Wat nu?

19-06-2019 08:57 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit in een enorme dip. 4 maanden geleden ging het uit met mijn vriend, omdat ik was vreemd gegaan. Niet slim natuurlijk, maar het is gebeurd en ik kan het niet meer terug draaien. Hij heeft zich niet compleet afgesloten van mij, want hij wil me nog een kans geven. We praten dan ook nog bijna elke dag en zien elkaar nog bijna elke week. Ik word alleen hartstikke gek van deze onzekerheid. Laatst vroeg ik aan hem of er al wat was veranderd qua zijn gevoel, maar dit was helaas niet. Hij zegt dat hij nog kei veel van me houdt, maar dat hij op dit moment geen relatie wil want hij vertrouwd mij niet. Allemaal heel logisch natuurlijk. Maar op het moment dat ik zeg dat het voor mij klaar is omdat ik niet elke dag zo verdrietig wil zijn, dan begint hij zelf ook te huilen omdat hij me niet kwijt wil. Ik ben ten einde raad.. Ik heb geprobeerd aan mezelf te werken en dit is ook goed gelukt. Daarnaast heb ik ook geprobeerd om leuke dingen voor hem te doen, zoals voor hem koken of mee uit eten genomen. Wat raden jullie aan? Moet ik op hem wachten of zal ik door gaan met mijn leven?

Hoop dat jullie een beetje goede tips hebben.. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Laat elkaar los!

Dan kun je weer ademen en denken. En dat doet even zeer, maar het komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent onzeker en jij moet huilen? Hoe denk je dat hij zich moet voelen, sinds hij is belazerd door degene waarvan hij dacht dat ze van hem hield?
Kom uit je slachtofferrol zeg. JIJ bent verdrietig? Jij hebt hem belazerd hoor.
Als hij na 4 maanden niet terug wil, gaat het waarschijnlijk ook niet meer gebeuren. Dus laat gaan en ga door met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat altijd zo'n loze kreet: "Ik heb geprobeerd aan mezelf te werken en dit is ook goed gelukt."
Hoe dan? Hoe heb je goed aan jezelf gewerkt als je bent vreemdgegaan? En hoe kun je concluderen dat het goed gelukt is? Je bent de afgelopen vier maanden niet vreemd gegaan? Nou, applaus.
Gun je vriend wat ruimte en stel je niet zo als slachtoffer op.
Uitmaken en contact verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Elkaar loslaten want dit gaat het niet worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heb je spijt van wat je hebt gedaan?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
19-06-2019 09:56
Ik vind dat altijd zo'n loze kreet: "Ik heb geprobeerd aan mezelf te werken en dit is ook goed gelukt."
Hoe dan? Hoe heb je goed aan jezelf gewerkt als je bent vreemdgegaan? En hoe kun je concluderen dat het goed gelukt is? Je bent de afgelopen vier maanden niet vreemd gegaan? Nou, applaus.
Gun je vriend wat ruimte en stel je niet zo als slachtoffer op.
Ik vroeg me ook al af wat dat werken aan jezelf betekent en wat dat dan heeft opgeleverd.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat ie je niet meer vertrouwt. Dat snap je zelf ook. Maar hij houdt je ook aan het lijntje. Je ging niet voor niets vreemd. Wat zat daarachter? Als hij echt nog met je verder wil kan dat nu en anders ga alsjeblieft gewoon verder met je leven, dit is ook geen leven namelijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet verder met jou, maar vind het ook eng om het definitief af te kappen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
neem je verantwoording. Je klinkt niet of dat je echt spijt hebt wat je bent vreemd gegaan. Dat het nu eenmaal is gebeurd en dat het niet zo slim was.

Willen jullie echt samen verder. Dat kan. Maar meer inzichten waarom je bent vreemd gegaan en dat je van die situatie geleerd hebt. Niemand kan garanderen dat je nooit meer vreemd gaat.

Maar zoals jij nu praat, zou ik ook denken dat de kans groot is dat het nog een keer gaat gebeurden.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Denk daar dus niet te licht over!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Tsja, óf jullie gaan samen verder, of niet.
Meer smaken zijn er niet en hij wil niet zegt hij, dus dan houdt het op toch?
Verbreek het contact, huil alles eruit en ga verder met jullie leven.
En dan heb je een levenslesje geleerd.
Vreemdgaan maakt veel kapot.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
19-06-2019 10:14
neem je verantwoording. Je klinkt niet of dat je echt spijt hebt wat je bent vreemd gegaan. Dat het nu eenmaal is gebeurd en dat het niet zo slim was.

Willen jullie echt samen verder. Dat kan. Maar meer inzichten waarom je bent vreemd gegaan en dat je van die situatie geleerd hebt. Niemand kan garanderen dat je nooit meer vreemd gaat.

Maar zoals jij nu praat, zou ik ook denken dat de kans groot is dat het nog een keer gaat gebeurden.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Denk daar dus niet te licht over!
Bedankt voor je oprechte bericht. Ik heb zeker van deze situatie geleerd. Hoe ik mezelf de afgelopen maanden voel is echt geen pretje. Ook voor hem is moeilijk en dat zie ik ook zeker in. Ik heb voor hem een brief geschreven over hoe ik me voel, hoe ik mezelf omschrijf en hoe dit heeft kunnen gebeuren. Zelf ga ik momenteel door een moeilijke periode, waarbij een dierbare is overleden aan kanker en eentje binnenkort gaat. Mijn vriend gaf mij nooit het gevoel dat hij achter me stond.. Hij zegt dat het wel zo is, maar dit ervaarde ik niet. Ik kon niet met hem praten hierover en ik ben dit op een gegeven moment bij andere gaan zoeken waarbij ik dat wel kon..
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-06-2019 10:13
Hij wil niet verder met jou, maar vind het ook eng om het definitief af te kappen.
Ja, dat vind ik dus moeilijk. Hij weet zelf ook niet wat hij wil.. En daardoor voel ik me dus aan het lijntje gehouden. Want seks is wel in het spel ..
Alle reacties Link kopieren
Lieve schat, als ik vreemd ga elke keer als er een dierbare van me overlijdt, dan heb ik amper de tijd meer om te werken. Dus dat vind ik een kulexcuus en geeft aan dat jij jezelf inderdaad als het slachtoffer ziet.
Waar is die ander die jou zogenaamd wel zag staan en waar je wel mee kon "praten" en waarom ben je nu niet bij hem?
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat je het vooral belangrijk lijkt te vinden hoe jij je voelt en dat je vriend alles maar moet begrijpen (zelfs vreemdgaan) en daar omheen moet dansen.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-06-2019 10:09
Ik snap dat ie je niet meer vertrouwt. Dat snap je zelf ook. Maar hij houdt je ook aan het lijntje. Je ging niet voor niets vreemd. Wat zat daarachter? Als hij echt nog met je verder wil kan dat nu en anders ga alsjeblieft gewoon verder met je leven, dit is ook geen leven namelijk.
Er zal veel achter
-Liegen
-Geen support
-Niet luisteren
-Nooit leuke dingen doen..
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
19-06-2019 10:32
Lieve schat, als ik vreemd ga elke keer als er een dierbare van me overlijdt, dan heb ik amper de tijd meer om te werken. Dus dat vind ik een kulexcuus en geeft aan dat jij jezelf inderdaad als het slachtoffer ziet.
Waar is die ander die jou zogenaamd wel zag staan en waar je wel mee kon "praten" en waarom ben je nu niet bij hem?
Diegene wil geen relatie en ik ben op dit moment niet toe aan een ander
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
19-06-2019 10:07
Ik vroeg me ook al af wat dat werken aan jezelf betekent en wat dat dan heeft opgeleverd.
Ik ben naar een psycholoog geweest. Mijn vriend vond dat ik veranderd was nadat mijn dierbare was overleden en ik wou graag weer zijn wie ik was. Ik ben nu ook een stuk vrolijker en niet meer snel geprikkeld en daar deed ik het ook voor
Alle reacties Link kopieren
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:32
Er zal veel achter
-Liegen
-Geen support
-Niet luisteren
-Nooit leuke dingen doen..
Aha. En waarom wil je dan nu nog precies met hem verder?
Alle reacties Link kopieren
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:25
...
Zelf ga ik momenteel door een moeilijke periode, waarbij een dierbare is overleden aan kanker en eentje binnenkort gaat. Mijn vriend gaf mij nooit het gevoel dat hij achter me stond.. Hij zegt dat het wel zo is, maar dit ervaarde ik niet. Ik kon niet met hem praten hierover en ik ben dit op een gegeven moment bij andere gaan zoeken waarbij ik dat wel kon..

eva2611 schreef:
19-06-2019 10:32
Er zal veel achter
-Liegen
-Geen support
-Niet luisteren
-Nooit leuke dingen doen..
Op zich zijn dit redenen genoeg om niet met hem door te gaan. Of je nu vreemdgegaan bent of niet.

Wat anderen zeggen: Loslaten en contact verbreken. Laat alles eerst rustig bezinken en kijk over een paar maanden verder.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:25
Bedankt voor je oprechte bericht. Ik heb zeker van deze situatie geleerd. Hoe ik mezelf de afgelopen maanden voel is echt geen pretje. Ook voor hem is moeilijk en dat zie ik ook zeker in. Ik heb voor hem een brief geschreven over hoe ik me voel, hoe ik mezelf omschrijf en hoe dit heeft kunnen gebeuren. Zelf ga ik momenteel door een moeilijke periode, waarbij een dierbare is overleden aan kanker en eentje binnenkort gaat. Mijn vriend gaf mij nooit het gevoel dat hij achter me stond.. Hij zegt dat het wel zo is, maar dit ervaarde ik niet. Ik kon niet met hem praten hierover en ik ben dit op een gegeven moment bij andere gaan zoeken waarbij ik dat wel kon..
Je kunt ook een open sollicitatie sturen aan goede tijden slechte tijden om te kijken of je als scriptschrijver aan de slag kunt. Voor sommige mensen is er op een gegeven moment genoeg drama en dan stoppen zij ermee. Jouw vriend houdt je misschien nog aan je lijntje omdat er nog seks in zit maar niet omdat hij meer drama wil of een vaste relatie. Dus of je accepteert hem voor er bij of niet. Meer drama maken om het zo goed te maken zal denk ik niet werken en is verspilde energie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:35
Ik ben naar een psycholoog geweest. Mijn vriend vond dat ik veranderd was nadat mijn dierbare was overleden en ik wou graag weer zijn wie ik was. Ik ben nu ook een stuk vrolijker en niet meer snel geprikkeld en daar deed ik het ook voor
Je zegt ergens dat je geen steun van je vriend kreeg. In combinatie met wat je hier schrijft, vind je dan zelf ook niet dat jullie geen goede match zijn? Dat je dierbare is overleden is geen excuus, maar ik vind ook dat vriend wel heel erg snel vond dat je maar snel weer de oude moest worden. Ik hoop dan ook dat je om de juiste reden naar een psych bent gegaan, namelijk voor jezelf, niet om hem een plezier te doen.
Life is a bitch (and I'm helping her).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven