Wat is er met me?

14-05-2011 20:05 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen of een schop onder mn kont kunnen geven gooi ik even mijn verhaal in de groep voor wie het wil lezen..

Ik heb nu bijna 5 jaar een relatie, paar keer aan/uit geweest maar nu toch wel steady, hebben een appartement gekocht en een toekomst 'gepland' samen.

Nu zit ik al een tijdje met het probleem dat ik zeker weet dat ik met hem verder wil maar me niet altijd gelukkig voel in mijn relatie.

Klinkt onlogisch en zo voelt het ook.

Als hij niet bij me is mis ik hem enorm, wil ik heel graag bij hem zijn en weet ik zeker dat hij het helemaal is voor mij maar als hij er wel is verwacht ik vaak dingen van hem die hij niet waarmaakt(zoals spontaan iets doen).

Ik weet dat geen enkele relatie perfect is, die illusie heb ik zeker niet maar op de een of andere manier merk ik dat ik daar wel naar streef. Hoe kom ik daar vanaf?

Ik wil echt weer helemaal gelukkig zijn met mijn vent en niet zo onzeker zijn over mijn relatie.

Help?!
Je kan van iemand houden, en toch niet helemaal bij iemand passen.. misschien is dat gewoon je realiteit, waar je weigert aan toe te geven omdat he zo'n pijn doet?
..popcorn?
Ik weet niet of dat het is, zou natuurlijk kunnen maar er zijn wel momenten dat ik me wel 100% goed en gelukkig bij hem voel.

Weet niet hoe ik dat vast kan houden. Had in het begin van ons samenwonen(4 jaar geleden) zeker moeite om aan hem te wennen maar we zijn uiteindelijk enorm naar elkaar toe gegroeid. Heb alleen het idee dat alles zo gewoon is geworden, alsof we elkaar maar voor lief nemen en de sleur erin zit.

Is dat gek na 5 jaar?
Misschien moet je sommige dingen accepteren. Vraag je af of de dingen die hij niet heeft echt belangrijk zijn voor jou in een relatie. Soms is iemand niet heel spontaan, maar wel een rots in de branding. Als je jou top 5 of 10 opschrijft die voor jou belangrijk zijn en hij voldoet al niet aan je belangrijkste eisen dan denk ik idd stoppen, maar je kan niet alles hebben. Probeer je ook een tijdje te focussen op de positieve dingen en vergeet ook niet te kijken naar jouw aandeel. Ben jij wel heel spontaan? Je kan het hem ook eens zonder verwijten vertellen. Zeg dat jij wel wat meer spontaniteit nodig hebt.

Succes
Haha ja daar begint inderdaad het probleem.

Ik wil altijd heel graag spontane dingen ondernemen maar weet nooit wat en hoe ik het aan moet pakken waardoor het 9 van de 10 keer niet doorgaat of mislukt.

Laatst wilde ik hem spontaan mee uit eten nemen, stonden we voor de deur van het restaurant dat ik had bedacht was het gesloten. Toen wist ik echt niet wat ik moest doen en was ik op slag chaggo.

Ik ben echt een planner en een beetje een controlfreak dus spontaniteit is niet echt mijn sterkste punt.

Hoop daarom juist altijd dat hij dat wel is zodat we elkaar een beetje in balans houden. Hij is geen planner/controlfreak zoals ik maar vooral gewoon laks in dingen. Hij wil best spontaan op een vrije middag iets leuks met me doen alleen moet ik dan wel de voorzet geven zeg maar en vaak ook nog bedenken wat we dan gaan doen.

Het is bij mij ook nooit genoeg, als hij me een keer meeneemt om iets leuks te doen wil ik na een week alweer iets leuks doen omdat ik er dan echt regelmaat in wil krijgen.

Vind ik een vreselijke eigenschap van mezelf maar heb m tot nu toe nog niet kunnen afleren..
23 en sleur... Ben je stiekem niet ook benieuwd hoe het zou zijn zonder hem of met een andere man?
Hahaha wel herkenbaar. Kunnen jullie niet afspreken dat je 1 keer per maand iets moet verzinnen. Hij 1x en jij 1x. Mag iets kleins zijn zoals pannekoeken eten of echt een dagje weg. Heb je regelmaat en doen jullie beide evenveel. Je hebt genoeg leuke websites om ideeen op te doen. Moet wel zeggen dat het er een klein beetje bij hoort. Als je vijf jaar bij elkaar bent ken je elkaar door en door. Misschieb is het ook leuk om samen iets te gaan doen, dansles, oud huis opknappen, kitesurfen e.d
Benieuwd soms wel, hij was mijn eerste zowel qua serieuze relatie als qua seks. Dus op dat vlak soms wel. Maar ik voel me zo fijn en veilig bij hem dat ik nog nooit in de verleiding ben geweest om er iets mee te doen. Hoe leuk een andere man ook is, kan me daar niets bij voorstellen.

Daarbij weet ik hoe verdrietig ik was zonder hem en hoe graag ik hem wilde en bij hem wilde zijn. We zijn 6 maanden uit elkaar geweest en heb toentertijd wel wat knappe mannen ontmoet maar nooit de behoefte gehad om hier werk van te maken.

Als ik aan een toekomst denk met een andere man klopt er ook iets niet voor mij gevoel, terwijl als ik denk aan een toekomst met mijn eigen vent het plaatje compleet is.
worldtraveler81: wel een hele goede tip! Daar ga ik zeker iets mee doen! In ieder geval dat van de 1x per maand iets leuks bedenken voor de ander. Dat samen iets doen lijkt me ook een goed idee, daar ga ik eens over nadenken en met hem over praten wat hij daarvan vindt en of hij een idee heeft. Thanks!
quote:lief88 schreef op 14 mei 2011 @ 20:19:

Ik weet niet of dat het is, zou natuurlijk kunnen maar er zijn wel momenten dat ik me wel 100% goed en gelukkig bij hem voel.

Weet niet hoe ik dat vast kan houden. Had in het begin van ons samenwonen(4 jaar geleden) zeker moeite om aan hem te wennen maar we zijn uiteindelijk enorm naar elkaar toe gegroeid. Heb alleen het idee dat alles zo gewoon is geworden, alsof we elkaar maar voor lief nemen en de sleur erin zit.

Is dat gek na 5 jaar?Na een lange tijd met elkaar samen zijn is het volgens mij heel normaal dat alles gewoon is 'geworden' of gewoon 'voelt'. Ik ga nog niet zo heel lang met mijn vriend (wij wonen samen voor iets meer dan 2 jaar) en wij zijn heel bewust van onze relatie. Dat is ook niet altijd goed, maar wij weten wel dat we beide wat moeten doen om onze relatie goed te houden. En te voorkomen dat het zo 'gewoon' word.
Love my life!
Wat is er mis met 'gewoon'?
..popcorn?
We weten ook allebei dat we eraan moeten werken om het goed te houden maar op de één of andere manier handelen we hier niet altijd naar. Dat geeft ook verder niets, sommige momenten hoef je nou eenmaal minder hard te werken aan je relatie en gaat het meer vanzelf dan andere momenten. Ik denk dat ik vooral moeite heb met het feit dat hij onregelmatig werkt en ik vaak het gevoel heb dat ik me vooral aan hem moet aanpassen, aan zijn ritme. Heb soms het gevoel dat hij de moeite die ik voor hem doe niet altijd ziet en als ik hem hierop wijs is het onzin.

Daarbij voel ik me af en toe net zijn moeder als ik voor de zoveelste keer zijn vieze sokken en onderbroeken in de wasmand moet gooien omdat hij het vertikt..

Nu klinkt het net alsof het allemaal aan hem ligt maar dat is absoluut niet waar. Ik ben niet altijd de makkelijkste om mee samen te leven maar kom op zeg, ik zou hem toch niet achter zijn kont aan moeten zitten over dit soort dingen?!
Vind gewoon zijn heerlijk maar af en toe een uitstapje naar geweldig is toch ook wel fijn voor de afwisseling :D
Haha ik herken hier wel wat in. Ik persoonlijk voel mij wel eens ondergewaardeerd, of dat nou terecht of onterecht is. In mijn relatie heb je ene keer momenten dat het super goed gaat en andere momenten is gewoon goed.

Heb jij dat het nu een tijdje zo gewoontjes voelt, of af en toe zo een moment?
Love my life!
je denkt dat het gras bij de buren groener is. Dat is niet zo, maar het zit in je hoofd
Houden jullie niet van een goede film?

Als wij er onverwacht uit willen gaan en niet meteen voor een etentje, kijken wij of er een goede film is en gaan lekker naar de bios! Neemt niet veel tijd in beslag, toch ontspannend (vooral voor de man) en toch een uitstapje.
Love my life!
Ik heb in mijn relatie zeker momenten dat het geweldig gaat kan er alleen niet altijd voor de volle honderd procent van genieten omdat ik weet dat er ook momenten zijn waarin ik mezelf weer even moet overtuigen dat mijn relatie echt leuk is.

Het gaat dus echt om momentopnames, ben niet continue ongelukkig of zo.

Weet dat het gras bij de buren niet groener is, maar heb moeite te accepteren dat mijn eigen gazon niet altijd supergroen is. Klinkt een beetje vreemd maar je snapt me vast wel.

Ik ken werkelijk niemand die een relatie heeft waar ik jaloers op ben, van iedereen weet of zie ik wel dingen waarvan ik denk "zie je wel, bij hun is ook niet alles perfect". En weet dat ik een goeie vent te pakken heb. Daarom wil ik hier juist zo hard voor knokken om onze relatie leuk en spannend te houden.

Films kijken is een van onze gezamenlijke 'hobby's'. Dus dit doen we best regelmatig. Zowel thuis als in de bios. Zou juist zo graag weer s wat anders doen dan naar de bios. Alleen hebben we daar momenteel niet altijd de financiële middelen voor.

Ben ook veel te veeleisend denk ik, vast allemaal onzin.

Merk al wel dat het alleen al oplucht om het op een forum kwijt te kunnen en zeker als ik dan goede tips en vragen krijg om over na te denken. Voelt al wel weer een stukje beter!
Ik heb in mijn relatie zeker momenten dat het geweldig gaat kan er alleen niet altijd voor de volle honderd procent van genieten omdat ik weet dat er ook momenten zijn waarin ik mezelf weer even moet overtuigen dat mijn relatie echt leuk is.

Het gaat dus echt om momentopnames, ben niet continue ongelukkig of zo.

Probeer als het geweldig gaat er juist volop van te genieten, daardoor blijft dat moment misschien wel langer. Leef in het 'nu'.

En ik moet mijzelf soms ook wel herinneren waarom ik ookal weer in deze relatie ben, terwijl hij dat juist helemaal niet heeft!

Hij zegt dat ik de relatie over analyseer waardoor ik de super leuke tijden laat overschaduwen voor mijn 'angst' dat het weer wat minder gaat.
Love my life!
Ja dat is het precies!!

Hij maakt zich er nooit druk om, hij vindt het goed gaan dus waar doe ik nou moeilijk over? Ik overanalyseer ook altijd alles..

Ga ik proberen vanaf nu mee te stoppen.

Dit is zo verhelderend!

Thanks!
quote:lief88 schreef op 14 mei 2011 @ 21:27:

We weten ook allebei dat we eraan moeten werken om het goed te houden maar op de één of andere manier handelen we hier niet altijd naar. Dat geeft ook verder niets, sommige momenten hoef je nou eenmaal minder hard te werken aan je relatie en gaat het meer vanzelf dan andere momenten. Ik denk dat ik vooral moeite heb met het feit dat hij onregelmatig werkt en ik vaak het gevoel heb dat ik me vooral aan hem moet aanpassen, aan zijn ritme. Heb soms het gevoel dat hij de moeite die ik voor hem doe niet altijd ziet en als ik hem hierop wijs is het onzin.

Daarbij voel ik me af en toe net zijn moeder als ik voor de zoveelste keer zijn vieze sokken en onderbroeken in de wasmand moet gooien omdat hij het vertikt..

Nu klinkt het net alsof het allemaal aan hem ligt maar dat is absoluut niet waar. Ik ben niet altijd de makkelijkste om mee samen te leven maar kom op zeg, ik zou hem toch niet achter zijn kont aan moeten zitten over dit soort dingen?!Nee hoor, ik vind dat het klinkt alsof het allemaal jou ligt..

....maar kom op zeg, ik zou hem toch niet achter zijn kont aan moeten zitten over dit soort dingen?!Haha...moet gooien? Al 's op het idee gekomen om ze niet op te rapen, tot dat hij het zelf gaat doen, omdat hij anders nooit meer schone sokken aan kan trekken? Laat 'm 't lekker zelf doen, hoef jij je niet zijn moeder te voelen. Nu weet hij dat jij het toch wel in de wasmand gooit.
waarom moet je relatie perse spannend zijn?

Nu klinkt het net alsof het allemaal aan hem ligt maar dat is absoluut niet waar. Ik ben niet altijd de makkelijkste om mee samen te leven maar kom op zeg, ik zou hem toch niet achter zijn kont aan moeten zitten over dit soort dingen?!

Nee natuurlijk niet!!!

Ik was 20 toen ik ging samenwonen en de eerste aanvaring hadden we, inderdaad, over zijn vieze onderbroeken!!! Toen ik de eerste in de slaapkamer zag liggen heb ik hem heel duidelijk (niet eens echt boos, maar wel heeeeeel duidelijk!!) gezegd, dat zijn moeder die misschien voor hem opruimde, maar dat ik dat zeker niet zou gaan doen!! En dat ik ze dus gewoon zou laten liggen.

Heeft helemaal geholpen.

Moraal van het verhaal: als hij ze niet opruimt, hoef jij dat ook niet te doen. Je kunt ze wel op zijn kussen leggen.
Haha vind op zijn kussen leggen wel een hele goede!!

Hij gaat nog wel eens later naar bed dan ik en dan kleedt hij zich uit in de woonkamer met als gevolg dat daar zijn vuile was ook terecht komt(wasmanden staan in de slaapkamer, passen helaas nergens anders). Vervolgens kijkt hij er niet meer naar om en ga ik me irriteren aan de vuile sokken op de bank.. Daarom ruim ik het op, alles wat in de slaapkamer en badkamer ligt laat ik sowieso wel een tijd liggen in de hoop dat hij er iets mee doet. De ene keer wel, andere keer niet..

Spannend is misschien niet het goede woord, denk dat afwisselend een beter woord is. Vind het gewoon fijn om af en toe eens af te wijken van ons standaard patroon door eens iets leuks te doen. Door onze verschillende leefritmes leven we regelmatig langs elkaar heen en die afwisseling/leuke dingen doorbreken dat dan een beetje. Echt bewust tijd maken voor elkaar.
Heel duidelijk zijn dat je niet zijn persoonlijke huishoudster bent en dat je alle 2 verantwoordelijk bent voor het huishouden.

Persoonlijk vind ik altijd dat je pas moet gaan samenwonen als je het ook echt alleen kan... dat voorkomt vaak dit soort situaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven