Wat is daten toch lastig.......

11-04-2011 08:47 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Pfff lastig hoor dat daten.....

Ben nu 2 jaar single en sinds een jaartje wat aan t daten via datingsite.....

Heb nu denk ik zo'n 8-9 dates gehad, met de 1 maar eenmalig afgesproken met een ander een maand of 2 gedate.....

Uiteindelijk werd t dan toch weer niks, of niet het type of ander toekomstbeeld....of ze hebben opeens bindingsangst...

Of van een van beide kanten was t leuk en gezellig maar miste de klik...

Ben er nu wel een beetje zat van....steekt er toch steeds weer energie en tijd in en dan valt t weer tegen....

Ga hierdoor ook een beetje twijfelen aan mezelf, ben ik dan wel leuk genoeg,,,,

Waarom blijft er niemand "hangen".......

Herkennen jullie dit?

En hebben jullie veel date gehad voordat die leukste er tussen zat?

En ben echt niet wanhopig, heb een heel leuk leventje met lief kindje en lieve vriendinnen om me heen....

Maar ik zou t ook wel weer eens leuk vinden om mijn leventje te delen met een leuke man.....

Groetjes Nemo
Ik heb ook gedate via een datingsite. zat een mislukking bij, waar ik maar een paar keer mee gedate heb.

De 2e date is blijven hangen :p we wonen nu samen.

Dus het kan wel!

Ik weet niet hoor, maar misschien dat een kindje hebben toch lastiger is voor mannen? Mannen willen vaak alles zo makkelijk mogelijk naar mijn mening
quote:muisiej schreef op 11 april 2011 @ 08:53:

Mannen willen vaak alles zo makkelijk mogelijk naar mijn mening

De mannen die jíj ontmoet, blijkbaar.

Gelukkig is dat maar een luttele mijoenste procent van de wereldbevolking. De mannen die ik ken zouden zo'n kindje geen punt vinden.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Misschien even een korte date-break inlassen? En het allemaal wat meer laten gebeuren ipv te forceren. Ik heb niks tegen dating sites, maar soms kan gewoon even een stap terug doen, je leven leven en niet zo je best doen veel goeds brengen.
quote:Very Cherry schreef op 11 april 2011 @ 09:01:

[...]

De mannen die jíj ontmoet, blijkbaar.

Gelukkig is dat maar een luttele mijoenste procent van de wereldbevolking. De mannen die ik ken zouden zo'n kindje geen punt vinden.

jeetje ik zeg alleen maar wat ik denk hoor, dat veel mannen dat liever niet willen. is dat zo'n rare gedachte dan?

Ik heb geen kindje dus ik weet niet wat de mannen denken die ik ontmoet, en aangezien ik al een jaar samenwoon zal het vast wel meevallen met de mannen die ik ontmoet.

rare reactie, het was maar een suggestie
Ik heb een paar dates gehad, sommige na 1 keer nooit meer gezien, andere een paar keer maar toch geen klik. Totdat ik een date had met een man waarvan ik nooit had gedacht dat dat iets zou worden. En dat is nu mijn echtgenoot.

Allebei hadden we 2 kinderen, toen de jongste 3 nog in de pubertijd. Nu samen 4 volwassen kinderen en een kleinkind.

Willen mannen alles zo makkelijk mogelijk (muisiej)? Dat weet ik niet. Mijn broer heeft 2 jonge kinderen, zijn vriendin (via RP) ook. Ze zien elkaar als het kan, dat is minder vaak als ze zouden willen maar zijn zielsgelukkig samen.
Waarom zie je dit als een mislukking?

Alleen als jezoel zou zijn een relatie te beginnen, dan zou dit een mislukking zijn. In mijn ogen date je niet om een relatie te beginnen (dan zou je ook niet eerst hoeven daten...). Je date om erachter te komen OF je misschien met deze persoon een relatie zou willen. Vanuit dat oogpunt waren je dates toch juist heel zinnig? Want je bent er bij beiden achter gekomen dat een relatie er niet in zat.

Blijkbaar heb jij onbewust te hoge verwachtingen. Stel je dat bij, dan zul je daten niet als lastig over vervelend ervaren, maar gewoon als een leuke bezigheid.
Vriendinlief en ik hebben elkaar leren kennen op RP.

Zij had al 3 dates gehad en zij was mijn eerste date. Ik ben er op een zondag in november heen gegaan en eigenlijk nooit meer vertrokken. In augustus gaan we samen wonen! (Doen we nu eigenlijk ook al, maar dan verhuizen we naar ons koophuis)

Dus het kan echt!
Ik heb niet via een datingsite gedate, maar vlak na mijn scheiding heb ik een paar maanden gemaild met een man die ik van een forum 'kende'. In onze mails klikte het zo goed dat hij me na een paar maanden kwam opzoeken (we woonden 300 km van elkaar af). Dat was mijn eerste 'date' ooit.

Het was meteen raak en we zijn nu 12 jaar samen.

Ik ken veel mensen die elkaar via een datingsite ontmoet hebben en intussen samenwonen. Het kan dus zeker. Misschien moet je eerst wat met elkaar mailen om te kijken of het tussen jullie een beetje klikt, voor je echt IRL gaat daten.

P.S. Ik had/heb drie kinderen, niet alle mannen laten zich door kinderen afschrikken, de mijne vond het zelfs een groot pluspunt omdat hij ook kinderen heeft.)
quote:muisiej schreef op 11 april 2011 @ 09:05:

[...]

jeetje ik zeg alleen maar wat ik denk hoor, dat veel mannen dat liever niet willen. is dat zo'n rare gedachte dan?

Ik zeg nergens dat het raar is.

Ik heb geen kindje dus ik weet niet wat de mannen denken die ik ontmoet,

Maar hoe kom je dan aan die mening, over dat mannen altijd voor het gemak kiezen?

rare reactie, het was maar een suggestie

Wat vind je er raar aan? Dit is een forum, waarop je gewoon mag aangeven wat je van elkaars mening vindt.

Behalve dat, vind ik het zinloos om in algemeenheden te praten, alsof dat voor álle mannen zou gelden. TO is daar niet mee geholpen, en bovendien geeft het een vertekend beeld over mannen als je gaat ver-algemeniseren.

TO, is het niet beter om, na zoveel mislukte pogingen, een keer rond te koekeloeren in een gemeenschap met "gelijk gestemde zielen"? Bijv Ouder Alleen (vrienden van mij zijn lid, schijnt echt leuk te zijn, met leuke uitstapjes, vakanties, avondjes uit etc), of binnen een hobbyvereniging die je aanspreekt (weet ik veel, tennis, zingen) of misschien loopt er wel een leuke vader rond op het schoolplein?

Spreek je wel eens iemand aan die je leuk lijkt, bijv op een festival of op een feestje of op een terras?
Neem nog een kop koffie Muisiej.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En ik dan Nous?
Het is natuurlijk wel zo dat veel mannen (en vrouwen_) niet op andermans kind zitten te wachten. Soms wil men ook kijken hoe sterk de verliefdheid is alvorens toch dit nadeel te overbruggen.

Alleen lijkt het me in dit geval dat ze dit al van tevoren weten, dus het is geen verassing tijdens de date?

Maar ja, als het er op aankomt, is het toch zwaarder dan verwacht meestal.

Al zie ik dat het hier alleen nog om daten gaat en ik neem aan dat je dan niet alleen over je kind praat of hoe het is om met een kind te leven?

Ik denk dat de kers hier wel een punt heeft.

Je zult meer aansluiting hebben bij iemand die ook een kind heeft. Die kan zich meer aanpassen/indenken.

Maar ja, dan heb je wel meer kindertjes wat ook weer averechts kan werken.

Eigenlijk denk ik dat je gewoon de juiste niet bent tegengekomen.

Het is net een Lotto, je moet maar net geluk hebben.
quote:Ksenija schreef op 11 april 2011 @ 10:18:

Het is net een Lotto, je moet maar net geluk hebben.En daar heeft de Rus weer een punt
quote:Very Cherry schreef op 11 april 2011 @ 10:22:

[...]

En daar heeft de Rus weer een punt Ben geen Russische
quote:Ksenija schreef op 11 april 2011 @ 10:24:

[...]

Ben geen Russische Pools toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vond daten altijd heel erg leuk

Alleen was mijn insteek nooit:

Zo daar ga ik eens fijn een relatie uittrekken.

Via een datingsite is me dat ook nooit gelukt.

En met mijn huidige vriend heb ik ook nooit echt gedate

We hadden gewoon ineens wat.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heb je vooraf veel contact met deze heren?

Ik kan in een MSN-gesprek al vrij goed een schifting maken met wie ik wel of niet een klik heb. Ik zit er wel eens naast, maar vaak als ik verwacht een klik te hebben is dat ook zo.

(suf woord, de kilk, maar je snapt het)

Verder hetzelfde als SD. Ik vind daten gewoon leuk. De spanning van iemand voor het eerst zien, je stad laten zien of juist een andere stad bekijken. Andere gesprekken hebben dan met de mensen die je al kent.

Ik ga dan ook nooit de toekomstplannen-kinderenriedel bespreken bij het eerste gesprek.

Maar ik sta er heel anders in, denk ik.
quote:nouschi schreef op 11 april 2011 @ 13:02:

[...]

Pools toch?
quote:nemo123 schreef op 11 april 2011 @ 08:47:

Hi!

Pfff lastig hoor dat daten.....

Ben nu 2 jaar single en sinds een jaartje wat aan t daten via datingsite.....

Heb nu denk ik zo'n 8-9 dates gehad, met de 1 maar eenmalig afgesproken met een ander een maand of 2 gedate.....

Uiteindelijk werd t dan toch weer niks, of niet het type of ander toekomstbeeld....of ze hebben opeens bindingsangst...

Of van een van beide kanten was t leuk en gezellig maar miste de klik...

Ben er nu wel een beetje zat van....steekt er toch steeds weer energie en tijd in en dan valt t weer tegen....

Ga hierdoor ook een beetje twijfelen aan mezelf, ben ik dan wel leuk genoeg,,,,

Waarom blijft er niemand "hangen".......

Herkennen jullie dit?

En hebben jullie veel date gehad voordat die leukste er tussen zat?

Ik herken het.

Terwijl ik het ook niet helemaal snap, want ik vind mezelf namelijk best een leuk mens

Maar ik kan de energie ook bijna niet meer opbrengen, terwijl ik daten aan de andere kant toch ook gewoon leuk vind.

Ik heb aan het daten ook leuke contacten overgehouden, waar ik zo af en toe mee afspreek.

Maar meer dan leuke contacten was het eigenlijk nooit.

Dus blijkbaar ben ik dan toch niet zo leuk als ik soms zelf wel eens denk.

Ik vermoed ook dat mannen op me afknappen omdat ik te dik ben, tenminste het moet toch ergens aan liggen he?

Eerlijk gezegd geloof ik ook echt dat ik gewoon de rest van mijn leven alleen blijf.

Als je niet slank, blond en jong bent tel je gewoon minder mee. Helaas, maar waar. En daar wordt ik dan toch ook weer verdrietig van....

Ik mag absoluut niet mopperen(zo voelt dat ook voor mij, dat ik niet MAG mopperen) want ben gezond, heb een huis, werk, kinderen doen het prima.

Maar ik mis het speciaal zijn voor iemand, iemand die naar me toe komt gewoon omdat hij even graag bij me wil zijn.

Ik heb het onlangs toch weer geprobeerd met een speeddate, 5 minuutjes per persoon.

Was leuk, maar om te zeggen dat er nu 1 man bij was waarvan ik JA riep, dat ook weer niet.

Ik heb wel 2 mannen opgegeven voor verder contact, 1 best leuke en 1 twijfelgeval.

de leuke had mij weer niet aangekruist en het twijfelgeval wel, maar dat is dus nog steeds een twijfelgeval, die vond ik gewoon gezellig meer niet.

Ze zeggen altijd dat op elk potje een dekseltje past, maar ik denk echt op mijn potje niet....

Ik kan er verdrietig van worden om nog 30 of 40 jaar alleen door het leven te moeten, alhoewel ik het toch echt goed heb.

Mijn vertrouwen is ook best een eindje geslonken, door alle loze beloftes van : Jij bent echt leuk, wij gaan elkaar binnenkort weer zien...en dan vervolgens niks meer horen.

Of iemand waarmee ik had gedate, was erg leuk en vlak voor de 2e date krijg ik een mail dat hij iemand anders heeft gevonden.

Dus blijkbaar was die eerste date voor hem toch niet zo leuk als hij beweerde, anders zoek je niet verder.

Zoiets komt best aan.
-
anoniem_123166 wijzigde dit bericht op 11-04-2011 22:04
Reden: Verkeerde topic :)
% gewijzigd
Ik herken me ook in jullie verhalen pearle en nemo123. Heb ook aardig wat dates gehad en bij wordt het ook nooit iets.. Vaak vanuit mijn kant omdat ik de klik mis maar heb ook vaak dat als ik iemand leuk vindt het vaak leuk start en slecht eindigt. Heb ook vaak dat mannen bindingsangst hebben, of opeens met een ander daten terwijl ze mij als heel leuk bestempelden. Mijn laatste date was ook weer een drama! Drie weken intensief met elkaar gedate (9 dates in totaal). Laatste twee dates bij elkaar blijven slapen en opeens hoor ik niets meer van hem! Ik kan er ook zo kwaad om worden! Heb nu besloten het daten voorlopig te laten voor wat het is. Je stopt er inderdaad heel veel energie in en het loopt vaak uit op een fiasco.

Daten blijft inderdaad lastig!
Ik heb zo'n 5 dates nodig gehad voordat ik m'n vriend ontmoette.

Wel met meer mensen on-line contact gehad maar die bleken dan on-line al niet leuk genoeg voor 'n date.

Mijn tip is een eerlijk profiel.

Als je in je profiel dingen zet als "ik ben spontaan", "een dag niet gelachen is een dag niet geleefd" en "ik vind het leuk om met een glaasje rosé op een terrasje te zitten/met een goed glas wijn voor de open haard te zitten" ben je ook niet echt specifiek bezig zeg maar.
Nemo, volgesn mij hebben wij samen de verkeerde mannen gezocht want ik wilde niet al teveel vastigheid (stond duidelijk in profiel )maar kreeg alleen maar mannen die van alles meer wilden.

Laat eens kijken naar je profiel door een derde, misschien helpt dat en wees duidelijk in de mail-aanloop, niet te snel daten in jouw geval? DAt hielp in mijn geval om af te spreken met mannen die iets anders wilden dan ik

en anders maar geen internet daten voor nu?

ben uit eindelijk lief tegen gekomen zo maar plotseling, toen ik niet meer op zoek was naar.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven