Wellicht relatie beeindigen

27-03-2009 14:22 72 berichten
Ik heb even goed gekeken op deze pijler en zie veel bruikbare topics, maar zou toch heel graag het volgende aan jullie willen voorleggen. Vaak heeft men hier toch wel hele goede adviezen.

Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 9 jaar bij elkaar en het is mijn eerste liefde. Ik wordt dit jaar 27 en ben nu al een tijdje aan het twijfelen of ik met hem verder moet gaan.

Andere zullen onze relatie als "perfect" omschrijven en eerlijk gezegt is het ook wel een lieverd. Mijn gevoel zegt het laatste (half) jaar, dat dit het toch niet gaat worden.

Hij is altijd veel weggeweest en de laatste paar jaar, zitten we echt bij elkaar op de lip. Ik ben zo bang de verkeerde keus te maken. Wat als ik bij hem weg ga en ik krijg spijt, maar ja als ik nu blijf en dit gevoel ook en we hebben straks een kindje, dan ben ik nog verder van huis.

We hebben nu een koophuis en ik eigenlijk alles wat mijn hartje begeert en toch voel ik me af en toe behoorlijk alleen in mijn relatie. Ik regel echt alles, neem de initatieven, neit dat hij niets doet integendeel maar niets extra's.

Met andere woorden ik twijfel of ik hiermee door moet gaan en zou graag dit weekend het op tafel willen gooien. ik weet alleen dat als ik dit doe het ook echt over is, hij zal niet voor mij gaan vechten.

En dan? Hoe moet het dan verder?

In ieder geval alvast bedankt voor de eventuele reacties.
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor, twijfels. Voor je een gesprek met hem aangaat: zet vooral voor jezelf op een rijtje wat je concreet wil in een relatie in het algemeen, en wat je concreet wil dat hij doet (die extra's waar je het over hebt). Als je echt achter dat rijtje staat van zaken waar je echt geen compromis in wil sluiten en hij wil niet wat jij wil, dan houdt het inderdaad op. Als hij daar wel in mee wil gaan, dan is het zowel voor jou als voor hem makkelijker om het er later nog eens over te hebben als je relatie wel of niet verbeterd is.

Je schrijft ook dat je denkt dat hij niet gaat vechten voor jou. Dat lijkt me sowieso een rotgevoel. Is dat jouw verwachting of heeft hij dat zo aan jou verteld?
Hoi Starlights, dank voor je snelle reactie. Ik heb wel vaker een beetje twijfels gehad. Hij is altijd heel duidelijk geweest als je niet meer wilt, dan houd het op. We hebben natuurlijk net als andere stellen weleens ruzie, maar dan kon hij of ik gerust dreigen dan zetten we de hut toch te koop. Daar was hij nooit van onder de indruk.

Standaard antwoord is tot nu toe altijd geweest, voor jou tien andere. Het klinkt nu misschien heel cliche, maar misschien ben ik hem ontgroeid, zonder hem daarmee te benadelen.

alleen ik weet niet of ik het lef heb echt voor mezelf te kiezen en mijn veilige leventje weg te gooien. Al zegt mijn gevoel dat ik het moet doen.

Pfff moeilijk hoor, nooit gedacht dat ik voor dit dilemma zou komen te staan
Ik zou met hem gaan praten en zeggen wat je dwars zit en idd eens kijken wat je nu precies mist.

Weet je zeker dat hij niet voor jou wil vechten? Mannen zijn makkelijk en zijn snel tevreden totdat ze vaak doorhebben wat ze gaan missen als zo blijven..Je kan je vriend misschien sturen? Ik ken deze situatie en heb heftige gesprekken met mijn vriend gehad, we zijn er nog niet maar ik wil het wel een kans geven en ik doe echt nu hard mijn best om het weer goed te krijgen. Heb het boek van dr Phill gekocht "red je relatie" en daar staan hele goede dingen in..

Maar ja als je gevoel niet veranderd...........

Sterkte
Heb je de wil nog om voor jullie te vechten?
moeilijk suusplank, zo te lezen heb je niet echt één duidelijk aanwijsbare reden waardoor je twijfels op zijn komen zetten, ik kan me voorstellen dat dat dat het ook juist moeilijk maakt zo'n grote stap te zetten. 9 Jaar is niet niks, je eerste liefde ook niet, dus waarom niet je twijfels met hem bespreken en zijn reactie eerst eens afwachten? Op elkaars lip zitten is misschien te verhelpen, samen dingen regelen misschien ook wel maar als je van elkaar niet weet wat je verwacht kun je het niet veranderen. Stoppen kan altijd, ik zou zeggen, luister naar je gevoel, als dat zegt dat je echt niet met hem verder wil is dat je insteek hoe je verder gaat. En zoals iedereen hier die ooit een relatie heeft zien aflopen, dat is kl**e, huilen en eenzaam, maar daar komt ook een weer een eind aan (echt) en dan kom je misschien iemand tegen die beter bij je past. Niet bij iemand blijven omdat je misschien spijt krijgt hoor, alleen als je echt van hem houdt en het van beide kanten werkt. Sterkte meis.
Ik weet niet zeker of ik wel met hem verder wil, ongeacht wat hij doet. Ik wil hem niet aan het lijntje houden, terwijl mijn gevoel duidelijk zegt niet doen.

Maar ja dat is zo makkelijk gezegt, nu moet ik het nog doen. Ik weet wat ik aan hem heb en wat niet en vooral dat laatste gaat mij steeds meer irriteren.

Ik denk dat ik niet voor deze relatie meer wil vechten, dat doe(n) we al zolang. Om niet te herkenbaar te worden kan ik niet teveel prijs geven.

Maar denk aan een zeer moeilijke schoonfamilie, egoisme van zijn kant en dat wij totaal verschillend zijn
hm jullie zijn wat sneller met typen dan ik :-)

Shiningday ik denk dat voornamelijk het probleem is ja, dat ik niet meer wil vechten, dat hij dat maar moet doen. En jammer genoeg weet ik gewoonweg dat dat niet zal gebeuren.
Als de wil er niet meer is is dat een reden om er een eind aan te breien denk ik....Maar praat er over en kijk het nog even aan voordat je impulsief te werk gaat....als je nog niet voor 100% achter je keuze staat zou ik nog even mezelf tijd geven..maar ook niet te lang... Wel lastig want ik herken veel van je verhaal
Zou je als single op dit moment een relatie met hem aangaan? Zou je hem leuk genoeg vinden (met al zijn positieve en negatieve kanten die je nu kent) om met hem te starten?
Skippy dat klopt er is niet een duidelijke reden, hij is niet vreemd gegaan, ik heb geen ander, hij slaat me niet of vernedert me niet. Het zijn gewoon een heleboel kleine dingen, die ik nu op een rijtje heb gezet en die me vertellen dit is toch niet de man voor je.

Ik wilde altijd kinderen, maar toen hij er laatst over begon dacht ik toch eigenlijk niet met jou.

Wou dat iemand anders gewoon de knoop voor mij kan doorhakken en klaar is kees, mar moet het toch echt zelf doen en ik ben niet echt een heel stoer ding.
Starlights ik merk dat ik de laatste paar jaar tot compleet andere mannen aangetrokken voel. Het enige echte voordeel is zijn uiterlijk, natuurlijk niet onbelangrijk maar niet het belangrijkste.

Ik wil graag iemand waar ik dieper mee kan praten en die me het gevoel geeft zijn meisje te zijn. Hij kan dat helaas niet en we zijn letterlijk zwart/wit. Zelfs met komedies lachen we om verschillende stukjes. Ik kan wel heelveel lol met hem hebben hoor, maar ik wil meer dan dat.

het is ook zo moeilijk, wanneer weet je nou zeker dat je de juiste keuze maakt?
Zelfs met komedies lachen we niet om verschillende stukjes. Ik kan wel heelveel lol met hem hebben hoor, maar ik wil meer dan dat.

het is ook zo moeilijk, wanneer weet je nou zeker dat je de juiste keuze maakt?
Het is gewoon zwaar k*t! Maar er zijn volgens mij niet zoveel mannen waarbij je zeer diep kan praten....of ben ik blind Maar het is een lastig verhaal....
Hoe belangrijk vindt jij het dat je precies om het zelfde stukje lacht bij een komedie...mijn vriend en ik kijken vaak even s avonds apart tv naar dingen die de 1 wel leuk vindt en de ander niet en daarna zoeken we samen een programma uit. Ik ben nu aan t ontdekken en uitvinden dat ik niet alles samen wil en kan doen met mijn vriend en daar een gulden middenweg in zien te vinden.. Ik vind dat samen lachen minder belangrijk als me veilig bij hem voelen e.d.

Maar weet niet hoe dat bij jou is....
Maar als je nou weet dat je kinderen met hem wilt,maar niet met hem, je eigenlijk iets anders zoekt dan wat je nu hebt en je ook nog eens niet dezelfde humor hebt.....dan vraag ik me af

Waarom twijfel je dan nog zo?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Schiningday, ik probeerde het met een voorbeeld aan te geven dat we echt verschillende zijn, niet het beste voorbeeld blijkbaar :-). Veilig bij hem voelen stja niet echt heb hem weleens nodig gehad en nee toen kon ik niet op hem rekenen. En dan heb ik wel over echt heftige dingen.

Hij was vroeger altijd veel weg en dan bljift het wel leuk, maar nu we elkaar iedere dag zien, zie ik pas echt hoe hij is en dat gaat me steeds meer tegen mijn borst stuiten.

als ik vraag wat vind je mooi aan mij? dan weet hij niets te bedenken of heel oppervlakkig, terwijl het bij andere mensen zo kan bedenken. Dat gevoel is niet prettig.
quote:suusplank schreef op 27 maart 2009 @ 14:52:

Zelfs met komedies lachen we niet om verschillende stukjes. Ik kan wel heelveel lol met hem hebben hoor, maar ik wil meer dan dat.Volgens mij verbeter je jezelf hier niet goed. Als je om dezelfde dingen kunt lachen heb je in ieder geval een zelfde soort humor, en dat lijkt mij niet negatief.
Summerdance ik ben denk gewoonweg heel bang voor de gevolgen. Ik heb nu een mooi koophuis, kan kopen wat ik wil, kan gaan en staan waar ik wil en ik ben eerlijk gezegt heel bang voor de reacties uit mijn omgeving.
Capibara ik verbeter mezelf wel goed, bedoel ook dat we zelfs niet dezelfde humor hebben. Zag dat ik het verkeerd had getypt in mijn eerste stukje. Was al bang dat het onduidelijk zou worden op deze manier.
Suusplank

Onderstaan stukje sprak mij erg aan,want dit is een van de belangrijkste dingen in een goede relatie: Er voor elkaar zijn !!

:-). Veilig bij hem voelen stja niet echt heb hem weleens nodig gehad en nee toen kon ik niet op hem rekenen. En dan heb ik wel over echt heftige dingen.
quote:suusplank schreef op 27 maart 2009 @ 15:07:

Capibara ik verbeter mezelf wel goed, bedoel ook dat we zelfs niet dezelfde humor hebben. Zag dat ik het verkeerd had getypt in mijn eerste stukje. Was al bang dat het onduidelijk zou worden op deze manier.Eerst schreef je: "Zelfs met komedies lachen we om verschillende stukjes." Daarna "Zelfs met komedies lachen we niet om verschillende stukjes". Als je verschillende zou vervangen door dezelfde dan klopt het wat je wilt zeggen, nu lijkt het alleen maar of je juist wèl dezelfde humor hebt.

Maar nevermind, doet er verder niet echt toe.
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 27-03-2009 15:15
Reden: typo
% gewijzigd
Als jij je zo ongelukkig voelt, zo ongewaardeerd, zo onveilig zou ik toch echt de knoop doorhakken en er een eind aan maken..aan je relatie dan wel te verstaan Een huis is van steen, je geluk is meer waard!!
Oh shit capibara ik snap je helemaal, jeetje wat ook een onduidelijk zin van mezelf. Nou ja hopenlijk begrijpen wij elkaar nu helemaal.

plompiedom, denk dat je gelijk hebt. Ik sta er best vaak alleen voor met grote en kleine dingen en dan zie ik bij andere relaties dat dat helemaal niet nodig is. Alleen je eigen roze bril af doen is zo verdomd moeilijk, maar is nu dus wel gebeurt.

Ik wil gewoon heel graag een partner die voor mij door het vuur gaat en diep van binnen besef ik dat hij dat niet doet of misschien niet wil of kan doen.
TO, Je geeft de indruk dat je al besloten hebt. Zoals je zelf zegt is er geen bepaalde reden dat je je niet goed voelt. Het is dus alles bij elkaar waar je niet gelukkig mee bent.

Als je alleen bij elkaar bent omdat je niets anders hebt, en dat je een huis hebt....reacties van de omgeving...Is dat een goede reden?

Waarom niet tijdelijk uit elkaar gaan? Dat kan een paar antwoorden geven. Het is net alsof je op het punt staat te vertrekken zo gauw je een andere stek hebt. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven