Wat is redelijk?(taakverdeling)
donderdag 6 september 2018 om 15:27
Sinds december heeft mijn partner ervoor gekozen om als Zzp'er te starten. Hij is hierdoor wekelijks veel van huis en veel in het hotel. De zorg voor onze zoon komt hierdoor volledig op mij aan. Zelf werk ik dertig uur. Wat me nu dus zwaar valt is de volledige belasting omtrent het huishuishouden,de zorg voor onze zoon, werken en het belangrijkste mijn ontspanning is weg.
Ik kan door de week de deur niet uit,er is geen oppas voor zoon en ook al zou ik dit willen na een lange werkdag ligt er nog enorm veel huishouden op mij te wachten.
Echter is het wel zo afgesproken met ons twee en ik zie hierin ook in dat ik dacht het allemaal wel te kunnen. In het weekend is m'n man te moe om in het huis ook te helpen. Hij heeft ontspanning nodig en geeft aan het niet zo relevant te vinden. Ik zit vast en wil met een redelijk voorstel komen om een taakverdeling te maken. Door de week kan ik dus niet weg,in het weekend kan ik wel een paar uur weg.
Waarom open ik dit topic? Ik zou graag willen weten hoe ik een concreet voorstel kan neerzetten zonder hem iedere keer te beladen met mijn issues. Ik zeur zoveel de laatste weken en voel me ongezellig....
Tips zijn welkom
Ik kan door de week de deur niet uit,er is geen oppas voor zoon en ook al zou ik dit willen na een lange werkdag ligt er nog enorm veel huishouden op mij te wachten.
Echter is het wel zo afgesproken met ons twee en ik zie hierin ook in dat ik dacht het allemaal wel te kunnen. In het weekend is m'n man te moe om in het huis ook te helpen. Hij heeft ontspanning nodig en geeft aan het niet zo relevant te vinden. Ik zit vast en wil met een redelijk voorstel komen om een taakverdeling te maken. Door de week kan ik dus niet weg,in het weekend kan ik wel een paar uur weg.
Waarom open ik dit topic? Ik zou graag willen weten hoe ik een concreet voorstel kan neerzetten zonder hem iedere keer te beladen met mijn issues. Ik zeur zoveel de laatste weken en voel me ongezellig....
Tips zijn welkom
donderdag 6 september 2018 om 16:41
Lijkt mij ook. Als een wc alleen wordt gebruikt voor en na werktijd, volstaat een hygienisch doekje lijkt me.
En swifferen? Waarom? Oud huis of niet, 2 x per week is ruim voldoende.
Want mij intrigeert is de reistijd van man. En het verblijf in een hotel. Ik ben al jaaaaaaren getrouwd met een ZZP er en natuurlijk staat hij wel eens in de file, maar hij heeft geen reistijd van 3 uur en slaapt al helemaal nooit in een hotel.
donderdag 6 september 2018 om 17:06
Wat enorm lief van hem.Rocket1984 schreef: ↑06-09-2018 16:22Ik heb hem net even een App gestuurd met een voorstel voor een huishoudelijke hulp en oppas. Hij geeft direct al aan dat dit gewoon kan. Wel moet ik even goed bekijken wie ik in huis neem voor onze zoon. Ik ben heel erg blij dat jullie je even helpen met ideeën om op te lossen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 6 september 2018 om 17:06
Precies. Ik woon alleen en ben soms na mijn werk ook te moe om iets te doen aan huishouden. Met kind zijn er meer dingen die moeten, dat lijkt me nog zwaarder.
donderdag 6 september 2018 om 17:23
In drie uur rijd je van maastricht naar groningen. Misschien werkt de man van to in het buitenland?vivapimpelmees schreef: ↑06-09-2018 16:41Lijkt mij ook. Als een wc alleen wordt gebruikt voor en na werktijd, volstaat een hygienisch doekje lijkt me.
En swifferen? Waarom? Oud huis of niet, 2 x per week is ruim voldoende.
Want mij intrigeert is de reistijd van man. En het verblijf in een hotel. Ik ben al jaaaaaaren getrouwd met een ZZP er en natuurlijk staat hij wel eens in de file, maar hij heeft geen reistijd van 3 uur en slaapt al helemaal nooit in een hotel.
donderdag 6 september 2018 om 17:27
Je werkt 30 uur dus je zal financieel ook een en ander inbrengen. Komt inderdaad een beetje te dankbaar over op mij. Natuurlijk doe je het wel in overleg maar je bent hier niet je hand aan het ophouden als je thuis de hele toko draaiende houdt en daarnaast 30 uur werkt.
donderdag 6 september 2018 om 17:33
Yeah, lekker bezig TO!
Ik zou ook zeker een robotstofzuiger aanschaffen. Ik heb er eentje die je kan programmeren, in jouw geval zou ik hem een rondje laten doen vlak voordat je thuiskomt. Dan kom je thuis met een lekker schone vloer.
Schoonmaakster doet de grote dingen, je hebt een ontspanningsavondje voor jezelf..
Heb je niet een jonge meid in de buurt die je vertrouwd en die wat bij wil verdienen als oppas?
Ik doe ook altijd wel een schoonmaakrondje elke avond met alle oppervlakken, maar ik doe dat juist na het ontspannen, voordat ik naar bed ga. Glazen in de vaatwasser en aanzetten, koekjes in de kast, oppervlakken met een doekje afnemen, stoelen op tafel (aangezien de robotstofzuiger hier snachts aangaat.
En dan de volgende dag in een schoon huis beginnen.
Wij ruimen na het eten af en gaan dan lekker ontspannen, het poetsrondje hoort voor ons bij het 'naar bed gaan', net als tanden poetsen, gezicht schoonmaken etc. Op de een of ander manier voelt dat fijner, dat je niet eerst dingen 'moet doen' voordat je kan gaan zitten.
Ik zou ook zeker een robotstofzuiger aanschaffen. Ik heb er eentje die je kan programmeren, in jouw geval zou ik hem een rondje laten doen vlak voordat je thuiskomt. Dan kom je thuis met een lekker schone vloer.
Schoonmaakster doet de grote dingen, je hebt een ontspanningsavondje voor jezelf..
Heb je niet een jonge meid in de buurt die je vertrouwd en die wat bij wil verdienen als oppas?
Ik doe ook altijd wel een schoonmaakrondje elke avond met alle oppervlakken, maar ik doe dat juist na het ontspannen, voordat ik naar bed ga. Glazen in de vaatwasser en aanzetten, koekjes in de kast, oppervlakken met een doekje afnemen, stoelen op tafel (aangezien de robotstofzuiger hier snachts aangaat.
En dan de volgende dag in een schoon huis beginnen.
Wij ruimen na het eten af en gaan dan lekker ontspannen, het poetsrondje hoort voor ons bij het 'naar bed gaan', net als tanden poetsen, gezicht schoonmaken etc. Op de een of ander manier voelt dat fijner, dat je niet eerst dingen 'moet doen' voordat je kan gaan zitten.
donderdag 6 september 2018 om 17:38
Ik geloof niet dat ik dat red in de spits. Google maps zegt 3,5 uur, maar dat is zonder files. En aangezien je dan het hele land door moet red je dat echt niet zonder files/buiten de spits rijden. TO heeft het over 2 soms 3 uur. Dus ik denk dat de 3 uur is als er flinke files zijn.
Concreet zou ik dus idd zorgen dat er eens een keer een oppas komt en een hulp in de huishouding. Daarnaast zou ik ook met man praten dat er wel tijd blijft voor leuke dingen met het gezin. Wat het koken betreft, Kook je wel eens voor 2 dagen? Daar zou ik me ook eens in verdiepen, om dat dan ook te doen.
wilma36 wijzigde dit bericht op 06-09-2018 17:45
Reden: Toe
Reden: Toe
34.81% gewijzigd
donderdag 6 september 2018 om 17:42
Dat scheelt echt veel hoor! Ik ben er echt blij mee.Rocket1984 schreef: ↑06-09-2018 15:56Ik ben zo bang dat het anders niet schoon blijft. Het is een oud huis. Die robot stofzuiger is wel een goed idee.
donderdag 6 september 2018 om 17:44
Ah fijn!Rocket1984 schreef: ↑06-09-2018 16:22Ik heb hem net even een App gestuurd met een voorstel voor een huishoudelijke hulp en oppas. Hij geeft direct al aan dat dit gewoon kan. Wel moet ik even goed bekijken wie ik in huis neem voor onze zoon. Ik ben heel erg blij dat jullie je even helpen met ideeën om op te lossen
donderdag 6 september 2018 om 21:52
Redelijk is het als beide partijen tevreden zijn met de gang van zaken.
Ik vind het persoonlijk niet kunnen als één van de partijen werk of een persoonlijke keuze zodanig voorop zet dat het gezin op de achtergrond raakt en de partner overal alleen voor opdraait.
Dan heb ik het nog niet eens over het kind gehad.
Ik vind het persoonlijk niet kunnen als één van de partijen werk of een persoonlijke keuze zodanig voorop zet dat het gezin op de achtergrond raakt en de partner overal alleen voor opdraait.
Dan heb ik het nog niet eens over het kind gehad.
donderdag 6 september 2018 om 22:03
Ik vraag me nog wel even af of er ook niet iets te veranderen is in het werk van man. Als hij de hele week in een hotel zit, kan hij lange dagen maken. Kan hij niet op maandag en dinsdag dusdanig lang doorwerken zodat hij op woensdag een keer opt ijd naar huis kan komen? En dat jullie dan woensdagavond even samen op de bank kunnen hangen nadat man jullie zoon naar bed heeft gebracht en jij snel alleen het hoogstnoodzakelijke hebt gedaan?
Ik noem maar wat hoor, maar om het evenwicht ook weer wat zijn kant op te duwen zeg maar, kunnen jullie misschien eens kijken wat daar te winnen valt.
Ik noem maar wat hoor, maar om het evenwicht ook weer wat zijn kant op te duwen zeg maar, kunnen jullie misschien eens kijken wat daar te winnen valt.
zaterdag 8 september 2018 om 17:31
Dames,
Bedankt voor de moeite en reacties op mijn topic.
Donderdagmiddag komt er iemand om te helpen in de huishouding.
Vrijdagavond ontmoet ik een studente uit de buurt die op mijn zoon wilt passen op flexibele tijden door de week. Mijn man voelt zich behoorlijk schuldig en wil het graag samen met oplossen. Hij heeft bij deze beloofd om mij de maandag helemaal 'vrijaf' te geven. Hij zorgt ervoor dat hij dan op tijd terug komt en alles doet samen met onze zoon en in huis. Dankzij jullie heb ik mezelf voorgenomen iets minder te poetsen.
Wat mij betreft mag dit topic worden gesloten.
Bedankt voor de moeite en reacties op mijn topic.
Donderdagmiddag komt er iemand om te helpen in de huishouding.
Vrijdagavond ontmoet ik een studente uit de buurt die op mijn zoon wilt passen op flexibele tijden door de week. Mijn man voelt zich behoorlijk schuldig en wil het graag samen met oplossen. Hij heeft bij deze beloofd om mij de maandag helemaal 'vrijaf' te geven. Hij zorgt ervoor dat hij dan op tijd terug komt en alles doet samen met onze zoon en in huis. Dankzij jullie heb ik mezelf voorgenomen iets minder te poetsen.
Wat mij betreft mag dit topic worden gesloten.
zaterdag 8 september 2018 om 20:54
Waarom verzint hij niet een oplossing??? Het is toch vooral zijn probleem dat hij zijn deel niet meer doet?Rocket1984 schreef: ↑06-09-2018 15:43Hij zegt nooit kan of wil niet, hij wil ook duidelijkheid van mij. Ik schijn nogal chagrijnig te zijn en heb soms ook het idee dat ik er alleen ben voor het werk en huishoudelijke gedeelte. Hij geeft aan dit ook voor ons te doen en probeert ook aan een oplossing te denken. Hij heeft al gevraagd wat er moet veranderen en waarmee hij kan helpen. Een oppas regelen voor eens per week is niet verkeerd.