Wat moet ik doen?
vrijdag 24 augustus 2018 om 14:07
Ik zit met een lastige kwestie.
Zoals sommigen van jullie weten is mijn man overleden, en heb ik nog een kleine, maar zeer bijzondere schoonfamilie. Totaal verknipt, op een bepaalde afstand is contact mogelijk, maar je moet altijd op je hoede zijn.
Voor de buitenwereld zijn het zeer geslaagde, charmante en charismatische mensen.
Mijn man had er een moeilijke band mee.
Ze halen je aan en schoppen je ook ongenadig weer van zich af.
Ik had er minder last van, geen bloedband.
Met mijn ene zwager had ik regelmatig contact.
Ik ben heel goed bevriend met zijn ex vrouw, een enorm lieve vrouw waar hij ongeveer 40 jaar geleden mee getrouwd was en een kind heeft.
Vanwege zijn gedrag is ze bij hem weggegaan en hij heeft hun kind laten adopteren door haar 2e man, en eigenlijk nooit meer naar omgekeken.
Toen haar 2e man overleden was en hij van zijn 2e vrouw, die hij compleet kapot gemaakt heeft ,gescheiden was, kwamen ze weer bij elkaar. Een LAT relatie.
Ergens begrijp ik niet waarom je een man terug wilt die zijn eigen kind laat adopteren, maar oke. Het probleem bij mijn schoonfamilie is dat ze enorm goede kanten hebben, maar hun slechte kanten zijn echt slecht.
T is altijd wikken en wegen.
Maar goed, elke keer als ik mijn zwager sprak vertelde hij nare dingen over mijn schoonzus.
Dat deed hij overal, op de tennis, bij vrienden, etc, sommige mensen vertelden dit ook tegen mijn schoonzus, maar mochten niet zeggen dat het van hun af kwam.
Op een gegeven moment kon ik er niet meer tegen en heb het mijn schoonzus verteld.
Zij ging kapot aan de relatie, en heeft jaren nodig gehad om het uit te maken.
En ook aan hem verteld wat ik gezegd had, dat had ze mij gevraagd, want zonder de feiten maak je geen kans bij hem en bagatelliseert hij alles. Denk je zelf dat je gek bent.
Hij bleef normaal tegen me doen, tot hij ongeveer 1,5 jaar na dato mij appte dat hij mijn leugen vreselijk vond. Hoe ik dat durfde te zeggen.
Ik vond het wel prima zo. Ik had voor mijn kinderen liever gehad dat er nog enigszins contact was met hun andere familie, maar het is gewoon niet mogelijk.
Maar nu heeft hij kanker en waarschijnlijk terminaal.
Hij en zijn kinderen ( uit zijn 2e huwelijk) zijn druk bezig met de erfenis, evt euthanasie, afscheid nemen en crematie.
Ik heb geen zin in contact, hij belt mij ook niet, maar ergens vind ik het toch raar om niks te laten horen.
Volgens mijn schoonzus kan ik hem best bellen. als hij mij belt of aan de deur staat vind ik dat prima. Ik heb geen hekel aan die man, ergens hou ik wel van hem.
Maar dan loop ik weer in zijn straatje en ben ik afhankelijk van zijn reactie.
Mijn schoonfamilie is eraan gewend dat iedereen naar hun pijpen danst.
En ergens ben ik klaar met ze.
Maar ergens voelt het ook niet goed om geen contact meer te hebben.
Wat zouden jullie doen?
Zoals sommigen van jullie weten is mijn man overleden, en heb ik nog een kleine, maar zeer bijzondere schoonfamilie. Totaal verknipt, op een bepaalde afstand is contact mogelijk, maar je moet altijd op je hoede zijn.
Voor de buitenwereld zijn het zeer geslaagde, charmante en charismatische mensen.
Mijn man had er een moeilijke band mee.
Ze halen je aan en schoppen je ook ongenadig weer van zich af.
Ik had er minder last van, geen bloedband.
Met mijn ene zwager had ik regelmatig contact.
Ik ben heel goed bevriend met zijn ex vrouw, een enorm lieve vrouw waar hij ongeveer 40 jaar geleden mee getrouwd was en een kind heeft.
Vanwege zijn gedrag is ze bij hem weggegaan en hij heeft hun kind laten adopteren door haar 2e man, en eigenlijk nooit meer naar omgekeken.
Toen haar 2e man overleden was en hij van zijn 2e vrouw, die hij compleet kapot gemaakt heeft ,gescheiden was, kwamen ze weer bij elkaar. Een LAT relatie.
Ergens begrijp ik niet waarom je een man terug wilt die zijn eigen kind laat adopteren, maar oke. Het probleem bij mijn schoonfamilie is dat ze enorm goede kanten hebben, maar hun slechte kanten zijn echt slecht.
T is altijd wikken en wegen.
Maar goed, elke keer als ik mijn zwager sprak vertelde hij nare dingen over mijn schoonzus.
Dat deed hij overal, op de tennis, bij vrienden, etc, sommige mensen vertelden dit ook tegen mijn schoonzus, maar mochten niet zeggen dat het van hun af kwam.
Op een gegeven moment kon ik er niet meer tegen en heb het mijn schoonzus verteld.
Zij ging kapot aan de relatie, en heeft jaren nodig gehad om het uit te maken.
En ook aan hem verteld wat ik gezegd had, dat had ze mij gevraagd, want zonder de feiten maak je geen kans bij hem en bagatelliseert hij alles. Denk je zelf dat je gek bent.
Hij bleef normaal tegen me doen, tot hij ongeveer 1,5 jaar na dato mij appte dat hij mijn leugen vreselijk vond. Hoe ik dat durfde te zeggen.
Ik vond het wel prima zo. Ik had voor mijn kinderen liever gehad dat er nog enigszins contact was met hun andere familie, maar het is gewoon niet mogelijk.
Maar nu heeft hij kanker en waarschijnlijk terminaal.
Hij en zijn kinderen ( uit zijn 2e huwelijk) zijn druk bezig met de erfenis, evt euthanasie, afscheid nemen en crematie.
Ik heb geen zin in contact, hij belt mij ook niet, maar ergens vind ik het toch raar om niks te laten horen.
Volgens mijn schoonzus kan ik hem best bellen. als hij mij belt of aan de deur staat vind ik dat prima. Ik heb geen hekel aan die man, ergens hou ik wel van hem.
Maar dan loop ik weer in zijn straatje en ben ik afhankelijk van zijn reactie.
Mijn schoonfamilie is eraan gewend dat iedereen naar hun pijpen danst.
En ergens ben ik klaar met ze.
Maar ergens voelt het ook niet goed om geen contact meer te hebben.
Wat zouden jullie doen?
wij slapen nooit.
vrijdag 24 augustus 2018 om 14:57
vrijdag 24 augustus 2018 om 14:58
Dat is een instinker misschien waar je je van te voren tegen kunt wapenen. Het blijft altijd de familie van je kinderen en dat zou bij mij wel een rol spelen.
vrijdag 24 augustus 2018 om 14:59
Oprechte spijtbetuigingen komen er niet.
Dan had hij zelf wel contact gezocht eerder of nu.
Ik zou een kaart sturen. Eentje naar hem en eentje naar zijn kinderen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 15:00
18.71% gewijzigd
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:00
Dat speelt idd mee.
Wat ergens natuurlijk waanzin is, want de familie heeft helemaal geen interesse in mijn kinderen.
wij slapen nooit.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:08
Mijn kinderen zijn tieners.
En mijn schoonfamilie is weinig in hun leven geweest, ze houden daar niet zo van kinderen....
Zelf kom ik uit een warm nest, mijn ouders, broers en zussen ondernemen van alles met mijn kinderen.
Mijn andere zwager en schoonzus feliciteren ons al jaren via Facebook, dus mijn kinderen herkennen hun waarschijnlijk niet eens meer.
wij slapen nooit.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:16
Ben jij lid van mijn schoonfamilie?
Waarom is dit zo belangrijk?
Het feit dat mijn schoonmoeder mij een boerinnetje noemde wil niet zeggen dat ik zelf uit een sociale onderlaag kom.
wij slapen nooit.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:22
Ik noem waar wat, als een lid uit de schoonfamilie hoogleraar is (geweest) bij een of ander academisch ziekenhuis en jouw kind studeert geneeskunde dan kan dat handig zijn. Misschien kunnen jouw kinderen ooit goed zakelijk advies van de schoonfamilie krijgen. Ik zou zelf niet zo snel het contact met schoonfamile afkappen als ik het gevoel heb dat mijn eigen kinderen er nog ooit profijt van zou hebben. Los van jouw eigen relatie met hen.
Maar je zou dit als overweging mee kunnen nemen als je dat nog niet gedaan had. Ik zou vooral willen praten om vrede te kunnen krijgen met wat er gebeurd is. Keuze is uiteraard aan jou.
Maar je zou dit als overweging mee kunnen nemen als je dat nog niet gedaan had. Ik zou vooral willen praten om vrede te kunnen krijgen met wat er gebeurd is. Keuze is uiteraard aan jou.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:31
Sorry, maar dit vind ik echt achterlijk.Antoon69 schreef: ↑24-08-2018 15:22Ik noem waar wat, als een lid uit de schoonfamilie hoogleraar is (geweest) bij een of ander academisch ziekenhuis en jouw kind studeert geneeskunde dan kan dat handig zijn. Misschien kunnen jouw kinderen ooit goed zakelijk advies van de schoonfamilie krijgen. Ik zou zelf niet zo snel het contact met schoonfamile afkappen als ik het gevoel heb dat mijn eigen kinderen er nog ooit profijt van zou hebben. Los van jouw eigen relatie met hen.
Je zult het best goed bedoelen maar mijn oudste schoonzus vindt het zelfs erg dat ik de enige ben met een zoon die de familienaam kan doorgeven.
Dat dochters dit ook kunnen is voor hun not done.
Mijn man was het zwarte schaap van de familie, hij had gevoel.
Ik wil niet eens gelinkt worden aan hun.
Dan heb ik liever dat mijn kinderen minder succesvol worden maar wel gelukkig zijn.
wij slapen nooit.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:37
Wat een huichelarij.Antoon69 schreef: ↑24-08-2018 15:22Ik noem waar wat, als een lid uit de schoonfamilie hoogleraar is (geweest) bij een of ander academisch ziekenhuis en jouw kind studeert geneeskunde dan kan dat handig zijn. Misschien kunnen jouw kinderen ooit goed zakelijk advies van de schoonfamilie krijgen. Ik zou zelf niet zo snel het contact met schoonfamile afkappen als ik het gevoel heb dat mijn eigen kinderen er nog ooit profijt van zou hebben. Los van jouw eigen relatie met hen.
Berekenend en niet integer.
Mijn mening is gestippeld.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:41
Onzin. Mijn kinderen hebben een bloedband met hun schoonfamilie en ik zou ze nooit het contact met hen ontzeggen vanwege mijn eigen rancune.
En wat is "integer" hier? Voor de toekomst van mijn kinderen ben ik inderdaad berekenend (in hun belang).
Maar nu dreigt dit topic te ontsporen en ik heb geloof ik alles gezegd wat ik te zeggen had.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 24-08-2018 15:59
28.01% gewijzigd
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:43
Heeft je schoonzus nog een relatie (of warme vriendschap) met deze zwager? Of heb je contact met andere familieleden uit die familie?
Als je denkt dat je zwager zelf niet per se op jou zit te wachten, zou ik eventueel contact alleen aanhouden als je denkt dat je er iemand anders een plezier mee doet. Dat je straks niet na zijn dood een boze schoonzus / -moeder krijgt die denkt: "je hebt helemaal niets laten horen toen Piet het moeilijk had."
Mocht er niemand in die familie zijn waar jij nog graag contact mee hebt, dan zou ik niet nu geforceerd contact gaan zoeken. Een kaartje is prima.
Als je denkt dat je zwager zelf niet per se op jou zit te wachten, zou ik eventueel contact alleen aanhouden als je denkt dat je er iemand anders een plezier mee doet. Dat je straks niet na zijn dood een boze schoonzus / -moeder krijgt die denkt: "je hebt helemaal niets laten horen toen Piet het moeilijk had."
Mocht er niemand in die familie zijn waar jij nog graag contact mee hebt, dan zou ik niet nu geforceerd contact gaan zoeken. Een kaartje is prima.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:46
Een bloedband is niks waard in mijn schoonfamilie.
De zoon van mijn zwager die hij heeft laten adopteren erft niks.
Volgens mijn zwager is het zonde om zo,n loser geld te geven.....
Mijn kinderen erven wel iets, dat gaat linea recta naar de zoon, ik word er misselijk van.
Zelfs kleinkinderen van goede vrienden en de kleinkinderen van mijn schoonzus, zijn ex, erven dat bedrag.
Terwijl dat kleinkinderen zijn van haar 2e man, dus geen bloedband.
wij slapen nooit.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:48
hadea1 schreef: ↑24-08-2018 15:43Heeft je schoonzus nog een relatie (of warme vriendschap) met deze zwager? Of heb je contact met andere familieleden uit die familie?
Mijn schoonzus houdt nog steeds van deze man, hoe onbegrijpelijk ook.
Ze wordt op de hoogte gehouden via de familie app, en vorige week is hij nog bij haar op de koffie geweest.
wij slapen nooit.
vrijdag 24 augustus 2018 om 17:20
vrijdag 24 augustus 2018 om 17:30
Ik hoef helemaal niks te erven van ze.redbulletje schreef: ↑24-08-2018 17:20Als er wat te erven valt laat je je gezicht gewoon even voor de vorm zien en anders maak je je er vanaf met 'n kaartje. Klinkt als een niet zo prettige familie. Maar als ze rijk zijn valt er misschien nog wat van de wagen voor jou/je gezin, dus dat zou ik warm houden.
Als ik hun geld had gewild had ik wel meer contact met ze gehouden.
Ik geef totaal niks om geld en status.
En dat moet je ook helemaal niet willen met zo,n familie, want je gaat eraan kapot.
Als ik echt ga zoeken heb ik waarschijnlijk nog wel recht op bedragen, ik denk dat die erfenis voor mijn kinderen gewoon een afkoop sommetje is.
Ik kan me prima redden, ik ben niet rijk, maar heb genoeg.
wij slapen nooit.
vrijdag 24 augustus 2018 om 17:31
Je wilt niet weten hoeveel mensen zo denken.
wij slapen nooit.
vrijdag 24 augustus 2018 om 17:35
Juist als die mensen je geen hol interesseren kun je nog wel gebruik maken van het geld wat er te halen valt. Zonder gevoelens. Je hebt kinderen, dus dan kun je nooit genoeg geld hebben. Maakt het leven tenslotte makkelijker.valentinamaria schreef: ↑24-08-2018 17:30Ik hoef helemaal niks te erven van ze.
Als ik hun geld had gewild had ik wel meer contact met ze gehouden.
Ik geef totaal niks om geld en status.
En dat moet je ook helemaal niet willen met zo,n familie, want je gaat eraan kapot.
Als ik echt ga zoeken heb ik waarschijnlijk nog wel recht op bedragen, ik denk dat die erfenis voor mijn kinderen gewoon een afkoop sommetje is.
Ik kan me prima redden, ik ben niet rijk, maar heb genoeg.