Wil ik teveel

05-11-2019 15:53 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik date nu twee weken met een man, twee dates gehad en op date twee blijven slapen. De klik is fijn, de seks is goed, dus ik gaf aan dat ik in de toekomst wel meer zag zitten. Hij antwoordde dat hij tijd nodig had, want hij vond de breuk met zijn ex pijnlijk en wilde meer tijd om zich open te stellen. Toen ik zei dat ik me daar zorgen om maakte zei hij dat we dan maar moesten kappen, want hij wist nog niets duidelijk en ik bond me te snel. We hebben dat uitgepraat, ik zie hem zondag weer, maar toch steekt het. Het voelt alsof mij verweten wordt dat ik vooruit denk, en ik vind 3 jaar met een breuk bezig zijn ook vrij apart. Dat liet ik hem voor date 2 ook weten, hij zei dat ik me geen zorgen moet maken en dat als hij me niet meer wil daten hij dat eerlijk zegt. Ook zei hij dat hij mijn wens om geen fwb te zijn respecteert en dat dus ook aangeeft als hij niks anders ziet.

Ik voel me nu een aansteller maar na meermaals bedrogen en gedumpt te zijn maak ik me zorgen.

P.s. de seks wilde ik zelf, ik had een fuckbuddy en die heb ik voor hem afgekapt, dat weet hij ook...
Als je een serieuze partner zoekt kan sex best gevaarlijk zijn. Door sex te hebben krijg je nog meer verbinding en is het de volgende dates moeilijker nog helder naar iemand te kijken of hij echt bij je kernwaarden past. Zeker als je allebei ook graag sex wilt.
Je gaat toch niet maanden daten om er vervolgens achter te komen dat ie waardeloos is in bed. Geen klik met seks = exit voor mij. Daar kun je dus maar beter snel achterkomen.
LaCasa schreef:
05-11-2019 19:00
Als je een serieuze partner zoekt kan sex best gevaarlijk zijn. Door sex te hebben krijg je nog meer verbinding en is het de volgende dates moeilijker nog helder naar iemand te kijken of hij echt bij je kernwaarden past. Zeker als je allebei ook graag sex wilt.
Er zijn mensen die een seksuele klik en het goed hebben in bed o.a. een kernwaarde vinden. :idee:
Snowpink schreef:
05-11-2019 19:03
Je gaat toch niet maanden daten om er vervolgens achter te komen dat ie waardeloos is in bed. Geen klik met seks = exit voor mij. Daar kun je dus maar beter snel achterkomen.
Dat vind ik dus ook :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Snowpink schreef:
05-11-2019 19:05
Er zijn mensen die een seksuele klik en het goed hebben in bed o.a. een kernwaarde vinden. :idee:
En er zijn mensen die dat niet vinden. Dat mag iedereen lekker zelf weten.
Dus wil je seks. Ga ervoor. Wil je nog even wachten... wacht je even.

Wil de ander niet hetzelfde als jij op dat vlak..dan passen ze niet bij je.
In beiden gevallen hoef je je niet aan te passen.
Ik zou hem laten vallen ongeacht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hij geeft zijn grenzen aan, de vraag voor jou is of je daarmee akkoord gaat.
Je hebt al gevoelens voor hem, dat maakt het lastiger, omdat je niet weet wat je van hem kunt verwachten, waardoor er al een ongelijke balans is.

Je kunt verder daten en kijken hoe het zich ontwikkelt, of het nu afkappen, omdat je er weinig vertrouwen in hebt en jezelf meer leed wilt besparen. Met seks (op de tweede date) heeft dit m.i. weinig te maken, omdat hij daarvoor al over de moeilijke breuk met z’n ex praatte, je wist al een beetje hoe de vlag erbij hing.
Aspeciësist schreef:
05-11-2019 17:51
Dat mag je zeggen, maar dit soort vrouwen is niet voor niets single.
Even off topic maar wat een bijzondere nick. Ik probeerde het uit te spreken, mislukt :-D
Lethe schreef:
05-11-2019 15:59
Angstig om gebruikt te worden. Maar dat stoot ook alleen af. Ik heb besloten gewoon leuke dingen te doen en te zien.
Dit lijkt me het beste. Elke date die leuk was is er eentje. En dan zie je wel.
Lethe schreef:
05-11-2019 16:07
Wat is normaal qua dates/relatie? Bij mij was het altijd binnen 2/3 dates maar achteraf te snel.

We zijn wel alleen elkaar aan het daten en appen veel. Het voelt niet als een scharrel.
Wow je wilt echt veel te snel...

Met mijn huidige vriend heb ik maanden gezegd we hebben gewoon een leuke tijd en we zien wel. Als t niet meer leuk is kappen we ermee.. Maar wel exclusief... we zijn nu een naar samen maar ik sta er nog steeds zo in. Ik ben stapel gek op hem maar je weet nooit wat de toekomst brengt... voor nu is t fantastisch...

Maar even omgekeerd... Waarom.zou jij nu met hem een relatie willen dan? Je weet na 2 dates toch helemaal niet of Hij de allerleukste is? Iemand die zich na 2 dates wil binden vindt ik een beetje creapy.
.
Snowpink schreef:
05-11-2019 16:35
De jaren 50 belden, ze willen hun overtuiging terug.
:lol:
abracadabra schreef:
05-11-2019 21:03
Wow je wilt echt veel te snel...

Met mijn huidige vriend heb ik maanden gezegd we hebben gewoon een leuke tijd en we zien wel. Als t niet meer leuk is kappen we ermee.. Maar wel exclusief... we zijn nu een naar samen maar ik sta er nog steeds zo in. Ik ben stapel gek op hem maar je weet nooit wat de toekomst brengt... voor nu is t fantastisch...

Maar even omgekeerd... Waarom.zou jij nu met hem een relatie willen dan? Je weet na 2 dates toch helemaal niet of Hij de allerleukste is? Iemand die zich na 2 dates wil binden vindt ik een beetje creapy.
.

dus ik gaf aan dat ik in de toekomst wel meer zag zitten. Hij antwoordde dat hij tijd nodig had, want hij vond de breuk met zijn ex pijnlijk en wilde meer tijd om zich open te stellen. Toen ik zei dat ik me daar zorgen om maakte zei hij dat we dan maar moesten kappen, want hij wist nog niets duidelijk en ik bond me te snel. We hebben dat uitgepraat, ik zie hem zondag weer, maar toch steekt het. Het voelt alsof mij verweten wordt dat ik vooruit denk, en ik vind 3 jaar met een breuk bezig zijn ook vrij apart.

Hij is vooral ubertraag met dat gezanik over zijn ex.

Ik zou wel zijn denkwijze volgen en kappen met dit inderdaad.
Waarom steekt het? Hij is eerlijk. En je wilt eigenlijk een ander verhaal horen.

Wie weet was zijn ex een van de grote liefdes in zijn leven. Je kunt het ook hebben erover op een open manier. Wie was die ex en wilt hij haar terug ... ? En hoe staat hij met daten?

Je kan ook daten met andere en hem....
Als die de volgende dates ook zo is. Dat je twijfelt. Dan zou ik ermee kappen.
Nee,we zijn exclusief aan het daten en hij zegt niet dat hij geen relatie wil, maar tijd nodig heeft.

Maar ik ga het aanzien en stel ik voel me niet gelukkig meer dan kap ik het af en bel ik mijn fwb weer.
winkje87 schreef:
05-11-2019 15:57
Ja, je wil vooral veel te snel!

Probeer eerst iemand rustig te leren kennen voordat je gaat denken over relaties. Je kan toch niet in 2 weken tijd iemand al genoeg kennen om te zeggen of een relatie erin zit? Waarom zo snel?
+1
Lethe schreef:
05-11-2019 17:23
Omdat ik hem leuk vind en dat zeldzaam is dat ik dat echt vind van iemand?
Begin oktober vond je een andere man ook leuk (maar die had een vriendin).
Dus je wil altijd te snel.
Lethe schreef:
05-11-2019 22:16
Nee,we zijn exclusief aan het daten en hij zegt niet dat hij geen relatie wil, maar tijd nodig heeft.

Maar ik ga het aanzien en stel ik voel me niet gelukkig meer dan kap ik het af en bel ik mijn fwb weer.
hij wil wel een relatie?
maar waar heeft hij dan tijd voor nodig?
en waarom zegt hij dat jij het maar moet afkappen?
MevrKakel schreef:
05-11-2019 22:19
+1

Begin oktober vond je een andere man ook leuk (maar die had een vriendin).
Dus je wil altijd te snel.
dat is amper een maand geleden? en daarna meteen deze
Je moet het echt de tijd geven.
Als hij aangeeft dat hij tijd nodig heeft dan is dat belangrijk. En hij zou het ook zeggen als hij niks verder in je ziet. Dus hij is eerlijk en zal je niet aan het lijntje houden.
Dus aan jou om geduld te hebben, wil niet teveel, doe het rustig aan.
MinkeDeWit schreef:
05-11-2019 17:45
Ik doe dat niet uit jaren ‘50 denkbeelden maar omdat ik vind dat seks meer betekent dan een leuke vrijetijdsbesteding. Ik wil dus alleen seks binnen een relatie met iemand die om me geeft. Ik trof meestal ook mannen die er zo in stonden, of die het in ieder geval geen bezwaar vonden om 2, 3 of 6 maanden te wachten met seks.
Wat iemand anders doet moet diegene weten, maar dan moet je niet klagen ‘hij was alleen maar op seks uit.’ Dat risico is nu eenmaal groter als je snel seks hebt. Andersom zouden ze bij mij weg kunnen rennen omdat ze me een preutse trut vinden.
Oh, maar als je mijn bericht goed leest, zie je dat ik dat alleen maar goed vind hoor. Zolang je maar doet wat JIJ wil. Ik protesteer tegen de dubbele moraal. En vrouwen die zich aanpassen aan man, ten koste van zichzelf. Dan kom je er dus gewoon ook niet achter of het een match is (en hij ook niet) omdat je (vaak onbewust) een spelletje speelt.
Miss-Pippilotta schreef:
05-11-2019 18:01
Maar als je bang bent om gebruikt te worden en gedumpt te worden en alleen een serieuze relatie wilt en niet iets dat alleen voor de seks is, dan kun je wel degelijk beter een tijdje wachten en eerst iemand leren kennen en ‘normale’ dates hebben.
Want je kent iemand na enkele dates niet, dus de kans dat je dan dus met een kutgevoel achterblijft is gewoon groot.
Er is niets mis met snel seks hebben. Maar wel als dat niet is wat je zoekt.
Dan kun je jezelf daar prima tegen beschermen door gewoon eerst een tijd te daten en iemand te leren kennen zonder seks....
Dus nee, geen bullshit.
Toch gek dat dit advies vooral aan vrouwen gegeven wordt. Zoals een andere forummer al zei: alsof die iets 'weg te geven' hebben wat ze moeten bewaren uit angst om gebruikt te worden.

Ik vind dat niet kloppen en rare ouderwetse denkbeelden. Maar die zitten zo te lezen nog heel erg diep.
Aspeciësist schreef:
05-11-2019 17:33
Als jij hem echt oprecht leuk had gevonden zou je niet gelijk met hem naar bed gaan maar hem eerst willen leren kennen uit respect, dus ik vind je ongeloofwaardig
nou, straks maar even een gesprekje met vriend aan gaan hoe respectloos het wel niet naar elkaar was dat we 3 jaar geleden na de tweede date met elkaar in bed lagen...Misschien vonden we elkaar niet eens oprecht leuk (ontdek in nu dus volgens jouw logica)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik zou verder het niet teeel overdenken en open in je afspraakje van zondag staan. Wat nou als het heel leuk en gezellig wordt en jij zit hier nu uren over te kniezen? Als het misloopt loopt het mis (en dan is er weer plek voor een ander).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Lethe schreef:
05-11-2019 22:16

Waarom zou je exclusief daten met hem?
Hij wil geen relatie. Kan maanden duren tot hij ready is....
Hij is eigenlijk je nieuwe fwb
Nou, als hij na 3 mnd nog niet ready is kap ik het af hoor.
boebezoebe schreef:
06-11-2019 00:32
nou, straks maar even een gesprekje met vriend aan gaan hoe respectloos het wel niet naar elkaar was dat we 3 jaar geleden na de tweede date met elkaar in bed lagen...Misschien vonden we elkaar niet eens oprecht leuk (ontdek in nu dus volgens jouw logica)
Lees jij de reacties wel volledig? Of alleen maar wat jouzelf past. Of kun je geen contexten plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven