Wie weet raad?

03-03-2011 20:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Denk er al een tijd over om een topic te beginnen. Zit met een lastige thuissituatie ivm vriend.

We wonen ruim 3,5j samen. Sinds 3 jaar hebben we een koophuis.

Na ongeveer 2j kwam ik er achter dat mijn vriend een hoge schuld had opgebouwd. Door het te laat betalen van de ibg-groep, is er een beslag gelegd op zijn loon. Hij werkte via een uitzendbureau dus ook geen vast inkomen. Door het loonbeslag is hij nog meer in de schuld geraakt, hierdoor kon hij andere schulden niet meer afbetalen. Hij ging er veel te laks mee om, heeft nooit contact gezocht met de ibg-groep, geen moeite genomen zijn loonbeslag te stoppen dmv een nieuwe draagkrachtmeting.

Het komt erop neer dat ik hem zeer laks vind.

Hij betaalt wel de helft van de lasten, maar er blijft voor hem niets over om bv het huis te verbouwen, wat hard nodig is. Hier is geen geld voor, maar ook probeert hij niet vast kleine dingen aan te pakken (snoeren weg werken, plinten afmaken) en dat terwijl hij maar 3 dagen werkt.

Onlangs zijn er vacatures beschikbaar gekomen, waar ik hem op gewezen. Heb ze zelf geschreven, hij moest enkel wat dingen toevoegen. Ook dat was te veel. Hij heeft ze onaangepast verzonden.

Mijn toekomst zie ik niet rooskleurig met hem. Ook krijgen we geregeld dreigbrieven van deurwaarders die voor hem zijn bedoelt.

De hypotheek, gas, licht en water worden wel op tijd betaalt.

Dit is dus enkel zijn issue.

Ik heb heel veel geprobeerd, op een rustige manier.

Uiteindelijk is hij voor zichzelf begonnen, waar ik geen heil in zag. Hij is erg slordig met zijn eigen administratie, dus als ZZP-er beginnen leek me nu niet handig.

Dit bedrijf loopt niet goed, daarom werkt hij nog steeds 3 dagen voor een uitzendbureau.

Mijn toekomst staat stil, we kunnen niets bijlenen voor de geplande verbouwing, kinderen zullen we niet kunnen onderhouden.

Met mijn salaris kan ik wel de lasten dragen, maar het zit me dwars dat hij niet vecht voor een vaste baan. Hij wilt alleen werk doen dat hij echt leuk vindt. Hij weet dat ik er onderdoor ga, vanwege de dreigbrieven van deurwaarders. Hij kan hem blijkbaar niets schelen'?

Ik kom niet vooruit met hem.

Dit is het grootste probleem, verder zit het wel goed tussen ons.

Ik kan niet meer tot hem doordringen, want dan verwijt hij mij alles.

Ik heb het plan om het huis op mijn naam te zetten. Zodra ik zijn instelling niet meer verdraag, kan ik hem het huis uit zetten.

Het is een harde maatregel, en pijnlijk ook.

Doe ik hier goed aan?

Overdrijf ik, of mag ik niet van hem verwachten?

Ik ben even de weg kwijt, en zo ongelooflijk moe.
Ja, je doet daar goed aan. Heel erg goed zelfs.
Hoe kun je houden van zo'n onvolwassen, lakse bal gehakt
Het punt waar ik over twijfel is dat hij wel mee betaalt aan de vaste lasten. Kan ik hem verwijten dat onze plannen niet doorgaan door zijn schuld, maar meer nog dat hij geen moeite doet om ze op te lossen? Is de man toch meer verantwoordelijk voor de kosten in de toekomst als er kinderen komen? Ik ga dan parttimen, omdat het op mijn werk ook goed geregeld is.

Ben zo boos, dat hij me dat niet heeft verteld op de dag dat we dit huis gingen kopen. Nu zit ik met iemand die niet mee kan op vakantie, door zelfgemaakte problemen.

Vakantie is nog mijn laatste zorg, de post met beslagleggingsbrieven...

Heb zo hard geknokt een vaste baan te krijgen en dat is me op jonge leeftijd gelukt, heb alles op orde. Mijn vriendinnen zeggen dat ik me niet moeten laten kapot maken wat ik heb bereikt door iemand die te lui is om zijn zaken te regelen.

Hou dit niet meer vol.
Wanneer je met hem praat, hoe reageert hij dan naar jou toe? Is hij niet depressief? Hij lijkt nergens energie voor te hebben.
Ben het geloof in mezelf kwijt geraakt door zijn manier van praten. Hij zegt dat ik te veel eis. Kijkt mij raar als ik wat koop voor mezelf. Koop alleen als mijn budget dat toelaat. Hij heeft geen vrienden, want die kosten alleen maar geld zegt hij...?

Nu verwijt hij me dat ik zijn rekeningen niet betaal, ik zit ermee dus dan kan ik ze toch betalen? Maar dat wil ik niet omdat hij zelf niets eraan doet. Of tenminste probeert. Op basis van mijn salaris is dit huis gekocht, dat nu dus ook van hem is.

Ik word stilaan echt gek van dit.
Hij reageert geirriteerd, schreeuwt, verdoezelt vanalles.

Zijn familie zegt ook dat hij altijd al lui is geweest. Heb dat in het begin niet gemerkt, hij werkte toen 4 dagen maar werd ontslagen. Om een heel aparte reden vond ik.
Leuke relatie. Ik zou maken dat ik wegkwam. Hier heb je niks aan.
quote:amoredime schreef op 03 maart 2011 @ 20:45:

Het punt waar ik over twijfel is dat hij wel mee betaalt aan de vaste lasten. Kan ik hem verwijten dat onze plannen niet doorgaan door zijn schuld, maar meer nog dat hij geen moeite doet om ze op te lossen? Is de man toch meer verantwoordelijk voor de kosten in de toekomst als er kinderen komen? Ik ga dan parttimen, omdat het op mijn werk ook goed geregeld is. Ben zo boos, dat hij me dat niet heeft verteld op de dag dat we dit huis gingen kopen. Nu zit ik met iemand die niet mee kan op vakantie, door zelfgemaakte problemen.

Vakantie is nog mijn laatste zorg, de post met beslagleggingsbrieven...

Heb zo hard geknokt een vaste baan te krijgen en dat is me op jonge leeftijd gelukt, heb alles op orde. Mijn vriendinnen zeggen dat ik me niet moeten laten kapot maken wat ik heb bereikt door iemand die te lui is om zijn zaken te regelen.

Hou dit niet meer vol.

Je vriend lijkt me iemand die alle financiele verantwoordelijkheden probeert te ontlopen. Daar zou ik niet mee verder willen als het niet veranderde.

Maar dan de jouw zinnen die ik even vetgedrukt heb. Hoezo "ik ga dan parttimen want dat is op mijn werk zo goed geregeld"? Misschien wil je vriend ook wel voor de kinderen zorgen en minder werken. (En blijkbaar is dat bij hem ook goed geregeld want hij werkt al drie dagen.) Hoezo is de man dan meer verantwoordelijk voor het inkomen dan de vrouw? Dit zijn toch dingen die je samen overlegt?
hoe hard ook, zorgen dat je de financien gescheiden houdt en dat je het huis helemaal op je naam krijgt.

Anders ben jij straks je huis kwijt omdat hij zijn schulden niet meer kan voldoen en er drastischer maatregelen genomen worden.
quote:amoredime schreef op 03 maart 2011 @ 20:49:

Ben het geloof in mezelf kwijt geraakt door zijn manier van praten. Hij zegt dat ik te veel eis. Kijkt mij raar als ik wat koop voor mezelf. Koop alleen als mijn budget dat toelaat. Hij heeft geen vrienden, want die kosten alleen maar geld zegt hij...?

Nu verwijt hij me dat ik zijn rekeningen niet betaal, ik zit ermee dus dan kan ik ze toch betalen? Maar dat wil ik niet omdat hij zelf niets eraan doet. Of tenminste probeert. Op basis van mijn salaris is dit huis gekocht, dat nu dus ook van hem is.

Ik word stilaan echt gek van dit.

Run Forest!!

Hebben jullie het huis samen gekocht of heb jij het huis gekocht en is hij er bij ingetrokken? Misschien kan jij hem uitkopen? Volgens mij ben je beter af zonder hem.
Hij houdt niet van je, hij gebruikt je.
quote:amoredime schreef op 03 maart 2011 @ 20:33:

Ik heb het plan om het huis op mijn naam te zetten. Zodra ik zijn instelling niet meer verdraag, kan ik hem het huis uit zetten.Het is een harde maatregel, en pijnlijk ook.

Doe ik hier goed aan?

Overdrijf ik, of mag ik niet van hem verwachten?

Ik ben even de weg kwijt, en zo ongelooflijk moe.Hoe denk jij dit voor elkaar te krijgen? Ik geloof er niks van dat je vriend het hier mee eens is en dat hij dus mee zal werken aan dit plan. Daarbij snap ik dat je baalt van de situatie, maar door zo op z'n huid te zitten maak je het niet beter denk ik. Heb je al eens rustig met hem erover gesproken, zonder boos te worden? Heb je al eens uitgelegd aan hem dat dit voor jou echt een ernstig probleem is en dat je dus twijfelt over of jullie een toekomst samen hebben?
We hadden afgesproken dat als er kinderen kwamen, wil ik graag thuis blijven. Werk nl onregelmatig. Ookal werk ik parttime dan nog is mijn salaris genoeg om van te leven. Vandaar. Het werkt dat hij doet is heel onzeker, men kan geen uren garanderen.

Het onderwerp kinderen is al niet meer zo belangrijk meer, het zit er met hem niet in. De enige reden dat hij huisvader wilt zijn is omdat hij niet WILT werken en al helemaal geen vaste baan. De schulden lopen op.

Het huis op basis van mijn salaris gekocht, hij had toch geen contract. Maar hij is mede eigenaar omdat hij ook de helft betaalt. Vond dat wel zo eerlijk.

Hem uitkopen hoeft niet eens hij wil er niks van hebben, hij wilt van mijn gezeur af zijn.

Zijn familie geeft me gelijk, maar doen er verder niks aan. Begrijpelijk want met hem valt niet te praten, hij weet alles beter.

Vrienden van hem ken ik niet. Werd nooit voorgesteld.

Heb het gevoel alleen de kar te trekken. De administratie, het huishouden, fulltime werken, de hond uitlaten is zijn enige taak maar ook dat is erg kort 3x een kwartier.

De man hangt alleen voor tv. Ik ga hier mee stoppen.

Nu ik het zo schrijf, besef ik wat een geval het is.

Zijn excuus voor het nemen van een vaste baan was vroeger omdat hij bang was dat hij dan wel moest trouwen van zijn ouders. Om een vrouw uit zijn geboorteland te halen, moet je een vast inkomen hebben, Het is verleden tijd, hij heeft nu mij.

Maar niet voor lang meer.
Het lijkt mij een heel verstandige keuze om het huis zsm op jouw naam te laten zetten!

Neem aan dat de spullen in dat huis van jullie beiden zijn, hoe moet dat dan als de deurwaarder straks echt met een beslag op de inboedel komt?

Bij alles wat je schrijft denk ik alleen maar: maak dat je wegkomt uit deze relatie! Of nou ja; zorg dat jij het huis op je naam krijgt en zet hem asap de deur uit!
ze zal wel moeten proberen om dit voor elkaar te krijgen

anders bouwt ze vermogen op in het huis wat ze uiteindelijk kan gebruiken om zijn schulden af te lossen en als het tegenzit zelfs met schulden achterblijft

dus liever nu duidelijkheid scheppen en een toekomst voor jezelf scheppen zonder schulden dan doormodderen en eindigen met schulden
En ja, ben al 2 jaar met hem bezig. Stimuleren, motiveren, aardig zijn, complimenteren, Waar hij nu werkt, dat heb ik ook voor hem geregeld. Ik zit zeker niet elke dag op zijn huid. Laat er vaak een paar weken over heen gaan, Mag er van hem niet over beginnen. Dus pak het subtiel aan, met zo min mogelijk verwijten. Probeer hem vaak op te peppen.

Ik ben de eerste die wil zeggen dat ik het allemaal verkeerd doe, maar als ik heel eerlijk ben...weet ik dat ik goed voor hem ben. Te goed,
Dus Cici25 om 20:59, als ik word uitgezogen door een vampier waar ik bij sta, dan is het volgens jou dus de bedoeling dat ik, zonder boos te worden, aan de lurkende vampier uitleg dat dit echt een ernstig probleem is voor onze gezamenlijke toekomst? (en dan maar hopen dat hij me kan horen door zijn slurpgeluiden heen).

Hm. Nee. Mij lijkt het toch een iets beter uitgangspunt om eerst al mijn eigen bloed terug af te tappen bij hem, tot de laatste druppel. Een kloppende balans vergroot namelijk de - ahum - effectiviteit van de geweldloze communicatie daarna.
Joh, je lijkt zijn sociaal begeleider wel! Sorry dat ik het zeg, want het is natuurlijk wel je vriend, maar hij klinkt als een ongeloofelijke lamzak.

Schop hem eruit, en kies weer voor jezelf (en daarmee neem je dan gelijk afscheid van de deurwaarders en de bijbehorende stress). Dat ie het zelf maar uitzoekt, misschien dat hij dan eindelijk in actie komt. Daar is hij zelf ook bij gebaat. Eigenlijk, en dit bedoel ik echt niet lullig, maak je het hem nu veel te makkelijk.. Als hij zijn eigen boontjes moet gaan doppen, moet ie wel met zijn luie kont van de bank af komen, want van 3 dagen werken met een loonbeslag betaal je niet in je eentje je vaste lasten en daarnaast die schulden af.
O my God, wat een parasiet.
Dit lijkt me echt waardeloos. En als het nu al twee jaar lang van kwaad tot erger gaat zou ik er nu zo snel mogelijk mee stoppen als ik jou was. Voor je het weet sluit hij ergens een lening af op jouw naam of gaat hij spullen kopen op jouw naam.

Als je bij hem weg gaat zorg dan dat je het allemaal goed regelt zodat ze jou niet kunnen kaalplukken. Is er een samenlevingscontract en zo ja, wat staat daar in ?
quote:Frankie33 schreef op 03 maart 2011 @ 21:16:

Dus Cici25 om 20:59, als ik word uitgezogen door een vampier waar ik bij sta, dan is het volgens jou dus de bedoeling dat ik, zonder boos te worden, aan de lurkende vampier uitleg dat dit echt een ernstig probleem is voor onze gezamenlijke toekomst? (en dan maar hopen dat hij me kan horen door zijn slurpgeluiden heen).

Hm. Nee. Mij lijkt het toch een iets beter uitgangspunt om eerst al mijn eigen bloed terug af te tappen bij hem, tot de laatste druppel. Een kloppende balans vergroot namelijk de - ahum - effectiviteit van de geweldloze communicatie daarna.Ja maar jij bent dan ook best wel verbitterd ingesteld. Daarbij moet je mijn post even goed lezen. Ik zeg niet wat TO moet doen, ik vraag of ze al bepaalde acties heeft ondernomen.
Kweenie hoor maar loop je niet het risico dat er op enig moment beslag wordt gelegd op JULLIE huis?
quote:Cici25 schreef op 03 maart 2011 @ 21:33:

[...]

Ja maar jij bent dan ook best wel verbitterd ingesteld. Daarbij moet je mijn post even goed lezen. Ik zeg niet wat TO moet doen, ik vraag of ze al bepaalde acties heeft ondernomen.

Retorisch heb je gelijk. Maar inhoudelijk natuurlijk voor geen meter.

Heb jij eigenlijk vaak succes geboekt in je leven door veel vragen te stellen?
quote:Frankie33 schreef op 03 maart 2011 @ 21:46:

[...]

Retorisch heb je gelijk. Maar inhoudelijk natuurlijk voor geen meter.

Dat is jouw mening, niet de mijne.

Heb jij eigenlijk vaak succes geboekt in je leven door veel vragen te stellen?

Ja absoluut! Jij niet zeker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven