Wtf

30-09-2018 19:55 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben gisteren achter hele gekke dingen gekomen en ik weet niet wat ik moet doen, graag zou ik jullie mening is willen horen.

Er zijn in mijn relatie al vaker dingen gebeurt maar ik en mijn vriend kwamen altijd bij elkaar terug. Nu zag ik gisteren dus 140 vieze naakt filmpjes van een meisje in de computer staan. Dus ik ging verhaal halen maar mijn vriend zei dat dat van een jaar geleden was. Maar toen waren we ook al bij elkaar? Nu blijkt dus dat hij een instagram en een snap account had/heeft gemaakt van een meisje. Via deze accounts voegt hij jongens toe en probeert geil met hun te gaan snappen, vandaar die filmpjes, die stuurt hij dan naar hun en doet alsof hij dat meisje is. Als die jongens vervolgens foto's terug sturen, dan slaat hij de foto's op, zoekt hun vrienden en familie op en dreigt als hun niet betalen de foto's naar familie en vrienden te sturen. Ik heb mijn spullen gelijkt gepakt en ben naar huis gegaan maar ik weet niet wat ik moet doen, ik had dit totaal niet van hem verwacht en herken hem hier ook niet in. En volgens mij is dit nog erg strafbaar ook?

Help!
Morgenvroeg ga je naar de politie en geeft hem aan.
Zo niet dan ben je net slecht als je vriend. En bovendien medeplichtig. Heb jij ook zin in een strafblad?
Als je niet durft, laat zijn gegevens hier maar achter, dan doen wij dolgraag aangifte voor je :)
Monchu69 schreef:
30-09-2018 23:20
Morgenvroeg ga je naar de politie en geeft hem aan.
Zo niet dan ben je net slecht als je vriend. En bovendien medeplichtig. Heb jij ook zin in een strafblad?
Dat is dan weer puur gelul. Afpersing is niet eens een aangifteplichtig misdrijf, laat staan dat het enkele feit dat je kennis draagt van een misdrijf je medeplichtig zou maken.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Restera schreef:
30-09-2018 21:01
Armoede maakt creatief. Héél creatief, zo blijkt.
Ik ben in pure armoede opgegroeid maar dit soort dingen zijn nou nooit in mij opgekomen. Maar ik ben wel een ster geworden in koopjes vinden en zo zuinig mogelijk leven.
chocolol schreef:
30-09-2018 22:47
als je niks doet ben je net zo strafbaar.
Joh, vertel eens, op grond van welk wetsartikel?
(Dead Kennedys)
Alixane schreef:
30-09-2018 22:40
.
Als je geen aangifte doet ben je min of meer medeschuldig.
Min of meer? Gewoon niet.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
30-09-2018 23:51
.
De vriendin van Dutroux wist ook van zijn misdaden en heeft dit voor zich gehouden. Ze is wel veroordeeld.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
01-10-2018 00:12
.
De vriendin van Dutroux wist ook van zijn misdaden en heeft dit voor zich gehouden. Ze is wel veroordeeld.
Verkrachting van en moord op een weerloos slachtoffer is net iets anders dan iemand die vrijwillig naaktfoto's van zichzelf naar iemand anders stuurt en vervolgens wordt afgeperst.

@Jolly, wat zijn aangifte plichtige misdrijven? Ik dacht alleen moord.
Potplant schreef:
01-10-2018 01:16
Verkrachting van en moord op een weerloos slachtoffer is net iets anders dan iemand die vrijwillig naaktfoto's van zichzelf naar iemand anders stuurt en vervolgens wordt afgeperst.

Het gaat toch niet om het soort misdaad maar om het gegeven medeweten? Maakt de zwaarte van de misdaad dan wat uit? Ik snap als je weet van een moord en je houdt dit voor je dat dit zwaarder aan wordt gerekend, maar verzwijgen van een misdaad terwijl jij er van weet, dat is toch strafbaar?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik zou in jouw geval toch eens met de politie in gesprek gaan. En uitmaken natuurlijk.
Alixane schreef:
01-10-2018 00:12
.
België. En moord. Nogal wat anders dus. Los daarvan, wist ze er van of hielp ze mee?
(Dead Kennedys)
Potplant schreef:
01-10-2018 01:16

Moord, verkrachting, vrijheidsberoving grofweg
(Dead Kennedys)
Alixane schreef:
01-10-2018 01:23
Het gaat toch niet om het soort misdaad maar om het gegeven medeweten? Maakt de zwaarte van de misdaad dan wat uit? Ik snap als je weet van een moord en je houdt dit voor je dat dit zwaarder aan wordt gerekend, maar verzwijgen van een misdaad terwijl jij er van weet, dat is toch strafbaar?
Nee dus.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
30-09-2018 23:48
Dat is dan weer puur gelul. Afpersing is niet eens een aangifteplichtig misdrijf, laat staan dat het enkele feit dat je kennis draagt van een misdrijf je medeplichtig zou maken.
Welnee. Jij hebt geen verstand van dit soort zaken, want jij bent geen jurist en hebt dus ook nul kennis van dit vakgebied. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je gaat schreeuwen dat iets niet klopt.
Monchu69 schreef:
01-10-2018 06:15
Welnee. Jij hebt geen verstand van dit soort zaken, want jij bent geen jurist en hebt dus ook nul kennis van dit vakgebied. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je gaat schreeuwen dat iets niet klopt.
:) prima, onderbouw je beweringen maar als je het beter weet.
(Dead Kennedys)
Monchu69 schreef:
01-10-2018 06:15
Flats jij het wetsartikel hier dan even neer, Jolly krijgt graag bewijs van al zijn onvermogen. 8-)
JollyRider schreef:
30-09-2018 23:51
Je hebt gelijk, dat het juridisch gezien niet strafbaar is. Maar er bestaat natuurlijk wel zoiets als morele verantwoordelijkheid.
Wilhetnietweten schreef:
01-10-2018 07:25
Je hebt gelijk, dat het juridisch gezien niet strafbaar is. Maar er bestaat natuurlijk wel zoiets als morele verantwoordelijkheid.
Natuurlijk, maar het gemak waarmee hier beweringen over medeplichtigheid en strafblad worden gedaan vraagt om iets betere onderbouwing dan “bek houden want jij bent geen jurist” :rofl:
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
01-10-2018 07:30
Natuurlijk, maar het gemak waarmee hier beweringen over medeplichtigheid en strafblad worden gedaan vraagt om iets betere onderbouwing dan “bek houden want jij bent geen jurist” :rofl:
Ach, dat soort reacties sta jij toch wel boven, mag ik hopen?
Welicht hoef je geen aangifte te doen. Maar is melding voldoende. Bel eerst eens met meld misdaad annoniem kijk wat ze voor je kunnen doen zonder dat ze je identiteit vastleggen.
trien30 wijzigde dit bericht op 01-10-2018 23:35
48.10% gewijzigd
Wilhetnietweten schreef:
01-10-2018 07:35
Ach, dat soort reacties sta jij toch wel boven, mag ik hopen?
Lol, nee, eerlijk gezegd kan ik extreem slecht tegen domheid die gepresenteerd wordt als deskundigheid. Staat los van wie gelijk heeft, ik kan er natuurlijk naast zitten. Maar dan graag argumenten.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
01-10-2018 08:27
Lol, nee, eerlijk gezegd kan ik extreem slecht tegen domheid die gepresenteerd wordt als deskundigheid. Staat los van wie gelijk heeft, ik kan er natuurlijk naast zitten. Maar dan graag argumenten.
Afbeelding
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
01-10-2018 12:08
Afbeelding
Omdat ie het niet lijkt te doen:

https://goo.gl/images/hJbRKm
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
01-10-2018 12:09
Omdat ie het niet lijkt te doen:

https://goo.gl/images/hJbRKm
:proud:
(Dead Kennedys)
Kia•Ora schreef:
30-09-2018 22:57
Hoe oud zijn jullie dan???

En bij een "volwassen" gozer zou ik toch écht eerst naar de politie gaan.
ik ben 17, bijna 18 en hij is 19
Caitriona* schreef:
30-09-2018 20:29
geheimm 30-09-2018 20:23
Ja ik heb bewijzen (filmpjes van zijn computer met de fotos en al) ook kan ik in de accounts want hij gebruikt voor alles hetzelfde wachtwoord

Laat niet aan hem weten waar jij achter bent gekomen. (Want dan gaat hij snel de wachtwoorden veranderen.)
Nee ik heb de wachtwoorden verandert zodat hij het niet kon verwijderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven