Wat nu?

19-06-2019 08:57 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit in een enorme dip. 4 maanden geleden ging het uit met mijn vriend, omdat ik was vreemd gegaan. Niet slim natuurlijk, maar het is gebeurd en ik kan het niet meer terug draaien. Hij heeft zich niet compleet afgesloten van mij, want hij wil me nog een kans geven. We praten dan ook nog bijna elke dag en zien elkaar nog bijna elke week. Ik word alleen hartstikke gek van deze onzekerheid. Laatst vroeg ik aan hem of er al wat was veranderd qua zijn gevoel, maar dit was helaas niet. Hij zegt dat hij nog kei veel van me houdt, maar dat hij op dit moment geen relatie wil want hij vertrouwd mij niet. Allemaal heel logisch natuurlijk. Maar op het moment dat ik zeg dat het voor mij klaar is omdat ik niet elke dag zo verdrietig wil zijn, dan begint hij zelf ook te huilen omdat hij me niet kwijt wil. Ik ben ten einde raad.. Ik heb geprobeerd aan mezelf te werken en dit is ook goed gelukt. Daarnaast heb ik ook geprobeerd om leuke dingen voor hem te doen, zoals voor hem koken of mee uit eten genomen. Wat raden jullie aan? Moet ik op hem wachten of zal ik door gaan met mijn leven?

Hoop dat jullie een beetje goede tips hebben.. :cry:
nessemeisje schreef:
19-06-2019 10:38
Aha. En waarom wil je dan nu nog precies met hem verder?
Ik hou van hem. We zitten in dezelfde vriendengroep en dat maakt het extra lastig..
Hoe oud zijn jullie en hoe lang hebben jullie al een relatie?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Verbinder schreef:
19-06-2019 10:04
Heb je spijt van wat je hebt gedaan?
Enorm veel.. Heb mn lesje zeker geleerd
lolapaloeza schreef:
19-06-2019 10:43
Hoe oud zijn jullie en hoe lang hebben jullie al een relatie?
20 en hadden 2 jaar een relatie
oudebaas schreef:
19-06-2019 10:40
Op zich zijn dit redenen genoeg om niet met hem door te gaan. Of je nu vreemdgegaan bent of niet.

Wat anderen zeggen: Loslaten en contact verbreken. Laat alles eerst rustig bezinken en kijk over een paar maanden verder.
Klopt, zeggen veel mensen in mijn omgeving ook.. Het is alleen wat moeilijker dan ik had gedacht..
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:32
Er zal veel achter
-Liegen
-Geen support
-Niet luisteren
-Nooit leuke dingen doen..
Is dit nu veranderd?
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:25
Ik kon niet met hem praten hierover en ik ben dit op een gegeven moment bij andere gaan zoeken waarbij ik dat wel kon..

Dat 'praten' kon niet met een vriendin ofzo, daar moest meteen bij geneukt worden? Heb je nou zelf echt niet door dat dit allemaal slappe smoesjes zijn?
menta schreef:
19-06-2019 10:55
Is dit nu veranderd?
Leuke dingen doen we, maar wel met de vriendengroep. 1 op 1 bijna niet, want het is uit dus we zien elkaar niet vaak 1 op 1. Liegen doet hij nog steeds, tegen zn ouders als zowel mij. Het support heb ik hem niet echt meer voor, want we hebben het daar nu het uit is al helemaal niet meer over eigenlijk..
Je zegt zelf al dat je wat dingen aan de relatie niet prettig vond, waarom denk je dat het nu anders gaat worden?

Ik denk dat er goede redenen zijn waarom jullie uit elkaar zijn. Misschien moet je dat gewoon accepteren.
Trotter schreef:
19-06-2019 10:56
Dat 'praten' kon niet met een vriendin ofzo, daar moest meteen bij geneukt worden? Heb je nou zelf echt niet door dat dit allemaal slappe smoesjes zijn?
Voor jou zijn het misschien smoesjes.. Ik zit ergens mee en vraag mensen om hulp en daar heb ik zo'n kut antwoord niet voor nodig
lolapaloeza schreef:
19-06-2019 10:57
Je zegt zelf al dat je wat dingen aan de relatie niet prettig vond, waarom denk je dat het nu anders gaat worden?

Ik denk dat er goede redenen zijn waarom jullie uit elkaar zijn. Misschien moet je dat gewoon accepteren.
Ergens hoop ik dat het anders gaat worden. Heb met hem daarover ook gepraat. Aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij wel probeert te luisteren en er voor mij te zijn, andersom ook natuurlijk
Als ik het zo lees vind jij hem niet leuk genoeg en hij jou niet.
Dat mag.
Rot dat jullie dezelfde vrienden hebben.
Daardoor zien jullie elkaar nog regelmatig.

Als je dat lastig vindt zou je een paar maanden even iets anders kunnen doen, kun je goed los van hem komen. En van wat jij dacht dat ooit zou kunnen zijn. Maar wat er ook mijn ogen helemaal niet in zit.

Niet leuk als het uit gaat.
Rot als je er jaren over doet om daar achter te komen.
Ruk die pleister af en richt je op jezelf. Niet meer op hem.
Het is dus eigenlijk helemaal geen leuke relatie. Hij liegt, hij luistert niet naar je, hij steunt je niet en jij voelt je gerechtvaardigd om vreemd te gaan. Maar ja, jullie zitten in dezelfde vriendengroep, dus uitmaken is ook weer zoiets.
Hou de eer lekker aan jezelf.
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:42
Ik hou van hem. We zitten in dezelfde vriendengroep en dat maakt het extra lastig..
Begrijpelijk dat je hem daardoor regelmatig ziet maar dat is het nadeel van een relatie krijgen met iemand uit jouw vriendengroep.
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:45
Klopt, zeggen veel mensen in mijn omgeving ook.. Het is alleen wat moeilijker dan ik had gedacht..
Ook moeilijke trajecten zijn te doen. Sterker nog: Achteraf blijkt het moeilijke traject (hem loslaten) een stuk gemakkelijker dan nog jarenlang doormodderen in een knipperlichtrelatie met iemand die er toch niet echt voor je is.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:57
Leuke dingen doen we, maar wel met de vriendengroep. 1 op 1 bijna niet, want het is uit dus we zien elkaar niet vaak 1 op 1. Liegen doet hij nog steeds, tegen zn ouders als zowel mij. Het support heb ik hem niet echt meer voor, want we hebben het daar nu het uit is al helemaal niet meer over eigenlijk..
Al die dingen ben je bij een ander gaan zoeken omdat dit niet goed ging in je eigen relatie. En blijkbaar lukte het niet om die dingen toen te veranderen, want dat heb je vast eerst geprobeerd.

Als het nu nog steeds niet is veranderd doordat jullie zijn gaan nadenken over het vreemdgaan en wat er anders kan, dan zal het precies hetzelfde zijn als jullie weer bij elkaar zijn. Ga je dat dan niet weer missen? Word je dan wel blij van de relatie? En ga je dan niet weer op zoek naar iemand waar je dat wél bij kan vinden omdat de relatie jou niet geeft wat je nodig hebt?
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:59
Ergens hoop ik dat het anders gaat worden. Heb met hem daarover ook gepraat. Aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij wel probeert te luisteren en er voor mij te zijn, andersom ook natuurlijk
Nou, dit klinkt niet hoopvol. Laat gewoon gaan.
eva2611 schreef:
Maar hij vond dat hij jou toen genoeg steunde terwijl dat voor jou niet zo voelde. Dan verschillen jullie behoeftes en kunnen elkaar daar niet in vinden.
Hij is zoals hij is, en jij ook. Dat kun je hooguit een beetje bijschaven maar meer zit er niet in.
En daarbij liegt hij nog steeds, zeg je, dus zowel jij als hij bent/is niet te vertrouwen.

Ik zou geen contact meer met hem zoeken want jullie klinken niet als een match.
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:58
daar heb ik zo'n kut antwoord niet voor nodig

Ach, is de waarheid te confronterend voor je, waardoor je maar begint te schelden? :nooo:
Neuken met een ander omdat je met je eigen partner niet kunt praten is gewoon een slappe smoes kutsmoes. Als jij daar blijkbaar anders over denkt ben je nog helemaal niet toe aan een (monogame) relatie.
Trotter schreef:
19-06-2019 11:16
Ach, is de waarheid te confronterend voor je, waardoor je maar begint te schelden? :nooo:
Neuken met een ander omdat je met je eigen partner niet kunt praten is gewoon een slappe smoes kutsmoes. Als jij daar blijkbaar anders over denkt ben je nog helemaal niet toe aan een (monogame) relatie.
Ik vond het ook een kutantwoord van je. En deze ook.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
eva2611 schreef:
Volgens mij geloof je het zelf ook niet (meer). Dan moet je je afvragen waarom je überhaupt nog tijd en energie wil steken in iets wat al een paar maanden niet meer bestaat.
There is always something happening, and it's usually right now
eva2611 schreef:
19-06-2019 10:26
Ja, dat vind ik dus moeilijk. Hij weet zelf ook niet wat hij wil.. En daardoor voel ik me dus aan het lijntje gehouden. Want seks is wel in het spel ..
Hij weet wel wat hij wil namelijk geen relatie, zeg je hier eerder.
En stop met de seks met hem want op deze manier weet jij helemaal totaal compleet niet waar je staat. Zo houd jij jezelf voor de gek, houd je onterecht hoop, waardoor je alleen maar langer verdrietig bent en blijft.
Madderijn schreef:
19-06-2019 11:04
Als ik het zo lees vind jij hem niet leuk genoeg en hij jou niet.
Dat mag.
Rot dat jullie dezelfde vrienden hebben.
Daardoor zien jullie elkaar nog regelmatig.

Als je dat lastig vindt zou je een paar maanden even iets anders kunnen doen, kun je goed los van hem komen. En van wat jij dacht dat ooit zou kunnen zijn. Maar wat er ook mijn ogen helemaal niet in zit.

Niet leuk als het uit gaat.
Rot als je er jaren over doet om daar achter te komen.
Ruk die pleister af en richt je op jezelf. Niet meer op hem.
Inderdaad erg lastig. Ik heb vanaf het begin af aan gedacht dat wij bij elkaar zouden blijven. En niet omdat iedereen dat denkt in het begin van een relatie. Het voelde gewoon zo oprecht. Hij is zelf ook veranderd, want in het begin kon ik wel goed met hem praten.. Hij gaat van de week nog met iemand praten over wat hij eigenlijk wil en probeert er zelf achter te komen.. Bedankt voor je bericht
menta schreef:
19-06-2019 11:12
Al die dingen ben je bij een ander gaan zoeken omdat dit niet goed ging in je eigen relatie. En blijkbaar lukte het niet om die dingen toen te veranderen, want dat heb je vast eerst geprobeerd.

Als het nu nog steeds niet is veranderd doordat jullie zijn gaan nadenken over het vreemdgaan en wat er anders kan, dan zal het precies hetzelfde zijn als jullie weer bij elkaar zijn. Ga je dat dan niet weer missen? Word je dan wel blij van de relatie? En ga je dan niet weer op zoek naar iemand waar je dat wél bij kan vinden omdat de relatie jou niet geeft wat je nodig hebt?
Klopt, heb ik zeker geprobeerd. Goede dingen om over na te denken, ga ik zeker doen. Dankjewel
Het is al kapot, maar het was óók al zo goed als kapot lees ik.
Ik denk, dat het beter is om het zo te laten.
Stop inderdaad met die sex, maakt het alleen maar lastiger om helder na te kunnen denken/voelen.
justagirly wijzigde dit bericht op 19-06-2019 11:30
30.22% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven