Weinig/geen vrienden kletstopic

05-01-2021 10:58 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het onderwerp hier zo vaak voorbij komen dat ik dacht dat anderen misschien ook wel behoefte hebben om hun ei kwijt te kunnen. Niet perse zozeer over het hebben van weinig vrienden (mag uiteraard wel) of als doel om vriendinnen te zoeken, maar gewoon om het bespreken van dagelijkse dingetjes of even spuien van wat dan ook.

Mij situatie: ik ben nu 35 en ik merk dat ik uit 'eerdere levensfases' geen echte vrienden heb overgehouden. Op de basisschool/middelbare had ik geen hechte vriendschappen en ik ben sinds mijn studietijd bovendien vaak verhuisd. Tijdens mijn studie altijd wel goede vriendschappen gehad maar die zijn bijna allemaal verwaterd. Volgens mij heeft dit verschillende oorzaken, zoals afstand, uit elkaar groeien qua interesses of minder prioriteit van een kant. Ik besef me wel goed dat bij al mijn verwaterde vriendschappen ik de gemeenschappelijke factor ben, dus mijn gedrag/karakter er zeker mee te maken heeft. Ik ben bijvoorbeeld geen groepspersoon en ik haal dus ook geen voldoening uit afspreken in groepen, terwijl dat in sommige vriendschappen wel de norm is.
Ik voel me niet echt eenzaam, ik heb een relatie en prima band met familie, maar het voelt toch soms kwetsbaar en alleen. Ik heb wel wat mensen die ik af en toe app en 1/2 keer per jaar zie, maar daar blijft het bij.

In topics over dit onderwerp zie ik vaak tips voorbij komen om nieuwe mensen te ontmoeten, maar daar zit het hem niet in. Normaal gesproken ontmoet ik genoeg mensen via sport, werk, zwangerschapsgym, maar alles blijft hangen op niveau kennissen.

Anyway, daar hoeft het wat mij betreft dus niet over te gaan maar ik zie wel als er mensen aan willen sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ronin76 schreef:
29-03-2021 21:09
hoi roosje1976,

Wat enorm vervellend voor je.
Zelf heb ik deze situatie momenteel ook met twee vrienden.
Alleen wat oppervlakkig contact via de whatsapp.
Verder heb ik gelukkig nog twee vrienden waar ik wel goed contact mee heb en ook veel meer mee op één lijn lijk te zitten.
Houden zo :-]
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
29-03-2021 21:54
Klopt! Maar daar heb ik wel moeite mee. Het ging met die vriendin daarvoor ook moeizaam. Ze is gewoon erg op zichzelf en haar gezin. Andere vriendin is pas verhuisd. Is geen wereldreis maar het is wel anders....

Oftewel......ik mis eigenlijk ook vriendschappen.....
Ja ik snap je helemaal. Ik denk dat ik nu kan zeggen dat ik 'maar' 2 vrienden heb. 1 woont helaas ver weg en we spreken elkaar niet dagelijks, maar als we elkaar weer zien is het alsof we elkaar net nog gesproken hebben. De andere vriend woont in mijn eigen woonplaats dus die spreek ik veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook best lastig te bepalen wanneer een "leuk contact" overgaat in vriendschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven