Wat te doen met ex?

09-03-2012 22:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Dat is trouwens goed bedoelt, ook als dat weer zo stug eruit komt.
Ten eerste is hij zelf weggegaan, eigen keuze, en met de gevolgen van keuzes moet iedereen leven, ook hij. Ten tweede is er misschien een verrekt goede reden dat hij niemand in zijn omgeving heeft. Is hij zelf wel een goede vriend naar anderen toe? Heeft hij zich goed gedragen jegens familie? Doet hij zelf enige moeite om contact te maken/houden op momenten dat hij mensen niet nodig heeft, of alleen als het hem uitkomt? Kortom, kan het niet aan hem zelf liggen? En zo ja, dan zal hij ook daar mee moeten leven.
...
Het zal ook voorlopig nog wel moeilijk blijven, maar weet je, jíj hebt je best gedaan. Het is nu aan hem om aan zichzelf te werken. Je schrijft dat hij geen leuke jeugd heeft gehad. Dat is misschien ook de kiem van hoe hij nu in het leven staat. Maar daar kun jij niks aan veranderen, hoe graag je hem ook wilt helpen. Dat zal hij echt zelf moeten doen, liefst met professionele hulp.

Lastig meid, ik wens je sterkte en wijsheid
...
Dit verhaal geeft al wel aan hoe labiel hij nu is. Eerst smeken om terug te mogen komen bij jou, een halve dag later helemaal blij zijn van een chatsessie en is het vriendinnetje alweer helemaal vergeten.

Maar jij zit volgens mij helemaal op de goede weg Singlemoeps, top!
Haha idd grobbekuiken:) En dat is ook mijn voornaamste zorg, dat ik zelf op de goede weg zit! En dat zit ik, want ik voel me ondanks zijn gezeur wél gelukkig en heb zin in de toekomst!
Singlemoeps, je beseft wel dat jij zijn gevoel dat hij het niet alleen kan versterkt door mee te gaan in zijn buien? Je gedraagt je net zo goed als zijn moeder als hij als een kind.

Waarom mag hij eindeloos bij jou klagen en neem jij steeds maar de telefoon op? Ten eerste voelt hij zich door die gesprekken alleen maar rotter (want bezig met zijn problemen) en ten tweede steekt hij die energie niet in nuttige dingen.

Het is beter voor hem als jij gewoon eens nee durft te zeggen.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven