Wat moet je doen als...

19-04-2012 18:22 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Derde topic over dit onderwerp. Kom nog geen steek verder. Wat moet ik doen als ik een half jaar met een meisje loop die net een lange relatie achter de rug heeft. Elkaar gemiddeld eens in de drie weken ziet maar wel ELKE dag contact hebt, voornamelijk van haar kant. Wat ben je aan het doen? Hoe is je avond? Wil ik afspreken.. dan lijkt ze dit eng te vinden en er niet klaar voor te zijn. Ik durf het niet eens meer te vragen om af te spreken omdat ik bang ben dat ze dan weer terughoudender word. Geen contact zoeken een tijdje en hopen dat ze alsnog komt een goede optie? Of helemaal vaarwel zeggen?

Gr een man
Wat hebben de eerste twee topics je opgeleverd?
Een mix van stoppen, doorgaan of afwachten. Het duurt alleen al een half jaar. je verwacht dat ze er wel overheen is. Afgelopen week wel weer gezien, alles leuk.. Alleen de kans is groot dat de volgende meeting pas weer over een lange tijd is. Toch blijft ze contact zoeken.. Snap er niks van
quote:FullHouse schreef op 19 april 2012 @ 18:26:

Wat hebben de eerste twee topics je opgeleverd?Goede vraag!
Ah, wat vervelend. Ik zou even geen contact zoeken.

Vind je het digitale contact in verhouding staan met de mate waarin je haar in het echt ziet? Heb je het idee dat ze zich erachter verschuilt?

Ik ben daarin een oud wijf, heb veel meer met real life, dan al die digitale zooi, word ik vaak wat moe van.
quote:ambares schreef op 19 april 2012 @ 18:29:

Een mix van stoppen, doorgaan of afwachten. Het duurt alleen al een half jaar. je verwacht dat ze er wel overheen is. Afgelopen week wel weer gezien, alles leuk.. Alleen de kans is groot dat de volgende meeting pas weer over een lange tijd is. Toch blijft ze contact zoeken.. Snap er niks van

De vraag is wat jij wilt. Als je het zo niet wilt: Stoppen. Als het wel prima vind (waar het niet op lijkt aangezien je topics blijft openen) gewoon lekker doorgaan en de tijd zijn werk laten doen.

Dus wat wil jij. Niet wat wil zij.
Het is ook een vreselijk medium. De verhouding is: elke dag contact via telefoon. Elkaar eens in de drie weken zien. Wel interesse tonen, soms willen afsrpeken, als we elkaar zien hand in hand alsof je al tijden bij elkaar bent. Dan weer drie weken niet..Op deze manier kan ik totaal niet door. Afkappen vind ik alleen nog erger
quote:ambares schreef op 19 april 2012 @ 18:29:

- Afwachten: dat doe je dus niet, want je bent er nog mee bezig.

- Stoppen: doe je ook niet, want je bent er nog steeds mee bezig.

- Doorgaan: daar heb jij geen invloed op.

Als jij niets verandert in jouw gedrag, zal haar gedrag ook hetzelfde blijven. En vooralsnog blijf jij in hetzelfde cirkeltje draaien. 'Toppunt van waanzin: steeds hetzelfde blijven doen, maar wel andere resultaten verwachten.'

Aan jou de keuze.
Gelijk Lunax!

Eigenlijk wil ik stoppen ter zelfbescherming...Straks komt ze een ander tegen waarbij ze wel ineens vlinders heeft en zit ik met de gebakken peren.. Anderzijds, als je wel dagelijks contact zoekt lijkt het me dat ze me wel leuk vindt.. Te vaak afspreken vindt ze te dichtbij komen.
Pff.. Vouwen Ik zou aangeven dat je wat meer wil afspreken,en wat minder wilt bellen. Als ze daar (nog) niet klaar voor is, prima! Maar dan zou ik relatie ook op een heel laag pitje zetten (of uit..)
Jij------->lijntje

Een keuze maken misschien, tussen: afwachten, doorgaan of stoppen.

Hoewel je nu vooral ook bezig bent met afwachten, en aangezien je er meerdere topics over opent is dat niet wat je wilt.

dan rest de keuze: doorgaan of stoppen?
Ik zou het haar gewoon eens voorleggen. Als ze je niet kwijt wil zal ze jou tegemoet moeten komen.
Zijn jullie weleens een weekend weg geweest?

Zou jij dat willen?

Zo ja: stel het voor.

Wimpelt ze het af met 'te snel, te eng' ga dan het gesprek met haar aan. Zeg dat je haar superleuk vindt, maar niet langer door wilt gaan op deze voet. Jullie beginnen een relatie met een afspreekfrequentie die voor jullie beiden acceptabel is, of jullie beginnen geen relatie. Maar dan moet ze ook stoppen met bellen/pingen/sms'en/whatsappen/DM'en. Je bent geen aandachtsmachine!
Ik heb dit ook eens gehad na een lange relatie. De jongen waar ik mee was vond ik op dat moment echt super leuk, alleen ik was er nog niet klaar voor. Het voelde ontzettend benauwend om me alweer te binden. Ik heb er toen voor gekozen om er mee te stoppen omdat ik het niet eerlijk naar hem toe vond. Hij was stapel op mij maar ik kon er niks mee. Inmiddels zijn we al een aantal jaar bij elkaar, we hebben elkaar namelijk een tijd na onze eerste 'periode' weer ontmoet en toen was ik er wel aan toe.

Wat dit meisje doet is ook niet eerlijk naar jou toe en het pleit voor haar als ze jou loslaat. Aangezien dat waarschijnlijk niet gebeurd zou ik als ik jou was kiezen voor jezelf. Zij heeft tijd nodig en wie weet ontmoeten jullie elkaar op een later moment ook opnieuw
Ben bang dat als je het na 2 topics nog niet weet, dat je er dan nooit achter zult komen.

Anyway, persoonlijk vind ik dat een relatie me energie moet geven in plaats van dat het me energie kost. Ik had er dus waarschijnlijk al lang een punt achter gezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven