Wat willen mannen dan?
donderdag 13 september 2018 om 17:54
Waarom worden sommige vrouwen meermaals ten huwelijk gevraagd en anderen nooit? Hoe komt het dat sommige mannen onder de plak gaan zitten bij een vrouw die nergens speciaal in is? Waarom zijn veel knappe, universitair geschoolde vrouwen ongetrouwd en willen mannen zich niet binden? Wat doen zij in de ogen van mannen verkeerd?
Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
vrijdag 14 september 2018 om 18:58
Ga jij eens rap terug in je subgroep !nina1966 schreef: ↑14-09-2018 18:34En wat moet ik nou? Ik ken onderwereld figuren, miljonairs, adel en ja ook mensen met tattoo's. Ik zit dus met iron maiden t shirt dragende vriend gezellig naast het raadslid en aan de andere kant iemand die in de quote 500 staat. En ik, ik heb een bijstandsuitkering![]()
Alle gekheid op een stokje. Een universitaire studie voorkomt niet dat sommige hoogopgeleiden een zeer krap denkraam hebben. Vaak komt er wat ruimte in het denken met het stijgen der jaren, maar niet altijd ...
On topic : en TO ? Al nieuwe inzichten gekregen ?
vrijdag 14 september 2018 om 19:03
Ik heb geen rijbewijs maar hoe moet ik inparkerenKoffiekopjes schreef: ↑14-09-2018 17:32Ik wil geen kinderen. Maar hoe zou ik ze kunnen opvoeden met iemand die totaal andere dingen belangrijk vind dan ik?
Ik begin me af te vragen of dit wel echt is of een ongelooflijk goede Noor.
vrijdag 14 september 2018 om 19:05
Mooi gezegd. Zo is het.Ouwedibbes schreef: ↑14-09-2018 18:58Alle gekheid op een stokje. Een universitaire studie voorkomt niet dat sommige hoogopgeleiden een zeer krap denkraam hebben. Vaak komt er wat ruimte in het denken met het stijgen der jaren, maar niet altijd ...
vrijdag 14 september 2018 om 19:05
Ja goed, maar welke dan
vrijdag 14 september 2018 om 19:10
Dit. Ga je in godsnaam niet voortplanten TO. Ik heb nu al medelijden met je hypothetische kind.
vrijdag 14 september 2018 om 19:11
nina1966 schreef: ↑14-09-2018 18:34En wat moet ik nou? Ik ken onderwereld figuren, miljonairs, adel en ja ook mensen met tattoo's. Ik zit dus met iron maiden t shirt dragende vriend gezellig naast het raadslid en aan de andere kant iemand die in de quote 500 staat. En ik, ik heb een bijstandsuitkering![]()
Of je mijn wereldje beschrijft. Ik vind het heerlijk zoveel verschillende mensen om me heen! Mij zegt status, opleiding en inkomen weinig tot niets. Karakter vind ik vele malen belangrijker, of je nou werkeloos bent, achter de vuilniswagen werkt of in de tweede kamer zit. De een heeft meer iq, de ander meer eq en weer een ander heeft van beiden evenveel. Ik vind ze allemaal even interessant en waardevol, zolang ze niet arrogant zijn, niet neerkijken op anderen vanuit de kansen die ze gekregen hebben en een chronisch gebrek aan zelfinzicht hebben.
vrijdag 14 september 2018 om 19:19
Helemaal mee eens. Opleidingsniveau zegt helemaal niks over of je wel of geen goed gesprek kan hebben met iemand. Voor mij geld, het klikt of het klikt niet. Diegene kan dus allerlei opleidingsniveaus hebben, van alleen een middelbare tot universiteit. Het belangrijkste is het karakter.ywtje schreef: ↑14-09-2018 18:48Wat een kortzichtigheid in dit topic. Sla ook stijl achterover van de post van Samarinde. Koffiekopjes die verbaasd me inmiddels niet meer.
Wat ben ik blij dat ik met elk opleidingsniveau die er maar is te maken heb (voor mijn werk, maar ook in vriendenkring/familie). En de leukste, inspirerende gesprekken kan voeren met een niveau 2 leerling of medewerker op de locaties waar ik werkzaam ben. Zelf ben ik hoog opgeleid, maar wat zegt dat nou als je de tijd neemt de ander te zien/horen en te vinden.
En zelfs mijn kapster is zo'n tof wijf, met tattoo's en een eigenheid waar je u tegen zegt. En onze gesprekken hebben diepgang omdat ik haar leer kennen en zij mij.
Fijn om mijzelf niet in een hokje te hoeven plaatsen of niet verder te kunnen kijken dan mijn eigen groep.
Wat is een eigen groep? Krijg het er wat benauwd van. Kan mijzelf echt niet in een groep plaatsen. Vind ik mijzelf veel te divers en openminded voor. Net als de mensen om mij heen. Gelukkig.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 14 september 2018 om 19:21
Cheiron76 schreef: ↑14-09-2018 19:11Of je mijn wereldje beschrijft. Ik vind het heerlijk zoveel verschillende mensen om me heen! Mij zegt status, opleiding en inkomen weinig tot niets. Karakter vind ik vele malen belangrijker, of je nou werkeloos bent, achter de vuilniswagen werkt of in de tweede kamer zit. De een heeft meer iq, de ander meer eq en weer een ander heeft van beiden evenveel. Ik vind ze allemaal even interessant en waardevol, zolang ze niet arrogant zijn, niet neerkijken op anderen vanuit de kansen die ze gekregen hebben en een chronisch gebrek aan zelfinzicht hebben.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 14 september 2018 om 22:24
Koffiekopjes schreef: ↑14-09-2018 17:43Ik wil dat mijn evt kind alles eruithaalt op intellectueel gebied. Hoe kan ik dan zeggen dat school belangrijk js als pa niet eens hbo heeft?
Wat doet de opleiding van vader er toe? Mijn ouders zijn allebei ‘laaggeschoold’ om het in jouw termen te blijven, maar hebben mij en mijn zusje altijd gestimuleerd om gebruik te maken van onze capaciteiten. Mede door dat heb ik een wo-opleiding kunnen afronden. Achtergrond zegt helemaal niks imo.
Buiten dat is het kind uiteindelijk bepalend voor het vervolg van zijn/haar carrière. Wat als zij intellectueel goed genoeg zijn voor het hbo maar besluiten liever een lagere opleiding te volgen vanuit passie en interesse? Ben je dan ook zo’n moeder die haar zienswijze doordramt en het kind pusht om dingen te doen waar zij niet achter staan, puur alles eruit te halen wat erin zit op intellectueel niveau?
anoniem_64901a3ee50c1 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 14:46
0.21% gewijzigd
vrijdag 14 september 2018 om 22:30
Je haalt dit onderwerp zelf aan door over opvoeding te beginnen, terwijl dat blijkbaar totaal niet relevant is aangezien je geen kinderen wil. Maar dat ter zijde..
vrijdag 14 september 2018 om 22:31
Mijn werkgever kent mij anders dan mijn vrienden.viva-amber schreef: ↑14-09-2018 18:15Nou inderdaad het gaat geweldig met je. Je bent eenzaam, depressief en je bewaakt je grenzen niet. Je omgeving heeft allang en breed door dat er iets aan de hand is. Waarom schaam je je voor je stoornis?
vrijdag 14 september 2018 om 22:34
Omdat ik het mij afvraag???Eyeofthetiger schreef: ↑14-09-2018 22:30Je haalt dit onderwerp zelf aan door over opvoeding te beginnen, terwijl dat blijkbaar totaal niet relevant is aangezien je geen kinderen wil. Maar dat ter zijde..
vrijdag 14 september 2018 om 22:37
Echt TO wat wil je nou van dit topic behalve lopen zeuren en stug blijven volhouden aan je relatie regels terwijl die duidelijk niet werken.
Meerdere mensen hebben hier goed advies gegeven; mensen met goede, langdurige relaties en je spreekt ze alleen maar tegen dat het onzin is, dat het een ander tijdperk is, dat je genoeg contacten hebt en dat wij als adviesgroep net zo zijn als "wij van wc eend..". Prima, maar wij zijn wél degenen met een leuke vent/vrouw op de bank en jij niet. Dus ga vooral zo door met je arrogante houding.
Meerdere mensen hebben hier goed advies gegeven; mensen met goede, langdurige relaties en je spreekt ze alleen maar tegen dat het onzin is, dat het een ander tijdperk is, dat je genoeg contacten hebt en dat wij als adviesgroep net zo zijn als "wij van wc eend..". Prima, maar wij zijn wél degenen met een leuke vent/vrouw op de bank en jij niet. Dus ga vooral zo door met je arrogante houding.
vrijdag 14 september 2018 om 22:49
De vraag die ik stelde, weliswaar wat cynisch, was ook iets dat ik mij echt afvroeg. Punt van mijn verhaal blijft echter dat het niet uit maakt of je vriend/man/vader mbo, hbo of universitair geschoold is, zolang je samen maar op een lijn zit. Probeer je blik wat te verruimen, zal een aanvulling zijn op je (liefdes)leven.
vrijdag 14 september 2018 om 23:24
vrijdag 14 september 2018 om 23:53
Nu ben ik echt heel erg in de war. Mijn opleiding is niet toereikend om dit nog te volgen denk ikKoffiekopjes schreef: ↑14-09-2018 17:43Ik wil dat mijn evt kind alles eruithaalt op intellectueel gebied. Hoe kan ik dan zeggen dat school belangrijk js als pa niet eens hbo heeft?
Maar je wilt dus geen kinderen, geen man zonder universitaire opleiding omdat je daar de kinderen die je niet wil (en er dus ook nooit zullen komen denk ik dan) niet kan verkopen dat hun imaginairy vader geen HBO heeft. Ehmm ok....
Zit me rot te lachen, sorry hoor. En nee, jij bent het type dat mij op feestjes/in de kroeg binnen een minuut naar het toilet doet verdwijnen.
Of ik zie opeens iemand die ik MOET spreken. Kortom: het soort dat me aan een oude klagende tante zonder kinderen doet denken.
Alleen maar klagen over wijlen haar man, ze had er één aan de haak en nog een rijke, gestudeerde meneer ook!
Hij is alleen een jaar of 30 geleden vrij jong overleden en dat was niet de afspraak. Daar is ze boos over en ze klaagt steen en been dat hij haar in de steek heeft gelaten. Haar beste opmerking ooit: 'mannen zijn niet te vertrouwen; ze beloven de rest van je leven bij je te blijven, tot aan de dood dus en wat doen ze? Veel eerder doodgaan
Wees blij dat je geen man kan vinden, heb je er straks één die precies hetzelfde denkt over géén kinderen krijgen en hoe ze (niet?) opvoeden en dan overkomt hem wat.
Zit jij met de ellende en zonder iemand die je steunt in de keuzes rond de opvoeding van je geen kinderen. Of zoiets!?!
zaterdag 15 september 2018 om 00:03
In jouw geval ligt dat grotendeels aan jezelf.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
zaterdag 15 september 2018 om 00:37
Dit vind ik nou kleinerend en bekrompen.ywtje schreef: ↑14-09-2018 18:48Wat een kortzichtigheid in dit topic. Sla ook stijl achterover van de post van Samarinde. Koffiekopjes die verbaasd me inmiddels niet meer.
Wat ben ik blij dat ik met elk opleidingsniveau die er maar is te maken heb (voor mijn werk, maar ook in vriendenkring/familie). En de leukste, inspirerende gesprekken kan voeren met een niveau 2 leerling of medewerker op de locaties waar ik werkzaam ben. Zelf ben ik hoog opgeleid, maar wat zegt dat nou als je de tijd neemt de ander te zien/horen en te vinden.
En zelfs mijn kapster is zo'n tof wijf, met tattoo's en een eigenheid waar je u tegen zegt. En onze gesprekken hebben diepgang omdat ik haar leer kennen en zij mij.
Fijn om mijzelf niet in een hokje te hoeven plaatsen of niet verder te kunnen kijken dan mijn eigen groep.
Wat is een eigen groep? Krijg het er wat benauwd van. Kan mijzelf echt niet in een groep plaatsen. Vind ik mijzelf veel te divers en openminded voor. Net als de mensen om mij heen. Gelukkig.
Dit soort dingen zeg je niet over jezelf. Het is namelijk volkomen vanzelfsprekend dat je anderen respecteert en in hun waarde laat, ongeacht álles. Het is pijnlijk om er zo'n borstklopperig punt van te maken, omdat je daarmee iets suggereert over ánderen. Snap je? Je veroordeelt dus wél. Je wijst dus wél met je vinger, en daarbij hemel je jezelf bovendien op. Dit zijn allemaal dingen die je níet zou doen als je werkelijk zo ruimdenkend en 'open minded' was, want dan had je geweten dat er maar heel weinig mensen zijn die 'neerkijken' op anderen. Veel minder dan jij denkt. Dát je het denkt, zegt meer over jou dan over die anderen.
Ik heb deze week (via mijn werk of anderszins) gesproken met een vluchteling, een schoonmaakster, een schrijver, een uitgever, een postbode en een werkloze buurvrouw. Leuke gesprekken allemaal. Interessant. Maar dit topic gaat over iets anders. Namelijk: vraag ik de postbode om 's avonds bij me te komen eten, samen met mijn andere vrienden? Nee. Waarom niet? Hij is geen vriend. Waarom is hij geen vriend? Omdat ik hem aardig vind, maar niet per se met hem hoef te eten/op vakantie wil/over mijn werk en andere persoonlijke dingen praat. Dat zijn dingen die ik al met mijn vrienden doe, en die vrienden kies ik uit op gelijkgestemdheid.
zaterdag 15 september 2018 om 03:05
Je vergeet groep C) A+B.samarinde schreef: ↑14-09-2018 15:42Nou... als je al geen hoge eisen meer mag stellen aan je 'wederhelft', waaraan dan in vredesnaam wel?!
De langdurig alleenstaande vrouwen en mannen die ik ken, zijn onder te verdelen in twee groepen: A) ze zien er niet zo leuk uit, of B ze hebben een ingewikkeld karakter (lees: therapeutenvoer, maar daar willen ze meestal niks van horen). Het klinkt onaardig, maar ik vrees dat dit wel zo'n beetje de grote obstakels zijn.
Ben jij single eigenlijk?
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
zaterdag 15 september 2018 om 07:32
Vroeger had ik ook best wel een eisenlijstje:
- minstens HBO opgeleid
- minimaal paar jaar ouder dan ik
- eigen huis
- hoger inkomen dan ik
Werd nooit wat met die mannen in het hokje waarin ik ze zicht en meer dan daten werd het niet terwijl ik dolgraag huisje boompje beestje wilde.
Toen ik dat eisenpakket losliet stond ie er ineens: ruim 6 jaar jonger dan ik, woont nog thuis, MBO en verdiende ook minder dan ik. Wel superlief, knap, behulpzaam, sociaal, wereldwijs, ambitieus, slim, laat het kaas niet van z'n brood eten (jong gaan werken en daardoor ook onwijs veel werkervaring) etc etc en wil samen met mij een leven opbouwen. Ik ben dolgelukkig. Dit jaar leren kennen en volgend jaar gaan we trouwen.
Zo zie je maar weer. Liefde is geen checklist. Let it go !
- minstens HBO opgeleid
- minimaal paar jaar ouder dan ik
- eigen huis
- hoger inkomen dan ik
Werd nooit wat met die mannen in het hokje waarin ik ze zicht en meer dan daten werd het niet terwijl ik dolgraag huisje boompje beestje wilde.
Toen ik dat eisenpakket losliet stond ie er ineens: ruim 6 jaar jonger dan ik, woont nog thuis, MBO en verdiende ook minder dan ik. Wel superlief, knap, behulpzaam, sociaal, wereldwijs, ambitieus, slim, laat het kaas niet van z'n brood eten (jong gaan werken en daardoor ook onwijs veel werkervaring) etc etc en wil samen met mij een leven opbouwen. Ik ben dolgelukkig. Dit jaar leren kennen en volgend jaar gaan we trouwen.
Zo zie je maar weer. Liefde is geen checklist. Let it go !
♡
zaterdag 15 september 2018 om 08:10
Waarschijnlijk al jaren getrouwd met een advocaat en samen hebben ze twee keurige kindjes die hockeyen (Diederik en Floris). Elke maand naar de kapper. Helaas heeft die wel een tattoo, het merkteken waaraan dat soort mensen elkaar kunnen herkennen. De kapper is trouwens wel heel aardig.
...
zaterdag 15 september 2018 om 08:52
Volgens mij voel je je geraakt. Veroordelen doe ik nergens. Jouw post suggereert dat, ook de kleinerende kijk op anderen. Ik geef alleen terug wat ik je zie schrijven. Misschien zit daar je pijnpunt omdat ik nu een gevoelige snaar bij je raak?samarinde schreef: ↑15-09-2018 00:37Dit vind ik nou kleinerend en bekrompen.
Dit soort dingen zeg je niet over jezelf. Het is namelijk volkomen vanzelfsprekend dat je anderen respecteert en in hun waarde laat, ongeacht álles. Het is pijnlijk om er zo'n borstklopperig punt van te maken, omdat je daarmee iets suggereert over ánderen. Snap je? Je veroordeelt dus wél. Je wijst dus wél met je vinger, en daarbij hemel je jezelf bovendien op. Dit zijn allemaal dingen die je níet zou doen als je werkelijk zo ruimdenkend en 'open minded' was, want dan had je geweten dat er maar heel weinig mensen zijn die 'neerkijken' op anderen. Veel minder dan jij denkt. Dát je het denkt, zegt meer over jou dan over die anderen.
Ook de borstklopperij, dat is maar met welk gevoel je mijn post lezen wilt.
En terugkomend op dat het voor jou daar niet om gaat, jawel, want in mijn vrienden en familieleden zitten ook lager geschoolde mensen tussen. Mijn vader heeft alleen basis onderwijs. Mijn zus werkt in een fabriek. Mijn vriendin werkt in een winkel.
Wat zegt dat nou? Helemaal niks, in mijn ogen. Vind het naar dat dit überhaupt een discussiepunt is hier in het topic.
Wat zeg je daarmee nou eigenlijk?
En sowieso het woord lager/hoger iedereen is in mijn ogen gelijk. Alleen heeft de 1 wel kunnen studeren en de ander niet.
zaterdag 15 september 2018 om 09:19
Vind ik ook. Maar sommigen hier vinden dat je niet 'op niveau' kunt praten met iemand die een lagere opleiding heeft gedaan. Ze praten namelijk graag de hele avond over literatuur bijvoorbeeld. Wat een ongelooflijke interessantdoenerij, maar vooral: wat sneu dat hun wereld zo klein is, dat ze alleen maar met mensen van hun eigen 'soort' willen omgaan. Ze leren hun kinderen niet dat er buiten hun beperkte wereld nog een veel mooiere wereld voor ze openligt, met zoveel leuke, intelligente, interessante mensen.
Wat sneu als je zo bent opgegroeid.
...