Zegt jaloezie iets over liefde?

21-12-2018 20:36 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag; zegt jaloezie iets over je gevoel voor je partner? Ik ben iemand die best veel & vaak nadenkt over bepaalde dingen. Wat ik me nu afvraag is; houdt jaloezie in dat je om iemand geeft of staat dat er los van?

Voorbeeld; als mijn vriend uitgaat, voel ik me de hele avond onrustig, omdat ik dan denk straks ontmoet hij iemand anders (ik vertrouw hem volledig hoor, die onzekerheid ligt bij mijzelf, altijd al gehad in relaties)
Zegt dit (naast mijn eigen onzekerheid ) iets over mijn gevoelens voor hem? Want als hij me niet wat/genoeg zou doen, zou ik me hier toch niet rot onder voelen?

Het volgende kwam nl. in me op; we hebben inmiddels 4 maanden met elkaar, maar ik weet niet in hoeverre ik hem zou missen als hij er niet zou zijn. Als ik dan denk dat hij een ander zou hebben, zou ik me heel erg rot voelen. Zegt dat iets óf niets?
Kan je zeggen dat je echt verliefd op hem bent?..
Ik heb namelijk ook wel eerder gehad dat ik het heel fijn had met partner, seks goed, vond het fijn met hem maar ik was niet verliefd. Was pure onzekerheid en ongelukkigheid met mezelf. Als je daar iets mee gaat doen ga je vanzelf iemand tegenkomen waarbij het echt goed voelt. En tuurlijk hoort jaloezie daar ook bij maar dat is wel anders dan dat je nu ervaart denk ik. Succes
Ik denk wel dat ik verliefd ben. Niet zo extreem als toen ik puber was, maar het voelt allemaal wel goed. Soms als hij naar me kijkt, dan voel ik even zo’n kriebel in mijn buik.
Ik sta niet meer te trillen op mijn benen als ik hem zie, ik heb ook niet dat ik niet kan wachten op een appje, maar ik ben wel echt gek met hem. Ik kijk er naar uit hem te zien, wil hem graag vaak zien en bij me hebben.
P3arl schreef:
24-12-2018 09:16
Ik denk wel dat ik verliefd ben. Niet zo extreem als toen ik puber was, maar het voelt allemaal wel goed. Soms als hij naar me kijkt, dan voel ik even zo’n kriebel in mijn buik.
Ik sta niet meer te trillen op mijn benen als ik hem zie, ik heb ook niet dat ik niet kan wachten op een appje, maar ik ben wel echt gek met hem. Ik kijk er naar uit hem te zien, wil hem graag vaak zien en bij me hebben.
En dat is wederzijds?
Of ben je daar onzeker over en uit zich dat dan in jaloezie?
Ja, wederzijds Julia.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven