Wat moet ik hiermee?
vrijdag 26 juli 2019 om 01:20
Beste lezers/lezeressen,
Ik heb sinds 3 maanden een relatie met een lieve kerel. Hij is lief voor me en zorgt goed voor me, maar er zijn een aantal problemen waar ik tegenaan loop. Ik mis nu al een goed seksleven. Ik heb veel behoefte aan seks en hij veel minder. Ik voel me regelmatig afgewezen, omdat hij moe is of even geen zin heeft. Hij heeft aangegeven het niet te vaak willen doen, omdat het anders zo gewoon wordt. Hij wil ook liever dat het af en toe spontaan gebeurd, maar zeker niet elke dag. Elke keer raak ik hierdoor teleurgesteld en vraag ik me af of dit wel echt de reden is, ook al lijkt het wel oprecht. Ik zou graag tips willen hoe ik daarmee om moet gaan. Zeker in de beginfase lijkt me dit niet normaal. Daarnaast heb ik ook op mijn WhatsApp een foto van ons en een foto op mijn Facebook tijdlijn van ons, gewoon omdat ik het leuk vind en trots ben op onze relatie. Ik ben zeker geen persoon die dagelijks iets plaatst, integendeel zelfs. Daarentegen doet hij een beetje geheimzinnig hierover. Hij wil geen WhatsApp foto van ons en ook op Facebook wil hij niets van ons plaatsen. Het lijkt iets onbenulligs, maar het kwetst me ergens wel. Zijn omgeving weet wel van onze relatie af, maar hij wil liever niets op Facebook hebben. ik ga dan toch denken van waarom wil je het publiekelijk verbergen en voel ik me ongewild door deze aspecten. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.
Ik heb sinds 3 maanden een relatie met een lieve kerel. Hij is lief voor me en zorgt goed voor me, maar er zijn een aantal problemen waar ik tegenaan loop. Ik mis nu al een goed seksleven. Ik heb veel behoefte aan seks en hij veel minder. Ik voel me regelmatig afgewezen, omdat hij moe is of even geen zin heeft. Hij heeft aangegeven het niet te vaak willen doen, omdat het anders zo gewoon wordt. Hij wil ook liever dat het af en toe spontaan gebeurd, maar zeker niet elke dag. Elke keer raak ik hierdoor teleurgesteld en vraag ik me af of dit wel echt de reden is, ook al lijkt het wel oprecht. Ik zou graag tips willen hoe ik daarmee om moet gaan. Zeker in de beginfase lijkt me dit niet normaal. Daarnaast heb ik ook op mijn WhatsApp een foto van ons en een foto op mijn Facebook tijdlijn van ons, gewoon omdat ik het leuk vind en trots ben op onze relatie. Ik ben zeker geen persoon die dagelijks iets plaatst, integendeel zelfs. Daarentegen doet hij een beetje geheimzinnig hierover. Hij wil geen WhatsApp foto van ons en ook op Facebook wil hij niets van ons plaatsen. Het lijkt iets onbenulligs, maar het kwetst me ergens wel. Zijn omgeving weet wel van onze relatie af, maar hij wil liever niets op Facebook hebben. ik ga dan toch denken van waarom wil je het publiekelijk verbergen en voel ik me ongewild door deze aspecten. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.
vrijdag 26 juli 2019 om 10:17
Mijn vriend wil ook geen Whatsapp en Facebook foto van ons maar hij heeft dan ook helemaal niks persoonlijks op Facebook staan. Dat hele Facebook gedoe is nep joh. Maar je niet leiden door sociale media.
Alleen dat sexding zou voor mij wel reden zijn om er klaar mee te zijn. Ik heb een hoog libido en zou gefrustreerd raken van een man met een laag libido. Diegene past dus niet bij mij. Als je in de eerste 3 maanden al weinig sex hebt dan wordt t niks als je zelf een hoog libido hebt. Mijn libido is ook wel iets hoger dan dat van mijn vriend. Maar als we elkaar zijn hebben we minstens 1 keer sex. Als we een weekend samen zijn een keer of 6 (En dan lang)
Alleen dat sexding zou voor mij wel reden zijn om er klaar mee te zijn. Ik heb een hoog libido en zou gefrustreerd raken van een man met een laag libido. Diegene past dus niet bij mij. Als je in de eerste 3 maanden al weinig sex hebt dan wordt t niks als je zelf een hoog libido hebt. Mijn libido is ook wel iets hoger dan dat van mijn vriend. Maar als we elkaar zijn hebben we minstens 1 keer sex. Als we een weekend samen zijn een keer of 6 (En dan lang)
vrijdag 26 juli 2019 om 10:19
Testosteron neemt af vanaf 40. Gewoon biologie. Verschilt wel pp.angelica1408 schreef: ↑26-07-2019 09:37Nou dat lijkt mij niet, mijn man was 42 toen ik hem leerde kennen, ik ook trouwens. En dat was toch wel meerdere keren per dag sex in het begin. Voor een beginnende relatie vind ik dit toch wel apart van hem.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 26 juli 2019 om 10:25
Aan Facebook zou ik geen waarde hechten. Ik ken namelijk mannen die daar regelmatig de liefde verklaren aa hun partners maar waarvan ik weet dat ze vreemdgaan en/of ongepaste toenadering zoeken tot mij. Zegt dus niks. Sommige mensen houden niet van zulke meuk op social media en daarbij is drie maanden nog super pril. Het zou anders worden als hij je in het echte leven ook een beetje zou verbergen, dus totaal geen affectie willen tonen in het openbaar (en daarmee bedoel ik niet dat je elkaar moet aflebberen), je geheim houden voor zijn vrienden en familie of tegen andere dames zeggen dat hij vrijgezel is ofzo.
vrijdag 26 juli 2019 om 10:51
Gelukkig nooit iets van gemerkt, lucky me. Hij is nu 53.viva-amber schreef: ↑26-07-2019 10:19Testosteron neemt af vanaf 40. Gewoon biologie. Verschilt wel pp.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:01
Hoe oud ben jij? En heb je wel een relatie? Ik heb het idee dat je weinig ervaring hebt op dit vlak, want ik vind het een beetje onzin wat je zegt. Ik vermoed dus dat je weinig over seks weet met mannen van 40 en daarboven.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:09
Gelukkig altijd jongere mannen gehad. Dit is simpel weg wetenschap: 'Testosterontekort kan ook een natuurlijke oorzaak hebben. De hoeveelheid testosteron in het bloed daalt met het vorderen van de leeftijd, vanaf 40 jaar. Op de leeftijd van 75 jaar is de testosteronspiegel bij mannen gemiddeld 65% van de waarde bij jongvolwassen mannen. Bij sommige mannen is de daling van testosteron sterker en kan dit tot klachten leiden.'
https://www.mmc.nl/urologie/aandoening- ... rontekort/
Wellicht was je afwezig bij de biologie les op de middelbare school?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:11
Vanaf 30 jaar.viva-amber schreef: ↑26-07-2019 12:09Gelukkig altijd jongere mannen gehad. Dit is simpel weg wetenschap: 'Testosterontekort kan ook een natuurlijke oorzaak hebben. De hoeveelheid testosteron in het bloed daalt met het vorderen van de leeftijd, vanaf 40 jaar. Op de leeftijd van 75 jaar is de testosteronspiegel bij mannen gemiddeld 65% van de waarde bij jongvolwassen mannen. Bij sommige mannen is de daling van testosteron sterker en kan dit tot klachten leiden.'
https://www.mmc.nl/urologie/aandoening- ... rontekort/
Wellicht was je afwezig bij de biologie les op de middelbare school?
vrijdag 26 juli 2019 om 12:16
Maar die afname wil nog niet zeggen dat een man van 40 geen zin meer heeft in seks of minder zin heeft in seks.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:22
Dat klopt alleen soms gaat de boel wat moeilijker omhoog. Kan men zich ook voor schamen. Ik heb een aantal 40+ vriendinnen die wanneer het alleen om de seks gaat toch liever voor jonger gaan.
Maar goed TO gaat voor de man voor de relatie. Ik zou het bespreekbaar maken. Voor sommige mensen wordt seks minder belangrijk of er is een andere reden. Beter dat hij open kaart speelt dan kun je misschien een compromis vinden.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:33
vrijdag 26 juli 2019 om 15:41
Als je na 3 maanden al ontevreden bent over frequentie dan ben ik bang dat het niet beter gaat worden en jullie behoeftes te ver uit elkaar liggen.
Na 3 maanden zou ik ook nog niks op social media plaatsen trouwens. En een gezamelijke profielfoto heb ik zelfs in mijn relatie van 7 jaar nooit gehad. Ik ben toch een persoon, niet een stel.
Na 3 maanden zou ik ook nog niks op social media plaatsen trouwens. En een gezamelijke profielfoto heb ik zelfs in mijn relatie van 7 jaar nooit gehad. Ik ben toch een persoon, niet een stel.