Wat moet ik doen??

15-01-2009 11:08 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma en ik weet niet goed wat ik moet doen, duskom ik hier voor advies!

Het is een ingewikkeld verhaal maar ik zal proberen om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Mijn vriendin vindt al heel lang een man leuk/aantrekkelijk en uit de manier waarop hij naar haar kijkt vindt hij haar ook leuk, er is altijd wel een bepaalde spanning. Maar...hij is getrouwd. Mijn vriendin niet, zij is gescheiden. Omdat hij getrouwd is heeft mijn vriendin behalve dan een beetje flirten geen toenadering of wat dan ook naar hem gezocht. Tot op een gegeven moment ze contact hebben gekregen via Hyves. Nu hebben ze via de mail een paar maanden contact. Mijn vriendin is hem steeds leuker gaan vinden, ondanks waarschuwingen van mij dat ze moet kappen omdat hij getrouwd is. Ze besefte dat ook wel en heeft het contact gestopt.

Totdat hij afgelopen maandag belde....hij had zijn vrouw verlaten en zat nu bij zijn vrienden. Ze hebben nu voor het weekend afgesproken en natuurlijk gaat er wat gebeuren. Ik vond het nog allemaal heel snel gaan, maar goed, verbieden kan ik het haar niet.

Maar goed, het toeval wil, dat ik van een kennis gisteren hoorde, dat zij een stel kende dat onlangs uit elkaar was gegaan. De vrouw is ernstig (psychisch) ziek en haar man kan er niet mee omgaan. Zij staat voor een gedwongen opname, zo slecht gaat het met haar maar ipv dat haar man haar steunt is hij hem gesmeerd. Ze hebben ook 2 kinderen en die zijn nu bij opa en oma. Zonder dat die kennis namen noemde was het voor mij duidelijk dat het om die vent gaat die afgesproken heeft met mijn vriendin!!! Die kennis vroeg wel aan mij of ik mijn mond kon houden over dit verhaal...

Om een heel lang verhaal toch nog een beetje kort te maken, moet ik mijn vriendin waarschuwen wat voor lul van een vent het eigenlijk wel niet is (vond ik al) of hou ik mijn mond omdat die kennis dat gevraagd heeft?
quote:Eowynn_ schreef op 15 januari 2009 @ 11:57:

Je wordt verliefd op een persoonlijkheid, door een psychische ziekte kan die persoonlijkheid zó veranderen dat het écht niet meer de persoon is op wie jij verliefd bent geworden. Hard, maar wel realistisch.

Dat lijkt mij ook. Als iemand weggaat omdat de man 'n narcist o.i.d. blijkt te zijn dan wordt dat toegejuicht, wie weet hoe die vrouw haar man terroriseerde?

Overigens vind ik juist dat ie 't heel netjes heeft aangepakt. Hij heeft tenslotte al maanden contact met z'n nieuwe vriendin maar zolang hij nog in die andere relatie zat, is er fysiek niets voorgevallen tussen hen. Hij heeft, i.t.t. een heleboel mannen, wél netjes eerst z'n ouwe schoenen opgeruimd, voor ie nieuwe gaat proberen.
Elninjoo, je bent iets te voorbarig. Ze zijn (nog) geen stel. Ze hebben geen persoonlijk contact gehad, behalve via de mail.

Hij heeft afgelopen week pas voor het eerst telefonisch contact met haar gezocht om af te spreken. Hij is nu ook pas sinds een paar dagen weg bij zijn vrouw ( hij zit bij vrienden) en is nog niet gescheiden. Dus vind ik zeker niet dat hij zijn oude schoenen eerst heeft opgeruimd.
Hij heft dus pas jouw vriendin gebeld nadat ie vertrokken was bij zijn vrouw. de officiele scheiding zal nog wel even op zich laten wachten.

aangezie hij wel duidelijk heeft aangegeven naar zijn vrouw dat hun relatie over is, vind ik dus wel degelijk dat de oude schoenen al bij het vuilnis staan. Misschien is de vuilnis nog niet opgehaald, maar de intenties van de man zijn duidelijk. Niet verder met zijn vrouw.
Wie zegt dat hij heeft aangegeven dat hun relatie over is? Ik niet. Hij heeft alleen gezegd dat hij niet kan omgaan met de (psychische) ziekte van zijn vrouw.

Moet weg, kinderen ophalen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven