Wie weet raad?

03-03-2011 20:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Denk er al een tijd over om een topic te beginnen. Zit met een lastige thuissituatie ivm vriend.

We wonen ruim 3,5j samen. Sinds 3 jaar hebben we een koophuis.

Na ongeveer 2j kwam ik er achter dat mijn vriend een hoge schuld had opgebouwd. Door het te laat betalen van de ibg-groep, is er een beslag gelegd op zijn loon. Hij werkte via een uitzendbureau dus ook geen vast inkomen. Door het loonbeslag is hij nog meer in de schuld geraakt, hierdoor kon hij andere schulden niet meer afbetalen. Hij ging er veel te laks mee om, heeft nooit contact gezocht met de ibg-groep, geen moeite genomen zijn loonbeslag te stoppen dmv een nieuwe draagkrachtmeting.

Het komt erop neer dat ik hem zeer laks vind.

Hij betaalt wel de helft van de lasten, maar er blijft voor hem niets over om bv het huis te verbouwen, wat hard nodig is. Hier is geen geld voor, maar ook probeert hij niet vast kleine dingen aan te pakken (snoeren weg werken, plinten afmaken) en dat terwijl hij maar 3 dagen werkt.

Onlangs zijn er vacatures beschikbaar gekomen, waar ik hem op gewezen. Heb ze zelf geschreven, hij moest enkel wat dingen toevoegen. Ook dat was te veel. Hij heeft ze onaangepast verzonden.

Mijn toekomst zie ik niet rooskleurig met hem. Ook krijgen we geregeld dreigbrieven van deurwaarders die voor hem zijn bedoelt.

De hypotheek, gas, licht en water worden wel op tijd betaalt.

Dit is dus enkel zijn issue.

Ik heb heel veel geprobeerd, op een rustige manier.

Uiteindelijk is hij voor zichzelf begonnen, waar ik geen heil in zag. Hij is erg slordig met zijn eigen administratie, dus als ZZP-er beginnen leek me nu niet handig.

Dit bedrijf loopt niet goed, daarom werkt hij nog steeds 3 dagen voor een uitzendbureau.

Mijn toekomst staat stil, we kunnen niets bijlenen voor de geplande verbouwing, kinderen zullen we niet kunnen onderhouden.

Met mijn salaris kan ik wel de lasten dragen, maar het zit me dwars dat hij niet vecht voor een vaste baan. Hij wilt alleen werk doen dat hij echt leuk vindt. Hij weet dat ik er onderdoor ga, vanwege de dreigbrieven van deurwaarders. Hij kan hem blijkbaar niets schelen'?

Ik kom niet vooruit met hem.

Dit is het grootste probleem, verder zit het wel goed tussen ons.

Ik kan niet meer tot hem doordringen, want dan verwijt hij mij alles.

Ik heb het plan om het huis op mijn naam te zetten. Zodra ik zijn instelling niet meer verdraag, kan ik hem het huis uit zetten.

Het is een harde maatregel, en pijnlijk ook.

Doe ik hier goed aan?

Overdrijf ik, of mag ik niet van hem verwachten?

Ik ben even de weg kwijt, en zo ongelooflijk moe.
Waarom denk je dat?
Omdat je mij er zo expliciet naar vraagt, maar wellicht zit ik er naast?
Een maand geleden kwam dus een brief over beslaglegging op de inboedel, mits betaling binnen 48u. Dat hebben we nog net op tijd weten te betalen. Ook heb ik hem naar kantoor van de IBG gestuurd, en na een kort gesprek heeft hij daar een betalingsregeling kunnen treffen, voor de rest van de schuld. Opeens kon het wel, na 2 jaar smeken. Hij gestart als ZZP-er zodat de IBG geen beslag meer kon leggen op zijn inkomen, maar als hij voor het uitzendbureau werkt houdt hij niets meer over. Hij omzeilt alles constant. En maar excuses over zijn verleden. Hij zou uitgehuwelijkt worden zodra hij een vaste baan had, dus heeft dat nooit gewild. Zegt hij nu natuurlijk, ik geloof er weinig van.

Ik tref altijd dit soort types, maar in de toekomst ga ik toch eerst eens kijken of een man zijn zaakjes wel op orde heeft hoor, eindelijk mijn les geleerd.

Vind jullie posts wel heel lief.
quote:Cici25 schreef op 03 maart 2011 @ 22:09:

Omdat je mij er zo expliciet naar vraagt, maar wellicht zit ik er naast?Wellicht.
quote:Frankie33 schreef op 03 maart 2011 @ 21:46:

Heb jij eigenlijk vaak succes geboekt in je leven door veel vragen te stellen?

De vraag was niet aan mij, maar ja: mjn grootste successen zijn ontstaan door veel te vragen, heel goed te luisteren en daar mee aan de slag te gaan.

Voor TO: je hebt het duidelijk gehad met je partner en dat lijkt me genoeg reden om de relatie te beeindigen. Ik zou alleen wel even goed uitzoeken hoe het zit met het huis en hoe je dat juridisch correct aanpakt om het op jouw naam te krijgen.

Als je altijd dit soort types hebt zou ik ook eens na gaan denken wat jou aantrekt daarin, want dat lijkt me geen toeval.
TO, ik zou juridisch advies in gaan winnen. Je wilt hem er uit hebben, maar denk dat ie dan wel eens heel moeilijk zou kunnen gaan doen. Bv door helemaal niks meer te betalen. En jou met alles te laten zitten.
Dat huis moet op mijn naam, ga er echt voor zorgen op welke manier dan ook. Op dit moment ben ik zo moe van alles. Maar ik zal de kracht vinden om dit te stoppen.
Pardon?! Hij zou uitgehuwelijkt worden zodra hij een vaste baan had? En daarom heeft hij het maar met jou aangepapt?

Hij kan nu toch een vaste baan nemen? Hij is nu toch met jou? Van uithuwelijking is toch geen sprake meer? Ben blij dat je dit zelf ook een kutsmoes vindt niet echt gelooft.

Zorg dat je heel snel financieel je zaken op een rij hebt staan en iets regelt voor het huis. Anders heb je kans dat het nog op een gegeven moment onder je kont verkocht wordt ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven