Wil gaan scheiden

04-04-2012 02:15 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem...
Jee, als ik jou was zou ik nog eens een keer heel goed nadenken over deze zwangerschap. Niet dat ik je rechtstreeks de abortuskliniek in wil praten, maar met deze baby bind je je aan deze agressieve, nare, dwingende man. Voor de rest van je leven.

Genoeg verhalen te vinden van kinderen die ontvoerd zijn. Ook zonder verblijfsvergunning kan jouw ex nog prima in NL verblijven. Illegaal en met de risico's die daar bij horen, maar je bent niet van hem af alleen door de vergunning af te melden.

En ik begrijp echt dat abortus een afschuwelijke keuze kan zijn, maar wat haal je je op deze manier nog extra op de hals? Als je huwelijk ontbonden is, ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt. Als je een kind van hem hebt, is er een kans dat hij je nooit meer met rust zal laten. Wil je dat jouw puberzoon en je baby aandoen?
Ik ga niet vertellen wat je moet doen, want ik snap dat wel of geen abortus een heel moeilijke kwestie is, vooral als het kind ook nog gewenst is.

Ik ga ook geen zout in je wonden strooien want dit is achteraf gelul en we kunnen de hele situatie niet meer terugdraaien.

Het gaat er dus nu puur om wat je nu gaat doen en hoe. Wat je opties zijn.

Hoe schat jij de situatie nu zelf in? Heb je wel eens nagedacht over de consequenties van het krijgen van een kind van deze man? Dat je altijd hiermee aan hem vast zult zitten, met het gevaar je kind kwijt te raken? Want hij zal zich heus niet aan nederlandse wetten gaan houden. Die respecteert hij niet. Dat past niet in zijn straatje.

Hoe denk jij je kind te gaan afschermen? Ben jij niet bang voor een dergelijke toekomst?
Vroeg of laat dan staat die man een keer voor je deur....

Ik zou in ieder geval verhuizen! En correspondentie vanaf nu ook via een postbus laten verlopen.

Heeft hij geen turkse vrienden in Nederland? Als je straks een dikke buik hebt en je komt ze tegen dan staat hij binnen no time voor je deur.
Ik las dat iemand adviseerde om het kind niet te laten erkennen. Dat is sowieso niet aan de orde als je getrouwd bent, want dan is de echtgenoot automatisch de vader.

TO ik ben zelf getrouwd met een turkse man en heb al heel wat verhalen voorbij zien komen, maar Ier gaan alle alarmbellen rinkelen. Hoe hard het ook klinkt, ik zou in jouw situatie er absoluut niet voor kiezen om het kind te houden. Echt, verbreek alle contact met hem, neem een ander tel.nr. Etc, want deze man heeft duidelijk niet het beste met je voor. Die baby kan voor hem een manier zijn om alsnog naar NL te komen en dat zou ik absoluut proberen te vermijden.
8 weken zwanger... zo pril nog maar...

Vrouw kies voor jezelf en je zoon...

Ik geloof dat ik nog liever zwanger zou zijn van een one night stand met boer Harms dan van deze man.

Hoe kan hij je controleren als hij daar woont en jij hier?

Hoe vaak zien jullie elkaar of hebben jullie elkaar gezien?

Of heeft hij een tijd hier gewoond of jij daar?

Begrijp n.l. de situatie niet helemaal.
quote:layla1969 schreef op 05 april 2012 @ 20:37:

Ik las dat iemand adviseerde om het kind niet te laten erkennen. Dat is sowieso niet aan de orde als je getrouwd bent, want dan is de echtgenoot automatisch de vader.Niet als het kind geboren wordt nadat de scheiding al is uitgesproken.
Als je een kind met hem krijgt, kom je nooit meer van hem af. In het ergste geval pakt hij jullie kind af en neemt hij het mee naar Turkije en mag jij het nooit meer zien. Je hebt daar ook wel eens uitzendingen over op televisie. Moeders die hun kinderen niet meer zien omdat ze zijn gekidnapt door de buitenlandse vader.

Verder vind ik dat hij heel bezitterig en jaloers overkomt. Ik zou hem uit mijn leven bannen en niks meer met hem te maken willen hebben. Waarom neem je je eigen alarmbellen niet serieus? Jaloezie is geen liefde. Ik zou alle contact met hem verbreken.

Ik denk ook niet dat jij het type vrouw bent dat hij nodig heeft. Hij wil iemand die heel de dag binnen zit en overal ja en amen op zegt.
quote:selma2012 schreef op 05 april 2012 @ 18:45:

[...]

"Iemand een paar keer zien" zeggen is wel kort door de bocht.. we hadden 1 jaar lang dagelijks uren lang telefonisch/msn contact.. zijn woonplaats/buren kon ik wel... van niemand heb ik iets negatiefs over hem gehoord. Stel dat jij iemand leert kennen in het buiteland (of je wel of niet trouwt) je wilt toch bijelkaar wonen?? Moest ik anders nog 3 jaar via telefoon/msn contact houden? Ik heb het geprobeerd en zie dat het niet werkt en wil eruit stappen..WAT IS HIER VERKEERD AAN? het zou juist dom van mij zijn als ik verder zou willen met zo'n engerd.. Wel jammer dat mensen zout op je wond doen.

Natuurlijk hoor je niets negatiefs over hem van zijn vrienden en mensen die uit dezelfde cultuur komen. Hoe naief kun je zijn? Die mensen denken alleen maar dat hij een wandelende geldautomaat heeft gescoord en een ticket naar WalHolland.

Hoe kunnen vrouwen toch zo ontzetttend wanhopig zijn dat ze vallen op mannen uit dat soort culturen en ze dan nog willen importeren ook zodat de Nederlandse maatschappij er weer voor op kan draaien. Dat je jezelf laat naaien door zo'n lullo moet je zelf weten maar doe dat dan lekker op vakantie en laat ze gewoon daar.
quote:cinneluv schreef op 06 april 2012 @ 00:50:

Ik denk ook niet dat jij het type vrouw bent dat hij nodig heeft. Hij wil iemand die heel de dag binnen zit en overal ja en amen op zegt.

Volgens mij is TO juist wel zo'n needy en slaafs type vrouw, anders had ze 'm toch allang keihard uitgelachen toen ie op afstand met al z'n verboden kwam?

En nu is TO weer een slaaf van haar hormonen...

TO kweek wat ruggengraat en maak er 'n definitief eind aan, zowel aan hem als aan die zwangerschap, dat kan niks goeds brengen.

Zulke lui hebben overal neefjes en vriendjes, dus als je het uitbroedt kun je altijd over je schouder blijven kijken.
V
Sterkte met je beslissing!
Sterkte TO, ik hoop dat je zelf ook inziet wat voor gevolgen het gaat hebben als de zwangerschap door zou zetten. Voor nu, in de toekomst, voor jou en voor vele mensen om je heen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je je kind laat komen, breng je jezelf, maar nog belangrijker, je puberzoon in levensgroot gevaar. Als je denkt dat het niet erger kan worden dan de afgelopen maanden, dan heb je het grandioos mis. Je kent toch wel de talloze verhalen over familiedrama's met moord en eerwraak?

Voor de veiligheid van je kind, verbreek alle banden met deze man.
Ik denk dat heel veel mensen zich achteraf in hun ex-partner vergist hebben. Dat is niets nieuws.

Wel heb je nu nog de keuze om de zwangerschap al dan niet voort te zetten. Lijkt me een hele moeilijke en lastige beslissing. De toekomst valt niet te voorspellen en daar moet je het helaas mee doen. Ik wens je veel sterkte toe.
Selma, hoe verdrietig en moeilijk deze stap ook is.. ik denk echt dat je hier uiteindelijk nog meer elende mee gaat voorkomen. Natuurlijk is een abortus moeilijk als dat zo tegen je eigen gevoel indruist, maar een kindje met deze man gaat je grote problemen opleveren.

Als hij een leuke, normale en fijne man geweest was, was het een ander verhaal, maar in deze situatie wil je niet meer aan deze man gelinkt worden. Gelukkig weet je dit nu en kun je meer ellende voorkomen.

Iedereen kan fouten maken en maakt ze ook, de een groter en meer dan de ander. Ik heb ze ook heus gemaakt, ook op het gebied van partnerkeuze. Voor sommigen is het makkelijk om vanachter hun scherm jou te wijzen op de fouten die jij nu gemaakt hebt, maar je kunt niet terugdraaien wat er gebeurd is. Denk dat de meeste posters het hier op hun manier goed met je voor hebben gehad.

Heb je een vriendin die met je mee kan? Zodat je niet alleen hoeft?
Wat een ontzettend moeilijke situatie, TO.

Ik zou er inderdaad serieus over nadenken of je dit kindje wel moet laten komen. De situatie waarin het terecht komt is allesbehalve ideaal en kan een grote negatieve invloed hebben op zijn of haar kindertijd en verdere leven.

Ook moet je, gezien de aggressieve en mogelijk gevaarlijke aard van je man, niet alleen denken aan wat jij zelf wilt.

Als je dit kind laat komen en dus ook je man een reden/mogelijkheid heeft om naar Nederland te komen, kan dat zeer vergaande invloed hebben op het leven en de veiligheid van je zoon, je ex-man en mogelijk de rest van je sociale omgeving.

Heel veel sterkte.
Bedankt allemaal,
Selma, ik wens je alle sterkte, wijsheid en rust voor de toekomst. Wellicht is het je nog eens gegund om zwanger te worden, maar ik denk dat als alles achter de rug is je je zegeningen moet tellen en je leven verder leven. Zonder deze vent.
Lieve TO, heel veel sterkte! Ik heb bewondering voor hoe je met de situatie omgaat, want het klinkt alsof het niet niks is. Een dikke virtuele voor jou!
Bedankt Mjdh en Rozehanddoek :-)
quote:helene31 schreef op 06 april 2012 @ 00:19:

[...]

Niet als het kind geboren wordt nadat de scheiding al is uitgesproken.Het kind is tijdens het huwelijk verwerkt. Daardoor wordt het kind als afstammeling van ex gezien. Ontkenning vaderschap heeft geen zin als uit DNA zou blijken dat ex inderdaad de vader is. Ex heeft dus wel degelijk rechten (en plichten).
We hadden 1 jaar lang dagelijks uren lang telefonisch/msn contact

En daar baseer jij een huwelijk op? Op telefoontjes en MSN? Ik kende iemand al een jaar op een platonische vriendschappelijke basis voordat we een relatie kregen. Ik was binnen no time weer vertrokken aangezien die persoon binnen een relatie helemaal niet zo warm en vriendelijk bleek te zijn zoals hij bij iedereen overkwam. Ik had nog nooit zo'n schoft meegemaakt. En ik dacht nog wel een redelijk beeld van hem te hebben omdat we elkaar al een tijdje vriendschappelijk kenden.

Als je voor de rest van je leven aan die man vast wilt zitten met alle gevolgen van die, moet je dat kind vooral laten komen. Het is jouw beslissing, dat is natuurlijk moeilijk. Maar je weet nu al wat voor vlees je in de kuip hebt. Dus bereidt je maar vast voor op een hoop ellende.
quote:selma2012 schreef op 06 april 2012 @ 13:48:

Bedankt allemaal,

Ik besef zeker wel dat de adviezen allemaal goed bedoelt is.Ik heb net weer een potje zitten huilen.. zit momenteel in een rouwperiode (om mijn ongeboren kind). Als de abortus achter de rug is zal ik het emotineel zwaar hebben, maar ook heel opgelucht zijn.. Zal deze engerd voorgoed uit mijn leven verbannen als ik abortus pleeg.

Mijn puberzoon is mijn alles, ik mag en kan hem niet in gevaar brengen. Mijn toekomstige ex is en zal nooit zoals de vader van mijn zoon zijn (anders zou ik nooit abortus plegen). De vader van mijn zoon geeft heel veel liefde en aandacht aan ons zoon en heeft mij tijdens ons huwelijk en na ons scheiding nooit lastiggevallen. Gelukkig krijg ik ook steun van de vader van mijn zoon.

Heel veel sterkte. Ook al druist het tegen jouw gevoel in, het is mooi dat je nu een bewuste keuze maakt voor jou en jouw zoon.

quote:hawkeye_jane schreef op 06 april 2012 @ 15:30:

[...]

Het kind is tijdens het huwelijk verwerkt. Daardoor wordt het kind als afstammeling van ex gezien. Ontkenning vaderschap heeft geen zin als uit DNA zou blijken dat ex inderdaad de vader is. Ex heeft dus wel degelijk rechten (en plichten).Dat ex erkenning kan afdwingen is waar, maar dit gaat niet automatisch.
quote:helene31 schreef op 06 april 2012 @ 15:46:

[...]

Dat ex erkenning kan afdwingen is waar, maar dit gaat niet automatisch.

Volgens mij komt van rechtswege de ex als vader op de geboorteakte te staan.

Edit: heb het even nagezocht en je hebt gelijk, Helene. Alleen in geval van overlijden van de man zou het kind diens afstamming krijgen bij geboorte, niet na echtscheiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven