Wil gaan scheiden

04-04-2012 02:15 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem...
Het is een heel zwaar maar wijs besluit.

Abortus is erg. Maar vast zitten aan de gevolgen van dit kind in dit geval, is erger.

Wat je doet is kiezen voor het minste kwaad. En dit gaat heel erg tegen je gevoel in. Maar ik denk dat je jezelf en je ongeboren kind heel veel narigheid bespaart.

Ik wens je heel erg veel sterkte en ik hoop dat je met jezelf in het reine komt met deze beslissing. Want ik begrijp dat abortus niet goed voelt. Maar het is denk ik toch echt het beste.
Ik begrijp dat het zwaar is, maar je bent er toch echt zelf bij geweest toen je zwanger werd. Ik vindt het persoonlijk onverteerbaar dat daarvoor nu een moord moet worden gepleegd (ja ik weet het het, het is een klompjes cellen, waar overigens al wel bijna alles op en aan zit). En dat alleen om lekker verder te kunnen met je fijne leventje van daarvoor.

Het spijt me wel en ik heb echt met je te doen, maar dit zijn nu eenmaal de consequenties van je eigen daden.

Doordat er zo makkelijk abortus wordt gedaan, nemen steeds minder mensen hun verantwoordelijkheid. Iedereen praat hier zo makkelijk over weg laten halen.

Neem anders ook eens contact op met Siriz (en nee daar werk ik niet, nooit mee te maken gehad, maar wel positieve verhalen over gehoord!). Die kunnen je ook goed helpen bij het maken van de juiste keuze!

Sterkte!
quote:Doordat er zo makkelijk abortus wordt gedaan, nemen steeds minder mensen hun verantwoordelijkheid. Iedereen praat hier zo makkelijk over weg laten halen.

Weg laten halen IS juist verantwoordelijkheid nemen. Kinderen op de wereld zetten onder zulke slechte omstandigheden is pas 'n teken van onverantwoordelijkheid.

En ja natuurlijk zouden mensen beter wat minder slordig met hun anticonceptie omgaan, maar als plan A niet heeft gewerkt is er helemaal niets mis mee om het met plan B nog op te lossen. Alles beter dan onverantwoordelijk zijn en 'n kind laten komen als de omstandigheden er niet naar zijn.
quote:dabratho schreef op 07 april 2012 @ 00:58:

Ik begrijp dat het zwaar is, maar je bent er toch echt zelf bij geweest toen je zwanger werd. Ik vindt het persoonlijk onverteerbaar dat daarvoor nu een moord moet worden gepleegd (ja ik weet het het, het is een klompjes cellen, waar overigens al wel bijna alles op en aan zit). En dat alleen om lekker verder te kunnen met je fijne leventje van daarvoor.

Het spijt me wel en ik heb echt met je te doen, maar dit zijn nu eenmaal de consequenties van je eigen daden.

Doordat er zo makkelijk abortus wordt gedaan, nemen steeds minder mensen hun verantwoordelijkheid. Iedereen praat hier zo makkelijk over weg laten halen.

Neem anders ook eens contact op met Siriz (en nee daar werk ik niet, nooit mee te maken gehad, maar wel positieve verhalen over gehoord!). Die kunnen je ook goed helpen bij het maken van de juiste keuze!

Sterkte!

He bah. Misschien kun je je iets meer verdiepen in TO's verhaal en de achtergrond van haar besluit? Als je dat nl had gedaan, had je gelezen dat TO ook niet heel erg staat te juichen bij deze abortus. En dat er zoveel negatieve factoren meespelen, die zowel TO, als haar puberzoon, als dit ongeboren kindje, gevaar kunnen opleveren. Niet bepaald om 'lekker verder te kunnen leven met haar fijne leventje'. Dit kindje was gewenst, maar in deze situatie vragen om enorme problemen.

Om dan meteen te roepen over 'moord'. Bah!

TO doet allesbehalve makkelijk over abortus.

Dat je geen voorstander van abortus bent, a la. Maar om dat hier zo even te komen prediken, zonder dat je weet waar je het over hebt, vind ik tegenover TO niet fair.
quote:dabratho schreef op 07 april 2012 @ 00:58:

Sterkte!

Jij bent veel te veel bezig met je eigen ideefixes om ook maar enige empathie op te kunnen brengen. Wat een waardeloze reactie!

Dit kind is verwekt en is juist gewenst!!!!! De omstandigheden zijn echter veranderd maar daar ben jij blind voor! De moeder moet zichzelf al heel veel geweld aan doen door dit te ondergaan en jij vindt dat ze er gemakkelijk over denkt????

Man, ga na een shrink! Misschien kunnen ze van jou alsnog een mens maken!
De pijn die ik voel is zo intens en zooo grootste pijn.... Jammer genoeg beseft niet iedereen hoe erg het iemand kan verscheuren.
Tja, psychopaat... Ik ga een wilde gok doen dat deze meneer uit een land komt waar vrouwen nog minder waard zijn dan vee?

Oke, je had het kunnen weten, maar daar heb je nu niks meer aan. Baby weghalen zou ook mijn advies zijn, anders heb je dikke kans dat het kind ontvoerd wordt en je het nooit meer terug ziet. Wil je daar steeds bang voor zijn? Hij heeft straks geen visum meer, maar wat let hem om op "vakantie" te gaan hier?

Ik snap trouwens even niet hoe iemand van zo'n afstand toch nog controle over je leven kan hebben. Hoe weet hij nou hoe lang jij weg bent om boodschappen te doen? Die vat ik ff niet...
quote:selma2012 schreef op 07 april 2012 @ 19:05:

De pijn die ik voel is zo intens en zooo grootste pijn.... Jammer genoeg beseft niet iedereen hoe erg het iemand kan verscheuren.

Nee, uiteindelijk leef jij met die pijn en die is niet voor een ieder te bevatten.

Neemt niet weg dat dat dit de uitkomst is van een aantal slechte keuzes die jezelf gemaakt hebt.

Dat is geen kritiek meer de ratio waar je niet naar wil luisteren.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:hawkeye_jane schreef op 06 april 2012 @ 15:49:

[...]

Volgens mij komt van rechtswege de ex als vader op de geboorteakte te staan.

Edit: heb het even nagezocht en je hebt gelijk, Helene. Alleen in geval van overlijden van de man zou het kind diens afstamming krijgen bij geboorte, niet na echtscheiding.TO kan "Vader onbekend" opgeven op het gemeentehuis en dan maar hopen dat de vader er niet achter komt en alsnog de erkenning opeist.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Correctie: En dan maar met de vrees leven dat vader er ooit achter komt en de erkenning opeist.
quote:hollebollegijs schreef op 07 april 2012 @ 19:32:

[...]

TO kan "Vader onbekend" opgeven op het gemeentehuis en dan maar hopen dat de vader er niet achter komt en alsnog de erkenning opeist.

Dat geloof je toch zeker zelf niet?

Ik denk dat gedurende de zwangerschap de vader er al achter komt.

Ik denk dat TO echt risico's loopt en een leven in angst zal leven.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:palanja schreef op 07 april 2012 @ 19:38:

[...]

Dat geloof je toch zeker zelf niet?

Ik denk dat gedurende de zwangerschap de vader er al achter komt.

Ik denk dat TO echt risico's loopt en een leven in angst zal leven.

Vader zit in Turkije

Als hij niet weet van de zwangerschap en TO geen contact opneemt.

Als je spoorloos e.d. kijkt zie je continu van dit soort verhalen.

Het is kiezen uit 2 kwaden.

1) De zwangerschap verborgen houden en hopen dat hij er niet achter komt.

2) Het wel vertellen en de rest van je leven aan politieman annex psychopaat vastzitten.

Welke ellende wil je hebben
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hollebollegijs, TO heeft net de beslissing gemaakt om abortus te plegen omdat ze wéét dat dat de enige manier is om veiligheid voor en haar zoon te waarborgen.

Waar ben jij in vredesnaam mee bezig?!
Natuurlijk komt die vader er achter. Linksom of rechtsom, dat blijft niet geheim. Zeker bij een controlerend type als dit, die ook via familie probeerde uit te vissen wat TO aan vriendjes etc had.

Hij heeft in NL ongetwijfeld genoeg contacten en wegen om zoveel mogelijk info over TO en haar familie te weten te komen.
quote:_minny schreef op 07 april 2012 @ 20:04:

Hollebollegijs, TO heeft net de beslissing gemaakt om abortus te plegen omdat ze wéét dat dat de enige manier is om veiligheid voor en haar zoon te waarborgen.

Waar ben jij in vredesnaam mee bezig?! En omdat TO dat besloten heeft is de zwangerschap ineens een 'verboden' onderwerp? Gijs draagt toch ook maar gewoon ideeen aan?
quote:_minny schreef op 07 april 2012 @ 20:04:

Waar ben jij in vredesnaam mee bezig?! @-([/fgcolor]

Och dan heb ik daar over heen gelezen.

Ik zat nog mee te denken omdat ze 37 was en dit haar laatste kans was, tenminste dat schreef ze.

Pfffffffff dat zal ook geen makkelijke beslissing zijn geweest, arbortus.
quote:noppies schreef op 07 april 2012 @ 20:14:

[...]

En omdat TO dat besloten heeft is de zwangerschap ineens een 'verboden' onderwerp? Gijs draagt toch ook maar gewoon ideeen aan?Ja, waardoor TO misschien weer aan zichzelf kan gaan twijfelen, terwijl ze net met zeer veel moeite deze beslissing heeft genomen.
quote:_minny schreef op 07 april 2012 @ 20:25:

[...]

Ja, waardoor TO misschien weer aan zichzelf kan gaan twijfelen, terwijl ze net met zeer veel moeite deze beslissing heeft genomen.Omdat Gijs dat zegt?
Omdat wie dan ook dat zegt.
quote:_minny schreef op 07 april 2012 @ 20:32:

Omdat wie dan ook dat zegt.Censuur?
quote:_minny schreef op 07 april 2012 @ 20:32:

Omdat wie dan ook dat zegt.Lijkt me dan alsnog de keuze van TO zelf. Los van of dat slim is trouwens.
Kan er geen censuur op dat decollete?

Ja het is de keuze van TO zelf, het valt me alleen op dat er bij de keuzes van Hollebollegijs geen ruimte is overgelaten voor de optie abortus. Beetje jammer, aangezien het al lastig genoeg was voor TO om deze keuze te maken. Het komt een beetje over alsof abortus dus geen optie is, en daar val ik over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven