Wat zijn JOUW onhebbelijkheden?

25-02-2008 14:13 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het topic; wat zijn zijn onhebbelijkheden een nieuwe ter zelfreflectie/(leed)vermaak. Zowel voor bezette dames en heren als 'wij' vrijgezellen. Peuter jij in je neus? Laat jij (vieze) tampons slingeren of verschoon jij maar 1x in de maand je bed? Biecht het op!

De aftrap:

Ik ben erg koppig en mijn vuilniszakken zijn áltijd vol (geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg..)
Ik praat véél en véél teveel, ik heb óveral verstand van en ben véél te stellig in mijn meningen en kan heel goed dingen uitstellen. Zo heb ik een middelbare schooldiploma waar een verkeerde geboortedatum op staat. Heb dat aangegeven, kon een nieuwe ophalen, maar ik heb dat tot op de dag van vandaag niet gedaan. Is 5 jaar geleden.
Ipimn.

Ik ben een enorme slons in het huishouden. Ben snauwerig. Ochtendhumeur

-alleen als je tegen me aan gaat praten-. Snooze als het kan drie keer. Haal mijn bedden niet regelmatig af -zou een droger kunnen gebruiken of mooi weer voor die enorme lappen stof- Mijn bureau is een regelrechte bende. Ik schreeuw. Ik vloek. En ik ben lui.

O ja, en ik kan ook nog simmen als ik mijn zin niet krijg bij een dominanter persoon.
quote:heejhallo schreef op 25 februari 2008 @ 19:28:

Nog iets, als ik vind dat mensen onredelijk klagen, ga ik altijd advocaat van de duivel spelen en er tegenin. Terwijl ik het ook gewoon kan laten zitten natuurlijk. Maar nee, ik moet dan alijd weer alles voor ze gaan relativeren. Ik zou soms echt doodmoe van mezelf worden

Haha, wederom herkenbaar. Niet alleen bij klagers, maar vooral bij meelullers.

Ik kan trouwens niet samenwerken. Word ik helemaal tuureluurs van. Dan moet het ineens op een andere manier dan hoe ik het in mn hoofd had.

Of iemand probeert me bijv. te helpen in de keuken en gaat dan allemaal dingen vragen. "Waar staat dit? Waar moet dat?" Mens, ga zitten, drink je bier en hou je kop.
oh wat een verademing om te lezen dat we allemaal niet perfect zijn! de volgende keer dak ruzie heb met mijn lief laat ik um dit topic lezen haha. vooral de gedeelten over vuilnis en was
quote:Nijntje schreef op 25 februari 2008 @ 20:03:

[...]

Of iemand probeert me bijv. te helpen in de keuken en gaat dan allemaal dingen vragen. "Waar staat dit? Waar moet dat?" Mens, ga zitten, drink je bier en hou je kop.Haha! Zijn we soms familie? Ik doe dat ook! Dan denk ik later: Goh, ik had die persoon toch gewoon wel even kunnen laten doen wat ze wilden. Hoe fout hadden ze dat uitje nou kunnen snijden? Maar nee, op dat moment doe ik het gewoon liever op mijn manier...hoewel het inderdaad meer dat gevraag ik waar ik me dan aan erger. Met mijn oude huisgenoot bakte ik vaak pannenkoeken. Nou, dat vind ik hartstikke leuk om te doen en vind het ook niet erg om dan degene achter het fornuis te zijn (de mijne lukken sowieso altijd als beste ). En elke keer vroeg hij weer " zal ik het nu even van je overnemen?" "Neeeheeeeeej! IK bak hier de pannenkoeken en JIJ blijft zitten" Gezellig he, pannenkoeken met mij
Ik kan ook heel slecht de weg uitleggen. Ik zie het wel voor me hoor, maar dan moet ik dat weer helemaal gaan beschrijven. Als het me dan te lang duurt, het uitleggen, heb ik er al geen zin meer in.......vraag het verderop nog maar eens
hahaha grappig topic. Waar ik absoluut niet tegenkan is het ge oh van collega's 's ochtends vroeg, ik reisde voor m'n vorige baan altijd met de trein, nam trein op zelfde tijdstip als een andere collega die maar bleef tetteren op een tijdstip dat ik nog nauwlijks wakker was en gewoon even relaxed uit het raam wilde staren en op wilde laden, op een gegeven moment trok ik het niet meer en dook weleens weg op het moment dat ik dacht dat hij me op het perron zag.
Ha...altijd leuk die reflectie!

- In navolging van Heejhallo en Nijntje; het aanspreken van de eeuwige klagers op hun geklaag. Sodemieter toch op. Hoe moet ik in godesnaam nog op je reageren als er écht iets aan de hand is?

- Van dezelfde strekking; ik haat roddelen en als iemand over een ander wil roddelen tegen mij, vraag ik steevast 'weet de ander al van deze irritatie?' en bij 'nee' antwoord ik ook steevast 'ga hem/haar dat dan eerst maar vertellen, ik wil het niet horen. Maak je géén vrienden mee. Wat mij trouwens enorm niet hindert.

- Ik kan vrij zwart/wit denken over mensen. Ik hou van de waarheid en bij leugens confornteer ik. Ga ook regelmatig op m'n bek hiermee, maar ben er van overtuigd, dat dit dan aan de ander ligt en niet mijn probleem is. Komt de vriendschap alleen (nog) maar van mijn kant, ga ik het gesprek aan, komt er niets uit, kap ik ermee.

- Ook een open deur piesert. Pas sinds ik katten heb eigenlijk. Heb er één die wordt een beetje maf als ik de deur dicht doe. Gaat anders net zolang zitten krabben en mauwen tot ik de deur weer open doe. Bij bezoek gaat hij altijd braaf op z'n kont naar de deur zitten kijken.

- Ik ben geen op en top huisvrouw. Vind koken niet leuk, stel strijken net zolang uit tot ik er niet meer onderuit kom en denk achteraf steeds 'valt best mee, vanaf deze week strijk ik gelijk de volgende dag'. Not. Kan troep rustig een aantal dagen laten liggen. Hang mijn kleding een hele week over mijn deur en ruim het pas in het weekend weer op als ik ga wassen.

- Ik kan niet lepeltje lepeltje of verstrengeld gaan slapen met mijn partner (nu dus lekker geen last van en heeeeel veel ruimte). Word ik helemaal kriegel van.

- Ik wil geen vrienden, die de behoefte hebben om dagelijks om niks aan de telefoon te hangen.

- Ik rook in mijn slaapkamer.

- Mijn katten slapen op bed en wijken niet voor een eventuele man in bed. Gaan ze gewoon aan het voeteneind liggen en ik zal ze dus niet wegsturen.

Djeez, ben gewoon een pokkewijf, ik blijf denk ik lekker alleen!
-Ik kan heel snel geiriteerd raken en dan ook heel erg onredelijk reageren.

-Ik ruik altijd allerlei luchtjes in huis met als gevolg dat ik dan een hele dag moet poetsen

-Als mijn vriend helpt in het huishouden heb ik altijd kritiek op zijn werkwijze.

-Ik zeg te snel wat ik denk.

-Als ik iemand vraag iets voor me te doen moet het NU

-Als ik ergens mee bezig ben hoor ik een ander niet praten en geef ik op de automatische piloot antwoord. 9 van de 10 keer dus het verkeerde antwoord.
quote:heejhallo schreef op 25 februari 2008 @ 19:04:

* Ik weet alles. Of nou ja, ik heb overal wel verstand van. Of op zijn minst ervan gehoord of gelezen. haha, herkenbaar. Met dat verschil dat ik dus écht overal verstand van heb!!
oke dan ik ook maar even.

heb eens in de twee weken een poolse werkster in huis, en aan haar reactie te horen als ze binnenkomt is het een enorme teringzooi. heb inmiddels alle poolse vloeken gehoord.

maar klopt kan binnen een uur een ware ravage aanrichten in huis, en ruim dus nooit op, maar ik ben een man, dus mag dat.

mijn bek is 5 keer te groot, en denk nooit na voor ik wat zeg.

zeg dus dingen altijd verkeerd en op het verkeerde moment. en probeer dan altijd een ander de schuld te geven als het verkeerd loopt.

schijn een ongeleid projectiel te zijn en sociaal niet aangepast.

lach altijd op de verkeerde momenten.

en als iemand een serieus verhaal aan het vertellen is kom ik er ongevraagd tussendoor met hele stomme grapjes.En waar ik zelf dan weer helemaal krom om leg.

en van iedereen vergeet ik verjaardagen of voor hun speciale momenten.

beloof veel dingen en kom ze zelden na.

leen me geen geld, je ziet het nooit meer terug.

verschijn steevast veel te laat op afspraken en feesten en ga dan ook weer veel te laat weg.

verder vind ik mezelf een toffe peer
quote:heejhallo schreef op 25 februari 2008 @ 20:14:

[...]

hoewel het inderdaad meer dat gevraag ik waar ik me dan aan erger. Precies.

Met mijn oude huisgenoot bakte ik vaak pannenkoeken. Nou, dat vind ik hartstikke leuk om te doen en vind het ook niet erg om dan degene achter het fornuis te zijn (de mijne lukken sowieso altijd als beste ). En elke keer vroeg hij weer " zal ik het nu even van je overnemen?" "Neeeheeeeeej! IK bak hier de pannenkoeken en JIJ blijft zitten" Gezellig he, pannenkoeken met mij

Over pannenkoeken bakken gesproken; en nee, dit verzin ik niet om jou een plezier te doen :-d:

Vorige week was er een vrije dag van school. Dus we zouden met een stel moedertjes van school en nog een vriendin met de kinderen hier thuis lunchen; ik zou pannenkoeken bakken.

Sta ik met die vriendin in de keuken alles voor te bereiden, begint ze zich er dus mee te bemoeien. Met het beslag kloppen. Met de hoeveelheden. Vervolgens zet ik 3 pannen op. Begint ze met MIJN ENIGE PANNENKOEKENOMDRAAIER de boel om te draaien. Moet ik dus wachten tot haar pannenkoek omgedraaid is en dan dat gereedschap terugvragen om die van mij om te kunnen draaien.

Voel je m? Nou goed, dat trok ik dus echt niet. Ik heb mn dikke reet op het aanrecht geplant en gezegd; doe jij het maar. Dan neem ik dat biertje wel.
Ik word zo blij van jullie Heejhallo en Nijn. Jullie lijken me allebei uitermate relaxte vrouwen . Zo zie je maar haha. Niet alleen nav dit topic maar jullie posts in het algemeen trouwens.

Maar nu terug on topic.

Ik kan heel ongeduldig zijn.

Ik ben geen goede huisvrouw, ik probeer het wel maar ik ben een chaoot. Ik erger me aan teveel rommel dus het is niet rampzalig maar ik word nooit een huishoudwonder. Ik vind andere dingen in essentie zo veel belangrijker zoals die lekkere lange wandeling, espresso drinken ergens, schilderij waar ik mee bezig ben of in veel gevallen dat razend interessante boek wat ik aan het verslinden ben. Ik denk dat ik die balans nooit goed ga vinden.

Ik wil alles eerlijk en open uitpraten. Dat zal weleens stomvervelend en te langdradig zijn, twijfel ik geen seconde over.

Aan de andere kant ben ik heel gesloten. Als je me er niet naar vraagt, vertel ik er meestal ook niet over (of ik moet weten dat iemand uberhaupt altijd geinteresseerd is of enorm van praten houdt en dan ook praten over mij, met de meeste mensen heb ik het meer over hun en vind ik ook niet erg).

Ik ben er zo een van graag of niet. Soms heel zwart wit dus.

Ik denk teveel na over sommige dingen. Niet echt piekeren maar ik moet het dan echt van alle kanten bekeken hebben, alle perspectieven gezien hebben, alle motieven doorgelicht hebben enz voordat ik mijn conclusies trek en besluit wat ik ga doen. Terwijl: wat wil ik zelf eigenlijk? regelmatig afdoende is maar daar vind ik dat geneuzel dan weer net te leuk voor.

Nog zoveel meer dingen. Gelukkig heb ik ook mijn leuke dingen .
- Ik doe het huishouden nauwelijks (kan het gewoon niet opbrengen).

- Ik snauw veel te snel.

- Word heel gauw boos (maar het is ook gelijk weer over, kan nooit boos blijven, op niemand).

- Zit veel te vaak achter de pc.

- Voedt de kat niet goed op, van mij mag ze meer, dan van vriendlief.

- Ik denk niet aan communicatie met anderen. Mailen, bellen, smsen, kaartjes sturen is niet aan mij besteed. Heb nou al paar keer meegemaakt dat ik iemand geen kaartje heb gestuurd voor geboorte of verjaardag.
Oooh, ik heb haske veel onhebbelijkheden. Mag ik er nog een nachtje over slapen?
quote:Feliciaatje schreef op 25 februari 2008 @ 21:35:

Ik word zo blij van jullie Heejhallo en Nijn. Jullie lijken me allebei uitermate relaxte vrouwen . Zo zie je maar haha. Niet alleen nav dit topic maar jullie posts in het algemeen trouwens.

.

Ha! Eindelijk iemand die me doorheeft!

quote:divi schreef op 25 februari 2008 @ 14:39:

- Ik wil geen ochtendkusjes (eerst tandenpoetsen!)

Hahaha divi, dat heb ik ook....vreselijk, als het nog naar een dood musje ruikt, bij zowel hem als ik. Mannen schijnen dat niet te snappen of hebben.
--
OK, dus Feliciaatje, als je het niet erg vind sla ik je "post" even op omdat ik dus ook zo ben. ..... Heb nu zo'n al tweehonders regels geschreven en weer gewist omdat ik dan zo vaag ben volgens mij. Ik denk er nog even over na.
quote:puma schreef op 26 februari 2008 @ 01:51:

OK, dus Feliciaatje, als je het niet erg vind sla ik je "post" even op omdat ik dus ook zo ben. ..... Heb nu zo'n al tweehonders regels geschreven en weer gewist omdat ik dan zo vaag ben volgens mij. Ik denk er nog even over na.Mensen die hun post weer wissen. Dat vind ik ook zó onhebbelijk!
quote:Nijntje schreef op 25 februari 2008 @ 21:04:

[...]

Over pannenkoeken bakken gesproken; en nee, dit verzin ik niet om jou een plezier te doen :-d:

Vorige week was er een vrije dag van school. Dus we zouden met een stel moedertjes van school en nog een vriendin met de kinderen hier thuis lunchen; ik zou pannenkoeken bakken.

Sta ik met die vriendin in de keuken alles voor te bereiden, begint ze zich er dus mee te bemoeien. Met het beslag kloppen. Met de hoeveelheden. Vervolgens zet ik 3 pannen op. Begint ze met MIJN ENIGE PANNENKOEKENOMDRAAIER de boel om te draaien. Moet ik dus wachten tot haar pannenkoek omgedraaid is en dan dat gereedschap terugvragen om die van mij om te kunnen draaien.

Voel je m? Nou goed, dat trok ik dus echt niet. Ik heb mn dikke reet op het aanrecht geplant en gezegd; doe jij het maar. Dan neem ik dat biertje wel.

Ik zie het helemaal voor me.......

Mijn oude huisgenootje had gaf een feestje waar ook een 'vriendin' zou komen die kennelijk altijd over het eten klaagt bij anderen thuis. Ze had tegen die meisje gezegd dat ze dat beter niet bij ons thuis kon doen omdat ik haar zo het raam uit zou gooien Ik wist nergens van en vond het al zo vreemd dat een meisje op het feestje angstig naar me keek en zei: Oh, jij bent de huisgenoot...ik heb gehoord dat jij nogal direct bent . Had geen idee waar het vandaan kwam totdat mijn huisgenootje het uitlegde...(Overigens had ik er echt wat van gezegd hoor, wanneer je in mijn huis bent en je klaagt, nou, je weet waar het gat van de deur is.....)
quote:fiemail schreef op 26 februari 2008 @ 00:03:

Oooh, ik heb haske veel onhebbelijkheden. Mag ik er nog een nachtje over slapen? NEE! want wij zij allemaal heeel ONGEDULDIG!!!!....X-D
Hier nog een paar:

- ik maak plannen als de beste, om ze vervolgens steeds uit te stellen. Dus neem ik me voor om overal lijstjes van te maken van mijn plannen. Om vervolgens dat uit te stellen

- Ik verbruik enorm veel toiletpapier, dat verdwijnt bij mij echt als sneeuw onder de (moet toch proper zijn he, heb er een halve fobie van). Met als resultaat dat ik al verschillende toiletten verstopt heb (hoezo van mij? ).

- Ik print alles wat ik interessant vind uit om het vervolgens te laten rondslingeren in huis tot ik een bergje heb (meestal heb ik nog niet eens gelezen wat er in staat als ik het weggooi).

- Ik kan 's morgens 5x veranderen van ondergoed of sokken omdat 'iets niet lekker voelt'. Vooral als we gehaast zijn...

- Ook ik ben een babbelaar van de eerste seconde dat ik wakker ben. Vriendlief in bed laat ik nog met rust, maar als we een daguitstap doen, zie ik hem mij regelmatig verkrampt aankijken, dan weet ik dat het effe tijd is om te zwijgen (hoewel ik dat echt maar 2 min volhoud)...

- Als mijn vriend tegen mijn zin ergens naartoe gaat, ga ik er net zo lang over klagen tot hij zegt dat hij thuis blijft. En dan voel ik me er schuldig over en zeg ik: ga maar. Ik wispelturig? Bijlange niet

- ik verander constant van gedachten (zoals nu twijfel ik of ik een nieuwe wagen zou kopen of niet) en vriendlief antwoordt nu heel verstandig op de vraag wat ik moet doen: 'mij is het om het even wat je doet, welke beslissing je ook neemt, ik sta volledig achter jou'. Vertaling: mensch, hou ajb op met dat gezaag en getwijfel over die wagen en beslis!

- ik zeg 20x slaapwel als ik ga slapen (schoonpa was eens bij ons en die dacht dat ik dronken was, omdat ik het maar bleef zeggen hehe). Ik moet een gesprek kunnen 'afsluiten', dus iedere keer als er iets gezegd geweest is, zeg ik 'slaapwel'.

- Ik ga iedere keer dezelfde vraag stellen over hoe iets moet, hoewel ik best weet hoe het moet. Tot mensen het beu worden en me dat ook duidelijk laten blijken. Ik wil alleen maar heel heel heel zeker zijn...

- En ik ben gek van smilies.

Mijn mails staan er vol van (valt het op? )

Wat een waslijst...
Ben redelijk lui, kan altijd alles uitstellen op het laatste moment;

Kan geen confrontaties aan, want stél, ik heb geen gelijk;

Koken, opruimen en poetsen... niet mijn ding!
-emotioneel soms ietwat flexibel

-het systematisch oneens zijn met mijn vriendje, alles voor een goede discussie.

-eens per maand verander ik twee dagen in een absolute draak, inclusief vernietigende blik.

-plassen met de deur open

-twijfelzucht

-soms loop ik twee dagen met dezelfde sokken

-het tandenpoetsen voor het slapengaan sla ik ook wel eens over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven