Wie als getuige?

12-11-2019 15:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Volgend jaar gaan mijn vriend een geregistreerd partnerschap aan.
Met kerst willen we onze getuigen vragen.

Mijn vriend kiest zijn moeder.
Ikzelf twijfel heel erg. Of mijn vader en moeder.. Of mijn moeder en zusje.
Mijn zusje en ik hebben elkaar vroeger beloofd dat als we zouden trouwen, wij elkaar als getuige zouden vragen. Nu gaan wij niet trouwen (ook niet van plan) maar gaan we dus een geregistreerd partnerschap aan.

Toch ben ik bang dat mijn vader zichzelf gepasseerd gaat voelen wanneer ik hem niet kies. Hun alle drie vragen vind ik enigszins overdreven en ik heb ook nog een broertje, dus dat zou dan ook een beetjes lullig zijn. Ik weet dat mijn broertje er niks om geeft.

Bij trouwen had mijn vader mij weg kunnen geven, maar aangezien wij dus niet willen trouwen weet ik ook niet zo goed welke taak hij eventueel zou kunnen krijgen.

Misschien til ik er ook te zwaar aan, aangezien het maar een minuut of 10 duurt.


Wie hadden jullie als getuige op jullie trouwdag of geregistreerd partnerschap?
Voelde iemand zich gepasseerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je insteek zo raar. Je vriend kiest de mensen die hij wil en jij doet om "eerlijk" te zijn dan maar hetzelfde. Waarom doe je niet wat jij wil?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ouders gevraagd en hij zijn ouders.

Mijn ouders zouden zich echt wel gepasseerd voelen als zij niet gevraagd zouden zijn en gingen daar al echt van uit toen ik vertelde dat we gingen trouwen.

Mijn toekomstige man heeft 2 siblings die hij nog zou kunnen vragen maar ik 4 en daar ging ik echt niet uit kiezen. Dan nog liever twee mensen van het stadhuis, dan was iedereen gepasseerd en heeft niemand een voorkeursbehandeling gehad.

Hoe oud was je toen je je zusje beloofde dat je haar zou vragen? Misschien weet ze het zelf niet eens meer of maakt zij zich daar echt niet druk om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven