Wat moet ik toch doen?

06-09-2010 19:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben een meisje van 20 jaar en heb iets langer dan een jaar een relatie met een jongen van 22.

ik zal snel eens wat over ons vertellen. Ik ben redelijk onzeker, maar merk dat het na loop van jaren wel betert. ik zit heel graag bij mijn vriend.

Mijn vriend heeft zware ADHD en is verslaaft aan weed. elke avond van de week moet hij iets doen, hij kan niet gewoon thuiszitten.

Awel een 2 maanden geleden ging het slecht tussen ons en hebben we even een 'pauze' gehad. een week voordat we die 'pauze' nomen heeft hij een meisje leren kennen en in die maand dat we een 'pauze' hadden is die met haar en nog wat vrienden opstap geweest met hun.. maargoed er is niks gebeurd zegt hem en daar geloof ik hem ook in. mijn vertrouwen in hem is wel hard verzwakt. Maar dat snapt hij niet. Hij wilt dat ik hem van de volgende dag terug 100% kan vertrouwen. en soms zit ik nog met vragen en dan kan ik die niet stellen want ik mag niet over dat onderwerp beginnen.

Dan nog over zijn verslaving. Hij wilt er niet mee stoppen. En ik weet van mezelf dat ik niet met zo iemand kan blijven samenleven...

Ook het feit dat hij elke avond bij vrienden moet zitten vind ik nogal storend. Hij maakt nooit een avond voor mij alleen vrij. Als ik dan vraag of ik hem zie vandaag zegt hem dat ik maar moet meekomen. Anders zie ik hem dus niet.

Goed communiceren doen we niet. Want door zijn adhd kan hij soms goed kwaad worden. Ik ben dan iemand die snel in tranen vliegt..

Ik mis dat soms zo een romantisch avondje met hem alleen of eens goed babbelen. Soms lijkt het erop dat hij mij gewoon niet wilt..

Ik weet van mezelf dat ik soms te goed ben , want als hij iets vraagt laat ik alles vallen om voor hem klaar te staan in alle opzichten.. maar omgekeerd is het helemaal zo niet.. soms is het zelf zo dat hij eerst iets met mij afspreekt en dan vraagt een vriend om iets te doen en dan kiest hij voor zijn vriend en laat hij mij 'vallen'.

Ik wil jullie meningen eens horen of ik overdrijf of niet (want volgens hem wel). Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, want ik zie hem nog zo graag, maar hij houd zo weinig rekening met mij.

Soms kijk ik na andere koppels en word ik zo jaloers hoe zij tegen elkaar doen...
Dumpen die gast!
Tsja, ik denk niet dat dit de man van je leven is. Jij wel?
Exit die junk !
Aliquando et insanire lucundum est
Nou, een avondje met elkaar lijkt mij geen rare wens. Ik ken hem niet, maar zo te horen overdrijf je niet.

Als hij inderdaad zich zo opstelt als jij nu beschrijft, zou ik ernstig nadenken of je meer tijd aan hem (en zijn vrienden) wilt verdoen.
euh.... waarom ben je bij hem? Wat is er leuk aan?
Wat je moet doen? Een léuke man zoeken!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je nog met hem samen bent, Het enige positieve dat ik heb gelezen in die hele lap tekst is "ik zie hem zo graag", verder is het alleen maar slechte communicatie, verslaving, geen tijd, etc.
Run lovepotion, run!

Hij is niet goed voor je, egoïstisch en ik hoor zeer weinig verliefdheid uit je verhaal. Zoek er eentje die er wel voor je is, niet de hele avond stoned zit te worden en je laat vallen voor allerlei 'spannende' dingen met zijn vrienden... Je hebt er helemaal niks aan..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Wat precies vind je leuk aan hem?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Lees je eigen verhaal nog eens terug,je wil toch geen relatie met een vent die nu verslaafd is aan weed,straks is hij verslaafd aan sterkere middelen .

Je bent nog zo jong ,en je laat je leven nou toch nog niet verpesten door deze zakkenwasser,je hebt toch nog wel een beetje eigenwaarde of niet soms.

Je bent jaloers op andere koppels hoe zij met elkaar omgaan,zoek een ander die wel leuk is en laat je leven toch niet verzieken door deze lamlul

sorry voor deze bewoordingen maar ik snap niet dat sommige meiden zich alle leuke dingen maar laten afnemen,door met zo'n persoon om te gaan,een relatie moet leuk zijn ,en die van jou is niet leuk.

wat je met mijn verhaal doet moet je zelf weten,maar voor mezelf was ik er al lang uit dumpen die handel :puke:
Hij kan soms ook goed zijn hoor. Zoals onlangs heeft hij bijvoorbeeld een pukkepopticket gekocht als een cadeau voor mij, omdat ik anders niet kon gaan. Maar ik wil zo graag dat hij gewoon eens rekening met me houd..

Ik heb al van meerdere vriendinne gehoord dat hij niet goed voor mij is, maar ik zie hem nog zo graag dat ik het niet over mijn hart krijg om het gedaan te maken tussen ons..
ik blijf bij hem omdat ik me er goed bij voel. En hij kan ook lief tegen mij doen. Als we samen op stap gaan amuseer ik me ook hard met hem. en over dagelijkse dingen kunnen we soms wel zeveren tegen elkaar.

het is niet dat hij nooit eens aan avond met mij alleen is, maar max 1 x in de week,maar dat is toch weinig he? dan doet hij het wel speciaal voor mij.. ik moet wel eerlijk zijn nu de afgelopen 2 maand (zomervakantie) zien we elkaar wel bijna 4-5 x in de week fzo.. maar dat is alleen maar omdat ik meega met zijn vrienden..
Hoi!

Ik ben 23 en toen ik iets jonger dan jij was had ik ook een vriend waarvan ik nu zeg, waarom heb ik dat niet veeeeeel eerder uitgemaakt (we zijn 1,5jaar samen geweest). Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan soms.

Ik realiseerde me uiteindelijk dat je, in jou geval op je 20e, niet zo hard zo hoeven werken voor een relatie. Dat je niet gelijk iemand dumpt als je bijvoorbeeld al 10 jaar samen bent oke, maar zo jong en pas een jaar samen...

Als ik het zo hoor werk jij ook veel harder voor jullie relatie dan hij. Bovendien valt er met verslaafde mensen niet fatsoenlijk te praten of afspraken te maken...

Denk is over na.
Stel jezelf eens de volgende vraag: Zie je jezelf later samen met hem? Als zijnde jouw man en de vader van jouw kinderen?

Iemand die zichzelf alleen maar voorop stelt en die geen tijd aan jou wilt besteden. Iemand die verslaafd is en elke avond zijn tijd indeelt met zijn vrienden...

Elke vrouw verdient beter als dat! Hij is niet goed voor jou! Je moet een man hebben die maar wat graag met jou qualitie-time wilt doorbrengen! Iemand die die romantische avondjes voor je wilt regelen, iemand die 100 % voor jou gaat! Laat deze gast zijn gang doen en zoek een jongen die jou echt wilt Iemand waar je ook daadwerkelijk een toekomst mee hebt.

Succ6
Dumpen die gast.
Als hij geen rekening met je houd, en zoals je beschrijft hij niet eens 1 avondje voor je vrij kan maken.. Hij wordt snel boos etc.

Meid DUMPEN,exit,door het gat van de deur trappen, hij is jou niet waard.

Ga een léuke man zoeken die wel lief voor je is en je waardeerd en je zo af en toe een romantisch avondje geeft.

laat je leven niet langer verkloten door deze verslaafde zak.
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
quote:NikNak schreef op 06 september 2010 @ 19:51:

Hoi!

Ik ben 23 en toen ik iets jonger dan jij was had ik ook een vriend waarvan ik nu zeg, waarom heb ik dat niet veeeeeel eerder uitgemaakt (we zijn 1,5jaar samen geweest). Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan soms.

Ik realiseerde me uiteindelijk dat je, in jou geval op je 20e, niet zo hard zo hoeven werken voor een relatie. Dat je niet gelijk iemand dumpt als je bijvoorbeeld al 10 jaar samen bent oke, maar zo jong en pas een jaar samen...

Als ik het zo hoor werk jij ook veel harder voor jullie relatie dan hij. Bovendien valt er met verslaafde mensen niet fatsoenlijk te praten of afspraken te maken...

Denk is over na.ja ik weet dat ik er ook harder voor werk. Maar als we bijvoorbeeld ruzie hebben over iets wat ik erg vind.. kan dat soms uitlopen dat we eigenlijk alle 2 kwaad op elkaar zijn. en dan zegt hij snel: voor mij hoeft het niet meer (onze relatie dan)... en dan slaag ik altijd in paniek en uiteindelijk geef ik dan toe..
quote:lovepotion schreef op 06 september 2010 @ 19:57:

[...]

ja ik weet dat ik er ook harder voor werk. Maar als we bijvoorbeeld ruzie hebben over iets wat ik erg vind.. kan dat soms uitlopen dat we eigenlijk alle 2 kwaad op elkaar zijn. en dan zegt hij snel: voor mij hoeft het niet meer (onze relatie dan)... en dan slaag ik altijd in paniek en uiteindelijk geef ik dan toe..

Wat een lamlul zeg, echt meid hij is je liefde en tijd niet waard.

Hak de knoop door en ga een betere,lieve vent zoeken.
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
.
anoniem_109437 wijzigde dit bericht op 06-09-2010 20:10
Reden: excuus, verkeerd topic
% gewijzigd
Ik heb zelf adhd, maar wat vriend van jou doet is geen adhd.....

ADHD is geen excuus, en je kunt er met medicatie en therapie goed mee omgaan.

Je verdient beter dan deze vriend!
Je hebt veel meer over voor hem dan hij voor jou! Gaat hij ook wel eens mee naar jouw vriendinnen zoals jij mee gaat naar zijn vrienden? En hij blijft speciaal voor jou een avondje thuis? Dat moet hij toch ook uit zichzelf doen?

Ik zou er helemaal klaar mee zijn als ik jou was.
lovepotion

Je zegt ik zie hem zo graag,en heb het hart niet om het uit te maken. .Je ziet hem eigelijk alleen ,met zijn vrienden erbij,dat is geen relatie hoor.

Maar als jij je leven wilt verpesten door met deze looser om te gaan,moet jezelf weten maar dan moet je niet klagen .

maar als ik je reacties lees denk ik,word eerst maar een beetje volwassen want je klinkt niet als een meisje van 20 maar als een bakvis van 16 die nog niks snapt van hoe een relatie hoort te zijn.

En dat is absoluut niet hoe jullie met elkaar omgaan.
Weet je....

Je ziet in hem een persoon die jij graag wil zien......hij is dat niet!!!!!!

Heel simpel dus: WEG!!
Zoek een echte vriend! (Sorry als dat wat hard overkomt.)

- Hij is verslaafd, dus je zult nooit op de eerste plaats staan bij hem.

- Zijn vrienden zijn belangrijker voor hem dan jij. Klinkt een beetje of hij jou aanhoudt om mee te pronken, dat streelt z'n ego en dat is goed voor zijn aanzien bij zijn vrienden.

- Hij heeft een probleem (ADHD), wat altijd problemen op zal leveren in jullie relatie, waardoor er meer energie van jou naar hem gaat dan andersom.

- Jullie kunnen niet goed met elkaar communiceren. Als je niet met elkaar kan praten en als niet alles in principe met elkaar bespreekbaar is, dan is jullie relatie op den duur toch gedoemd om te mislukken.

- Hij wordt snel boos, dus hij kan zichzelf ook nog eens niet goed beheersen. En jij kan daar niet tegenop. Hij heeft daarin altijd de overhand. Dus hij krijgt meer gelijk dan goed is voor jullie relatie. Gaat ten koste van jou.

- Hij heeft maar weinig oog voor wat jij wil en nodig hebt. Zo te zien eigenlijk maar net genoeg dat jij bij hem blijft... Aangezien je onzeker bent is dat voor hem een makkie.

Er zijn genoeg leuke jongens waar je een echt plezierige relatie mee kan hebben. Je zult merken dat bij hen je niet meer onzeker bent en dat je zult groeien als persoon en als vrouw. Bij deze jongen zul je altijd een vaag iemand op de achtergrond blijven. Wacht niet te lang. Anders heb je later heel erg spijt dat je zoveel jaren van je leven aan hem hebt verspild.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven