wat nu!!!!!!

15-04-2012 18:55 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is een onderwerp welke hier regelmatig terugkeert.

Mijn partner en ik wonen ondertussen samen.

Voordat dit eindelijk plaatsvond heb ik in mijn leven veel af moeten sluiten om tot een goede start te kunnen komen.

We komen beiden uit totaal veschillende milieus.

Ben voor hem nu wederom naar de andere kant van het land verhuisd.

Voor mijn gevoel is alles er nu klaar voor.

Ben ook altijd in de veronderstelling geweest dat dat voor hem ook zo zou zijn.

Ik ben nu 34 jaar. Gescheiden met veel gevolgen welke nu eindelijk niet meer meespelen. Ben klaar voor kinderen. Hij wist dit.

Er is ook over gesproken voordat we samen gingen wonen.

Echter tijdens het afgelopen paasweekend heeft hij aangegeven toch echt geen kinderen te willen.

dit kwam bij mij koud op mijn dak vallen.

Zo heeft hij zich nog nooit tegenover mij verwoord.

Voor mijn gevoel is nu alles zover dat het kan, en nu wil hij niet.

Heb ooit eens gezegd dat ik niet zo maar zou vertrekken als hij niet zou willen, weet het nu echter niet meer zo goed.

hij houdt namelijk totaal geen rekening met n°mijn gevoel daarin.

hij ziet niet de pijn die ik voel als mensen met kinderen in onze omgeving er tegen ons over beginnen.

Weet even niet meer wat ik nu moet.

Wie kan mij enig perspectief danwel inzicht geven in hoe nu verder.

Weet dondersgoed dat ik mijn eigen beslissingen moet nemen.

Maar kan nu wel wat voors en tegens gebruiken.
Ga voor wat jij nodig hebt en als je vindt dat kinderen bij jouw leven horen neem dit dan serieus. Ik snap dat dit ingrijpende gevolgen gaat hebben voor het nu. Het niet serieus nemen van eigen gevoel om bij de ander kunnen blijven kan op de lange duur ook ingrijpende gevolgen hebben.

Vreemd dat hij achteraf zijn verhaal bijstelt terwijl jij zegt dat jullie kinderen krijgen vooraf hebben besproken. Wat heeft hij toen dan gezegd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
.
quote:sinnombre schreef op 15 april 2012 @ 19:05:

Hij wist van je kinderwens, maar wist jij ook dat hij die wens niet had? Had hij deze wens eerst wel?

Als jij echt niet zonder kinderen kan leven en hij niet met, dan zal jij de relatie kunnen verbreken in de hoop een ander leuk persoon tegen te komen. Maar je bent 34, een leeftijd waarop je niet zomaar weer een partner vindt die fantastisch is.Je vriend doet jouw verdriet aan door zijn ontbrekende kinderwens, maar besef dat jij hem ook een probleem geeft met jouw wens.

Het probleem is dus wederzijds.

Denk goed na hoe belangrijk jouw wens is en hoe belangrijk jouw vriend voor je is.

Wat een onzin wat je hier zegt.

Voor mij zou was kinderwens dusdanig zijn dat ik mijn relatie ervoor verbroken zou hebben. Met enorm veel verdriet, dat wel, maar ik zou hem verbroken hebben.
quote:Jaja007 schreef op 15 april 2012 @ 19:41:

Liefde van kinderen en voor kinderen zijn onvoorwaardelijk.

Moah, mijn man kan zijn vader wel schieten en dat is begonnen rondom zijn 8-ste jaar. Zo onvoorwaardelijk is de liefde van een kind dus niet als je als ouder zijnde je kind verkloot.
quote:sinnombre schreef op 15 april 2012 @ 19:47:

Dubbel genaaid?

Zij heeft zelf de keuze gemaakt om bij een man te blijven die geen kinderen wilde.

Als je die keuze maakt moet je er compleet achterstaan, op die manier dat je nooit een persoon iets kwalijk kunt nemen achteraf.Terwijl die persoon de aanleiding is waardoor je die keuze hebt gemaakt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dubbel genaaid?

Zij heeft zelf de keuze gemaakt om bij een man te blijven die geen kinderen wilde.

Als je die keuze maakt moet je er compleet achterstaan, op die manier dat je nooit een persoon iets kwalijk kunt nemen achteraf.

Helemaal mee eens.

De ex van mijn broer was ook zo'n vrouw die hem opeens ging verwijten dat zij geen kinderen had toen de relatie na 20 jaar spaak liep. Ze is zelf bij hem gebleven (broer heeft trouwens nog steeds geen kinderen).
quote:Ikbenanoniem schreef op 15 april 2012 @ 19:55:

[...]

(broer heeft trouwens nog steeds geen kinderen).Consequent gedrag dus.
Dat hij zich bedacht heeft is zijn goed recht.

Maar dat hij jou dit pas verteld als jij het ter sprake brengt

terwijl hij heel goed weet dat de wens er bij jou altijd al was vind ik respectloos.

Alleen jij kan bedenken of jij hem dit vergeeft en je kinderwens op kan geven.
Hij wilde wel kinderen met een ander, maar niet met die vrouw Champoepel, dat begrijp ik.

Maar ze heeft zelf een beslissing genomen. De rest zou niet meer uit moeten maken. Als ze achteraf die man iets kwalijk neemt, dan is haar eigen beslissing niet de juiste geweest. Dan kan ze alleen zichzelf wat kwalijk nemen.
Krokusje, ik snap niet wat je zegt. Wat bedoel je?
quote:sinnombre schreef op 15 april 2012 @ 19:57:

Hij wilde wel kinderen met een ander, maar niet met die vrouw Champoepel, dat begrijp ik.

Maar ze heeft zelf een beslissing genomen. De rest zou niet meer uit moeten maken. Als ze achteraf die man iets kwalijk neemt, dan is haar eigen beslissing niet de juiste geweest. Dan kan ze alleen zichzelf wat kwalijk nemen.

Wellicht ook een wijze van denken om mee te nemen in het maken van een keuze TO? Die mensen bestaan dus en die zeggen niet dat ze met jou geen kinderen willen maar alleen dát ze geen kinderen willen.

Jouw vriend kan er daar één van zijn, heb je hem dit al gevraagd? of hij ze met jou niet wil of pricipieel niet? Maar dan nog, zou hij hier eerlijk antwoord op geven? Anders had je dit denk ik namelijk allang geweten.

Nogmaals; ik zou dus ook heel zelfgericht kiezen in deze.
quote:Alleen hij is er nu voor zichzelf achter dat hij toch geen kinderen wil.

Dat gebeurt andersom anders ook vaak genoeg, dat vrouwen die niet persé om kinderen staan te springen nog na hun dertigste opeens beseffen dat ze ze persé toch wel willen.

Een man heeft ook 't recht van mening te veranderen, net als 'n vrouw. Het zal de relatie hoe dan ook geen goed doen als je op dit punt niet beiden hetzelfde wil.
quote:sinnombre schreef op 15 april 2012 @ 20:01:

Krokusje, ik snap niet wat je zegt. Wat bedoel je?

Mijn moeder was 45 toen ze haar tweede man ontmoette. Ze vond en vindt hem fantastisch. Wat een onzin dat zoiets na je 34e heel moeilijk is.

Juist nu heeft ze de leeftijd waarop ze stappen moet nemen wanneer haar kinderwens dusdanig is dat het voor haar een dealbreaker is.
quote:Enn schreef op 15 april 2012 @ 20:01:

[...]

Wellicht ook een wijze van denken om mee te nemen in het maken van een keuze TO? Die mensen bestaan dus en die zeggen niet dat ze met jou geen kinderen willen maar alleen dat ze geen kinderen willen. Jouw vriend kan er een van zijn, heb je hem dit al gevraagd? Maar dan nog zou hij er eerlijk antwoord op geven?

Nogmaals; ik zou dus ook heel zelfgericht kiezen in deze.

Eens met Enn.

De eerlijkheid gebiedt mij namelijk te zeggen dat broer met vriendin 2 getrouwd is. Omdat zij al ouder is zijn kinderen niet meer gelukt, maar voor zijn huidige vrouw had hij het wel over gehad, terwijl hij zelf liever geen kind wil. In de relatie met vriendin 1 wou hij het pertinent niet, ook niet voor haar.
quote:cheerlesscard schreef op 15 april 2012 @ 19:57:

Dat hij zich bedacht heeft is zijn goed recht.

Maar dat hij jou dit pas verteld als jij het ter sprake brengt

terwijl hij heel goed weet dat de wens er bij jou altijd al was vind ik respectloos.

Alleen jij kan bedenken of jij hem dit vergeeft en je kinderwens op kan geven.

Dat hangt er 'n beetje vanaf hoe dwingend TO haar kinderwens is/was in de ogen van haar partner. Een beetje vrijblijvend fantaseren over de toekomst en de kindernamen en weet ik wat, hoeft voor iemand die niet persé kinderen hoeft/wil geen teken te zij dat die kinderwens voor de ander 'n dealbreaker is.

Zoals ik anti ben, zou ik absoluut beledigd zijn als 'n partner die met mij in zee gaat wetende dat ik absoluut NO WAY een kind wil, toch opeens gaat zeuren over 'n nakomeling.
Dat dus ikbenanoniem.

In hoeverre kan je dan van eerlijk spreken en van niet genaaid zijn? In hoeverre kan je dan spreken van een weloverwogen keuze die jezelf maakt? Als achteraf blijkt dat de keuze om geen kinderen te willen met jou als persoon te maken had en dus helemaal niet een principiele keuze was. Wat denk je dat dit besef met iemand doet? Als er voor de makkelijkheid is gekozen om je dit maar niet te melden? Terwijl iemand overweegt eigen kinderwens maar laten varen vanuit het idee dat kinderen door de partner niet gewild worden. Dat je dus eigen kinderwens omwille van liefde laat gaan. Hoezo liefde? Welke liefde? Hij wil ze niet met jou alleen dat weet je niet.

Wees in godsnaam eerlijk tegen elkaar over waarom je geen kinderen wilt met iemand. Dit biedt de een ander namelijk echt en oprecht een eerlijke kans.
In vorige relatie hetzelfde meegemaakt, maar dan andersom. We wilden beiden geen kinderen..totdat hij 6 jaar later zich alsnog bedacht en graag binnen 1 jaar een kind wilde. Ik heb de deur achter me dichtgetrokken..

nu is hij vader en ik hoop dat hij dolgelukkig is.
Hier waakt de enige echte Barones
quote:Enn schreef op 15 april 2012 @ 20:05:

Dat dus ikbenanoniem.

In hoeverre kan je dan van eerlijk spreken en van niet genaaid zijn? In hoeverre kan je dan spreken van een weloverwogen keuze die jezelf maakt? Als achteraf blijkt dat de keuze om geen kinderen te willen met jou als persoon te maken had en dus helemaal niet een principiele keuze was. Wat denk je dat dit besef met iemand doet? Als er voor de makkelijkheid is gekozen om je dit maar niet te melden? Terwijl jij overweegt eigen wens maar laten varen vanuit het idee dat kinderen door de partner niet gewild worden. Dat je dus eigen kinderwens omwille van liefde laat gaan. Hoezo liefde? Welke liefde? Hij wil ze niet met jou alleen dat weet je niet.

Wees in godsnaam eerlijk tegen elkaar over waarom je geen kinderen wilt met iemand. Dit biedt de een ander namelijk echt en oprecht een eerlijke kans.

Ik kan me best voorstellen dat broer met vriendin 1 geen kinderen wilde. Hij wil ze liever niet, maar met haar was het een hachelijke kwestie geweest (ze was erg labiel en het was meer een hulpverlenersrelatie, waarbij broer de hulpverlener was).

Hij is stapelgek op zijn 2e vriendin en met haar ook getrouwd. Zij had graag kinderen gewild en voor haar had hij dit wel gedaan (al is hij dolblij dat het niet meer gelukt is, want hij wil liever niet).

Ik denk dat mensen soms een valide reden hebben om in een bepaalde relatie geen kinderen te willen. Maar dat kun je misschien pas achteraf goed beoordelen. Ik vind het moeilijk te zeggen dat geen kinderen willen met iemand blijk geeft van te weinig liefde voor de partner. Een bepaalde groep mensen wil gewoon geen kinderen, met wie dan ook. Anderen twijfelen misschien aan hun relatie. En weer anderen gaan misschien toch overstag omdat het de enige manier is om die ene partner "te scoren".
quote:sinnombre schreef op 15 april 2012 @ 19:57:

Maar ze heeft zelf een beslissing genomen. De rest zou niet meer uit moeten maken. Als ze achteraf die man iets kwalijk neemt, dan is haar eigen beslissing niet de juiste geweest. Dan kan ze alleen zichzelf wat kwalijk nemen.Niet helemaal want die man is in beginsel niet eerlijk geweest. Hij wil die kinderen niet met haar en waarom heeft hij haar dat niet erbij gezegd? Dan was zij mischien op zoek gegaan naar iemand die haar wel als de moeder van zijn kinderen zou zien. Wat wellicht precies was wat hij wilde voorkomen? Ze geeft wel haar kinderwens voor hem op.
quote:Niet helemaal want die man is in beginsel niet eerlijk geweest. Hij wil die kinderen niet met haar en waarom heeft hij haar dat niet erbij gezegd?

Met die eerste vrouw was ie wellicht de verliefdheidsfase al voorbij voor het kinderissue ging spelen. Vrouw 2 lulde hem al tijdens de verliefdheidsfase gewoon om.

Tijdens de verliefdheidsfase is je gezond verstand meestal ver te zoeken en doe je wel 'ns dingen die je anders niet zou doen.
Lame excuse wanneer je zegt uit principe te kiezen.
Niet iedereen is heel principieel/extreem anti/pro, maar in normale situaties heeft het gezond verstand de overhand, terwijl dat tijdens prille verliefdheid nog wel 'ns naar de achtergrond verdwijnt.
Hopen dat de wittebroodsweken dan snel voorbij zijn, je zal toch zwanger zijn van iemand die eigenlijk geen kinderen wil en door hormonen gestuurd zegt te zijn.Wat een ramp. Net zo rampzalig als direct in het begin van een relatie zwanger raken.

Dubbel genaaid?

Als je die keuze maakt moet je er compleet achterstaan, op die manier dat je nooit een persoon iets kwalijk kunt nemen achteraf.

Dat klopt zij heeft uiteindelijk de keuze gemaakt dat ze samen dus geen kinderen zouden krijgen. Bij zijn wil heeft ze zich neergelegd. Ze hebben ook een goed leven gehad, twee verdieners veel luxe en vaak lange reizen gemaakt. Dingen die je met kinderen erbij niet kan doen of je kan veroorloven. Toch was het verdriet intens, haar vriend bedroog haar en ook hun leven samen bleek een leugen want die levensstijl zonder kinderen die hij zo ambieerde werd zo aan de kant geflikkerd. Zij kon én geen kinderen meer krijgen én had geen partner meer en haar hele manier van leven veranderde ook noodgedwongen. Hoe erg ik dit allemaal vind en hoeveel begrip ik ook voor haar bitterheid heb, ik vind ook dat het haar eigen keuze is geweest en ben het met je eens.

Ik zou To dan ook echt aanraden, zoals ik al eerder aangaf, goed na te denken wat ze zelf wil.
quote:elninjoo schreef op 15 april 2012 @ 20:05:

[...]

Dat hangt er 'n beetje vanaf hoe dwingend TO haar kinderwens is/was in de ogen van haar partner. Een beetje vrijblijvend fantaseren over de toekomst en de kindernamen en weet ik wat, hoeft voor iemand die niet persé kinderen hoeft/wil geen teken te zij dat die kinderwens voor de ander 'n dealbreaker is.

Zoals ik anti ben, zou ik absoluut beledigd zijn als 'n partner die met mij in zee gaat wetende dat ik absoluut NO WAY een kind wil, toch opeens gaat zeuren over 'n nakomeling.

Ja begrijpelijk.

Ik ben zelf ook groot fan van duidelijkheid vooraf.

Ik wist 200% zeker dat ik nog kinderen wou toen ik mijn vriend tegenkwam.

Ik heb hem dit vrij snel verteld en hij wou ook nog kinderen.

Na een jaar had hij ineens een dubieuze opmerking dat hij het niet 100% zeker wist.

ik heb hem toen meteen gezegd dat als hij dat niet wil ik niet met hem verder zou gaan omdat het voor mij iets heel belangrijks is.

Was het jouw vriend wel duidelijk dat dit voor jou een dealbreaker kan zijn TO?

De situatie blijft dan wel hetzelfde maar ik vind dat EN wel een punt heeft. Het scheelt dan nl wel in hoe erg je hem dit aan kan rekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven