weinig respect

28-05-2020 09:30 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik zit in een moeilijke situatie. Mijn vriend heeft geen respect - of in ieder geval weinig - voor mij. Hij scheldt me sindskort uit voor kutwijf, trut en dat soort dingen. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik dat niet leuk vind, maar hij blijft het doen. Hij zegt dat het een grapje is, maar zo voelt het helemaal niet.

Er zijn momenten waarop ik hem ergens op wijs. Bijvoorbeeld als iets stuk, vies of kwijt is. Of als een afspraak niet na wordt gekomen. Ik kom vast niet altijd even aardig over, daar ben ik me van bewust, maar dat geeft hem geen reden om te doen zoals hij doet.
Hij negeert me of reageert alleen met ok. Regelmatig wordt hij zo boos, dat ik bang van hem word. Hij is verbaal erg sterk, daar kan ik niet tegen op. Soms probeer ik het, maar dan word hij heel star en geeft hij mij geen ruimte meer. Dan praat hij door me heen, geeft hij me geen ruimte om te reageren, zegt hij kwetsende dingen. Het moet en zal zo gaan zoals hij het in zijn hoofd heeft.
Inmiddels loop ik echt op mijn tenen en durf ik hem amper iets terug te geven
Alles is leuk en aardig als ik maar mee dein op zijn golven.

Daarnaast heb ik 2 weken terug hulp bij de huisarts gezocht. Hij kan zijn handen niet altijd thuis houden. Dit speelt al jaren. Maar voorheen dacht ik dat het zo hoorde in een relatie. (Sidenote: ik heb een traumatische jeugd gehad, waarin ik op dit vlak geen 'normaal' heb gekend)
Hij heeft me vaker beloofd dat het niet meer zou gebeuren, maar helaas.. Ik heb enkele opties voorgelegd aan hem (1. ik doe niets en ga kapot, 2. ik ga naar een blijfvanmijnlijfhuis, 3. we gaan uit elkaar of 4. jij zoekt hulp) Na heel wat smeken en veel redenen waarom optie 1 hem het beste leek, is hij voor optie 4 gegaan. De huisarts heeft hem door gestuurd naar de Praktijkondersteuner. Ik vraag me af of dit de juiste plek is.

Ik voel me niet altijd veilig bij hem. De manier waarop hij mij behandeld als iets hem niet zint en zijn onvermogen om met feedback om te gaan breken me op. Steeds vaker denk ik erover na bij hem weg te gaan. Ik ben (financieel) afhankelijk van hem en omwille van de kinderen blijf ik mijn best doen voor onze relatie. Ik hou nog steeds van hem. Ik zou niet zonder hem kunnen, denk ik. Hij heeft mij uit mijn jeugdellende gered. Ik hoop dat wij hier samen uit kunnen komen. Ondanks de vele verschillen tussen ons. We zijn als water en vuur in veel dingen. Kan onze liefde dat overwinnen?

Ik hoop hier adviezen te krijgen. Ik zit momenteel knel tussen mijn gevoelens en gedachten. Ik weet niet meer wat ik moet, kan of wil doen.
Hupsie1 schreef:
30-05-2020 16:56
zodra ik alleen ben ga ik stappen zetten. Met de pinksterdagen voor de deur is dat wat lastiger. Dinsdag heb ik alle ruimte
Heel veel sterkte! ik hoop dat je de komende dagen beetje alles op een rijtje voor jezelf kan zetten en weet welke stappen je wil ondernemen! Hopelijk kan je desondanks ook beetje genieten van het weer
Alle reacties Link kopieren
Hupsie1 schreef:
29-05-2020 18:08
dankjewel ♥️ Dit helpt echt. Vandaag bellen gaat niet lukken. Hij is thuis.

Wat me met anoniem bellen verontrust is dat ze mijn telefoonnummer toch te zien krijgen.. Ik zou niet weten hoe je dat moet omzeilen. Dat is één van de dingen die me tegenhouden. Ergens wil ik wel graag bellen. Ik probeer moet te verzamelen, maar dat is erg lastig als je onwetend bent.
Veilig Thuis mag niets met jouw informatie doen als jij geen toestemming geeft.
Alle reacties Link kopieren
Koe1 schreef:
31-05-2020 21:47
Veilig Thuis mag niets met jouw informatie doen als jij geen toestemming geeft.
Hiermee bedoel ik dus dat, als je belt, je eerst voor advies vraagt en dat is anoniem.
Zij mogen geen telefoonnummers zomaar doorgeven.

Of wat is het waar je bang voor bent?
Alle reacties Link kopieren
Hupsie1 schreef:
30-05-2020 16:56
zodra ik alleen ben ga ik stappen zetten. Met de pinksterdagen voor de deur is dat wat lastiger. Dinsdag heb ik alle ruimte
En? Wat heb je al geregeld? Is het gelukt om in contact te komen met VT? Heb je de politie al gebeld voor overleg? De wijkagent uitgenodigd op de koffie?
Alle reacties Link kopieren
(Ik ben een meelezer.) TO, Ik hoop dat alles goed is...
Redflags of Emotional Abuse
https://www.youtube.com/watch?v=r79rcqEStCk red flags

Financieel afhankelijk zijn van een man is nooit verstandig. Alleen jijzelf kunt jezelf redden, dat hij je gered heeft is een illusie die je graag wil geloven. Waarom geef je eigen verantwoordelijk uit handen? Zo kun je nooit groeien en je trauma's verwerken. Geef je kinderen het goede voorbeeld.

Sterkte
hoe gaat het TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven