We gaan toch niet samenwonen
dinsdag 16 september 2025 om 00:29
Ik moet even mijn verhaal kwijt.
Situatie in het kort ik heb 3,5 jaar een lat relatie. Wij hebben beiden kinderen in de (pre) puber leeftijd 11 tot 16. We wonen 40min met de auto en 1u15min met ov bij elkaar vandaan.
We zouden gaan samenwonen in 2026 als mijn jongste maar de middelbare gaat maar dit gaat niet door.
Kind van mijn vriend wil het niet en ziet het niet zitten en mijn vriend vind het zelf toch ook lastig en is bang dat hij het niet trekt. Mijn kinderen zijn er fulltime.
Mijn oudste ziet het ook niet zitten en mijn jongste vond het wel oké maar zal toch liever in onze woonplaats blijven.
Met al mijn verstand weet ik dat het de juiste keus is om het niet te doen maar ik vind het latten zo lastig en het elkaar zien zo weinig.
We zien elkaar nu om het weekend als hij zijn kind niet heeft. Het andere weekend 1 dag. En op woensdag eet ik bij hem.
Hij heeft wel voorgesteld om op woensdag bij mij te komen en te blijven slapen en ook op de zondag in het weekend dat hij bij mij is. Ik heb altijd gezegd ik vind het latten zo lastig als we niet gaan samenwonen houdt het op. Maar ja puntje bij paaltje wil ik hem niet kwijt. Ik vind het zo moeilijk. Uit elkaar kan altijd nog natuurlijk. Maar zoals het nu is kan ik het ook niet.
Als iemand tips heeft mag altijd maar ik wilde vooral even van me af typen.
Situatie in het kort ik heb 3,5 jaar een lat relatie. Wij hebben beiden kinderen in de (pre) puber leeftijd 11 tot 16. We wonen 40min met de auto en 1u15min met ov bij elkaar vandaan.
We zouden gaan samenwonen in 2026 als mijn jongste maar de middelbare gaat maar dit gaat niet door.
Kind van mijn vriend wil het niet en ziet het niet zitten en mijn vriend vind het zelf toch ook lastig en is bang dat hij het niet trekt. Mijn kinderen zijn er fulltime.
Mijn oudste ziet het ook niet zitten en mijn jongste vond het wel oké maar zal toch liever in onze woonplaats blijven.
Met al mijn verstand weet ik dat het de juiste keus is om het niet te doen maar ik vind het latten zo lastig en het elkaar zien zo weinig.
We zien elkaar nu om het weekend als hij zijn kind niet heeft. Het andere weekend 1 dag. En op woensdag eet ik bij hem.
Hij heeft wel voorgesteld om op woensdag bij mij te komen en te blijven slapen en ook op de zondag in het weekend dat hij bij mij is. Ik heb altijd gezegd ik vind het latten zo lastig als we niet gaan samenwonen houdt het op. Maar ja puntje bij paaltje wil ik hem niet kwijt. Ik vind het zo moeilijk. Uit elkaar kan altijd nog natuurlijk. Maar zoals het nu is kan ik het ook niet.
Als iemand tips heeft mag altijd maar ik wilde vooral even van me af typen.
Terug van weggeweest
woensdag 8 oktober 2025 om 23:14
Tavistock schreef: ↑08-10-2025 17:51Het is juist helemaal niet ‘op elk vrij moment’. Dat maak jij er nu van.
Het is op de momenten dat je dat hebt afgesproken. En als je vervolgens die afspraak afzegt met als reden “geen zin”
Je kunt natuurlijk prima zeggen: “Hey, volgende week heb ik behoefte aan iets meer me-time dus dan kom ik graag de vrijdag niet”. Dat kan heel goed.
Maar dat iets heel anders dan wat nu gebeurt. Nu hebben ze iets afgesproken en zegt hij af. Met als reden “geen zin”.
Hij had geen zin om naar TO te reizen. Hij had wel zin om TO te zien, want hij vroeg of ze naar hem toe wilde komen. Hij zei niet de afspraak af, hij wilde de afspraak aanpassen.
woensdag 8 oktober 2025 om 23:39
Klopt en dat kan alleen de reden geen zin begreep ik niet. Daar vroeg ik uitleg over en daarna ontstond de discussie. En was ik hypocriet omdat ik de avond ervoor zei dat ik het niet erg vind om af en toe naar hem te gaan. Hij dacht s morgens ik heb geen zin en ze zei dat het niet erg was. Ik dacht ja hallo gisteren bood ik het aan en hoefde het niet en ik kan niet zomaar weer alles omgooien.
Terug van weggeweest
woensdag 8 oktober 2025 om 23:50
Dan zeg je dat toch gewoon. Schat, had graag gewild, maar gaat me nu niet meer lukken. Zie je van het weekend wel.Ditishet25 schreef: ↑08-10-2025 23:39Klopt en dat kan alleen de reden geen zin begreep ik niet. Daar vroeg ik uitleg over en daarna ontstond de discussie. En was ik hypocriet omdat ik de avond ervoor zei dat ik het niet erg vind om af en toe naar hem te gaan. Hij dacht s morgens ik heb geen zin en ze zei dat het niet erg was. Ik dacht ja hallo gisteren bood ik het aan en hoefde het niet en ik kan niet zomaar weer alles omgooien.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 8 oktober 2025 om 23:55
Het lijkt zo zoeken naar “fouten” om een excuus te hebben om de relatie te beëindigen.
Je mag er ook gewoon mee stoppen, omdat je er geen zin (meer) in hebt hè.
Jij hebt behoeftes en verlangens die in deze relatie (voorlopig) niet aan bod zullen komen. Reden genoeg immer een punt achter te zetten.
Jij hebt behoeftes en verlangens die in deze relatie (voorlopig) niet aan bod zullen komen. Reden genoeg immer een punt achter te zetten.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 9 oktober 2025 om 00:51
Dat zegt hij ook maar ik vind dat lastig. Zit ik weer een avond alleen op de bank terwijl ik daar gezellig met hem wilde zitten. Maar goed misschien moet ik dat ook maar gewoon doen en kijken hoe dat voelt of gaat. Want zoals nu werkt het ook niet.
Terug van weggeweest
donderdag 9 oktober 2025 om 00:54
Er zijn ook heel veel leuke positieve dingen in de relatie. Maar dit is wel een terugkerend iets waarbij ik ook nog aan het verwerken ben dat we niet gaan samenwonen en dit zo blijft. En het niet samenwonen vind ik inmiddels ook een goede beslissing. Ik wil het zelf doen met mijn kinderen op mijn manier in mijn huis. En dat is voor de kinderen beter en fijner. En uiteindelijk voor mij ook. Ik zou er steeds tussen zitten.Moiren schreef: ↑08-10-2025 23:55Het lijkt zo zoeken naar “fouten” om een excuus te hebben om de relatie te beëindigen.
Terug van weggeweest
donderdag 9 oktober 2025 om 07:42
Heel begrijpelijk en zijn houding werkt daar niet lekker in door.Ditishet25 schreef: ↑09-10-2025 00:54Maar dit is wel een terugkerend iets waarbij ik ook nog aan het verwerken ben dat we niet gaan samenwonen en dit zo blijft.
Maar goed, hij heeft aangegeven dat dit niet gaat veranderen, je weet nu waar je aan toe bent. Doormodderen of een andere keuze maken.

.
donderdag 9 oktober 2025 om 07:57
Heel begrijpelijk dat je niet zo graag LAT hoor, niet iedereen houdt van dat heen en weer rijden en niet 'thuis' zijn bij de partner.Ditishet25 schreef: ↑09-10-2025 00:54Er zijn ook heel veel leuke positieve dingen in de relatie. Maar dit is wel een terugkerend iets waarbij ik ook nog aan het verwerken ben dat we niet gaan samenwonen en dit zo blijft. En het niet samenwonen vind ik inmiddels ook een goede beslissing. Ik wil het zelf doen met mijn kinderen op mijn manier in mijn huis. En dat is voor de kinderen beter en fijner. En uiteindelijk voor mij ook. Ik zou er steeds tussen zitten.
Maar jammer genoeg zit samenwonen er de eerste jaren sowieso niet in omwille van je kinderen. Het is niet dat, wanneer je deze relatie uit maakt, je over een jaar met iemand anders kan samenwonen.
Je zegt daar 'weer een avond alleen in de zetel zitten' maar dat is een mindset waar je toch wel eens best iets aan doet. Ik heb dat nog nooit gedacht. Je kan even goed genieten van je avond (na een dag werken, een leuke vrije dag,...).
Ik hoop dat je teleurstelling gauw gaat slijten. Maak het beste van wat je hebt.
donderdag 9 oktober 2025 om 08:19
Dat klopt maar misschien is het wel rustgevender dat je sws alleen bent ipv alleen zit terwijl je iemand hebt die er zou kunnen zijn.Attraverso schreef: ↑09-10-2025 07:57Heel begrijpelijk dat je niet zo graag LAT hoor, niet iedereen houdt van dat heen en weer rijden en niet 'thuis' zijn bij de partner.
Maar jammer genoeg zit samenwonen er de eerste jaren sowieso niet in omwille van je kinderen. Het is niet dat, wanneer je deze relatie uit maakt, je over een jaar met iemand anders kan samenwonen.
Je zegt daar 'weer een avond alleen in de zetel zitten' maar dat is een mindset waar je toch wel eens best iets aan doet. Ik heb dat nog nooit gedacht. Je kan even goed genieten van je avond (na een dag werken, een leuke vrije dag,...).
Ik hoop dat je teleurstelling gauw gaat slijten. Maak het beste van wat je hebt.
Terug van weggeweest
donderdag 9 oktober 2025 om 09:22
Ditishet25 schreef: ↑09-10-2025 00:54Er zijn ook heel veel leuke positieve dingen in de relatie. Maar dit is wel een terugkerend iets waarbij ik ook nog aan het verwerken ben dat we niet gaan samenwonen en dit zo blijft. En het niet samenwonen vind ik inmiddels ook een goede beslissing. Ik wil het zelf doen met mijn kinderen op mijn manier in mijn huis. En dat is voor de kinderen beter en fijner. En uiteindelijk voor mij ook. Ik zou er steeds tussen zitten.
Ben je ook geschrokken dat je hier zo blind voor was en je met soort van oogkleppen op helemaal op dat samenwonen focuste?
donderdag 9 oktober 2025 om 09:25
Nee. Want ik was er niet totaal blind voor ik wilde gewoon heel graag iets waarvan ik ergens wist dat het niet kon. En ik denk dat we hier sowieso op uit waren gekomen. Maar ik was er wel teveel op gefocust en dacht dat daar de enige oplossing lag.
Terug van weggeweest
donderdag 9 oktober 2025 om 09:55
Ditishet25 schreef: ↑08-10-2025 23:39Klopt en dat kan alleen de reden geen zin begreep ik niet. Daar vroeg ik uitleg over en daarna ontstond de discussie. En was ik hypocriet omdat ik de avond ervoor zei dat ik het niet erg vind om af en toe naar hem te gaan. Hij dacht s morgens ik heb geen zin en ze zei dat het niet erg was. Ik dacht ja hallo gisteren bood ik het aan en hoefde het niet en ik kan niet zomaar weer alles omgooien.
Tussen die avond en de ochtend zat alleen slapen, neem ik aan?
Hoezo kon jij niet ineens weer alles omgooien? Dat kon je best. Dat wilde je niet. Want je vond het irritant dat hij het plan veranderde. Je kan niet tegen veranderende plannen en bent niet zo flexibel. Dat is helemaal prima. Maar dat past dan gewoon niet zo goed in deze relatie.
Dus daarom denk ik dat het binnenkort uit is.
donderdag 9 oktober 2025 om 10:41
Hoe weet jij dat?Taskmaster schreef: ↑09-10-2025 09:55
Hoezo kon jij niet ineens weer alles omgooien? Dat kon je best. Dat wilde je niet.
TO heeft kinderen waar ze dan "even" oppas voor had moeten regelen. Omdat haar vriend geen zin had haar kant op te komen.
.
donderdag 9 oktober 2025 om 10:52
Omdat ik kinderen heb, ik moest werken en had nog andere verplichtingen.Taskmaster schreef: ↑09-10-2025 09:55Tussen die avond en de ochtend zat alleen slapen, neem ik aan?
Hoezo kon jij niet ineens weer alles omgooien? Dat kon je best. Dat wilde je niet. Want je vond het irritant dat hij het plan veranderde. Je kan niet tegen veranderende plannen en bent niet zo flexibel. Dat is helemaal prima. Maar dat past dan gewoon niet zo goed in deze relatie.
Dus daarom denk ik dat het binnenkort uit is.
Mijn kind uit school halen kost al een half uur en dan was hij met de bus gekomen. Uiteindelijk was mijn moeder hier en die heeft bijgesprongen.
Ik ben inderdaad niet zo flexibel want dat laat mijn leven op dit moment niet toe. Ik kan niet ff een weekend naar hem dat betekend oppas voor de 1 boodschappen voor de ander. En dat probeer ik eens in de 6 weken te regelen maar kan meestal niet ff last minute.
Had ik op die momenten geen kinderen maakt het mij echt niet uit of we bij mij of bij hem slapen. Dat deed ik nl wel vaak toen de kinderen nog weekend naar vader/ opa en oma gingen.
Terug van weggeweest
donderdag 9 oktober 2025 om 11:16
Maar waarom zeg je dan: dat kan. Hij appt vanmorgen of ik naar hem wil komen. Ik reageer met dat kan en vraag waarom.Ditishet25 schreef: ↑09-10-2025 10:52Omdat ik kinderen heb, ik moest werken en had nog andere verplichtingen.
Mijn kind uit school halen kost al een half uur en dan was hij met de bus gekomen. Uiteindelijk was mijn moeder hier en die heeft bijgesprongen.
Ik ben inderdaad niet zo flexibel want dat laat mijn leven op dit moment niet toe. Ik kan niet ff een weekend naar hem dat betekend oppas voor de 1 boodschappen voor de ander. En dat probeer ik eens in de 6 weken te regelen maar kan meestal niet ff last minute.
Had ik op die momenten geen kinderen maakt het mij echt niet uit of we bij mij of bij hem slapen. Dat deed ik nl wel vaak toen de kinderen nog weekend naar vader/ opa en oma gingen.
Dan had je moeten zeggen. Nee, dat kan niet want ik heb de kinderen en ik heb nog andere verplichting waardoor het vandaag niet lukt.
En dan was het aan hem of hij alsnog zin wilde maken.
Hij mag het toch vragen? Voor hetzelfde geld zei jij: ja hoor, geen probleem, de kinderen worden vandaag opgehaald door mijn moeder.
donderdag 9 oktober 2025 om 11:40
Omdat er tijdens haar slaap niet zo veel aan de situatie veranderd was. Gebaseerd op een aanname die ik deed. Die ik er duidelijk bij vermeld heb.
Maar zeur vooral verder elke keer als ik wat zeg.
donderdag 9 oktober 2025 om 11:58
Dat is het probleem met een aanname die kloppen vaak niet waardoor je er ook geen conclusie aan kan verbinden. Je had ook kunnen vragen wat was er veranderd tussen het moment van bellen en de ochtend. S avonds kan ook om 19u zijn waarna ik de volgende dag indeel op basis van afspraken.Taskmaster schreef: ↑09-10-2025 11:40Omdat er tijdens haar slaap niet zo veel aan de situatie veranderd was. Gebaseerd op een aanname die ik deed. Die ik er duidelijk bij vermeld heb.
Maar zeur vooral verder elke keer als ik wat zeg.
Terug van weggeweest
donderdag 9 oktober 2025 om 12:35
Moiren schreef: ↑08-10-2025 23:55Het lijkt zo zoeken naar “fouten” om een excuus te hebben om de relatie te beëindigen.

donderdag 9 oktober 2025 om 13:08
Dat is dus een mindset.Ditishet25 schreef: ↑09-10-2025 08:19Dat klopt maar misschien is het wel rustgevender dat je sws alleen bent ipv alleen zit terwijl je iemand hebt die er zou kunnen zijn.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
donderdag 9 oktober 2025 om 13:11
Ja, maar dat mag natuurlijk prima je wens zijn.
Ik zou het, als ik TO was en haar behoeftes had, het denk ik uitmaken en lekker in mijn omgeving gaan daten.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 9 oktober 2025 om 17:41
Klopt, maar zoals ik TO lees wel nogal een forse. Gaat 'm waarschijnlijk niet worden met deze partner , nee.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
donderdag 9 oktober 2025 om 17:50
Net als hij, want hij vindt het ook teveel gedoe om naar haar te reizen.
Ik denk ook dat het voor jullie beide niet gaat werken.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in