Wat nu?? Kerst

16-12-2017 10:14 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben nu ongeveer 3 jaar een relatie. Ik ben gescheiden en heb 3 kinderen. Hij heeft een zoontje uit een vorige relatie. We wonen allebei op ons zelf. Sinds ik gescheiden ben zie ik ernorm op tegen de kerst. Oktober dit jaar heb ik dit met mijn vriend besproken en aangegeven dat ik optijd duidelijke afspraken wilde weten waar ik aan toe was.
Ook aangegeven dat ik het heel graag samen wilde vieren als samengesteld gezin. (Ik moet ook rekening houden met mijn kinderen en mijn ex) vorig jaar was zijn kind en mijn kinderen kerstavond en 1e kerstdag bij expartner en dit jaar zou andersom zijn. Uiteindelijk hebben we afspraken gemaakt dat hij en zijn zoontje 1e kerstdag hier zou zijn met mij en mijn kinderen en we er een leuke dag van gingen maken hij stelde zelf nog voor om uiteten te gaan met de kinderen om het onszelf niet te moeilijk te maken ook ivm drukke banen. Mijn vriend vertelde mij dat zijn moeder ons 2e kerstdag heeft uitgenodigd maar mijn moeder had ons dus ook uitgenodigd. Dus besloten we het bij mijn familie te vieren. Kerstavond viert hij altijd met zijn hele familie en ben ik niet voor uitgenodigd. Waarschijnlijk omdat ik dan ook mijn 3 kinderen meeneem. Maar ik was tevreden met wat er voor 1e en 2e kerstdag was afgesproken. Eindelijk duidelijkheid en iets om naar uit te kijken. Nu vroeg ik mijn vriend donderdag of hij ook in de groepsapp wilde ivm de planning en overleg wbt 2e kerstdag met mijn familie. Toen appte mijn vriend dat hij gister (woensdag) andere afspraken met zijn ex heeft gemaakt en dat onze afspraken dus niet doorgaan. Ik voelde meteen een klap in mijn gezicht. Vol ongeloof. Hoe kan hij dit doen?
De ex van mijn vriend moet ineens (zegt mijn vriend) werken 2e kerstdag dus is zonder overleg met mij is de planning omgegooid. Naar mijn weten worden kerstroosters weken van te voren gemaakt....
Mijn vriend past zich continue aan aan zijn ex tbv zijn kind omdat hij ruzie en moeilijk gedoe van haar kant uit de weg wil gaan. Ook met mijn vriend zijn vrije weekend, 1 in de maand vertikt zijn ex met haar zoon naar de voetbal te gaan en dus gaat mijn vriend alsnog en gaat dat ten koste van ons enige vrije weekend in de maand.
Ik weet niet wat ik nu moet. Ik ben helemaal dicht geklapt. Hij had toch op zijn minst eerst met mij moeten overleggen en samen een oplossing zoeken. Dan had hij mij ook het gevoel gegeven dat ik er toe doe.
noomie82 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 10:18
3.77% gewijzigd
Noomie82 schreef:
16-12-2017 14:53
Ja ik word hier niet gelukkig van. Dit is zoveel bij elkaar. En dit kerst accefietje is wel de druppel. Zoals patchouli zegt, ben ik minder belangrijk voor hem dan hij voor mij. En dat geld.... Dan maar een Ceviele procedure want heb alles zwart op wit.
Elke zondag en maandag avond zijn we normaal samen. Hij heeft niet eens geld om te darten en te bieren. Vd week zei hij al dat hij krap zat.
Maar hij had wel geld gehad voor een etentje buiten de deur?
Ghe....misschien is dat de reden wel, hij heeft geen centen en komt er zo onderuit zonder dat ie moet zeggen dat ie helemaal dat geld niet heeft.
There is always something happening, and it's usually right now
Ik heb mijn vriend 500€ geleend ivm met schulden en loonbeslag. We hebben zwart op wit dat hij vanaf deze maand 100 euro zou afbetalen. Ik hoop dat hij dat ook gaat doen.
Zijn financiële situatie is niet zo best en van de week vertelde hij mij nog dat hij niet veel geld meer had. Kat geopereerd en sinterklaascadeaus voor zijn zoon. Maar hij kan wel donderdag vrijdag en zondag naar de kroeg. Het geeft mij geen fijn gevoel.
Zit hij in de schuldsanering?
Volgens mij heb ik voor noppes zitten tikken.
Noomie82 schreef:
16-12-2017 15:05
Ik heb mijn vriend 500€ geleend ivm met schulden en loonbeslag. We hebben zwart op wit dat hij vanaf deze maand 100 euro zou afbetalen. Ik hoop dat hij dat ook gaat doen.
Zijn financiële situatie is niet zo best en van de week vertelde hij mij nog dat hij niet veel geld meer had. Kat geopereerd en sinterklaascadeaus voor zijn zoon. Maar hij kan wel donderdag vrijdag en zondag naar de kroeg. Het geeft mij geen fijn gevoel.
Heeft niemand je ooit verteld dat schulden en loonbeslag niet uit de lucht komen vallen? Dat iemand dan echt niet met geld om kan gaan als het zover komt ? Dat je iemand dan niet helpt door nog meer schulden, bij jou dit keer?
(en nee, het ligt niet aan zijn ex. Echt niet)

Je zegt dat hij weinig geld heeft en de verkeerde prioriteiten stelt, zoals wel naar de kroeg gaan.
Reken er maar vast op dat, relatie of geen relatie, dit prachtexemplaar het geld om jou terug te betalen niet heeft en nooit zal hebben.
Iets met prioriteiten......
Het verhaal wordt steeds wonderlijker
1 tip, neem hem nooit in huis.
8102 schreef:
16-12-2017 15:10
Volgens mij heb ik voor noppes zitten tikken.
Idd...kansloos...
wat een ideale man om een samengesteld gezin mee te beginnen.
wij slapen nooit.
Ik voel me heel dom en naïef nu idd. Mijn vriend zit niet in de schuldsanering. Hij vroeg mij toen hij loonbeslag kreeg 2000€ te leen. Dat heb ik godzijdank niet gedaan. Wel meteen 500€ overgemaakt zodat hij de meest nijpende rekeningen kon betalen en er niet nog een loonbeslag bij kwam. Dat hij schulden had en hij zo lang voor mij achter gehouden heeft tot hij loonbeslag kreeg en geen keus had het met mij te delen heeft er al enorm ingehakt.
Dat liegen is erger dan de kerstdagen. Tijd voor goede voornemens in 2018
Noomie82 schreef:
16-12-2017 15:24
Ik voel me heel dom en naïef nu idd. Mijn vriend zit niet in de schuldsanering. Hij vroeg mij toen hij loonbeslag kreeg 2000€ te leen. Dat heb ik godzijdank niet gedaan. Wel meteen 500€ overgemaakt zodat hij de meest nijpende rekeningen kon betalen en er niet nog een loonbeslag bij kwam. Dat hij schulden had en hij zo lang voor mij achter gehouden heeft tot hij loonbeslag kreeg en geen keus had het met mij te delen heeft er al enorm ingehakt.
Zo...hij is sowieso niet zo van de communicatie hè.
8102 schreef:
16-12-2017 15:26
Dat liegen is erger dan de kerstdagen. Tijd voor goede voornemens in 2018
En dit.
Noomie82 schreef:
Maar hij kon het wel opbrengen om jou 2000 euro te leen te vragen....
Run TO.
Wees blij dat je niet samenwoont.
Desnoods is die 500 euro een harde les.
ik begin bijna te denken dat dit topic een grap is :facepalm:
Noomie82 schreef:
16-12-2017 10:47
Mijn vriend heeft 3 weekenden in de maand zijn zoon en elke week op dinsdag en woensdag. We wonen 20 km bij elkaar vandaan dus zien mijn vriend en ik elkaar alleen op zondagavond en maandagavond. Soms op vrijdagavond.
Dus dat vrije weekend "Hij zonder kind en ik zonder kinderen" dus even tijd om in elkaar te investeren omdat dat er al zo weinig is vind ik heel belangrijk.
Ik ben blij dat er mensen zijn die mij snappen. Het gaat mij er niet om dat hij voor zijn zoon kiest. Die is natuurlijk ook welkom op 2e kerstdag. Alleen de manier waarop. Wat os een relatie als ik er niet bij afspraken betrokken word?
Huh? JIj hebt er toch niks mee te maken dat de moeder ineens toch moet werken? Er valt weinig te overleggen, of wou je zeggen dat ze dan maar niet moest gaan werken?
marie_123 schreef:
16-12-2017 16:36
ik begin bijna te denken dat dit topic een grap is :facepalm:
Waarom zou dit een grap zijn?
Dus nu wil je de relatie beeindigen? Vanmorgen wilde je je kinderen nog meenemen om kerst te vieren.
Noomie82 schreef:
16-12-2017 14:53
Ja ik word hier niet gelukkig van. Dit is zoveel bij elkaar. En dit kerst accefietje is wel de druppel. Zoals patchouli zegt, ben ik minder belangrijk voor hem dan hij voor mij. En dat geld.... Dan maar een Ceviele procedure want heb alles zwart op wit.
Elke zondag en maandag avond zijn we normaal samen. Hij heeft niet eens geld om te darten en te bieren. Vd week zei hij al dat hij krap zat.

Nu overspeel je je hand. Doei.
Star² schreef:
16-12-2017 16:47
Huh? JIj hebt er toch niks mee te maken dat de moeder ineens toch moet werken? Er valt weinig te overleggen, of wou je zeggen dat ze dan maar niet moest gaan werken?
Als ze wil afwijken van de afgesproken regeling, dan is het aan moeders om een oplossing te zoeken. Ze kan dan vriendelijk vragen aan vriend van TO om zijn planning helemaal om te gooien, het is volledig aan hem om hierin wel of niet mee te gaan. Als vriend had gezegd: ik kan niet want ik heb andere plannen (stel dat hij op reis was, wat dan?), dan had ze het ook zelf op moeten lossen. Enig overleg met TO was wel het minste wat hij kon doen.

MAar ik denk echter dat TO met een veel erger probleem zit, dan enkel het kerstissue.
Gatinmijnsok schreef:
16-12-2017 16:58
Dus nu wil je de relatie beeindigen? Vanmorgen wilde je je kinderen nog meenemen om kerst te vieren.

;) Het kan verkeren idd.
Opeens heeft je verhaal een totaal andere wending gekregen. Vreemd.
Noomie82 schreef:
16-12-2017 16:53
Waarom zou dit een grap zijn?
Omdat ik amper kan geloven waarom iemand nog een moment bij zulk figuur zou blijven, er zelfs nog over twijfelt. Deze topper houdt 0,0 rekening met je, én blijkt nu ook nog eens op financieel vlak een ramp te zijn. Komaan zeg...
Noomie82 schreef:

Rrrrrright.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven