We komen niet verder!!

12-01-2009 14:20 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een groot dilemma. Ik hou zielsveel van mijn huidige vriend maar we lijken maar niet verder te komen. We kennen elkaar nu meer dan 3 jaar en in de tussentijd ben ik gescheiden en bij hem in de buurt gaan wonen. We wonen nu eindelijk samen (sinds de zomer van 2008) maar dit heeft niet lang geduurd aangezien hij tussendoor nog had bedacht dat het tussen ons niet werkte en hij is toen ergens anders gaan wonen.

Hij heeft hier enorm spijt van gekregen en wilde graag terug bij mij komen. Sinds een aantal weken wonen we weer samen maar het knaagt nog steeds aan alle kanten aan me. Een aantal essentiele dingen worden maar niet geregeld van zijn kant. Zo is hij nog steeds getrouwd en zet hij de scheiding maar niet door. Daarnaast heb ik zijn ouders nog nooit ontmoet en doet hij ook geen poging dit te regelen. We willen graag samen een huis kopen en een leven opbouwen maar dan zal hij eerst zijn scheiding moeten regelen. Daarnaast heeft zijn (ex)vrouw nog uitgebreid contact met zijn hele familie en hang ik er maar een beetje aan de zijlijn bij.

Ik weet niet meer wat ik met de situatie aanmoet. Het voelt allemaal niet goed terwijl hij mij ondertussen verzekerd dat hij de scheiding zo spoedig mogelijk gaat regelen en dat hij zijn familie snel een keer bij ons gaat uitnodigen zodat ze mij ook leren kennen.

Het gaat allemaal zo langzaam en er gebeurt alleen wat van zijn kant als ik daar om vraag of ergens problemen over maak. Dat voelt niet goed. Het komt niet vanuit hem zelf. Daarnaast heeft hij in de afgelopen 3 jaar meerdere keren gezegd niet met me verder te willen maar als puntje bij paaltje kwam, had hij enorm spijt en wilde toch erg graag met mij verder.

Ik zit op dit moment in een aardig dip omdat mijn gevoel zegt dat dit alles niet goed is en niet klopt maar ik hou wel veel van hem en ik weet dat hij ook veel van mij houdt dus vind het moeilijk om een eind aan de relatie te maken. Ben ik nu te ongeduldig? Zie ik problemen die er helemaal niet zijn? Moet ik hem nu aan de kant zetten omdat alles zo traag gaat en hij maar geen stappen zet??

Help.....
Delete!
Bovenstaande antwoord is correct, doet misschien zeer zeer maar lees je eigen verhaal nog eens door.
Of je m aan de kant zet of niet is aan jou. vraag me af waarom je al zo lang genoegen neemt met dat plaatsje aan de zijlijn in zijn hele leven. Officieel vormt ie immers nog een economische eenheid met een andere vrouw.

Wil jij de rest van je leven met iemand doorbrengen die zo laks is da ie alleen maar stappen zet als je m vooruit schopt? Ik zou er niet vanuit gaan dat dit namelijk heel snel gaat veranderen. Kun je nog zoveel van elkaar houden, kennelijk is hj niet iemand van de daden, maar voral van de loze beloftes.

weet zijn ex (waar ie nog mee getrouwd is) ook dat ie bij jou woont? Of was dat "ergens anders"terug naar haar? Waarom zet zij de scheiding niet door? Lijkt me voor haar ook best onprettig dat haar vent al samenwoont met een ander? je bent zeker niet te ongeduldig en je ziet geen problemen die er niet zijn. ik sanp echter niet warom jij m steeds weer terugneemt en je je zo door hem laat behandelen. waarom neem je iemnad steeds weer terug die kennelijk niet voor jou durft te kiezen.
Nee, dat is nou inderdaad een goed voorbeeld van 'niet verder komen'.

Waarom is hij nog steeds getrouwd?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:MistralX schreef op 12 januari 2009 @ 14:20:

Ik zit op dit moment in een aardig dip omdat mijn gevoel zegt dat dit alles niet goed is en niet klopt maar ik hou wel veel van hem en ik weet dat hij ook veel van mij houdt dus vind het moeilijk om een eind aan de relatie te maken. Ben ik nu te ongeduldig? Nee, eerder veel te geduldig. Zie ik problemen die er helemaal niet zijn? Als het voor jou als een probleem voelt dan is het een probleem. Ik denk dat je eindelijk de problemen ziet daar waar ze zijn. Moet ik hem nu aan de kant zetten omdat alles zo traag gaat en hij maar geen stappen zet?? Je moet niks. Ik zou je wel vanuit de grond van mijn hart aanraden om hardop uit te spreken hoeveel je jezelf waard vindt. Past deze situatie daar bij?

Help.....Ik denk echt dat jij heel goed jezelf kunt helpen. Kies voor jezelf en je eigen geluk. Het leven is zo kort..
Tsja, wat kan ik meer zeggen dan wat je zelf al schrijft. Het zit niet goed. Het feit al om te gaan samenwonen terwijl hij nog niet gescheiden is. Hij is weggegaan weer erna en pas sinds kort weer met hangende pootjes bij je terug (wilde zijn vrouw hem niet meer terug hebben?). Het feit dat hij de scheiding niet doorzet verbaasd mij ook. Waar heeft hij zijn feestdagen doorgebracht?

Waarom mag jij zijn familie niet ontmoeten? Weten ze wel van jou af? En zijn vrouw, weet die het ook?

Lijkt me op deze manier erg kansloos. Laat hem zijn zaken goed regelen en opknappen en uitzoeken wat en wie hij wil. Dan is er weer reden om verder te praten. Denk ik hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je zegt dat je sinds zomer 2008 samenwoont maar dat dat niet lang geduurd heeft. Woon je nu wel weer samen of toch niet? Sorry maar ik begrijp het niet helemaal

Wat mijn eerste idee was toen ik dit las is....

Ben je niet je vriends 'backup plan'? Zo van, t huwelijk met z'n vrouw loopt niet goed, maar misschien kan het toch weer goed komen (want nog steeds niet gescheiden). Dus heeft hij jou achter de hand voor als het fout gaat, maar neemt hij geen essentiele stappen mbt tot jullie relatie voor het geval hij toch weer bij z'n vrouw terecht kan.

Begrijp me niet verkeerd, klinkt een beetje cru als ik het zo neerzet maar heb zo een man van dichtbij meegemaakt.

In iedergeval succes!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Hij is héééééééél goed in jou aan het lijntje houden, en jij bent niet goed snik dat je je zo laat gebruiken. Sorry hoor.....samenwonen met een getrouwde man die in 3 jaar tijd nóg geen scheiding heeft geregeld? Dumpen die vent!
Tja, waarom is hij nog niet gescheiden? Hij wilde eerst nog in relatietherapie met zijn vrouw omdat zij dit graag wilde. De uitkomst wist hij al maar hij vond dat hij haar dit verschuldigd was. Dit is op niks uitgelopen. Hij heeft daarna haar verlaten en is op zichzelf gaan wonen bij mij in de buurt. We zouden gaan samenwonen maar dat vond hij niet slim omdat zijn vrouw nog niks van mij wist. Dit is nu een jaar geleden en sindsdien hangt de scheiding nog steeds ergens in het luchtledige. Zij weet ondertussen allang van mij dus dat kan het probleem niet meer zijn.

Zijn familie weet ondertussen ook van mij af maar veel animo tot contact is er niet. Dat is ook wel begrijpelijk aangezien zijn vrouw erg goed ligt bij zijn familie en hij ook niet veel doet om mij te introduceren.

Het gaat allemaal zo moeizaam..... zucht.

Snap niet waarom hij wat meer moeite doet om dingen te regelen en knopen door te hakken. Wat je zegt, een groot gebrek aan daadkracht.
quote:MistralX schreef op 12 januari 2009 @ 14:45:

Hij wilde eerst nog in relatietherapie met zijn vrouw omdat zij dit graag wilde. De uitkomst wist hij al maar hij vond dat hij haar dit verschuldigd was. Dit is op niks uitgelopen.

Nee gek he? Als beiden er niet volledige inzet tonen, dan mislukt zo'n therapie ook....

quote:MistralX schreef op 12 januari 2009 @ 14:45:

Snap niet waarom hij wat meer moeite doet om dingen te regelen en knopen door te hakken. Wat je zegt, een groot gebrek aan daadkracht.En ik snap dan weer niet dat jij je zo laat gebruiken door hem, blijkbaar hebben jullie beiden een gebrek aan daadkracht...
Terwijl hij een relatie met jou had, had hij relatietherapie met zn vrouw??? Het wordt een steeds onwaarschijnlijker verhaal.

Dus jij wordt door zijn familie misschien gezien als diegene door wie het huwelijk stuk is gegaan? Tja, dan zullen ze inderdaad misschien niet staat te juichen om te te ontmoeten.

Maar heb je hém wel eens gevraagd waarom er niets geregeld wordt?
Yep, Sarah Scott, daar kon je wel eens gelijk in hebben. Alhoewel daadkracht heb ik wel door hem af en toe een schop onder z'n kont te geven en te zeggen dat het over is als hij nu niet wat regelt. Ik mis alleen de wilskracht om het vol te houden en hem voorgoed de deur te wijzen.

Spijker, zijn familie heeft pas van mij gehoord nadat hij zijn vrouw verlaten heeft, 1 jaar geleden. En tuurlijk heb ik hem gevraagd waarom hij de scheiding nog niet heeft geregeld maar dan raakt hij geirriteerd en zegt hij dat er 2 mensen voor nodig zijn om een scheiding te regelen. M.a.w. zijn vrouw loopt niet hard genoeg. Nee, dat is nogal logisch aangezien zij hem niet kwijt wilde maar hij haar. Hij zal de knoop moeten doorhakken en vaart achter de scheiding moeten zetten. Niet zij.....
Jij wil hem.

Hij wil jou niet.

Laat jij je door hem gebruiken als voetveeg? Ik hoop niet langer dan vandaag.
quote:MistralX schreef op 12 januari 2009 @ 14:56:

Hij zal de knoop moeten doorhakken en vaart achter de scheiding moeten zetten. Niet zij.....En jij moet hem in de stront laten zakken!
MistraIX je hebt nu een voorproefje van hoe hij met zaken/mensen omgaat. Stel jezelf de eenvoudige vraag (even los van de "liefde" die je voelt) of dit de persoon is waar je de rest van je leven mee wilt delen.

Heeft mij in ieder geval geholpen om in niet meer in sprookjes te geloven. Laat liefde echt liefde zijn en niet een of andere fata morgana waar je achteraan hobbelt. Het is denigrerend naar jezelf toe en je wint er niks mee. In plaats van een samen te genieten van jullie relatie, ben je bezig hem schoppen onder de kont te geven....
quote:MistralX schreef op 12 januari 2009 @ 14:56:

Spijker, zijn familie heeft pas van mij gehoord nadat hij zijn vrouw verlaten heeft, 1 jaar geleden..

Volgens mij hééft hij zn vrouw nog helemaal niet verlaten?

En het niet-scheiden is allemaal haar schuld? Wegwezen bij deze man, niet alleen is hij besluite- en initiatiefloos, hij schuift ook nog eens de schuld af op een ander en raakt geirriteerd als je hem aan z'n verantwordelijkheid herinnert.

Waarom moet jij hem constant een schop onder zijn kont geven? Je bent z'n moeder niet!
Haha Justme, volgens mij zijn wij redelijk eensgezind in deze!
Haha...ja justme, ik weet het! Maar is makkelijk om te zeggen maar niet om te doen.

De stap om mijn verhaal op het forum te zetten, is al een teken dat het allemaal te lang heeft geduurd en dat hij te ver is gegaan. Ik ben iemand die niet snel wil opgeven, zeker niet omdat ik ben gescheiden met het idee met hem verder te gaan. Dan is de waarheid hard. Maar jullie berichten maken wel een hoop duidelijk.

Dank je sensy12, je weet een snaar te raken.
Mistral, het klopt voor geen meter waar je vriend mee bezig is. Als hij voor jou kiest dan moet hij NU die scheiding aan gaan vragen, of in gang zetten of naar een advocaat of mediator of weet ik veel.

Dat kan toch niet, getrouwd zijn met de één en samenwonen met de ander? Weet zijn vrouw dat jullie samenwonen, of wordt haar voorgehouden dat hij op zichzelf woont nu? Het zou mij niks verbazen.

En als ie het niet weet, moet hij daadwerkelijk maar eens alleen gaan wonen, en als hij en zijn vrouw elkaar terug willen dan kan hij bij haar gaan wonen.

Maar dit soort slap gezever..............
Hoe kun je nu gelukkig met hem zijn als hij zo overduidelijk aan jou, zijn familie en zijn ex laat weten dat jij eigenlijk maar bitter weinig voor hem betekent?? Je stelt blijkbaar bijzonder weinig voor als hij je zo voor spek en bonen behandelt. Wat doet hij nou daadwerkelijk om een leven samen voor jullie op te bouwen?

(sorry dat het ff hard moet, maar hopelijk maakt het je iets duidelijk).
Ik zit er aan te denken hem eruit te schoppen totdat hij daadwerkelijk zijn scheiding heeft geregeld. We moeten dan maar verder zien. Dan heb ik even een adempauze om goed na te denken over waar ik in godsnaam allemaal mee bezig ben en heeft hij geen excuses meer. Goed plan?!!
DOEN! Als hij je wél de moeite waard vindt, dan mag hij daar onderhand wel eens naar gaan handelen!
Hmm, gezien het hele verhaal betwijfel ik of eruit schoppen een goed plan is. Weet je zeker dat je dit echt kunt en dan ook vol kunt houden?

Misschien is het beter om voor jezelf helder op een rij te ztten, wat je precies wilt en daarover met hem te praten plus er een termijn en consequenties aan te verbinden. Stel alleen ultimata als je zeker weet dat je jezèlf eraan kunt houden.

Als je hem er nu uitschopt vrees ik dat je gaat twijfelen, spijt krijgt en hem weer binnenlaat als hij tranen met tuiten huilt en beterschap belooft.

Je zou hem wel vast kunnen zeggen dat als hij weer besluit het pand te verlaten dat dan definitief is.......

Ik vroeg me ook nog af hoe dat dan zit met die familie, met verjaardagen b.v., gaat hij dan alleen en is ex daar dan wel?
Heel goed plan. maar dan moet je dus ook echt volhouden en hem niet binnenlaten tot ie met getekende scheidingspapieren voor je neus staat.

Ultimatums stellen heeft alleen zin als je je er ook aan weet te houden en de eventuele consequentie einde relatie accepteren kunt. Als je uiteindelijk toch weer toegeeft geef je hem vooral een reden om je nog minder serieus te nemen. dan verlies je steeds meer terrein.

Maar denk nog eens heel goed na. Wil je echt de rest van je leven delen met een man die je vooruit moet schoppen? Wordt jij gelukkig in zo'n relatie? Denk je niet dat je op de n duur zo genoeg kriojgt van dat schoppen dat je hem er uit schopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven