wat nu!!!!!!

15-04-2012 18:55 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is een onderwerp welke hier regelmatig terugkeert.

Mijn partner en ik wonen ondertussen samen.

Voordat dit eindelijk plaatsvond heb ik in mijn leven veel af moeten sluiten om tot een goede start te kunnen komen.

We komen beiden uit totaal veschillende milieus.

Ben voor hem nu wederom naar de andere kant van het land verhuisd.

Voor mijn gevoel is alles er nu klaar voor.

Ben ook altijd in de veronderstelling geweest dat dat voor hem ook zo zou zijn.

Ik ben nu 34 jaar. Gescheiden met veel gevolgen welke nu eindelijk niet meer meespelen. Ben klaar voor kinderen. Hij wist dit.

Er is ook over gesproken voordat we samen gingen wonen.

Echter tijdens het afgelopen paasweekend heeft hij aangegeven toch echt geen kinderen te willen.

dit kwam bij mij koud op mijn dak vallen.

Zo heeft hij zich nog nooit tegenover mij verwoord.

Voor mijn gevoel is nu alles zover dat het kan, en nu wil hij niet.

Heb ooit eens gezegd dat ik niet zo maar zou vertrekken als hij niet zou willen, weet het nu echter niet meer zo goed.

hij houdt namelijk totaal geen rekening met n°mijn gevoel daarin.

hij ziet niet de pijn die ik voel als mensen met kinderen in onze omgeving er tegen ons over beginnen.

Weet even niet meer wat ik nu moet.

Wie kan mij enig perspectief danwel inzicht geven in hoe nu verder.

Weet dondersgoed dat ik mijn eigen beslissingen moet nemen.

Maar kan nu wel wat voors en tegens gebruiken.
quote:Enn schreef op 15 april 2012 @ 20:27:

[...]

Niet helemaal want die man is in beginsel niet eerlijk geweest. Hij wil die kinderen niet met haar en waarom heeft hij haar dat niet erbij gezegd? Dan was zij mischien op zoek gegaan naar iemand die haar wel als de moeder van zijn kinderen zou zien. Wat wellicht precies was wat hij wilde voorkomen? Ze geeft wel haar kinderwens voor hem op.Omdat hij nog even wilde wippen, alvorens iets anders te hebben.
Als mensen al jaren samen zijn kun je niet zeggen dat hij haar voor het wippen heeft.

Misschien is er een categorie mensen dat alleen een kinderwens ontwikkeld als alle seinen op groen staan en wellicht speelt hier het onderbewustzijn een rol in.

Net zoals je mensen hebt die koste wat kost kinderen willen, tegen alle redelijkheid in (met een alcoholist een man met losse handjes, in de schuldsanering, met een zware psychische of lichamelijke aandoening, vul maar in...).

En net zoals je mensen hebt die pertinent geen kinderen willen. Met wie dan ook en ik welke omstandigheid dan ook.
@Ikbenanoniem: Inzake de kinderwens van je partner (die dus even belangrijk is dan het aangeven dat je geen kinderen wilt), lijkt het me dan toch wel zo eerlijk t.o.v je partner om je te beraden over de mogelijke redenen die jij beschrijft.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hoe belangrijk is je kinderwens TO? Zou je deze opzij kunnen zetten of zie je jezelf in de toekomst toch wel met een kind(eren)? Ik zou dat kenbaar maken aan je vriend en waarom hij ineens van gedachten is veranderd??
quote:Enn schreef op 15 april 2012 @ 20:53: Net zo rampzalig als direct in het begin van een relatie zwanger raken.Dit hoeft niet altijd rampzalig te zijn hoor!
quote:chihiro schreef op 15 april 2012 @ 22:33:

[...]

Dit hoeft niet altijd rampzalig te zijn hoor!Nee dat is ook zo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:koreander schreef op 15 april 2012 @ 19:49:

Ben niet iemand die zo maar even 6 jaar knokken achter zich laat.

Ik hoor dat vaker, maar je moet opletten dat je relatie niet een soort Betuwelijn wordt, hè? Zo van "we hebben nu al zoveel geinvesteerd, we kunnen nu niet stoppen". Een relatie is geen project.

quote:Kan ik hem echter over een par jaar nog recht in de ogen aankijken en zeggen dat ik hem ons kinderloze bestaan niet aanreken. of kan ik dat niet en moet ik dus besluiten om bij hem weg te gaan en wederom opnieuw te beginnen.Opnieuw beginnen kan ook leuk zijn, een verbetering zijn. Er heerst een sfeer in Nederland dat lange relaties beter zijn, en daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat dat positieve verandering kan tegenhouden.
quote:Enn schreef op 15 april 2012 @ 20:01:

[...]

Wellicht ook een wijze van denken om mee te nemen in het maken van een keuze TO? Die mensen bestaan dus en die zeggen niet dat ze met jou geen kinderen willen maar alleen dát ze geen kinderen willen.

Ik ben er dus zo eentje, ik heb ook altijd gezegd geen kinderen te willen en achteraf heeft dat misschien altijd wel betekend niet met jou. Of het is juist andersom denk ik, mijn vriend heeft iets in mij losgemaakt, waardoor ik een andere toekomst ben gaan zien. Ik wil ineens wel een gezin, maar inderdaad ook wel specifek met hém.

En toch heb ik altijd met volle overtuiging gezegd geen kinderen te willen. Het is niet dat ik in mijn achterhoofd dacht niet met jou.
Mij bekruipt het gevoel dat je in de val gelokt bent. Het feit dat hij jou heeft laten verhuizen, dingen hebt af laten sluiten. En NU pas komt hij met dat hij geen kinderen wil.

Dat had hij wel eerder kunnen zeggen! En dat geeft me het idee dat hij jou voorgelogen heeft.

Zelf wil ik ook geen kinderen, absoluut niet. Dat is een diepgeworteld gevoel dus in die zin begrijp ik jouw vriend helemaal. Maar ik weet dat jouw gevoel net zo sterk is!

Dit valt binnen 1 relatie niet te verenigen. Hij had dit moeten laten voor de verhuizing naar de andere kant van het land zodat jij zelf bewust de overweging zou kunnen maken wat je zou doen. Ik zou het uit maken. Dit is een advies dat ik niet zo snel zou geven normaal gesproken. MAar het feit dat hij jou verkeerd heeft voorgelicht maakt dat ik dit zeg.
[quote]monsterpinguin schreef op 16 april 2012 @ 09:20:

[...]

Ik hoor dat vaker, maar je moet opletten dat je relatie niet een soort Betuwelijn wordt, hè? Zo van "we hebben nu al zoveel geinvesteerd, we kunnen nu niet stoppen". Een relatie is geen project.

[...]

die probeer ik te onthouden, van die Betuwelijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven