Wel of geen hoop??

11-11-2009 15:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste hulpdiensten!?!?!

Normaal ben ik niet iemand die om hulp vraagt, maar ik begin mij zeker af te vragen of er nog hoop is??

Ben al bijna 6 jaar samen met een best onzekere vrouw en na wat ups en downs ziet het ernaar uit dat het niet meer gaat. Ik ben onwijs gek op haar en doe alles voor haar. Begin alleen nu zelf onzeker te worden van alles en intimiteit is ver te zoeken en ik verlang er zo naar. Dit is de derde lange relatie die ik heb gehad met een vrouw die bijna allemaal hetzelfde waren in karakter (onzeker). Ben nu dus al bijna 16 jaar verder en dus (bijna) weer alleen.

Ik vraag mij dus af of het aan mij ligt of juist aan de vrouw, die een goede en aardige man niet waarderen. Willen jullie nou echt alleen iemand die liegt en bedriegd???

Wilde eigenlijk de vraag stellen hoe ik het tij kan keren, maar eigenlijk weet ik het antwoord al. Zijn er ook andere mensen die dit meemaken en hoe gaan jullie hiermee om???
Natuurlijk willen wij niemand die liegt en bedriegd, maar als het kan wel iemand die een beetje inbreng heeft en geen ja-knikker. Nu weet ik niet of jij dat bent, maar je doet net alsof het aan anderen ligt. En dat geloof ik niet.
Het ligt aan jou dat je steeds dezelfde soort vrouw aantrekt.

Het ligt aan haar dat ze onzeker is, mits jij haar gevoel voor eigenwaarde niet in de weg staat, door moedwillig de verhoudingen ongelijk te maken.

Jij kunt waarschijnlijk het tij niet keren, je kunt haar wel aanmoedigen om zelf het tij te laten keren. Zij zal zichzelf daarvoor heel goed onder de loep moeten nemen en met haar billen bloot moeten gaan (niet letterlijk) tegenover haarzelf. Soms is het handiger als een deskundige je daarbij op weg helpt.
Waar baseer je op dat wij vrouwen alleen iemand zouden willen die liegt en bedriegt?
veel vrouwen zijn onzeker, en het gebrek aan intimiteit zit 'm vast niet alleen in haar onzekerheid. Jij hebt daar ook een aandeel in. het is veel beter om daar bij na te denken dan over de vraag of zij nog zal veranderen. Wat is er nou erg aan een onzekere vrouw?
Als ik voor mezelf spreek (ik hou niet zo van 'jullie'-termen) dan kan ik zeggen dat ik absoluut niet hou van een te lieve man. Mijn ex was een schat, en ik walste finaal over hem heen, ik wilde altijd weer ergens anders mijn zin in krijgen en ging net zo lang door tot dat lukte.

Mijn huidige man is een 'etterbak' en dat bevalt me prima. Ik weet tot hoever ik kan gaan, ik weet dat niet met 'vrouwengezeik' bij hem aan hoef te komen en als ik iets wil en hij niet, dan gebeurt het ook niet, tenzij ik echt met doordachte argumenten kom.

Kortom... te lief zijn is volgens mij niet goed. Zeker als ze onzeker is dan kun je best een wat harder tegen haar zijn. Ik denk dat dat je uiteindelijk meer waardering (ruggengraat-idee) oplevert.

Succes
Dat ze onzeker is zit in haarzelf. Als ik jou post zo lees dan komt het op mij over dat je haar veel dingen uit handen wilt nemen en wilt helpen. Dat is heel aardig, maar daar wordt ze niet zekerder van. Bovendien kun je na een tijdje een beetje als een sloofje overkomen en dáár houden de meeste vrouwen inderdaad niet van.

Ben duidelijk tegen haar over wat jij wil in de relatie en vraag of zij ook duidelijk is naar jou.

Verder moet ik zeggen dat het me niet helemaal duidelijk is wat precies de problemen zijn waardoor het niet meer gaat.
Het is zoals het is
je zegt dat je bijna weer alleen bent, en dat de relatie niet meer gaat, als je dat ook uitstraalt in je relatie kan ik me wel voorstellen dat dat niet zo goed is voor het zelfvertrouwen van je vrouw
wat is nu eigenlijk echt het probleem? wordt eens concreter?

wil je het uitmaken? en waarom? of wil zij het uitmaken?
Goh Bianc,

Dat zinnetje als hij iets niet wil dan gebeurt het niet valt mij erg op in je post.

Ik wil ook graag iemand die mij wat tegengas geeft,maar als hij altijd het laatste woord zou hebben in wat er wel en niet gebeurt..

Pff,dan zou het huis echt te klein zijn zeg en daar wil ik niet eens goed doordachte argumenten voor in de strijd gooien.

Gewoon geven en nemen en soms beide wat water bij de wijn doen.

En dat van jou die zich niets wil laten opleggen .
quote:Tooony schreef op 11 november 2009 @ 15:29:

Ik vraag mij dus af of het aan mij ligt of juist aan de vrouw, die een goede en aardige man niet waarderen. Willen jullie nou echt alleen iemand die liegt en bedriegd???

Wilde eigenlijk de vraag stellen hoe ik het tij kan keren, maar eigenlijk weet ik het antwoord al. Zijn er ook andere mensen die dit meemaken en hoe gaan jullie hiermee om???

Er zit een groot verschil tussen een goede aardige man (of een té lieve man) en iemand die liegt en bedriegt.

Mijn vriend is over het algemeen een leuke, vriendelijke, vent (naar mij toe dan)... hij zal van alles voor me doen, maar niet alles. We laten allebei niet over ons heen lopen, en dat kun je ook soms wel merken.

Ik ken wel van die mannen die kruipen voor een vrouw. Zo'n vent hoef ik niet. Ook niet iemand die echt alles samen wil doen... Opzouten, denk ik dan.

Praat eens met haar waarom ze onzeker is. En vraag haar waarom ze jou niet waardeert (misschien kruip je te hard?).

Maar liegen en bedriegen is not done. Op het moment dat ik daar bij mijn vriend achter zou komen dan was het denk ik over en uit....
Bedankt voor de reactie...

Sorry voor de onduidelijkheid, zoals ik al zei, ik schrijf nooit op dit soort forums en mijn wel gemeende verontschuldiging voor het benadelen van de dames. (echt niet verkeerd bedoeld).

Voor de duidelijkheid, ik laat niet over mij heen lopen en zeg niet alleen maar ja. Ik geef wel degelijk tegengas!!!! Ik trek denk ik de onzekere dames aan en na verloop van tijd wordt ik zelf onzeker (terwijl ik dat niet ben). Ikzelf wil niet dat het uitgaat, maar die kant gaat het wel op, vandaar mijn opmerking weer alleen.

Bedankt voor alle adviezen tot nu toe.
Je zou je eens kunnen afvragen: Wat geeft dat onzekere gedrag haar? Kennelijk genoeg om er mee door te gaan.

Zelfs het feit dat jij er over denkt om bij haar weg te gaan, kan haar iets brengen. Het klinkt heel gek, maar er zijn echt mensen die iets krijgen uit zwelgen en verdriet, al was het alleen maar omdat hun eigen (vaak niet eens oprechte) mening dan bevestigd wordt. Helpt heel goed om vicieuze cirkels mee te verkrijgen.

Misschien kun je beginnen om zelf anders te reageren op haar gedrag.
ik begrijp er nog steeds niks van. waar word jij onzeker van? Het is niet zo dat je onzeker wordt van een ander, onzekerheid zit in jezelf.

Wat is er nu concreet aan de hand tooony
Verwar je misschien het onzeker zijn over jezelf met het gevoel op eieren te moeten lopen voor de ander?

Maar kan me ook wel voorstellen dat je soms wel aan jezelf gaat twijfelen als iemand anders constant je woorden anders lijkt te interpreteren dan dat je ze bedoelt. Is dat zo?

Voorbeeld: Hij "Ik hou van de zandlopervorm van je lijf" Zij ":-O Hij vindt me te dik".
hij is ook onzeker want hij vraagt zich af waarom hij altijd onzekere vrouwen aantrekt en waarom vrouwen hem (goede man) afwijzen en de voorkeur geven aan een onbetrouwbare man.
Lieve mensen,

Zoals ik eerder vermeld heb, over mezelf ben ik echt niet onzeker. Ik word onzeker van de situatie en ja ik trek onzekere vrouwen aan. Door haar onzekerheid is het gewoon een aflopende zaak en ik probeer dat te voorkomen omdat ik wel gek op haar ben.

Maar ook ik moet op een gegeven moment de handdoek in de ringen gooien en eieren voor mijn geld kiezen al is dat het laatste wat ik wil.

En ja ik heb een tijd lang op mijn tenen gelopen omdat ik haar niet kwijt wil, maar heb die instelling bijgesteld en doe meer alsof het mij niet uitmaakt, maar vanbinnen is dat natuurlijk niet zo. En nee praten helpt ook niet meer.

Ik kom niet echt uit mijn woorden, ben geen prater. Weet ook niet waarom ik ooit heb gepost. Maar in ieder geval bedankt allemaal.
Ik snap jouw hele instelling niet. De enige mogelijkheid om hieruit te komen, is communiceren. Doen alsof het je niet meer uitmaakt, lijkt mij wel het laatste wat je moet doen. Zal ze zeker niet zekerder van worden.

We kennen je verhaal verder niet. Misschien doe jij wel dingen waardoor ze onzeker wordt. Ik ben het met Meds eens, dat onzekerheid in iemand zit, maar ik geloof wel dat het getriggerd kan worden in relatie met een ander.

Ik heb ook een partner die (door zijn ziekte) mij de ene keer op handen draagt en de andere keer duidelijk geen plek heeft voor mij in zijn leven. Als hij die ziekte niet gehad had, was ik allang weggeweest. Ik pas ervoor iemands jojo te worden. Ik zou ervoor kunnen kiezen om daar onzeker van te worden, maar dat is niet het verhaal. Leuk is anders.

Misschien doe jij wel dingen, bewust, onbewust, waardoor zij het gevoel heeft dat jij niet voor haar gaat? We kunnen hier op het forum met je meekijken waar het mechanisme tussen jou en je vriendin uit bestaat (mensen hebben een wisselwerking op elkaar), maar dat moet je dan wel willen.
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Het is funest voor een relatie als de man meegaat in de onzekerheid van de vrouw.

Staat zij bijvoorbeeld een half uur voor de kledingkast: ik-heb-niks-om-aan-te-trekken... dan doet de man er goed aan om te zeggen: Al ga je in een jutezak, ik vind je mooi. Maar wil wel over een half uur in de auto zitten.

Gaat de man zeggen: ja, ik weet ook niet wat je aan moet trekken, jeetje wat een probleem... zouden we niet nog even gaan winkelen of anders gewoon thuisblijven vanavond? (ik hoop dat zulke mannen niet bestaan.. maar goed...) dan lost hij daar niks meer op.

Heb je een concrete situatie waaruit de onzekerheid van je vrouw blijkt? (of van één van de vorige vrouwen)

Met dit algemene verhaal kunnen wij ook niet zoveel. (Wij van Viva.nl )
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Tooony schreef op 11 november 2009 @ 16:33:

Lieve mensen,

Zoals ik eerder vermeld heb, over mezelf ben ik echt niet onzeker. Ik word onzeker van de situatie en ja ik trek onzekere vrouwen aan. Door haar onzekerheid is het gewoon een aflopende zaak en ik probeer dat te voorkomen omdat ik wel gek op haar ben.

Maar ook ik moet op een gegeven moment de handdoek in de ringen gooien en eieren voor mijn geld kiezen al is dat het laatste wat ik wil.

En ja ik heb een tijd lang op mijn tenen gelopen omdat ik haar niet kwijt wil, maar heb die instelling bijgesteld en doe meer alsof het mij niet uitmaakt, maar vanbinnen is dat natuurlijk niet zo. En nee praten helpt ook niet meer.

Ik kom niet echt uit mijn woorden, ben geen prater. Weet ook niet waarom ik ooit heb gepost. Maar in ieder geval bedankt allemaal.Krijg toch het idee dat jij misschien de man bent die ook voor de kledingkast gaat staan dubben. Bij wijze van spreken.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Tooony schreef op 11 november 2009 @ 16:33:

Lieve mensen,

Zoals ik eerder vermeld heb, over mezelf ben ik echt niet onzeker. Ik word onzeker van de situatie en ja ik trek onzekere vrouwen aan.

Ik vind die uitspraken niet echt getuigen van een zelfverzekerdheid toony.

Door haar onzekerheid is het gewoon een aflopende zaak en ik probeer dat te voorkomen omdat ik wel gek op haar ben.

Dus omdat zij onzeker is gaat het mis met jullie relatie? Hoe kan dat? het moet op zijn minst zo zijn dat die onzekerheid iets met jou doet, want als jij er geen enkel probleem mee hebt dan heb je ook geen relatieprobleem. Jij maakt er een relatieding van , zij is gewoon onzeker.

Als dat het laatste is wat je wil, waarom "moet" je dat dan? Word je er ziek van? Ga je er dood aan? dat je vriendin onzeker is? Je hebt nog steeds niet uitgelegd wat het probleem is

Ik kom niet echt uit mijn woorden, ben geen prater.

Oo, dus zij is onzeker, maar jij kan niet praten. hey zou dat relatieprobleem dan misschien ook met jou onvermogen tot praten te maken hebben? Waarom kan je niet praten? Durf je dat niet?

Weet ook niet waarom ik ooit heb gepost. Maar in ieder geval bedankt allemaal.
Whaaaaaaaaaa, krijg hier wel echt jeuk van! Jij vindt jezelf een goede en aardige man, maar je post maakt dat ik meteen boven op de kast zit en je niet symphatiek vind overkomen.....

Voor mij is een goede aardige man eentje met pit, humor, eigen mening en vooral eentje die mij in mijn waarde laat en tegengas geeft. Lief zijn komt niet in het rijtje voor, vind t boeiender dat hij lekker mannelijk oprecht is. Ik kan alleen intimiteit hebben als ik me totaal op mijn gemak voel en nog steeds de hots voor mijn vent heb. En dit gaat lomp klinken maar weet ff geen betere beschrijving, te lief is niet hot...

Dat moest ik ff kwijt hoor, en verder wil ik alleen nog zeggen, praat es met elkaar, niet wauwelen maar echt praten, eerlijk. Wordt geen leuk gesprek....maar je weet wel waar je aan toe bent.
Korte nabrander nog ff... denk dat je banger bent om alleen te zijn dan haar te verliezen..
Als dit je derde relatie is met het zelfde soort type vrouw... ben je best hard leers! Kom op open je ogen en leer van de les die je gegeven wordt!
Je komt over als mijn ex die was zogenaamd ook zo lief daarom vond ik hem zo leuk in het begin. Nou.. ik geloof niet meer zo in lief. Echt aardige mannen durven gewoon te communiceren en lopen niet weg als het ze te moeilijk word verbaal/ emotioneel maar zijn gewoon rechtdoorzee. (sorry niet aanvallend bedoelt verder)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven