Zeer gecharmeerd van psychologe

11-07-2008 16:07 592 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Ik wíst dat je een dergelijk antwoord zou geven. Want ook dat is klassiek voor stalkers.

Ik hoop eigenlijk dat je psychologe hier mee leest, dan weet ze gelijk dat ze je vriendelijk doch beslist moet doorverwijzen naar een andere praktijk. IK zou je niet in de buurt willen hebben, in ieder geval, zou het niet zozeer eng vinden als in : ik lig te bibberen in mijn bed, maar wel irritant, intimiderend en onvoorspelbaar en daardoor dus alsnog eng.
Am Yisrael Chai!
Misschien kan ze je beter doorverwijzen naar een psychiater.
Misschien is jullie intelligentie ontoereikend dat jullie me niet begrijpen en het dan maar op deze boeg gooien... ik kan nu wel zeggen dat jullie ongezien de tyfus achter de oogballen mogen genieten, maar dat leidt ook tot nergens.

Sommige van jullie zie ik eerder als gevaarlijke vrouwen die iemand nog het onrecht op leven proberen te praten of anders zelfs zelfmoord.

Nee... sommige van jullie lijken me echt vrouwen die ik liever ontwijk.
@Heiser, zo gaat tie lekker met het taalgebruik!

Nogmaals,iedereen geeft zijn zijn of haar eigen mening, dat mag daar is het een openbaar forum voor.

En als jij het gevoel blijft hebben dat we hier aan het raaskallen zijn en jouw "probleem" niet serieus nemen, dan ben je hier niet op de juiste plek.

En steeds als je weer zo uitbarst denk ik weer,

Tsja, hij krijgt niet te horen wat hij wil en wat hij DENKT dat er aan mankeert, dus gaat Heiser hakken...

Staat niet zo heel netjes if i may say so.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 19 juli 2008 @ 12:01:

@Heiser, zo gaat tie lekker met het taalgebruik!

Nogmaals,iedereen geeft zijn zijn of haar eigen mening, dat mag daar is het een openbaar forum voor.

En als jij het gevoel blijft hebben dat we hier aan het raaskallen zijn en jouw "probleem" niet serieus nemen, dan ben je hier niet op de juiste plek.

En steeds als je weer zo uitbarst denk ik weer,

Tsja, hij krijgt niet te horen wat hij wil en wat hij DENKT dat er aan mankeert, dus gaat Heiser hakken...

Staat niet zo heel netjes if i may say so.

Ik heb al meerdere keren gezegd dat er zeer waardevolle berichten tussen zitten... maar met sommige ben ik het absoluut niet mee eens.

Houd het maar op een starre denkwijze, stalking of wat jullie ook kunnen bedenken.

Hebben jullie inmiddels ook al een idee wat voor schoenmaat ik heb en wat voor kleding ik draag... en hoe ik politiek geörienteerd ben?

Ik heb vaak het idee dat wanneer ik "A" zeg, jullie het gelijk als A-Z interpreteren.
quote:sennheiser schreef op 19 juli 2008 @ 12:11:

Hebben jullie inmiddels ook al een idee wat voor schoenmaat ik heb en wat voor kleding ik draag... en hoe ik politiek geörienteerd ben?45, urban casual, liberaal.
quote:sennheiser schreef op 19 juli 2008 @ 11:38:

-knip-

Deze reactie had ik nog niet gezien. Voel jij je wel helemaal lekker? Omdat ik geen zin heb me tot het niveau van deze post te verlagen, maar ook geen zin heb om "vrolijk" met je verder van gedachten te wisselen na deze post houd ik het hierbij.

Misschien is jullie intelligentie ontoereikend dat jullie me niet begrijpen en het dan maar op deze boeg gooien... ik kan nu wel zeggen dat jullie ongezien de tyfus achter de oogballen mogen genieten, maar dat leidt ook tot nergens.

Sommige van jullie zie ik eerder als gevaarlijke vrouwen die iemand nog het onrecht op leven proberen te praten of anders zelfs zelfmoord.

Nee... sommige van jullie lijken me echt vrouwen die ik liever ontwijk.

En ikke dan? Ik ben wel een man, maar je hoeft geen vrouw te zijn om met de andere vrouwen hier eens te zijn. Dus omdat wij dingen zeggen die jou niet aanstaan, zijn wij aan het trollen? Daar komt het wel op neer.

En ik ben het volstrekt met Fash eens. Als je een vrouw achterna zit in de overtuiging dat ze op je valt, terwijl ze ondanks dat toch meerdere keren zegt dat ze jou vindt dat je haar lastig valt, en terwijl ze diverse maatregelen heeft genomen, om je het binnendringen in haar levenssfeer te bemoeilijken, bevind je je op glad ijs. Op heel glad ijs. Op dat van een stalker.
World of Warcraft: Legion
Laat maar Hans, het komt toch niet binnen

(wel verdorie, nou had ik me voorgenomen om Heiser er zijn topic links te laten liggen en hup, plaats ik toch weer twee berichtjes)
quote:loomii schreef op 19 juli 2008 @ 12:20:

[...]

Deze reactie had ik nog niet gezien. Voel jij je wel helemaal lekker? Omdat ik geen zin heb me tot het niveau van deze post te verlagen, maar ook geen zin heb om "vrolijk" met je verder van gedachten te wisselen na deze post houd ik het hierbij.

Op deze reactie had ik stiekem gehoopt... ik geef aan dat ik dat wel zou kunnen zeggen, maar het niet doe.

Thanks for clearing up my point.
quote:sennheiser schreef op 19 juli 2008 @ 13:13:

Op deze reactie had ik stiekem gehoopt... ik geef aan dat ik dat wel zou kunnen zeggen, maar het niet doe.

Dit zeg je wel degelijk:

Sommige van jullie zie ik eerder als gevaarlijke vrouwen die iemand nog het onrecht op leven proberen te praten of anders zelfs zelfmoord. En daarmee ga je m.i. te ver en ben ik er wel klaar mee.
anoniem_10567 wijzigde dit bericht op 19-07-2008 13:19
Reden: ken nie meer kwoote vandaag....
% gewijzigd
Vind dit moeilijk om over te oordelen aangezien de berichtjes waarin Heiser verteld wat er precies gebeurd is bij die psych inmiddels heeft verwijderd. Maar volgens mij zag Heiser naar eigen zeggen zélf al in dat hij zich vergist had en dat contact op nemen via hyves te ver ging. Als je dat in ziet en stopt met contact opnemen is er m.i. weinig aan de hand?
quote:loomii schreef op 19 juli 2008 @ 13:18:

[...]

Dit zeg je wel degelijk:

Ik heb deze zin bewust zodanig opgeschreven zodat het lijkt dat ik een verwensing doe... maar het toch niet daadwerkelijk 'uitspreek'. Dit maakt voor mij duidelijk dat het totaal geen zin meer heeft om hier het een en ander over mijzelf uit te leggen... het geschreven woord is lastig goed te interpreteren zoals de schrijver dat wil doen geloven. Het aspect van non-verbale communicatie is niet aanwezig.

Het ging mij allang niet meer om die psychologe, maar meer om algemene 'problematiek'. Toch krijg ik steeds maar weer hetzelfde antwoord... I GET IT!

Dat ik er met mijn nieuwe behandelaar over ga praten is omdat ik inzie dat het waarschijnlijk meer met mijn algemene 'problematiek' te maken heeft.

Ja... ik heb de fout gemaakt van hyves... dit was in mijn ogen niet bedoelt als het binnentreden van iemands privéleven, ik kon dezelfde mail zo naar het secretariaat van dat bureau opsturen. Te weinig nagedacht over de mogelijke consequenties... als je iemand daardoor een stalker vind dan moet je dat zelf weten. Het was eenmalig... ik ben niet het hele telefoonboek aan het afstruinen of zij misschien wel degene is die opneemt met dezelfde achternaam (ja... ik krijg zelf ook de kriebels van deze gedachte als iemand zoiets doet).

Het gaat mij niet meer om die psychologe... dus het hoeft mij echt niet dat hier nog steeds op gereageerd wordt.
Waar zou je nu mee aan het werk willen, bij de volgende psych? (Tipje; wat je aandacht geeft groeit, als ik zelf een topic ergens open reageer ik gewoon alleen op de reacties waar ik op zijn minst een positieve intentie in kan zien - wat ook reacties kunnen zijn waar mensen het niet met me eens zijn, maar voor maso neigingen zoek ik wel zo'n man met een leren pakje op - niet internet).

Anyhow... Iets wat ik heb geleerd is; zeg wat je wel wilt, niet wat je niet wilt. In dit geval zou dat zijn heb het over waar je het over wil hebben en niet over waar je het niet over wil hebben.
quote:Noblesse_Oblige schreef op 19 juli 2008 @ 19:24:

Waar zou je nu mee aan het werk willen, bij de volgende psych? (Tipje; wat je aandacht geeft groeit, als ik zelf een topic ergens open reageer ik gewoon alleen op de reacties waar ik op zijn minst een positieve intentie in kan zien - wat ook reacties kunnen zijn waar mensen het niet met me eens zijn, maar voor maso neigingen zoek ik wel zo'n man met een leren pakje op - niet internet).

Anyhow... Iets wat ik heb geleerd is; zeg wat je wel wilt, niet wat je niet wilt. In dit geval zou dat zijn heb het over waar je het over wil hebben en niet over waar je het niet over wil hebben.

Ik heb het nu 3x doorgelezen... begrijp alleen niet helemaal goed wat je nu bedoelt

maso neigingen en internet?

Wat je wel wilt en wat niet?
quote:Noblesse_Oblige schreef op 19 juli 2008 @ 19:24:

Waar zou je nu mee aan het werk willen, bij de volgende psych?

Het hoofdonderwerp van het topic... maar niet de psychologe specifiek.

Ik interpreteer iets te stellig en laat verdere informatie ongemoeid. Ik veil misschien te makkelijk een oordeel betreft vrouwen of mensen in het algemeen?

Het zwart-wit contrast...

Al is de psychologe dan weer wel betrokken bij dit directe onderwerp. Ik heb er al over gesproken met mijn nieuwe behandelaar, hij weet ook dat ik het zelf ook niet helemaal fijn vind hoe het gelopen is. Ik kan moeilijk de volgende keer aankomen en heel nonchalant vertellen dat het allemaal niks meer uitmaakt.

Waar ik het verder allemaal over ga hebben is... uuuuh ja... voor mezelf
Ik bedoel dat je met masochistische neigingen hier waarschijnlijk heel blij van kan worden, maar indien afwezig beter kunt reageren op de bijdragen waaruit een positieve intentie blijkt. ;)

Als ik jou was zou ik een ander bureau zoeken, opnieuw beginnen, maar dat kun je zelf waarschijnlijk beter inschatten of je dat nodig vind. Ik kan me voorstellen dat dit ook hun beeld van jou verder zal beïnvloeden en dat zij jou ook op een andere manier zullen benaderen. Ooit ben ik ook verliefd geweest op een hulpverlener (toen was ik 15 dus nog illegaler haha). Ik was heel verlegen en heb daar dus niets meegedaan. Tenzij een uur extra voor de spiegel staan voor je erheen gaat ook telt als 'iets ermee doen'.

Je hebt het hier wel gehad over hoe daar praktisch mee om te gaan, maar niet over hoe jouw verliefdheid die behandeling zelf beïnvloed. Dat lijkt me een punt om (voor jezelf, hoeft natuurlijk niet hier als je dat genant vind) bij stil te staan. Gezien mijn vadercomplex issue vond ik mannelijke hulpverleners ook altijd liev. Vroeger, dan. Maar als je alleen bezig bent jezelf zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren aan meneer hulpverlener (in jouw geval mevrouw), dan staat dat het eerlijk met die persoon naar je problemen willen kijken wellicht wat in de weg. Want problemen zijn zelden erg aantrekkelijk. Aan de andere kant kan het natuurlijk een extra drive zijn om zo goed mogelijk te verbeteren en in die zin dus zelfs een voordeel.

Inmiddels ken ik mijn eigen 'verliefdheden' daarin wel. En ik vind dat het pas echt als liefde geclassificeert mag worden als ik die persoon als hij ontslagen zou worden, dingen zou doen die zijn vaderfiguurness zwaar zouden ondermijnen nog steeds heel boeiend zou vinden en ik serieus geïnterreseerd ben in de persoon er achter. Vaak is dat dus niet zo. En dan weet ik al dat het niet zozeer verliefdheid is alswel een quasi neurotisch zeer verslavond doch evenredig zinloos gedrag/gevoel patroontje. Dat wanneer eenmaal afgedraaid ook alle glans verliest.

Ergens vind ik het jammer dat dat nu een bewust proces is min of meer. Het had ook wel weer wat, hoe ik mezelf vroeger totaal kon verliezen in zo'n gevoel. (Zonder er wat mee te doen overigens). Ik leef sowieso meer in mijn hoofd dan erbuiten.
Wat ik met die post vooral wilde zeggen is vergeet het innerlijke aspect voor jezelf niet. Dat je haar beter met rust laat zal je duidelijk genoeg gemaakt zijn ondertussen en dat de kans op wederzijdse gevoelens nihil is, lijkt me ook meer dan duidelijk - dus heeft het daar bij dat bureau blijven lijkt mij vooral nadelen.

Maar los daarvan, kun je je afvragen of verliefdheid of iets wat daar op lijkt je vaker over komen in dit soort settings en wat de invloed daar van is op jouw behandeling en vooruitgang. Volgens mij kan dat dus zowel positieve als negatieve effecten hebben, maar het helpt als je daar enig inzicht in hebt, dat je weet wat je voelt en waarom en wat het betekent. En wat je er mee wilt. (Of vooral, wat je er niet mee wilt).
Ik hoop dat de griezelige ontwikkeling die ik hier zie niemand ontgaat.
Noblesse... direct na de volgende afspraak maak ik de keuze voor mezelf of ik naar een ander bureau ga.

Ik ben niet verliefd, ik gaf alleen aan het dat het zou kunnen, ook gebeurt dit niet vaker (nooit) in een andere soortgelijke setting.
@ Jaschenka, jawel hoor die zie ik ook, maar daar kan/mag je hier niets over zeggen want dan plak je labeltjes....
quote:Jaschenca schreef op 20 juli 2008 @ 06:10:

Ik hoop dat de griezelige ontwikkeling die ik hier zie niemand ontgaat.Mee eens.
Dan kun je beter of helemaal je mond houden of zeggen wat je bedoeld. Mijn mening is dat Heiser zeker wel hulp nodig heeft, maar gevaarlijk lijkt hij mij niet. Voor zover je zoiets op een forum kunt beoordelen dan. Vergeet niet dat dingen op een forum altijd nogal uitvergroot over komen, en in het echt er waarschijnlijk wel meer balans is (dus dat hij ook gewoon nadenkt over het weer, zijn werk, wat hij aan zal trekken en zijn dingen zal doen net als iedereen, en niet 24/7 non stop hier mee bezig zal zijn). In die zin vind ik fora ook een gebrekkig medium want die balans is vrijwel niet over te brengen.

@ Heiser, wat de rest je op nogal veroordelende wijze tracht te vertellen is dat je je gevoel en jouw idee van een reële mogelijkheid heel erg aan het verdedigen bent en dat zie ik ook zo hoewel ik het label stalker daar niet per se bij vind passen. Wat ben je nu van plan als actie naar desbetreffende psychologe toe? Je kunt er voor kiezen haar inderdaad te vragen of de gevoelens wederzijds zijn, in mijn beleving zet je je zelf dan zwaar voor lul, maar dan heb je wel zekerheid. Laat je niet aanpraten dat je een engerd bent, want daar zie ik vooralsnog geen echte aanleiding toe, maar je kunt als je doorschiet in het verdedigen van dit gevoel, wel heel eng wórden.

Kan iemand mij trouwens vertellen wát er precies gebeurd is met/bij die psych? Misschien dat ik de (nu in mijn ogen wat harde en overtrokken) reacties dan beter kan plaatsen.
@ Noblesse, ik zeg niet dat hij eng is...ik zeg dat hij me een eng gevoel geeft.

Maar das mijn persoonlijke mening enkel en alleen op basis van de stukjes die ik hier lees.

Ik besef me ook wel dat dit een uitvergoot beeld geeft, maar laat ik het zo zeggen, als ik iemand tegen zou komen die de uitspraken maakt die Heiser maakt zou ik zeker op mijn hoede zijn.

En dat beste Heiser, zou ook best eens de reden kunnen zijn waaom je bij de dames steeds niet op het volgende "level" komt

(just a thought)
Heiser heeft wederom gevraagd of dit topic verwijderd kan worden, met deze keer als reden dat hij er suïcidaal van wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven