Wat moet ik doen?

03-01-2010 21:56 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Kan iemand mij aub advies geven?

Ik ben stapelgek op mijn vriend, maar moet ik met iemand verder gaan die geen kinderen wil en niet wil trouwen? (Hij heeft al kinderen uit zijn eerste huwelijk). Hij is vanaf het begin heel duidelijk geweest, hij wil geen kinderen en wil niet trouwen.

Al die tijd dacht ik dat het me niet uit maakte zolang we maar samen zouden zijn, maar ik begin nu toch wel heel erg te twijfelen. Ik hou super veel van hem en dacht dat ik mijn kinderwens wel op kon geven voor hem, maar nu alles dichterbij komt (samen wonen) weet ik niet meer of ik wel een juiste keuze heb gemaakt. Denk ook steeds weer wat was zijn ex meer dan ik? Waarom wou hij het met haar wel terwijl hij zegt dat hij veel gekker is op mij.Hij zegt altijd we kunnen overal over praten, maar ik weet dat hij het echt niet wil, omdat hij ze al heeft.

Hij is voor mij echt de ware, ben nog nooit zo gelukkig geweest.Wat moet ik doen? Moet ik eerst een tijdje gaan samen wonen en het dan tersprake brengen of moet ik er over beginnen voordat we samen gaan wonen?

Ik hoop dat iemand me advies kan geven.
Zijn ex was toevallig eerder, pech.

Dus nu moet jij maar zonder kinderen blijven, zodat hij lekker het plaatje compleet heeft en jij met een gat blijft.

Ja, DAAG!

Snap overigens dat het superlastig is, maar het gaat je dan later toch opbreken.

Als je voor iemand je wensen opzij moet zetten, is het niet de ware.
Ligt er ook aan hoe oud je bent...?
je vriend heeft t al meegemaakt en daardoor wil hij geen kids meer? sorry hoor maar wat een ego die vent.
quote:happiness31 schreef op 03 januari 2010 @ 21:56:

Wat moet ik doen? Moet ik eerst een tijdje gaan samen wonen en het dan tersprake brengen of moet ik er over beginnen voordat we samen gaan wonen?

Klaarblijkelijk héb je het al ter sprake gebracht en het antwoord is dat hij níet wil trouwen en géén kinderen wil. Dat betekent dat je twee keuzes hebt:

- dit accepteren en gelukkig samen verder leven.

- dit niet accepteren en niet samen verder leven.

Het lijkt me vrij nutteloos om eerst te gaan samenwonen en het dán te bespreken. Je weet al wat de uitkomst is tenslotte.
Peas on earth!
Tja, je wist het van te voren, je vriend is duidelijk geweest. Praat erover, kijk of hij zijn mening wil herzien en zo niet, dan weet je het nog duidelijker en kun je zelf de keuze maken.
quote:trolletje schreef op 03 januari 2010 @ 22:04:

je vriend heeft t al meegemaakt en daardoor wil hij geen kids meer? sorry hoor maar wat een ego die vent.Waarom? Hij mag toch ook kiezen wat hij wil? Hij is er vanaf het begin eerlijk over geweest.
Peas on earth!
Ga niet samenwonen voordat je voor jezelf een helder antwoord hebt van je vriend, en daarmee vrede hebt voor jezelf. Dat je vriend geen kinderen meer wil omdat hij ze al heeft, is heel pijnlijk voor jou. Jij hebt namelijk geen kinderen en wil ze wel. En liefst met hem! Wat zegt hij daarop? Op wat hij jou nu ontneemt?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 03 januari 2010 @ 22:05:

[...]

Klaarblijkelijk héb je het al ter sprake gebracht en het antwoord is dat hij níet wil trouwen en géén kinderen wil. Dat betekent dat je twee keuzes hebt:

- dit accepteren en gelukkig samen verder leven.

- dit niet accepteren en niet samen verder leven.

Het lijkt me vrij nutteloos om eerst te gaan samenwonen en het dán te bespreken. Je weet al wat de uitkomst is tenslotte.Ben het hier volledig mee eens. Ga niet denken dat je hem zo ver kan krijgen als je samenwoont. Dat verandert namelijk niets aan zijn gedachten.
Hij is inderdaad van tevoren duidelijk geweest, vind niet dat je hem wat kan kwalijk nemen.

Wat was zn ex meer dat hij met haar wel kinderen wilde? Misschien wist hij toen nog niet wat "kinderen hebben/krijgen" inhield en nu hij dat wel weet wil hij niet weer in dezelfde valkuilen stappen (voor hem). Denk dus niet dat het wat zegt over zijn liefde voor jou.

De werkelijke, enige belangrijke vraag moet je aan jezelf vragen: wil je kinderen krijgen of niet (en wil je trouwen of niet....maar dit lijkt mij toch een iets makkelijker wens om aan de kant te zetten).

Als je toch graag kinderen wilt, bespreek het met hem, als hij echt niet wil...dan is hij inderdaad niet de ware voor jou, hoeveel jullie ook van elkaar houden.
Ik ben nu 31 jaar.

Ik begrijp dat je je wensen niet voor iemand opzij moet zetten, maar hij geeft me het gevoel dat hij van me houdt om wie ik ben en ik kan bij hem altijd mezelf zijn. Als ik bij hem ben voel ik me echt gelukkig. Ik ben bang dat ik dit gevoel nooit meer voor iemand zal hebben. Stel dat ik niet met hem verder ga vanwege mijn kinderwens...en ik krijg dit gevoel bij niemand meer dan heb ik hem niet en ook geen kinderen.

Ik ben vergeten erbij te vertellen dat ik in mijn vorige relatie KI heb laten doen omdat mijn vriend en ik samen geen kinderen konden krijgen. KI is niet gelukt en we weten niet aan wie het lag. Dus stel dat ik hem laat lopen is het niet eens zeker dat ik kinderen kan krijgen.
En inderdaad niet wachten tot jullie al samenwonen...maar het daarvoor al bespreken.

Hij is voor mij echt de ware, ben nog nooit zo gelukkig geweest.Wat moet ik doen? Moet ik eerst een tijdje gaan samen wonen en het dan tersprake brengen of moet ik er over beginnen voordat we samen gaan wonen?

Ik hoop dat iemand me advies kan geven.

Is hij echt heel stellig dat hij geen kids wil, en heeft hij dat al vanaf het begin duidelijk gemaakt? Dan denk ik dat het een heel lastig punt wordt voor jullie beiden...

Als je het ter sprake wil brengen, denk je dan dat hij veranderd qua gedachten?

Wel heel lastig en ik kan me ook wel indenken dat jouw gedachten hierover veranderd zijn.

Denk dat je heel goed na moet gaan denken: wil je met hem verder en zet je je kinderwens opzij, of weegt dat laatste zwaarder?

Denk ook steeds weer wat was zijn ex meer dan ik? Waarom wou hij het met haar wel terwijl hij zegt dat hij veel gekker is op mij.Hij zegt altijd we kunnen overal over praten, maar ik weet dat hij het echt niet wil, omdat hij ze al heeft.Denk je nou echt dat hij wel kinderen wilde met zijn ex omdat zijn ex zo anders was? Is dat de reden dat hij geen kinderen met jou wil? Want verder zeg je dat hij geen kinderen met jou wil, omdat hij al kinderen heeft en dat kennelijk voldoende vindt. Ik denk niet dat je je minderwaardig moet voelen t.o.v. ex, het is simpelweg zo dat ex je voor is geweest.
.
anoniem_49475 wijzigde dit bericht op 03-01-2010 22:14
Reden: nutteloos bericht
% gewijzigd
[quote]happiness31 schreef op 03 januari 2010 @ 21:56:

Denk ook steeds weer wat was zijn ex meer dan ik?

Hij heeft kinderen en is wellicht getrouwd geweest dat heeft hij gehad dat zegt niets over zijn gevoel voor jou alleen dat dit stuk in zijn leven nu klaar is.

Waarom wou hij het met haar wel terwijl hij zegt dat hij veel gekker is op mij. Hij gaat dus overduidelijk voor een relatie zonder trouwen en zonder kinderen dat zegt niets over jou of over zijn ex. Wel dat hij weet wat hij niet (meer) wil

Hij zegt altijd we kunnen overal over praten, maar ik weet dat hij het echt niet wil, omdat hij ze al heeft.

Praat wel over je eigen behoeftes omdat je dan vertelt wat je bezig houdt. Echter verwacht niet dat hij zijn keuzes zal bijstellen. Levelen met elkaar over wat ervaart is altijd belangrijk. Jij kent zijn standpunt dan betekent niet dat je niet over je eigen gevoelens kunt praten, als je doel niet "zijn standpunt veranderen" is, kan je alles delen

Moet ik eerst een tijdje gaan samen wonen en het dan tersprake brengen of moet ik er over beginnen voordat we samen gaan wonen? Ik denk dat het je nu bezig houdt (je maakt er een topic over) Met elkaar delen wat je bezig houdt heeft in mijn ogen geen planning , dat vertel je gewoonweg . Nu delen van wat je voelt lijkt me voor jouw gevoelens wel goed

[quote]
Tja...praat met hem!

Kan me ook voorstellen dat hij soort van een vermoeden moet hebben dat jij wel een kinderwens hebt (gezien je stappen in de MMM voor het krijgen van een kind met je vorige relatie). Jullie kunnen het er op zn minst over hebben.

Helaas kunnen wij niet voor je kiezen...er blijft altijd onzekerheid.

Misschien ga je bij hem weg, kom je een leuke andere man tegen en word je zonder problemen zwanger, maar misschien ook allemaal niet....Niemand kan hier in de toekomst kijken en je moet de keuze zelf maken.
quote:Liselotte4 schreef op 03 januari 2010 @ 22:08:

[...]

Ben het hier volledig mee eens. Ga niet denken dat je hem zo ver kan krijgen als je samenwoont. Dat verandert namelijk niets aan zijn gedachten.Dacht dat als hij zou zien dat onze liefde anders is dan met zijn ex dat hij het dan wel zou willen. Hij zegt ook dat alles bespreekbaar is, maar dat hij waarschijnlijk niet van gedachte gaat veranderen. (waarschijnlijk geeft ook een beetje hoop toch?)

Hij is duidelijk niet de ware voor je.... hij komt in de buurt omdat verder alles klopt, alleen dat ene puntje niet!

Tja, voor jezelf heel duidelijk krijgen of dit is wat je wil... als hij echt geen kinderen meer wil en jij wel ben ik bang dat het niet gaat werken. uiteindelijk gaat het tussen jullie instaan ben ik bang
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:happiness31 schreef op 03 januari 2010 @ 22:10:

Ik ben nu 31 jaar.

Ik begrijp dat je je wensen niet voor iemand opzij moet zetten, maar hij geeft me het gevoel dat hij van me houdt om wie ik ben en ik kan bij hem altijd mezelf zijn. Als ik bij hem ben voel ik me echt gelukkig. Ik ben bang dat ik dit gevoel nooit meer voor iemand zal hebben. Stel dat ik niet met hem verder ga vanwege mijn kinderwens...en ik krijg dit gevoel bij niemand meer dan heb ik hem niet en ook geen kinderen.

Maar volgens mij geloven we ook allemaal wel dat jullie een prima relatie hebben. Daar gaat het niet om...

Inderdaad, je hebt niet de zekerheid dat je wél kinderen krijgt als je niet bij hem bent. Je hebt wél de zekerheid dat je geen kinderen krijgt als je bij hem blijft.
Peas on earth!
Volgens mij geef je zelf al antwoord in je reactie.

En ik heb nu ook 2 kinderen en ben gescheiden, zoals ik er nu over denk wil ik ook geen kinderen meer.

Dit niet omdat ik niet genoeg of minder van een nieuwe man zou houden maar dat het niet alleen kinderen krijgen is maar ook groot brengen. Ik hoop dat ze later willen studeren en dan kan ik beter 2 kinderen alles geven als meerdere een beetje.

Wij hadden wel de wens voor een derde maar ja, zoals wij zeiden en hierboven al beschreven is het is niet kinderen krijgen, maar kinderen kopen!

Hoop dat je een goede beslissing kan nemen, misschien uit laten zoeken wat de oorzaak was van het niet zwanger raken?
quote:happiness31 schreef op 03 januari 2010 @ 22:14:

[...]

Dacht dat als hij zou zien dat onze liefde anders is dan met zijn ex dat hij het dan wel zou willen. Hij zegt ook dat alles bespreekbaar is, maar dat hij waarschijnlijk niet van gedachte gaat veranderen. (waarschijnlijk geeft ook een beetje hoop toch?)

Is het ook mogelijk dat hij 'waarschijnlijk' zegt omdat jij wellicht herhaaldelijk zegt hoe graag jíj wilt en dat hij het lastig vindt om stellig te zijn?

Ik vind je eerlijk gezegd nogal naïef als je denkt dat hij vast wél kinderen zou willen als hij zou zien dat jullie relatie anders is. Vindt hij de kinderen die hij met zijn ex heeft niet gewoon genoeg? Dat hoef je helemaal niet op jezelf te betrekken.
Peas on earth!
quote:trolletje schreef op 03 januari 2010 @ 22:04:

je vriend heeft t al meegemaakt en daardoor wil hij geen kids meer? sorry hoor maar wat een ego die vent.

Huh?

Ik zou het kwalijker vinden als ie het wel zou doen en er niet achter staan.

Hij mag toch zelf weten hoe hij er over denkt....tis alleen knap lullig voor TO.

Ik ben door mijn vorige vriend gedumpt btw omdat ik een kinderwens heb en hij niet...had er ook al 2.

Deed verotte pijn maar was wel eerlijk en duidelijk.
quote:Teigera schreef op 03 januari 2010 @ 22:11:

[...]

Denk je nou echt dat hij wel kinderen wilde met zijn ex omdat zijn ex zo anders was? Is dat de reden dat hij geen kinderen met jou wil? Want verder zeg je dat hij geen kinderen met jou wil, omdat hij al kinderen heeft en dat kennelijk voldoende vindt. Ik denk niet dat je je minderwaardig moet voelen t.o.v. ex, het is simpelweg zo dat ex je voor is geweest.

Ik weet niet wat ik over zijn ex moet denken.

Die relatie was totaal niet goed, er was totaal geen sprake van verliefdheid of liefde van zijn kant.

Maar toch ben ik wel jaloers op het feit dat hij met haar wel kinderen wou en getrouwd is en dat hij nu een relatie heeft op basis van liefde en deze (in mijn ogen) belangrijke dingen met mij niet wil. Hij zegt altijd dat hij pas weet wat liefde is sinds hij met mij gaat. Hij is ook veranderd in alle opzichten, hij doet echt zijn best voor me, is lief en teder en volgens de verhalen is hij nooit zo geweest. Maar toch blijft het knagen, waarom wel met iemand waar je niet echt van hield en niet met iemand waar je stapel op bent.
Nogmaals: volgens mij moet je het niet zo op jezelf betrekken, want ik kan me voorstellen dat hij niet méér kinderen wil. Heb je hem wel eens gevraagd waarom hij geen kinderen wil? Misschien is het handig om zijn antwoord dan te geloven...

Wat vind je ervan dat verschillende forummers hier schrijven dat het een kwestie van accepteren of niet accepteren is?
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven