Wat moet ik hier nu mee...?

24-03-2011 11:28 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn studententijd heb ik ooit op een huis opgepast met zwembad gedurende de zomervakantie. De buurman was een oude bekende van mij en kwam op een warme zomer avond langs voor een drankje en stelde voor te zwemmen. Dat werd een beetje geflikflooi, geïnitieerd door hem. Toegegeven niet zo’n beste actie en ook al is het bij een beetje zoenen gebleven ik voelde me er achteraf een beetje slecht over. Te meer omdat ik ook zijn vrouw goed ken en ik vond dat ik dit niet kon maken. Wij zijn later nog een keer een hapje gaan eten (gewoon als bekenden) en toen gaf hij te kennen mij wel te zien zitten. Ik ben toen redelijk duidelijk geweest en hij heeft ook niet heel veel geprobeerd en het was een redelijke avond.

Een tijd terug is hij kennelijk mijn ouders tegengekomen en bij dat gesprek kwam ik ter sprake. Ik heb een tijd een relatie gehad met een groot leeftijdsverschil –was nu eenmaal verliefd- en kennelijk hadden mijn ouders dat terloops tegen hem gezegd.

Hij heeft mij recentelijk toegevoegd op een vriendensite. Ik heb hem gewoon geaccepteerd als oude bekende). Hij stelde voor een hapje te eten en dat leek mij op zich een goed voorstel (misschien naïef, maar ik dacht why not?).

Het email contact mondde echter uit in vragen/opmerkingen als ‘heb je meer mannen van boven de 40 gehad?”, “Er is toch niets lekkerders dan als 50’er een strakke meid van in de 20 of 30 te hebben?” (vond dat een beetje beledigend omdat de relatie die ik destijds had gebaseerd was op liefde en wij het leeftijdsverschil alleen als handicap zagen), “Je hebt wel lekkere meiden in je contacten lijst zitten” (ik dacht bij mijzelf, sure maar die zijn veel jonger dan jij!), “Ja we gaan lekker eten en dan vertel je me al je smeuïge details over die relatie” (in mezelf waarom, voel niet de behoefte meer met jou te delen als dat ik per mail heb gedaan?) Kortom, bij het idee van een etentje met hem heb ik al zoiets van nee, liever niet. Ik blaas het wellicht te veel op maar gelet op de voorgeschiedenis denk ik dat ik geen zin heb in vervelende toestanden. Een gewoon gezellig etentje had ik leuk gevonden maar ik vrees dat hij andere verwachtingen heeft. Dat kan ik nu nog niet helemaal zeggen, maar ik krijg bij zijn mailtjes een beetje raar gevoel…

We hebben toen het mailcontact nog normaal was een datum onder voorbehoud afgesproken maar hoe langer ik erover nadenk, hoe minder graag ik ga. Ik heb geen zin in ruzie, zo best wel een gevatte opmerking kunnen maken maar hou het liever beschaafd en duidelijk. Ja, ik weet het, ik heb mezelf in deze positie gebracht, maar hoe kom ik er op een nette, beleefde, vriendelijk maar oh zo duidelijke manier vanaf? Suggesties welkom!
Date afzeggen en hem van je vriendensite afknikkeren. Gewoon eerlijk zijn; dat je het bij nader inzien niet zo'n goed idee vind en het idee hebt dat hij iets anders wil dan jij.
Heb jij zin om met hem uit eten te gaan? Zo te lezen is hij meer uit op andere zaken dan alleen gezellig kletsen.. jij klikt niet echt alsof je er veel zin in hebt. Waarom zou je het dan doen?
Eens met Nessemeisje. Maak er geen big deal van!
Je kunt toch mailen dat je er geen zin in hebt na die opmerkingen van hem?

Waarom netjes en beleefd, je hoeft het hem toch niet in real life te zeggen en je ziet hem dan toch niet meer, toch? Dan kun je beter eerlijk zijn. Hij komt gewoon over als een viespeuk en mag dat best weten, toch?
Ja daar heb ik ook over nagedacht, maar echt "bewijs" heb ik niet dat hij meer wil. Het is alleen een gevoel en mede daarom durf ik nog ergens nog niet zo duidelijk te zijn...dan krijg ik straks tegen geworpen dat dat ik gek ben en hij echt niet dat soort bedoelingen had...Ik vind alleen dat zijn manier van reageren zo is, dat ik sterk de indruk krijg dat hij hele andere gedachten heeft.
anoniem_121893 wijzigde dit bericht op 24-03-2011 11:35
Reden: typo
% gewijzigd
Voel mij overigens wel gesterkt in jullie meningen dat hij overkomt als een viespeuk Thanx! Ik zat nog te twijfelen van ben ik nu gek...? Altijd fijn die bevestiging.
Je hoeft toch geen bewijs te hebben? Wat denk je nou? Dat hij je aanklaagt omdat je de date afzegt? Of boos wordt? Nou, dan wordt hij lekker boos en zegt dat je gek bent. Je laat je toch niet door dit soort angsten in een date praten waar je geen zin in hebt? De volgende stap is dan dat je hem niet af durft te wijzen omdat je je gevoel niet kan "bewijzen"?
Misschien is het probleem wel dat ik te aardig uit de situatie wil komen en vriendelijk wil blijven...? Geen gesteggel, etc. Te meer omdat het ook een bekende van mijn familie is... Wil gewoon vriendelijk blijven maar tevens zeer duidelijk en daar zit ik een beetje mee.

In eerste instantie dacht ik van waarom niet, gezellig hapje eten, maar naarmate het email contact verder ging bekroop mij zo'n raar gevoel...
quote:shoegall66 schreef op 24 maart 2011 @ 11:34:

Ja daar heb ik ook over nagedacht, maar echt "bewijs" heb ik niet dat hij meer wil. Het is alleen een gevoel en mede daarom durf ik nog ergens nog niet zo duidelijk te zijn...dan krijg ik straks tegen geworpen dat dat ik gek ben en hij echt niet dat soort bedoelingen had...Ik vind alleen dat zijn manier van reageren zo is, dat ik sterk de indruk krijg dat hij hele andere gedachten heeft.

Sorry hoor, maar hoeveel bewijs wil je hebben? Ben je zo naief of speel je toch een spelletje met hem? Het is geen moeten hoor, met iemand uit eten waar je geen zin in hebt. Snap ook helemaal niet waarom je niet eerder al nee hebt gezegd of vindt je de aandacht toch stiekem wel leuk?

Je kan gewoon zeggen dat je er vanaf ziet en dan zou ik hem lekker uit je mailbestand knikkeren en verder gaan me je leven.
quote:shoegall66 schreef op 24 maart 2011 @ 11:34:

Lees nog even na wat je in de opening zelf hebt geschreven:

Het email contact mondde echter uit in vragen/opmerkingen als ‘heb je meer mannen van boven de 40 gehad?”, “Er is toch niets lekkerders dan als 50’er een strakke meid van in de 20 of 30 te hebben?” (vond dat een beetje beledigend omdat de relatie die ik destijds had gebaseerd was op liefde en wij het leeftijdsverschil alleen als handicap zagen), “Je hebt wel lekkere meiden in je contacten lijst zitten” (ik dacht bij mijzelf, sure maar die zijn veel jonger dan jij!), “Ja we gaan lekker eten en dan vertel je me al je smeuïge details over die relatie” (in mezelf waarom, voel niet de behoefte meer met jou te delen als dat ik per mail heb gedaan?) Kortom, bij het idee van een etentje met hem heb ik al zoiets van nee, liever niet. Ik blaas het wellicht te veel op maar gelet op de voorgeschiedenis denk ik dat ik geen zin heb in vervelende toestanden. Een gewoon gezellig etentje had ik leuk gevonden maar ik vrees dat hij andere verwachtingen heeft. Dat kan ik nu nog niet helemaal zeggen, maar ik krijg bij zijn mailtjes een beetje raar gevoel…

Wat denk jezelf? Persoonlijk zou ik niet twijfelen aan zijn bedoelingen... maar als anderen daar anders over denken hoor ik het graag.
Hij is gewoon een ouwe bok die graag een jong groen blaadje wil neuken. Dus ik zou hem in niet mis te verstane woorden laten weten dat hij op kan zouten, hem verwijderen van je vriendensite en vooral in het vervolg blokkeren (e-mail) en verder keihard negeren en doodzwijgen.
Wat maak jij een probleem van iets wat geen probleem is.

Als eerste kan je openingspost 35 regels korter;

Ik heb laatst met een oude bekende afgesproken om te gaan eten, maar vanwege de toon in ons e-mailcontact wil ik hier vanaf zien. Hoe pak ik dit aan?

En dan krijg je als tip; Mail dat je van de afspraak afziet. Punt.
Oh, en tegen je ouders zeggen dat ze dit soort informatie niet tegen jan en alleman moeten zeggen.
@ nessemeisje: met dat laatste was ik idd niet blij...Heb mijn ouders er niet op aangesproken omdat de relatie die ik destijds had nogal gevoelig ligt.
Je mailt gewoon dat je het gevoel hebt dat jullie niet dezelfde verwachtingen hebben en dat je daarom het het eten wil afzeggen en het contact wil verbreken en dat laatste dan ook doen.
@vlinder72: Ik vind aandacht leuk, maar niet van hem en en al helemaal niet op zo'n manier. Dat er ooit iets tussen ons is voorgevallen is history en ik had geen behoefte in een herhaling daarvan.

Nu ook jullie allemaal de mening zijn toegedaan dat hij idd ook andere bedoelingen heeft, ga ik het etentje maar cancellen...Thanx!
quote:shoegall66 schreef op 24 maart 2011 @ 11:41:

@ nessemeisje: met dat laatste was ik idd niet blij...Heb mijn ouders er niet op aangesproken omdat de relatie die ik destijds had nogal gevoelig ligt.

Wat heeft dat er nou mee te maken? Je ouders zeggen tegen een kerel van een bepaalde hogere leeftijd dat jij een relatie met een man met een hogere leeftijd hebt gehad met als resultaat dat die kerel je nu oneerbare voorstellen doet (effe aandikken voor je ouders ). Ik zie niet in waarom je dat niet tegen ze kunt zeggen.

Maar afgezien van je ouders'loslippigheid, moet je die date gewoon cancellen. Zonde van je avond.
Tekst suggestie:

Ik heb het gevoel hebt dat jij en ik niet dezelfde verwachtingen hebben van een etentje. Ik heb bovendien niet de behoefte om alle details over Mr. XXX verder te bespreken dan dat ik per mail heb gedaan. Don't get me wrong, maar hetgeen er gebeurd is is gebeurd en dat geldt ook voor de zwembadscene destijds. Het lijkt mij daarom beter het etenje te cancellen...

Of ben ik dan nog niet duidelijk genoeg...? Pfff!
[quote]shoegall66 schreef op 24 maart 2011 @ 11:45:

@vlinder72: Ik vind aandacht leuk, maar niet van hem en en al helemaal niet op zo'n manier. Dat er ooit iets tussen ons is voorgevallen is history en ik had geen behoefte in een herhaling daarvan.

Nu ook jullie allemaal de mening zijn toegedaan dat hij idd ook andere bedoelingen heeft, ga ik het etentje maar cancellen...Thanx![/quote

Zeker als je geen herhaling wil of ongemakkelijke en misschien wel gevaarlijke situaties moet je echt aan jezelf denken. Zou gewoon zeggen dat je van de afspraak afziet en er verder niet op in wil gaan. En gooi van je msn af, scheelt een hoop gezeik.

Succes
quote:shoegall66 schreef op 24 maart 2011 @ 11:52:

Tekst suggestie:

Ik heb het gevoel hebt dat jij en ik niet dezelfde verwachtingen hebben van een etentje. Ik heb bovendien niet de behoefte om alle details over Mr. XXX verder te bespreken dan dat ik per mail heb gedaan. Don't get me wrong, maar hetgeen er gebeurd is is gebeurd en dat geldt ook voor de zwembadscene destijds.

Het lijkt mij daarom beter het etenje te cancellen... Ik cancel daarom het etentje.

quote:shoegall66 schreef op 24 maart 2011 @ 11:52:

Tekst suggestie:

Ik heb het gevoel hebt dat jij en ik niet dezelfde verwachtingen hebben van een etentje. Ik heb bovendien niet de behoefte om alle details over Mr. XXX verder te bespreken dan dat ik per mail heb gedaan. Don't get me wrong, maar hetgeen er gebeurd is is gebeurd en dat geldt ook voor de zwembadscene destijds. Het lijkt mij daarom beter het etenje te cancellen...

Teveel tekst in mijn ogen. Gewoon zeggen:

Hey X,

Het etentje dat we laatst hebben afgesproken.... Ik skip het bij deze. Me laten uithoren kan ik door vriendinnen ook wel. Daar heb ik jou en je oneerbare bedoelingen niet voor nodig.

Dikke doei!

Shoegal66
quote:baby_ernie80 schreef op 24 maart 2011 @ 11:59:

[...]

Hey X,

Het etentje dat we laatst hebben afgesproken.... Ik skip het bij deze. Me laten uithoren kan ik door vriendinnen ook wel. Daar heb ik jou en je oneerbare bedoelingen niet voor nodig.

Dikke doei!

Shoegal66 is wel lekker duidelijk ja :-)
quote:baby_ernie80 schreef op 24 maart 2011 @ 11:59:

[...]

Hey X,

Dikke doei!

Shoegal66

Eens!

Je hoeft niet moeilijk of netjes te doen. Dit is GEEN aardige man. Dit is gewoon een goor geil ventje met zijn onbeschofte vragen!

Wat zou hij er van zeggen als je een cc naar zijn vrouw uitdoet?

Ik denk dat hij dan snel eieren voor zijn geld kiest. Bah, walgelijk mannetje!
Vind dat je nog rijkelijk laat met dit inzicht komt eerlijk gezegd, volgende keer mag je je intuitie wel eerder inschakelen. Als je het niet stiekem wel vleiend is, that is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven