Wat willen mannen dan?

13-09-2018 17:54 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden sommige vrouwen meermaals ten huwelijk gevraagd en anderen nooit? Hoe komt het dat sommige mannen onder de plak gaan zitten bij een vrouw die nergens speciaal in is? Waarom zijn veel knappe, universitair geschoolde vrouwen ongetrouwd en willen mannen zich niet binden? Wat doen zij in de ogen van mannen verkeerd?

Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
Ik vind genoeg mannen maar het wordt nooit wat ik wil.
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 18:29
Volgens mij zitten daar alleen oudere mannen op. Mijn generatie tindert.
Volgens jou haha.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
winkje87 schreef:
13-09-2018 18:30
Niks is goed genoeg voor To. en maar blijven zeuren in het tindertopic dat ze geen man vindt... Vervolgings gaat ze anderen in dat uitmaken voor afgelikte boterham als die wel van hun vrijgezellentijd weten te genieten.
Ik hoef geen soa nee.
gyda schreef:
13-09-2018 18:32
Volgens jou haha.
Ik zat ooit op OKC. Alleen expats en man-met-vistypes.
Door je eigen issues niet op te lossen blijf je mensen met issues aan trekken, maar goed je bent al 10 jaar in therapie dus het schiet niet erg op.

Waarom niet gaan voor iemand die aardig en stabiel en die een beetje balans kan geven. Dus liever een leuke vrachtwagenchauffeur of vakman met een sterk/stabiel karakter dan iemand uit je eigen milieu met issues.

Jij hebt issues genoeg voor twee.

Daarbij ben jij opzoek naar een man die je aanzien kan geven en een bepaalde levensstijl ipv dat je opzoek bent naar iemand die oprecht voor je gaat incl. je goede en minder goede kanten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als er 1 ding is waar mannen niets mee te doen willen hebben is het een vrouw met allerlei “issues”. In dat opzich ben ik ook net een man. Ik wil vooral iemand die chill is en nuchter.
Mannen die voelen dat ze de shizzle zijn omdat ze hoogopgeleid zijn en in een dikke bak rijden krijgen van mij standaard een dikke middelvinger :puh:
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 18:21
Ik kom makkelijk aan de man maar het komt nooit tot samenwonen en een huwelijk. En alle nare dingen die ik hier kan uiten houd ik voor me in relaties. Ik ben dan juist heel meegaand.
Iemand op het forum suggereerde eens dat je je gevoelens er hier uit kon gooien, en sindsdien open je het ene na het andere negatieve topic waarin je je laat gaan. Tegelijk ben je in het echte leven dus juist meegaand en geef je je grenzen niet aan. In beide gevallen voel je je niet goed en creëer je zelf een situatie waarin je negativiteit terugkrijgt. Niet bewust misschien, maar dat is wat ik zie gebeuren.

En ik denk niet dat je op die manier jezelf helpt. Het gaat bij jou verder dan even je irritatie ventileren op het forum. Mijn tip is om daarmee te stoppen (want het versterkt alleen maar de negatieve overtuigingen waar je in vast lijkt te zitten) en je open te stellen voor therapie.
En je vooral niet bezig te houden met mannen en relaties en oordelen over anderen (of jezelf), maar proberen wat (zelf)compassie te ontwikkelen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
dolfje schreef:
13-09-2018 18:09
Je kan gewoon niet alle mannen ( en vrouwen) over een kam scheren. De een wil huisje boompje beestje en de ander wil vrije seks en alles er tussen in en sommige mensen zijn nou eenmaal nooit tevreden. Kortom er valt niks zinnigs over te zeggen. Maar een zeurderig zeikwijf gaat niemand met zijn volle verstand voor.

Dat zou je denken. Maar je zal ze de kost moeten geven, al die Nederlandse mannen die getrouwd zijn met een zeurderig zeikwijf.
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 18:33
Ik zat ooit op OKC. Alleen expats en man-met-vistypes.
Je geeft wel snel op zeg.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
viva-amber schreef:
13-09-2018 18:34
Door je eigen issues niet op te lossen blijf je mensen met issues aan trekken, maar goed je bent al 10 jaar in therapie dus het schiet niet erg op.

Waarom niet gaan voor iemand die aardig en stabiel en die een beetje balans kan geven. Dus liever een leuke vrachtwagenchauffeur of vakman met een sterk/stabiel karakter dan iemand uit je eigen milieu met issues.

Jij hebt issues genoeg voor twee.

Daarbij ben jij opzoek naar een man die je aanzien kan geven en een bepaalde levensstijl ipv dat je opzoek bent naar iemand die oprecht voor je gaat incl. je goede en minder goede kanten.
Verliefdheid gaat toch weer over. Ik wil iemand die aansluit in mijn leven, met dezelfde normen en waarden en ambities. Die qua uiterlijk op hetzelfde niveau zit. Hij hoeft echt niet smoorverliefd te zijn op mij. Zolang hij er maar voor gaat.
Alweer dezelfde vraag? Heb je nog niet genoeg antwoorden gekregen in je andere topic?
Mannen willen een vrouw die zichzelf is, die bij ze past, van zichzelf houd zodat ze van een ander kan houden, eentje die niet de schuld altijd bij de man legt. Eentje die aanvulling zoekt ipv vervulling. Eentje die niet zoekt maar tegenkomt en openstaat voor iemand op haar pad, zonder veroordelingen beoordelingen en eisen waaraan iemand meteen moet voldoen.
Wat wil jij voor man dan?
gyda schreef:
13-09-2018 18:36
Je geeft wel snel op zeg.
Ik denk dat ik er 4 maanden op zat en maar 1x afsprak. Met tinder soms wel 3x per week in mijn hoogtij.
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 18:31
Ik vind genoeg mannen maar het wordt nooit wat ik wil.
Tja, en dat ligt noooit aan jezelf natuurlijk.
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 18:36
Verliefdheid gaat toch weer over. Ik wil iemand die aansluit in mijn leven, met dezelfde normen en waarden en ambities. Die qua uiterlijk op hetzelfde niveau zit. Hij hoeft echt niet smoorverliefd te zijn op mij. Zolang hij er maar voor gaat.
Misschien een raar idee, maar zou het kunnen dat je zo uniek bent dat er geen mannelijk equivalent van jou rondloopt?
sugarmiss schreef:
13-09-2018 18:09
Mannen vallen in ieder geval niet op vrouwen die het te hoog in hun bol hebben. Die mannen het gevoel geven dat ze God op hun blote knieën moeten danken dat de vrouw ze als vriendin wil.

Ook mannen willen zich geliefd en gewaardeerd voelen.

Ook hebben vrouwen die zich zelf een goede catch vinden vaak onmogelijke eisen lijstjes en knappen ze al af op iets storms als witte sokken.
Dat kan ik wel onderschrijven. Voeg toe: issues, zelfstandigheidsobsessies en gemekker over seks, en het wordt vrij kansloos. Uiterlijk en opleiding zijn dan weer nauwelijks relevant (mening+waarneming bij vrienden+waarneming overig)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
RikM schreef:
13-09-2018 18:35
Dat zou je denken. Maar je zal ze de kost moeten geven, al die Nederlandse mannen die getrouwd zijn met een zeurderig zeikwijf.
Die weten zich misschien beter in te houden dan TO.
nina1966 schreef:
13-09-2018 18:37
Alweer dezelfde vraag? Heb je nog niet genoeg antwoorden gekregen in je andere topic?
Mannen willen een vrouw die zichzelf is, die bij ze past, van zichzelf houd zodat ze van een ander kan houden, eentje die niet de schuld altijd bij de man legt. Eentje die aanvulling zoekt ipv vervulling. Eentje die niet zoekt maar tegenkomt en openstaat voor iemand op haar pad, zonder veroordelingen beoordelingen en eisen waaraan iemand meteen moet voldoen.
Een man is geen vervulling maar ik bem gewoon iemand die na haar carriere de man vooropstelt.
TO maak je het jezelf niet veel te moeilijk? Ik ben alweer zo'n 7 jaar single en heb net na zo'n 4 maand intensief daten van de ander gehoord dat een relatie er toch (weer) niet in zit. En ja daar heb ik nu best even verdriet van en dat sta ik mijzelf ook gewoon toe om daar nu verdrietig over te zijn.

Natuurlijk is het goed om te reflecteren op jezelf, de situatie en je bewust te zijn van je goede en misschien wat minder goede kanten. Ook kan je voor jezelf proberen zoveel mogelijk kansen te scheppen en de minder serieuze types eruit te filteren.

Los daarvan is het, of nouja dat geloof ik, ook gewoon geluk hebben. Echt, het wel of niet hebben van een relatie zegt niks over iemands kwaliteiten of over hoe geslaagd iemand wel of niet is als persoon. Het zegt eigenlijk vrij weinig, het is gewoon iets dat is.

En andere vrouwen, en mannen, naar beneden halen puur omdat zij wel een relatie hebben maakt jou geen leuker persoon.
nina1966 schreef:
13-09-2018 18:38
Tja, en dat ligt noooit aan jezelf natuurlijk.
Vast wel. Daarom vraag ik het hier.
Ok, ff naar het nu dan. Onze dochter, universiteit, heeft een relatie met een ontzettend lieve man, mbo. Dus dat kan niet in jou ogen? Als zij hem bij voorbaat al had afgewezen, had ze nu nog geen relatie gehad.
ik geef mn bek ook maar een douw
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 18:20
Nou, ik wil geen man-met-vistype .
Jij wil toch helemaal geen man meer?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
gyda schreef:
13-09-2018 18:38
Misschien een raar idee, maar zou het kunnen dat je zo uniek bent dat er geen mannelijk equivalent van jou rondloopt?
Met 6 miljard mensen? Nah.
Iemand die niet zo veel klaagtopics op een forum opent.
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 18:23
Ik heb zelf universiteit gedaan dus wil dat ook van een partner. Interesses moeten ook overeenkomen, en ambitie.

Ruurd uit Vinkeveen die een ROC heeft afgerond, saaie kampeerjassen draagt en fan is van de NL top 100 zal vast een aardige vent zijn maar totaal niet wat ik zoek.
En weer....
Hij wil toch geen man meer
En geloof me, Ruurd uit Vinkeveen wil jou ook niet hoor.
Die zoekt ook een iets minder oppervlakkige vrouw
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven