What goes around, comes around?!
zondag 24 april 2011 om 20:04
Al een tijdje haat ik iemand echt zielsveel. Ik ben weleens boos op iemand geweest, ook wel woedend, maar nooit zo lang. Nog steeds voel ik intens de woede en begrijp nu ook echt dat haat je verteerd. Mijn vrienden zeggen dat dat iedereen krijgt wat hij/zij verdiend enzo. What goes around comes around. Maar ik vraag me echt af of dit zo is... wie gelooft hier in? Of wie heeft ervaringen dat je als laatste echt het beste lacht?
zondag 24 april 2011 om 20:17
Weet je, er is bij mij 1 iemand in mijn leven die ik intens haat, het is heel hard en heel gemeen, maar als ze doodneervalt zal ik nog net geen dansje doen.
Maar die haat zit mij eigenlijk ook ergens in de weg. Ik gun jou beter TO, om het toch los proberen te laten. Want weet je, als jij iemand haat, betekent dat niet automatisch dat die ander daar iets van vindt, of zich aangesproken voelt. Het helpt dus eigenlijk niet.
Maar die haat zit mij eigenlijk ook ergens in de weg. Ik gun jou beter TO, om het toch los proberen te laten. Want weet je, als jij iemand haat, betekent dat niet automatisch dat die ander daar iets van vindt, of zich aangesproken voelt. Het helpt dus eigenlijk niet.
zondag 24 april 2011 om 20:21
zondag 24 april 2011 om 20:21
ik herken het wel hoor dat je een intense hekel aan iemand kunt hebben.
Loslaten is makkelijk gezegd, maar minder makkelijk gedaan, vooral als je diegene bijna dagelijks tegenkomt.
En misschien ben ik enorm kinderachtig, sneu, zielig en haatdragend, maar ik vind het stiekum toch erg leuk als ik zie dat haar poenige huis (dat ze ingeruild heeft voor een nog poeniger huis) al ruim een jaar te koop staat.
jaja, shoot me.
Loslaten is makkelijk gezegd, maar minder makkelijk gedaan, vooral als je diegene bijna dagelijks tegenkomt.
En misschien ben ik enorm kinderachtig, sneu, zielig en haatdragend, maar ik vind het stiekum toch erg leuk als ik zie dat haar poenige huis (dat ze ingeruild heeft voor een nog poeniger huis) al ruim een jaar te koop staat.
jaja, shoot me.
zondag 24 april 2011 om 20:25
tja ik ben wel naief, ik had beter kunnen weten, maar ik geloofde echt altijd in het goede van iedereen. Ik zie meestal ook meer de positieve dingen, dan de negatieve dingen. Al heb ik nu wel meer dat ik "op mijn hoede ben"
En ik voel me zo'n ontzettend slecht persoon dat ik iemand zooooo haat dat ik wel een dansje zou doen, als diegene dood neervalt :-s
En ik voel me zo'n ontzettend slecht persoon dat ik iemand zooooo haat dat ik wel een dansje zou doen, als diegene dood neervalt :-s
zondag 24 april 2011 om 20:35
Ik geloof wel in 'what goes around, comes around', alleen op welke termijn... Stel dat dat pas over 30 jaar is, dan heb jij je energie er dertig jaar aan verspild om vervolgens wat er voor jezelf uit te halen? Waarschijnlijk niets... Dus ja, ik weet wat het is om iemand te verwensen en veel erge dingen toe te wensen, maar ga m'n energie er niet lang aan verspillen.
zondag 24 april 2011 om 20:36
Ik geloof er wel beetje in, ook omdat dat dingen dragelijker maakt?! Al vind ik het ook eng, want ik heb ook fouten gemaakt )0: Zit nu in een mindere periode van mijn leven en soms denk ik dan dit is mijn straf. Klinkt zwaarder dan ik bedoel (0: Haten van iemand kost veel energie! Zou je niets meer met degene uit kunnen spreken? Haar een brief schrijven?
zondag 24 april 2011 om 20:46
Iemand haten betekent dat je nog steeds om die persoon geeft. Als die persoon je immers helemaal koud zou laten, als je helemaal onverschillig tegenover die persoon zou staan, dan zou dat nog veel 'erger' zijn dan haten. Dan zou je immers niets meer om die persoon geven. Zo lang je iemand haat, ben je nog steeds met iemand bezig, raakt die persoon je nog steeds, terwijl dat met onverschilligheid helemaal niet meer het geval is.
Deze wijsheid heb ik ooit gehoord, vele jaren terug, en ben ik nooit vergeten. Als ik dus een echte hekel heb aan iemand, probeer ik altijd te achterhalen waarom diegene mij zo raakt. Wat is het dat ik niet los kan laten? Heel vaak blijkt er dan een deel van het probleem bij mij zelf te liggen (bijvoorbeeld dat ik te weinig zelfvertrouwen heb, en door iemand anders onderuit gehaald word, dus weer bevestigd word in mijn onzekerheid). Ik merk dat, door er zo mee om te gaan, ik steeds makkelijker los kan laten, tot het me echt niet meer raakt. En dat is uiteindelijk veel veelzeggender dan een hekel hebben aan.
Deze wijsheid heb ik ooit gehoord, vele jaren terug, en ben ik nooit vergeten. Als ik dus een echte hekel heb aan iemand, probeer ik altijd te achterhalen waarom diegene mij zo raakt. Wat is het dat ik niet los kan laten? Heel vaak blijkt er dan een deel van het probleem bij mij zelf te liggen (bijvoorbeeld dat ik te weinig zelfvertrouwen heb, en door iemand anders onderuit gehaald word, dus weer bevestigd word in mijn onzekerheid). Ik merk dat, door er zo mee om te gaan, ik steeds makkelijker los kan laten, tot het me echt niet meer raakt. En dat is uiteindelijk veel veelzeggender dan een hekel hebben aan.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
zondag 24 april 2011 om 20:49
Ik ken die wijsheid, dat haten en liefde dicht bij elkaar liggen enzo.
Maar de persoon die ik haat, haat ik gewoon. Zit niets van geven om bij, ik haat. punt.
Maar ik kan er ondertussen wel mee leven , alhoewel ik nog steeds , op momenten zoals nu, aan haar denk, en denk: wat ben jij toch een walgelijk wijf.
Maar de persoon die ik haat, haat ik gewoon. Zit niets van geven om bij, ik haat. punt.
Maar ik kan er ondertussen wel mee leven , alhoewel ik nog steeds , op momenten zoals nu, aan haar denk, en denk: wat ben jij toch een walgelijk wijf.
zondag 24 april 2011 om 20:54
zondag 24 april 2011 om 21:06
Maar het feit dat jij iemand haat, betekent dat jij er nog mee bezig bent. Het onderwerp van je haat leeft vrolijk door en is zich waarschijnlijk nergens van bewust.
Ik geloof wel in 'what goes around, comes around' maar ik interpreteer het een tikkeltje anders dan jij. Ik denk namelijk meer aan positieve versus nnegatieve enrgie uitzenden en ontvangen, niet in 'gerechtigheid' (zo die al bestaat). Met andere woorden: diegene heeft jou iets aangedaan en zla ooit (of is vroeger al eens) op een gelijke manier gekwetst worden. dat hoeft niet materieel of lichamelijk te zijn, en hoeft niet ziochtbaar voor jou te zijn. Diegene kan zich ook, vanaf heden, positief instellen en zich richten op het verspreiden van positieve energie. Dan krijgt diegene dat ook weer terug.
dan komen we bij jou, als de 'hatende' in dit verhaal. Met jouw haat, zend je een hele krachtige negatieve energie de wereld in. Mensen om jou heen, zullen dit voelen (veelal onbewust). Ook je kinderen, je ouders en wie ook. Wees je daarvan bewust.
What goes around, comes around, ook voor jou! Dus die hele krachtige negatieve energie komt altijd weer bij jou zelf terug. Haat verteert inderdaad, en wel om deze reden.
Dus in jouw eigen belang, je bewuste en je onbewuste welzijn, dien jij het los te laten. Vergeven (dit woord bevat niet voor niets het woord 'geven'), je kracht richten op goede zaken, goed zijn voor jezelf en voor diegenen die je na staan. Het leven is echt mooier wanneer jij in je kracht staat.
Ik geloof wel in 'what goes around, comes around' maar ik interpreteer het een tikkeltje anders dan jij. Ik denk namelijk meer aan positieve versus nnegatieve enrgie uitzenden en ontvangen, niet in 'gerechtigheid' (zo die al bestaat). Met andere woorden: diegene heeft jou iets aangedaan en zla ooit (of is vroeger al eens) op een gelijke manier gekwetst worden. dat hoeft niet materieel of lichamelijk te zijn, en hoeft niet ziochtbaar voor jou te zijn. Diegene kan zich ook, vanaf heden, positief instellen en zich richten op het verspreiden van positieve energie. Dan krijgt diegene dat ook weer terug.
dan komen we bij jou, als de 'hatende' in dit verhaal. Met jouw haat, zend je een hele krachtige negatieve energie de wereld in. Mensen om jou heen, zullen dit voelen (veelal onbewust). Ook je kinderen, je ouders en wie ook. Wees je daarvan bewust.
What goes around, comes around, ook voor jou! Dus die hele krachtige negatieve energie komt altijd weer bij jou zelf terug. Haat verteert inderdaad, en wel om deze reden.
Dus in jouw eigen belang, je bewuste en je onbewuste welzijn, dien jij het los te laten. Vergeven (dit woord bevat niet voor niets het woord 'geven'), je kracht richten op goede zaken, goed zijn voor jezelf en voor diegenen die je na staan. Het leven is echt mooier wanneer jij in je kracht staat.
zondag 24 april 2011 om 21:22
Akakia, ik ben het niet eens met jouw eerste zin. Ik heb iemand gehaat voor wie ik nooit gevoelens heb gehad. Deze persoon heeft mij en het gezin waarin ik opgroeide, jarenlang geterroriseerd. Toen ik via via vernam dat hij was overleden heb ik een fles wijn geopend en gedanst in mijn huiskamer. Ik was echt zo blij dat hij dood was. Hij overleed zo 10 jaar na zijn laatste actie tegen ons maar men, wat was dat goed nieuws.
zondag 24 april 2011 om 21:37
Maar chardonnay, iemand die je thuis en je familie dwars zit, die is toch juist heel erg dichtbij? En jouw emoties om hetgeen gebeurde, zijn wel degelijk gevoelens voor die meneer (die dan nu overleden is)
Het is niet zo zwart wit dat je alleen maar iemand kunt haten wanneer je diegene eerst hartstochtelijk hebt liefgehad. Maar iemand die jouw basis bedreigt, reken maar dat je daar emotioneel bij betrokken bent.
Het is niet zo zwart wit dat je alleen maar iemand kunt haten wanneer je diegene eerst hartstochtelijk hebt liefgehad. Maar iemand die jouw basis bedreigt, reken maar dat je daar emotioneel bij betrokken bent.