Woest op vriend...

18-07-2011 10:14 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb de laatste tijd met mijn vriend wat ruzies...

Het gaat vaak zo dat hij elk weekend bij zijn ouders en vrienden wil zijn..nouja geen probleem dus ik heb hem sinds wij een relatie hebben ( 1 jaar en nog wat maanden) dus niet in het weekend gezien..

Nu heeft hij ook een drukke studie en vaak veel tijd daar voor nodig en dat is ook echt geen probleem hij krijgt van mij alle tijd en ruimte die hij nodig heeft ervoor..

Maar nu zit ik zelf in n lastig pakket, ben op een rot manier in feb uit huis gegaan...en steeds als ik hem dus nodig heb/had was hij er niet.. en dat doet pijn, Nu heeft hij dan vakantie maar zie hem vaak nog maar 1 x per week omdat ie met vrienden van alles wil doen maar als wij elkaar zien lijkt t wel teveel moeite... Vanavond zou hij komen...dus ik neem van mijn werk wat overuren op zodat we wat extra tijd samen hebben, komt hij ineens met ja maar ik heb belooft thuis mee te eten... en aangezien hun pas rond 8/9 uur savonds wat eten is het 11/12 uur voor hij hier is omdat we ook nog een eind uit elkaars buurt wonen.

Ik weet momenteel niet wat ik nog kan doen, of wat wijsheid is.....

Wat zouden jullie doen???

Alvast bedankt!
quote:flowerpower91 schreef op 18 juli 2011 @ 10:35:

[...]

Houden van, Elkaar accepteren en er voor elkaar zijn in de goede en slechte tijden, soms dingen opgeven voor elkaar en tijd voor elkaar vrij maken, inversteren erin...

Ik wil hem vanavond voor de keuze stellen...of samen verder ( en dan wordt er nog duidelijk uitgesproken wat ik van hem verwacht en wil zien...) Of we stoppen ermee..Dan heb ik het vermoeden dat hij niet zo vanjou houdt als jij van hem. Ik hoop dat je sterk genoeg bent om voor je zelf op te komen.
quote:willemeen schreef op 18 juli 2011 @ 10:31:

Dus... jij hebt het moeilijk en geeft aan hem nodig te hebben. En hij vindt nog steeds zijn studie/ouders/vrienden-riedel belangrijker?

Ik heb vriendjes gehad die tentamens misten omdat ze er voor mij wilden zijn. Die vakanties afzeiden omdat ik net door een rotperiode ging. En van wie de moeders ineens gingen klagen dat ze nooit meer langskwamen 'nu hij een vriendinnetje had'.

En dat allemaal zonder dat ik erom vroeg: ze wilden dat uit zichzelf. En volgens mij is dat alleen maar logisch als je van iemand houdt.

Dus misschien tijd voor een goed gesprek?

Wel heel fijn dat ze dat toen voor je gedaan hebben!

We hebben vanavond ook even een goed gesprek, want dit gaat zo niet langer...

zijn studie is wel echt ontzettend druk.. maar het is het rotte dat hij daarin ook veel tijd in steekt met zijn vader... die man is directeur en heeft niet veel tijd voor hem...en als die pa dan tijd heeft, dan moet alles wijken omdat dat voor mn vriend belangrijk is... en soms is dat wel even moeilijk maar wil het hem ook niet moeilijker maken dan nodig is....
Jij houdt van iemand die overduidelijk niet van jou houdt.

Ik zou stoppen met die relatie.

Je hebt nooit op nummer 1 bij hem gestaan, dat gaat na een gesprek dus ook niet gebeuren.
Je schrijft dat jullie uren op bed liggen te praten en zo. Doen jullie ook nog andere dingen samen? Leuke uitjes of zo? Of is het alleen maar binnen hangen, niks doen?
quote:flowerpower91 schreef op 18 juli 2011 @ 10:40:

[...]

zijn studie is wel echt ontzettend druk.. maar het is het rotte dat hij daarin ook veel tijd in steekt met zijn vader... die man is directeur en heeft niet veel tijd voor hem...en als die pa dan tijd heeft, dan moet alles wijken omdat dat voor mn vriend belangrijk is... en soms is dat wel even moeilijk maar wil het hem ook niet moeilijker maken dan nodig is....Ik zie een patroon. Waarschijnlijk is dit je voorland als je bij hem blijft. Nu is het zijn pa en studie die "belangrijker" zijn dan jij. Na de studie zal het waarschijnlijk zijn carrière zijn omdat je vriend wil dat zijn vader trots op hem zal zijn en hij zijn vader wil evenaren.

Wilde eigenlijk alleen schrijven: Weet je zeker dat je een relatie met hem hebt?
quote:flowerpower91 schreef op 18 juli 2011 @ 10:40:

[...]

zijn studie is wel echt ontzettend druk.. maar het is het rotte dat hij daarin ook veel tijd in steekt met zijn vader... die man is directeur en heeft niet veel tijd voor hem...en als die pa dan tijd heeft, dan moet alles wijken omdat dat voor mn vriend belangrijk is... en soms is dat wel even moeilijk maar wil het hem ook niet moeilijker maken dan nodig is....

Jep, ik was heel blij dat ze dat toen uit zichzelf voor me deden, hielp enorm! En of je zoveel werkelijk van iemand kan eisen zonder dat hij er zelf mee komt, is de vraag. Maar jij hebt echt wel een punt als je vindt dat hij er voor je moet zijn hoor! Anders moet hij maar een meisje zoeken dat wel genoegen neemt met de kruimels van zijn tafel (die meisjes worden ook wel fuckbuddy's genoemd).

Ik begrijp het verhaal met zijn vader. Ik ken ook mensen die zo'n relatie met iemand hebben en dan alles opzij zetten als zo iemand tijd heeft voor ze. Maar daardoor geeft hij zijn vader ook de kans om zich zo onbereikbaar te gedragen. Als hij gewoon zou zeggen 'sorry pa, maar vanavond is voor mijn meisje', dan zou papalief misschien ook wat meer moeite doen voor zijn zoon (en anders moet jouw vriend zich gaan afvragen of zijn vader wel genoeg van hem houdt... en zo schuift het probleem een poppetje door ).

En leg hem vanavond dit maar eens voor: stel nou dat jij ook zo druk was met andere dingen, en alleen tijd voor hem had op donderdagavond na 23:00 en op maandag tussen 17:00-20:00 (ik noem maar wat), dan zouden jullie mooi een probleem hebben. Want nu kunnen jullie elkaar zien omdat jij hemel en aarde beweegt om dat voor elkaar te krijgen.
Waar ben je dan nog goed voor? De seks?

Lijkt me geen leuke relatie waar je in zit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
nou als het al een jaar zo gaat en jij hebt er nooit wat vangezegd dan kan hij niet ruiken dat je het niet leuk vind. Heb je hem wel eens gezegd dat je er zo over denkt?
quote:baby_ernie80 schreef op 18 juli 2011 @ 10:43:

Je schrijft dat jullie uren op bed liggen te praten en zo. Doen jullie ook nog andere dingen samen? Leuke uitjes of zo? Of is het alleen maar binnen hangen, niks doen?

Ja, we gaan soms daagjes weg samen. Laatst nog 3 nachten naar Antwerpen.

En we kijken vaak gezellig op de bank samen films of we gaan naar de bios, of we gaan ergens even wat drinken.
Eigenlijk kun je dit geen relatie noemen.

Ik zou zeggen dat hij je scharrel is.
Dit liedje al eens gehoord?

- Cats in the Cradle, Ugly kid Joe -

My child arrived just the other day;

Came to the world in the usual way

But there were planes to catch and bills to pay.

He learned to walk while I was away.

He was talkin' 'fore I knew it.

And as he grew he said,

"I'm gonna be like you, Dad.

You know I'm gonna be like you."

And the cat's in the cradle and the silver spoon,

Little boy blue and the man on the moon.

"When you comin' home ?"

"Son, I don't know when.

We'll get together then.

You know we'll have a good time then."

Well, my son turned ten just the other day.

He said , "Thanks for the ball, Dad. Come on, let's play.

Could you teach me to throw ?" I said, "Not today.

I got a lot to do." He said, "That's okay."

And he walked away and he smiled and he said,

"You know,

I'm gonna be like him, yeah.

You know I'm gonna be like him."

"When you comin' home ?"

"Son, I don't know when.

We'll get together then.

Well, he came from college just the other day,

So much like a man I just had to say,

"I'm proud of you. Could you sit for a while ?"

He shook his head and he said with a smile,

"What I'd really like, Dad, is to borrow the car keys.

See you later. Can I have them please ?"

"When you comin home, Son ?"

"I don't know when.

We'll get together then.

I've long since retired, my son's moved away.

I called him up just the other day.

"I'd like to see you, if you dont mind."

He said, "I'd love to, Dad, if I could find the time.

You see my new job's a hassle and the kids have the flu,

But it's sure nice talkin' to you, Dad.

It's been sure nice talkin' to you."

And as I hung up the phone it occurred to me,

He'd grown up just like me.

My boy was just like me.

(Yeah, yeah, yeah)
-
quote:VanBuuren schreef op 18 juli 2011 @ 10:50:

[...]

Ik zie een patroon. Waarschijnlijk is dit je voorland als je bij hem blijft. Nu is het zijn pa en studie die "belangrijker" zijn dan jij. Na de studie zal het waarschijnlijk zijn carrière zijn omdat je vriend wil dat zijn vader trots op hem zal zijn en hij zijn vader wil evenaren.

Wilde eigenlijk alleen schrijven: Weet je zeker dat je een relatie met hem hebt? Hahaha, ja je hebt wel gelijk.. hij kan ook zo woest zijn als die dan een tentamen net gehaalt heeft omdat ie dan zn vader teleursteld......
quote:Amygdala schreef op 18 juli 2011 @ 10:38:

Oh... misschien een idee dat je je nu even niet in allerlei bochten wringt om te zorgen dat je hem nog kunt zien.

Dat heeft TO al gedaan, dus vanavond wordt het tijd dat hij zich ook naar gaat aanpassen.

Goed TO dat je een gesprek met hem aan gaat. Maak hem maar duidelijk dat dit niet jouw manier is, dat je hem mist in moeilijke periodes.
Jezus Bommi, lekker genuanceerd weer..

Verstandig om conclusies te trekken op basis van een paar feiten en slechts 1 kant vh verhaal..
quote:vlinder72 schreef op 18 juli 2011 @ 10:39:

[...]

Dan heb ik het vermoeden dat hij niet zo vanjou houdt als jij van hem. Ik hoop dat je sterk genoeg bent om voor je zelf op te komen.Ik heb het vermoeden dat To niet zo van zichzelf houdt, ze houdt meer van hem en hij meer van zichzelf.
quote:eefjewentelteefje schreef op 18 juli 2011 @ 11:15:

[...]

Ik heb het vermoeden dat To niet zo van zichzelf houdt, ze houdt meer van hem en hij meer van zichzelf.Ja,zij houd van hem,hij ook...
quote:laela schreef op 18 juli 2011 @ 10:22:

Jij neemt uren op voor jullie afspraak en hij zegt doodleuk jullie afspraak af?

Daar klopt iets niet. Het kan heel simpel: Hij komt vanavond of hij komt nooit weer.Dat dus.
"Gewoon" laten doodbloeden; jij hebt iemand nodig die er voor je is. Iemand die graag tijd aan jou wil besteden. Ik hoop dat je zo iemand kunt vinden!
Is hij enig kind?

Als die relatie doorgaat zie ik problemen:

Jouw soep en gehaktballen zijn nooit zo lekekr als die van zijn moeder.

En als je ooit gaat samenwonen blijf dat uit de buurt wonen, want anders wordt je gecontroleerd of je zijn hemden wel strijkt zoals hij gewend is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
@Anthonius: lees jij hier dan altijd twee kanten van een verhaal?

En wat maak jij van dit verhaal? Het is een toppertje van een relatie waar een fantastische toekomst aan vastzit?

Overigens lees ik hier louter negatieve conclusies, dus waarom je die van mij eruit pikt?
quote:nlies schreef op 18 juli 2011 @ 11:28:

Is hij enig kind?

Als die relatie doorgaat zie ik problemen:

Jouw soep en gehaktballen zijn nooit zo lekekr als die van zijn moeder.

En als je ooit gaat samenwonen blijf dat uit de buurt wonen, want anders wordt je gecontroleerd of je zijn hemden wel strijkt zoals hij gewend isNou moet je eerlijk zeggen... ze zijn thuis erg verwend ( maar dat viel geloof ik al niet te missen...) over zn pa en ma mag idd geen slecht woord gezegd worden.... maar hij heeft nog een broer..en die is zoals ik het zie precies het zelfde zoals hij en zn vader...
Ik zou ermee kappen, zo'n 'vriend' zou ik niet hoeven.
Wil ik toch even een lans breken voor verwende jochies. Mijn jochie is al bijna 31 en heeft nog lang thuis gewoond en zelfs daarna regelmatig thuis gegeten. als kind mocht hij altijd alles en ook nu zijn ouders erg toeschietelijk. Zijn was wordt nog steeds door zijn moeder gedaan bij gebrek aan eigen wasmachine.

En toch is hij nu een normaal volwassen mens. Hij verricht wederdiensten voor zijn ouders voor het eten en de was (ze naar de andere kant van NL rijden bijvoorbeeld) en hij zet mij gewoon op de eerste plaats. Bij uitjes vraagt hij eerst of we plannen hadden, en of ik anders mee wil naar het familie-uitje (en als het niet kan, gaat het niet door). Zijn moeder was ook die vrouw die aanvankelijk nogal moeite had met het feit dat hij nooit meer thuis at, omdat ik dus met hem kookte.

Enne, mooi niet dat ik strijk hè. Dat doet hij zelf.

(hij eet alleen geen vegetarisch, dat had zijn mama er wel in mogen rammen).
Het orgineel is van Harry Chapin, Ernie

http://www.youtube.com/watch?v=KUwjNBjqR-c

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven