Wat moet ik doen?

15-03-2010 22:05 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Na een relatie van 6,5 jaar met de man van mijn dromen, begin ik steeds meer te verlangen naar een leven 'alleen'.

Sinds vorig jaar Februari zijn we verhuisd vanuit een klein rotflatje naar een grote maisonnette. Daar is het eigenlijk allemaal misgegaan. Er zijn veel ruzies ontstaan door het verhuizen, de veranderingen in beide levens (werk etc.) en mijn kinderwens (niet de zijne).

Door al die ruzies heeft hij al meerdere keren gezegd me te willen verlaten en ik heb hem al meerdere keren gezegd te gaan, een paar keer heeft hij dit ook geprobeerd.. maar steeds komen we naar elkaar terug. Ik heb enorme verlatingsangst en hou het nog geen week vol en hij geeft het dezelfde avond al op en komt dan weer terug.

Wat moet ik doen?

Graag tips..

Groetjes
Haal het onderste uit de kan -> het kan morgen voorbij zijn
Wat WIL je nou? Bij hem blijven, of bij hem weg maar 'verlatingsangst' en daar tips voor?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jullie proberen steeds de uitweg te kiezen als ik het zo lees. Probeer eens door alle shit heen te gaan. Samen. Bespreek de moeilijke dingen, ga op pad samen. Investeer in elkaar. Spreek af dat weggaan geen optie is. Dat de volgende keer dat dat gezegd wordt, het definitief is. Want door dat te zeggen breek je af aan je relatie, onderling vertrouwen (zeker met je verlatingsangst).

En ga niet terug naar hem omdat je bang bent alleen te zijn.

Nouja. Kíés voor elkaar.
wil jij feitelijk bij hem weg omdat je graag alleen wilt zijn, of heb je die gedachten omdat hij een paar keer heeft gedreigd?
Of aan je relatie werken zodat het wel een leuke relatie voor jullie beiden is of je over je verlatingsangst heen zetten en uit elkaar gaan. Wat zou er volgens jou moeten gebeuren om de beslissing te maken?
Wil jij wel kinderen en hij niet? Andere vent zoeken, want dit gaat nooit werken.

Buiten alle andere niet werkende dingen die ik al lees, vind ik dit toch wel een hele doorslaggevende rede.
Pfff waar moet ik beginnen?

Hij is een vrij moeilijk persoon..

Ik ben daarentegen een goedzak.

Hij heeft ontzettend veel meegemaakt (de ergste jeugd die je je maar kunt inbeelden), schulden, ellende, scheiding weet ik veel. Ik wil er voor hem zijn. Hij ook voor mij, maar door al zijn drama ben ik gedemotiveerd. Sexleven is perfect, huis is perfect, als we goed gezind zijn, zijn we het beste stel dat je je kunt bedenken, maar er zijn momenten.. Dan wil ik hem eruit schoppen..

We praten ook veel, erg veel. Maar het lijkt soms niet genoeg te zijn..
De reden dat hij geen kinderen meer wilt, is omdat hij er al twee heeft bij zijn ex. Onlangs een mooie regeling via de rechtbank, maar dit liep in de soep door zijn liegende ex. Heeft hij veel verdriet door..

Hij wilt wel opnieuw beginnen, maar vind het gewoon heel moeilijk.. en mijn klokje tikt als een tijdbom :S
hoezo gedemotiveerd
Gedemotiveerd omdat ik hem op alle manieren hoe dan ook wil helpen en steunen, maar dat lukt me vaak niet omdat hij op sommige dagen echt een hoopje ellende is. Bijna depressief zelfs..
Op het vivablog staat ook zo 'n soort probleem/verhaal
je kan niet zijn hulpverlener zijn.
quote:meds schreef op 15 maart 2010 @ 23:21:

je kan niet zijn hulpverlener zijn.Ja, kan wel, maar dan moet je ook crocks aan.
quote:Vl43inder schreef op 15 maart 2010 @ 23:24:

[...]

Ja, kan wel, maar dan moet je ook crocks aan.en een bijbehorend certificaat
Haha toevalligerwijs heb ik in mijn werk als re-integratie begeleidster met veel mensen te maken die veel problemen hebben, dezelfde al dan niet ergere problemen..

En daar heb ik ook de nodige opleidingen voor gedaan ;)
quote:Natalie1981 schreef op 15 maart 2010 @ 22:23:

Gedemotiveerd omdat ik hem op alle manieren hoe dan ook wil helpen en steunen, maar dat lukt me vaak niet omdat hij op sommige dagen echt een hoopje ellende is. Bijna depressief zelfs..

Haha toevalligerwijs heb ik in mijn werk als re-integratie begeleidster met veel mensen te maken die veel problemen hebben, dezelfde al dan niet ergere problemen..

En daar heb ik ook de nodige opleidingen voor gedaan ;)

Een depressieve man kan je helpen (als vrouw zijnde) alleen door zelf heel gelukkig te zijn.

Ik weet niet hoe jullie interacties gaan op het momenten dat hij niet zo vrolijk is, maar als jij hem wil proberen op te beuren door hem te benaderen zoals jij mensen op jouw werk benadert dan zie jij hem meer als een klant dan een partner.

In een relatie een man kan alleen zelf zichzelf uit een dip hallen. Jouw hulp zou hij niet als hulp ervaren.

Jij kan hem helpen alleen door zelf vrolijk te zijn en vrolijk met jouw leven door te gaan.

Mannen in het algemeen voelen grote plicht gevoel voor geluk van hun partner.

En als tijdens hun eigen dip jij hem probeert te helpen, ziet hij jouw niet als een gelukkige vrouw !!

En dat is voor hem een dubbele last. Hij moet behalve zichzelf ook jouw uit een rot situatie helpen.

En dat zou ook een reden kunnen zijn waarom jij hem soms niet zit zitten. Als jij hem als last ervaart, die jij iedere keer op moet lossen, ga je twijfelen of jij die last wil dragen.

Probeer op je eigen leven te concentreren. Heb hobby's, ga naar vriendinnen, heb vooral lol in het leven.

En als jij hem niet nodig heb om lol (dagelijks) te hebben, en niet meer voor hem als voor een patiënt gaat zorgen en hem met rust laat, en hem zelf er uit laat krabbelen, dan heb je kans dat jij hem en jullie in een andere licht ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven