Wil ik hem terug?

17-04-2011 19:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Lees al wel een tijdje mee en vind het erg interessant om te lezen watvoor adviezen jullie geven. Wat zijn relaties toch ingewikkelde dingen! Ik zit zelf met het volgende.

Twee maanden geleden heb ik het uitgemaakt met m'n vriend. We hadden toen bijna twee jaar wat. Ik kende 'm al wel wat langer. Ben echt smoorverliefd geweest op deze jongen. Voelde me echt zó tot 'm aangetrokken! Dat ebte langzaam weg, zoals dat gaat met verliefdheden. Ik ging me toen steeds meer aan dingen irriteren. Zo had hij schulden waar hij voor mijn gevoel niet echt voldoende vanaf probeerde te komen. We maakten wel plannen om samen dingen te ondernemen, maar er kwam zo weinig tot stand. Lastig!

M'n gevoel voor 'm werd steeds minder en ik besloot er een punt achter te zetten. De reden die ik gaf was dat m'n gevoel weg was. Maar er speelde mee dat ik gevoelens had voor iemand anders. Die gevoelens had ik al wel langer (meer dan een jaar zelfs), maar ik besloot er telkens niets mee te doen. Ik zat immers in een relatie. Het zou wel weer overgaan. Toen het dus even minder ging in onze relatie moest ik meer aan die andere jongen denken en kon ik niet goed meer die gevoelens opzij zetten. Heel lastig is het dan om nog op een goede manier naar de potentie van je eigen relatie te kijken. Ik besloot het dus uit te maken. Dat leek me het beste.

Toen anderhalve maand gewacht en met die jongen afgesproken. Spanning was grotendeels weg en moets nog veel te veel aan m'n ex denken. Ik miste 'm. Dat was dus geen goede basis. Ik besloot daar ook mee te stoppen. Kon die jongen geen eerlijke kans geven. Die jongen gaat nu naar het buitenland, dus daarmee is het sowieso klaar.

Nu dus twijfels over of ik het wel goed heb gedaan. Ik heb m'n ex nadat 't uitging niet meer gesproken. Vraag me af of ik 'm moet mailen om te vragen of hij wat af wil spreken. Vrienden adviseren me om dat alleen te doen als ik zeker weet of ik met 'm verder zou willen. Wat ik zou leuk aan 'm vind is dat hij ontzettend lief is, altijd goed naar me luisterde, heel intelligent is, creatief en ondernemend. Heb ik wel de juiste beslissing gemaakt? Vinden jullie dat ik contact met 'm moet zoeken of beter nog even kan wachten om zelf uit te vinden wat ik nu eigenlijk wil (en hoe doe ik dat dan?)?
Het leven heeft geen zin, je moet er zin in hebben!
Serieus?

Zo'n lap tekst over een fling van 2 maanden????
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
huh je bent maar 2 maanden met hem samengeweest en toen ging de verliefdheid al over? lijkt me niet echt je ware liefde..of bedoelde je 2 jaar en heb j het verkeerd getyped?
JE bent destijds afgeknapt op je ex, o.a. om de manier waarop hij omging met zijn schulden. Wegen de positieve eigenschappen die je hierboven noemt hier tegenop en tegen zijn andere eigenschappen?

Daarnaast... straks komt er weer iemand anders voorbij waarop je weer gevoelens krijgt. Hoe diep zijn jouw gevoelens eigenlijk voor hem? Zijn ze wel diep genoeg? Misschien kun je inderdaad maar eens beter afwachten wat je nu eigenlijk wil en hem tot zover met rust laten.
Ik heb je openingspost niet gelezen maar zag de titel en dacht "nee, je wilt hem niet terug". Wanneer je jezelf deze vraag moet stellen, dan kun je op je vingers natellen dat je hem niet terug wilt.
quote:paloma schreef op 17 april 2011 @ 19:23:

Ik heb je openingspost niet gelezen maar zag de titel en dacht "nee, je wilt hem niet terug". Wanneer je jezelf deze vraag moet stellen, dan kun je op je vingers natellen dat je hem niet terug wilt.

Jeetje, dat scheelt in het vervolg een hoop leeswerk

Want weet je Paloma, je hebt dus gewoon gelijk!

Als je jezelf die vraag moet stellen is het antwoord dus nee

Tip van de dag!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Sorry, typefoutje... ik had bijna twee jaar een relatie. Ik kende 'm al wat langer (bijna vier jaar).

Dank voor jullie reacties! Wel interessant dat jullie dat zeggen... dat als ik me afvraag of ik 'm terugwil ik 'm niet terugwil... als ik me dat dus afvraag dan is het gevoel niet sterk genoeg?
[quote]vanclover schreef op 17 april 2011 @ 19:16:

We maakten wel plannen om samen dingen te ondernemen, maar er kwam zo weinig tot stand.

....

Wat ik zou leuk aan 'm vind is dat hij ontzettend lief is, altijd goed naar me luisterde, heel intelligent is, creatief en ondernemend." [einde quote]

Je spreekt jezelf wel tegen TO! Ik zou er nog maar eens goed over nadenken. Het lijkt er wel op dat je je ex en de tijd samen idealiseert.
Je wilt gewoon niet alleen zijn.
quote:Zamirah schreef op 17 april 2011 @ 20:35:

Je wilt gewoon niet alleen zijn.Het probleem van menig vrouw
Van menig mens denk ik.
quote:Summerdance schreef op 17 april 2011 @ 19:25:

[...]Jeetje, dat scheelt in het vervolg een hoop leeswerk

Want weet je Paloma, je hebt dus gewoon gelijk!

Als je jezelf die vraag moet stellen is het antwoord dus nee

Tip van de dag!Ben je nou sarkasties tegen me aan het doen ?
quote:vanclover schreef op 17 april 2011 @ 19:35:Dank voor jullie reacties! Wel interessant dat jullie dat zeggen... dat als ik me afvraag of ik 'm terugwil ik 'm niet terugwil... als ik me dat dus afvraag dan is het gevoel niet sterk genoeg?Er bestaat een quote die ik even ben vergeten maar het klinkt een beetje als; als je iets wilt dan vind je een weg en als je iets niet wilt dan vind je een excuus.
Je wil dus de hele tijd hebben wat je niet hebt. Je idealiseert de ander waar je niks mee hebt, zodat ie leuker blijft, maar in het echt valt het weer tegen en idealiseer je de ander weer.
Blijft=lijkt
Goed opgemerkt Meg. Hij maakt wel veel plannen, maar er komt voor mijn gevoel te weinig tot stand. Maar misschien ben ik daarin ook wel te kritisch. Hoe weet je of je gevoel voor iemand wel of niet diep genoeg is? Zijn er mensen hier die er helemaal zeker van zijn dat het gevoel bij hen diep genoeg zit? Ik heb bij eerdere relaties ook altijd wel twijfels gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven