Woedeaanval vriend

04-07-2019 09:48 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond werd mijn vriend “ineens” woedend over iets wat hij nodig heeft maar niet kan vinden. Hij verweet mij dat ik altijd alles maar opruim en hij het daardoor niet kon vinden. Razend en tierend gooide hij met wat spullen door het huis. Daarna werd ik genegeerd waardoor ik een schuldgevoel kreeg. Maar ik heb datgene wat hij zocht, werkelijk niet eens gezien dus krijg de schuld van iets wat ik niet gedaan heb. Ik vind zijn reactie echt niet normaal. Ik ben dan ook weggelopen en de volgende ochtend zonder iets te zeggen weggegaan. Graag jullie advies hierover.. Ik voel me er niet goed bij.
eenmalig? of is hij vaker zo??

Heeft hij al contact gezocht?
Hij heeft nog geen contact gezocht. Naar mijn idee omdat hij waarschijnlijk vindt dat het aan mij gelegen heeft. Hij zit nu wel in een stressvolle fase en het komt niet heel vaak voor maar toch wel een keer in de 3/4 maanden zo.
Wat een gezellige 'vriend' vind 3/4 keer per jaar best regelmatig
Voel je alsjeblieft niet schuldig. Zijn reactie is niet normaal.
Werd hij ook verbaal agressief tegen jou? Dat moet je sowieso niet accepteren.
Ga vanavond rustig het gesprek aan, en maak duidelijk dat je dit gedrag nooit accepteerd.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wat een lul.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind dat ook best vaak. Hoe eindigen die situaties meestal? Komt hij er uiteindelijk wel op terug of zegt hij er gewoon niks meer over en wacht hij tot jij weer contact opneemt?

Wonen jullie samen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dus hij ruimt niet op en hij wordt regelmatig buitenproportioneel boos? Dat klinkt niet zo gezellig :hug:
Nietalleenik schreef:
04-07-2019 10:08
Hij heeft nog geen contact gezocht. Naar mijn idee omdat hij waarschijnlijk vindt dat het aan mij gelegen heeft. Hij zit nu wel in een stressvolle fase en het komt niet heel vaak voor maar toch wel een keer in de 3/4 maanden zo.
en nu?
zie jij nog toekomst in jullie relatie? Voor een buitenstaander is het namelijk heel eenvoudig: Met deze man wordt jij nooit gelukkig
Nooit!!
Dit wordt niet beter hoor, het zit in zijn karakter. Ik zou maar eens goed nadenken of je wel een relatie wilt met iemand die zo woedend kan worden om zulke onbenullige dingen.
Mijn man kan in een stressvolle periode ook weleens zo buitenproportioneel onredelijk reageren. Verbaal agressief noem ik het. Zelfde voorbeeld ook wel eens aan de hand gehad. Niemand is perfect . Hij komt er wel zelf op terug, biedt excuses aan en heeft er ook aan gewerkt dat het nu nog maar sporadisch voorkomt. Denk 1x per jaar. Wij hebben afgesproken, jaren geleden, dat hij belangrijke zaken die van hem zijn opruimt; wat rondslingert kan kwijtraken en dan hoeft hij mij niet de schuld te geven ;-) Dat helpt enorm. Zijn al 18 jaar gelukkig samen :-)
Onmiddellijk glashelder zijn tegen vriend en je grenzen aangeven TO. Zo wil je niet behandeld worden, nu niet en nooit niet.
Eva1977 schreef:
04-07-2019 10:19
Mijn man kan in een stressvolle periode ook weleens zo buitenproportioneel onredelijk reageren. Verbaal agressief noem ik het. Zelfde voorbeeld ook wel eens aan de hand gehad. Niemand is perfect . Hij komt er wel zelf op terug, biedt excuses aan en heeft er ook aan gewerkt dat het nu nog maar sporadisch voorkomt. Denk 1x per jaar. Wij hebben afgesproken, jaren geleden, dat hij belangrijke zaken die van hem zijn opruimt; wat rondslingert kan kwijtraken en dan hoeft hij mij niet de schuld te geven ;-) Dat helpt enorm. Zijn al 18 jaar gelukkig samen :-)
Ik herken het ook wel een beetje, en ik trek me er niks van aan, het is ZIJN probleem en als hij zo doet ga ik al helemáál niet meehelpen zoeken.
Ik snap dat je baalt dat iets kwijt is, maar dat kun je ook anders brengen, inmiddels gaat dat hier ook goed.
Kan er stiekem wel wat om lachen omdat ik zelf ook weleens zo'n uitbarsting heb gehad, idd in stressvolle periodes. En dan heel onredelijk een ander de sxhuld geven. Laat dit niet dooretteren, hij heeft het recht niet om zo tegen je te doen. Ik hoop dat hij dat zelf ook inziet en je straks excuses aanbiedt ofzo!
RikM schreef:
04-07-2019 10:16
Dit wordt niet beter hoor, het zit in zijn karakter. Ik zou maar eens goed nadenken of je wel een relatie wilt met iemand die zo woedend kan worden om zulke onbenullige dingen.
Dit.
To ik schrik ervan dat jij je schuldig gaat voelen omdat hij woedend wordt om niks.
Hij zou zich moeten schamen dat hij zo met je omgaat.
Phoebemeaculpa schreef:
04-07-2019 10:29

To ik schrik ervan dat jij je schuldig gaat voelen omdat hij woedend wordt om niks.
Inderdaad. Schuldig waarom in godsnaam? Je hebt hier toch helemaal geen schuld aan?
Ik zou daar niet eens serieus op ingaan denk ik. Maar eerder iets in de trant van "koekoek, gaat ie lekker?"
To, dit is niet goed.
Hij kan niet als ene peuter losgaan en hij kan al helemaal niet jou negeren omdat HIJ iets niet kan vinden!

Dat is toch reuze onveilig op deze manier? Je weet nooit wanneer je weer opnieuw ergens de schuld van krijgt en totaal wordt genegeerd.

Ja, ik erger me ook groen en geel als ik iets niet kan vinden. Maar inmiddels ben ik volwassen en zoek op een normale manier inwendig vloekend, tierend en razend, naar mijn spullen. En zéker zal ik mijn man niet negeren omdat IK iets niet kan vinden.
Hij is geen lul maar
1. heeft niet leren omgaat met woede of
2. is 'overprikkeld' en wederom niet heeft leren om te gaan met overprikkeling.

In beide gevallen dient hij hulp te zoeken.
En jij dient te beslissen of je het risico wilt lopen dat hij hier niet mee kan leren omgaan.
Sterkte.
Vivete e imparate!
En met spullen gooien? Je bent toch geen zesjarige?
Zelfs al heb jij het wel in je handen gehad, dan nog is dit een reactie van een ameube. Hij heeft zijn ware aard laten zien.

Niet meer terug gaan. Dumpen die hap. Ik neem even aan door je OP dat je niet samenwoont?
Weet je zeker dat je vriend niet zwanger is 🤣 hij klinkt namelijk net zoals hoe ik was in mijn zwangerschap.

Wij zijn er natuurlijk allemaal niet bij geweest dus moeilijk te zeggen. Maar ik kan zelf ook wel eens onredelijk of emotioneel reageren naar mijn man toe en toch zijn wij heel gelukkig samen.

Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen maar probeer het wel snel uit te praten en hopelijk dat het in de toekomst minder voor zal komen.
Sunny-in-Perth schreef:
04-07-2019 10:54
Weet je zeker dat je vriend niet zwanger is 🤣 hij klinkt namelijk net zoals hoe ik was in mijn zwangerschap.

Wij zijn er natuurlijk allemaal niet bij geweest dus moeilijk te zeggen. Maar ik kan zelf ook wel eens onredelijk of emotioneel reageren naar mijn man toe en toch zijn wij heel gelukkig samen.

Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen maar probeer het wel snel uit te praten en hopelijk dat het in de toekomst minder voor zal komen.
Dat lijkt me wel vrij logisch eigenlijk. Híj zou zich schuldig moeten voelen, maar ik gok zomaar dat hij dat niet doet.
CatherineTheGreat schreef:
04-07-2019 10:53
Hij is geen lul maar
1. heeft niet leren omgaat met woede of
2. is 'overprikkeld' en wederom niet heeft leren om te gaan met overprikkeling.

In beide gevallen dient hij hulp te zoeken.
En jij dient te beslissen of je het risico wilt lopen dat hij hier niet mee kan leren omgaan.
Sterkte.
HSP denk je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als hij zijn eigen zooi opruimt hoeft hij nooit te zoeken waar een ander het dan heeft neergelegd.

Zou eens aan hem vragen of alles wel goed gaat met hem.
Nietalleenik schreef:
04-07-2019 09:48
[...]

Dat schuldgevoel kreeg je niet maar het werd je door je strot geduwd door die labiele "vriend" van je. Psychopaten hebben daar een handje van. Eén keer zo vernederd worden is al onacceptabel laat staan drie à vier keer per jaar!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2019 13:55
Reden: Quote OP
48.43% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven