de eerste instantie niks verkeerd aan hoeft te zijn hoor.
We zijn nu 10 maanden samen.

En ik geloof hem eigenlijk ook, dat zie ik en dat voel ik, maar ergens word ik er toch onrustig van.

Wat ik dus vaak lastig vind is om het onderscheid tussen mijn hersenspinsels en mijn echte gevoel te maken. Dat heeft weer een diepere oorzaak, waar ik ook mee aan de slag ben.
Mailadressen uitwisselen zonder verdere bijbedoelingen daar zie ik ook niks verkeerds in hoor,ik denk dat het vooral jou eigen onzekerheid is...

Als hij werkelijk andere bedoelingen had dan had hij jou in de eerste plaats niets verteld over die mailadressen ,toch?
Lafjoetwo!

Vervelend te lezen dat je hier onzeker van wordt. Op zich vind ik het niet vreemd als hij vriendschappelijk contact per mail heeft met iemand (man of vrouw). Als je je daar onzeker door voelt, zou ik dat eerlijk zeggen. Dan kan hij daar rekening mee houden (je misschien eens een mailtje laten lezen, in ieder geval niet geheimzinnig doen of iets dergelijks).

Ik meende me trouwens te herinneren dat ik je ergens eerder deze maand een berichtje zag posten dat je (weer) vrijgezel was? Toch niet? Ik snap dat niet helemaal, of ben ik in de war?
Peas on earth!
Ik zou me pas zorgen maken als hij geen oprechte aandacht en liefde meer aan jou geeft en hij wel érg vaak achter de computer of aan de telefoon zit met haar. Vraag hem anders of jij de mails mag lezen. Als hij ze geheim houdt en de computer op slot doet zegt dat genoeg.

In deze situatie zou ik mijn oren ook gespitst houden maar pas gaan stressen op het moment dat er bepaalde grenzen overschreden worden.

Nog iets. Misschien overbodig om te zeggen want dit weet je vast wel, maar ik zou niet al teveel stennis schoppen hierover, dan stoot je hem alleen maar af. Gewoon op een rustig moment ernaar vragen.

Succes
Hai Prinsesje!

Klopt, we hebben een week of 2 adempauze gehad. heeft verschillende redenen.

Dat die mailadressen zijn uitgewisseld, daar kwam ik vanmorgen per toeval achter. Hij is vannacht thuis gekomen. Ik weet dus niet of hij me dit eerlijk gezegd zou hebben...

Hellooo Suup!

Daar heb je wel een punt, ware het niet dat ik er zelf achter ben gekomen.....
Thanxx Toulouse.......we hebben er ook wel rustig over gepraat. En zijn reacties voelden ook goed. Misschien moet ik inderdaad maar stoppen met mezelf gek maken
Lafjoetje

Kwam je er echt per toeval achter of heb je er stiekem een beetje naar gezocht?

Zoals je zelf al zegt hou op met jezelf gek te maken..
Hé wat een rot begin van zo'n mooie vrije dag!

Om op je OP in te gaan: ik ben ook wel iemand die kan genieten van de aandacht van anderen, of ik nu een relatie heb of niet. Als ik iemand tegenkom met wie ik het contact bijzonder vind, ongeacht geslacht/leeftijd/fysieke aantrekkelijkheid, dan vind ik het leuk om dat voort te zetten. Dat doe ik nu ik vrijgezel ben, dat heb gedaan tijdens vorige relaties en in een volgende zal dat vast hetzelfde zijn.

Ik kan me voorstellen dat dat ook voor jouw vriend geldt. Waarom voel je je daardoor bedreigd? Was het anders als het niet om een vrouw ging, of om een lesbische vrouw? Het feit dat hij nieuwe contacten opdoet is an sich toch geen 'verraad' naar jou of jullie relatie? Of heb je mails onderschept die een duidelijke seksuele/flirterige toon hebben?
quote:lafjoetwo schreef op 01 juni 2009 @ 11:54:

Thanxx Toulouse.......we hebben er ook wel rustig over gepraat. En zijn reacties voelden ook goed. Misschien moet ik inderdaad maar stoppen met mezelf gek makenHij kan toch gewoon vrienden gemaakt hebben? Ik zou er niet teveel achter zoeken hoor...
Ik begrijp de stelling wel van Lafjoetwo. Het gaat er bij haar om of haar vriend niet genoeg aandacht heeft aan haar? en waarom dan nog eens moet chatten met "bij wijze van een vreemde vrouw" Want hij heeft haar immers net leren kennen.

Wat moet ie ermee? en heeft hij niet genoeg aan lafjoetwo. Waarom op zoek gaan naar die aandacht? terwijl je eigenlijk tevreden moet zijn met wat je hebt!

Ik zou hier ook niet echt vrolijk van worden lafjoetwo. Het is wel goed dat je er met hem over gepraat hebt. En je mag best laten merken dat je dit niet leuk/ fijn vindt. Ik bedoel zou een gezellige boel worden als jij ook nog eens achter een andere pc thuis met verschillende mannen aan het chatten bent.
Wat Patientje daar zegt is eigenlijk wat ik bedoel. Je zou binnen een relatie toch genoeg moeten hebben aan de aandacht voor en van elkaar.

Tijdens ons gesprekje heb ik ook gevraagd hoe hij het zou vinden als het andersom zou zijn geweest. Zijn antwoord was dat het helemaal lag aan de intentie van het contact. Hij heeft me net ook gezegd dat hij haar niet meer zal mailen.

Starlights, wat ook wel weer klopt is dat als het een man zou zijn geweest of een lesbienne, ik me niet bedreigd zou voelen. Die bedreiging heeft te maken met mijn eigen onzekerheid. Erg lastig.

Ik heb geen mails onderschept, zag alleen dat zij hem had toegevoegd op msn. Vandaar dat bij mij de vragen kwamen.

Geloof dat ik me er maar niet druk om moet maken.

En Suup, het was een "kleine" check. Mijn gevoel gisteravond zei me dat er "iets" niet klopte. Daar heb ik wel meer "last" van en dan hoeft he niet eens iets ernsig te zijn, ik voel meestal wel goed aan als er iets aan de hand is.....
Behoefte hebben aan aandacht en of het wel of niet iets betekent zijn 2 heel verschillende dingen.

Je kunt elkaar nooit voor de volle 100% invullen/aanvullen. De een klampt zich volledig vast in/aan een relatie en wil (soms eist ook) dat de ander daar hetzelfde over denkt/doet. Als blijkt dat de ander die wens (eis) niet inwilligt, ontstaat er gelijk het idee……hij/zij heeft niet genoeg aan mij. Eh, hoe ging het voor de relatie dan, toen hij/zij elkaar nog niet kenden?

Mij zou het benauwen, dat niet meer nodig hebben van andere aandacht en volledig focussen op de partner. Behalve idd als er gedragsveranderingen plaatsvinden die ik op zijn minst dubieus zou vinden, ergo, minder aandacht voor mij en temeer naar een ander. Dan klopt er iets niet.

TO, is dat je issue?
Dibbes, dat is niet mijn issue. Het gaat erom dat hij haar heeft ontmoet in een kroeg en vervolgens mailadressen hebben uitgewisseld. Hij zegt dat ze langsliep en zei dat ze hem helemaal geweldig vond, haar emailadres gaf waarop hij vervolgens de zijne heeft gegeven. Dat vind ik dus raar. Hij is dus ingegaan op iemand die gecharmeerd van hem is en hij kennelijk ook van haar.

Nu beweert hij dat dat niet zo is, maar dan snap ik de bedoeling van het contact niet.

Hij houdt van aandacht, het streelt zijn ego, maar ik vind niet dat het dan verder moet gaan dan genieten van de aandacht die je krijgt. Je hoeft er dan toch verder niets mee te doen?

Zelf krijg ik ook genoeg aandacht, maar ik geef mijn grenzen aan bij de ander, zelf wissel ik nooit emailadressen of telefoonnumers uit.

Ik geloof hem ook wel dat er niets is gebeurd, of dat zijn intenties anders zijn, maar prettig vind ik het niet. Ik zie het nut ervan gewoon niet. Vandaar dat ik benieuwd ben naar meningen / visies van anderen.......
Je kunt er nog 3 jaar over nadenken, maar wat hij wil weet je toch niet.

Op zich is er niks mis met contact met een ander, ze woont daar in UK? Ik denk eerlijk dat hij haar gewoon "warm" houd, als een reserve. Jullie zijn ook nog maar net samen.

Maar ik zou er verder geen aandacht aan schenken, dat gat irriteren en komt onzeker over. Je merkt het heus vanzelf wel later.

En als je volgende x een leuke gozer ontmoet, lekker mailen!
Mee eens dat het waarschijnlijk gaat irriteren. Maar geloof niet dat hij haar als "reserve" houdt. Hij heeft kids en ik heb kids en samen vormen we al een compleet gezin. Behoorlijk serieus dus.

Het is ook niet zo dat ik hem niet geloof. Hij vertoont ook geen ander gedrag naar mij toe en het voelt ook niet anders.

Ik begrijp alleen niet waar die behoefte naar aandacht vandaan komt.
Tja, soms is aandacht best lekker. En onschuldig mailen met anderen moet kunnen. Ik zie daar geen kwaad in. Maar Lafjoe is het niet zo dat doordat hij er niet eerlijk over was jouw alarmbellen afgaan?
Hey Dushi, nou het was zo dat ik het zag voordat hij thuis was. Dus ik heb geen idee of hij het me uit zichzelf zou hebben gezegd.

Hij deed er overigens heel normaal over tijdens ons gesprek. Keek me ook met grote ogen aan, hij snapte mijn reactie niet zo. Naderhand wel en uiteindelijk zei hij ook dat hij niet meer zou mailen. Hij ziet er geen kwaad in en ik ben gewoon bang om weer eens bedonderd te worden.

Wat ik me dus eigenlijk afvroeg, of het "normaal" is, blijkt door velen hier wel als normaal te worden gezien.
Ik zie er geen kwaad in. Tenzij hij mailt met andere intenties. Dat hij meer deelt met jou of dat hij alleen nog bezig is achter de pc ipv bij jou op de bank zitten of lekker met jou de deur uitgaat. Enzovoorts. Mijn grens van wat ik normaal vind in dit geval is een andere dan de jouwe. Niets mis mee! Enerzijds denk ik dat het komt door je verleden. Anderzijds triggert hij iets in je. Anders zou je niet zo reageren.

Je kunt nu eenmaal iemand tegen komen met wie het klikt en je een vriendschap kunt opbouwen (of gewoon een gezellig contact). En dan is mailen wel een prettig middel om ervoor te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven