Zes jaar vriendschap zomaar weggegooid

19-03-2010 12:16 46 berichten
Ik heb er goed over nagedacht en ben er wel klaar mee. Life goes on zullen we maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Welke argumenten had ze dan?
..popcorn?
quote:Lucifer1983 schreef op 19 maart 2010 @ 12:16:

...Persoonlijk denk ik dat er veel meer achter zit en dat ze het probleem vooral bij zich zelf moet zoeken, want en I don´t want to toot my own horn here ik word als vriendin altijd goed gewaardeerd.

(Schande: gelijk hebben maar het niet krijgen. Poeh, wees maar blij dat je verlost bent van zo'n ondankbaar wezen
tsja, leuk is anders..maar als zij kennelijk die vriendschap niet meer 'voelt' dan is het juist eerlijk dat ze dat wel gemeld heeft...ze had het ook kunnen laten verwateren...

Ik heb het ook wel eens gehad dat een vriendschap niet meer goed voelde...misschien is het voor haar moeilijk onder woorden te brengen wat er precies is misgegaan?
godezijdank werken die babytickers hier niet...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Er is een paar jaar terug iets voorgevallen, wat inmiddels lang en breed en herhaaldelijk is uitgesproken. Een soort van misverstand dat was ontstaan. En waarvan ik dacht dat het toch inmiddels wel klaar was.

Verder zaten we net in een periode dat we elkaar wat minder zagen. Dit is eigenlijk zo gekomen, omdat zij op een gegeven moment vond dat we elkaar te vaak zagen, waarop we de afspraken verminderden. Toevallig hadden we elkaar dit jaar nog maar een paar gezien, maar we hadden wel weekelijks contact.

De overige argumenten zijn eigenlijk heel kinderachtig en die laat ik ook maar achterwege.

Een vriendschap weggooien via de e-mail vind ik persoonlijk niet kunnen.
Het is inderdaad niet netjes per mail en dat zegt wel iets over haar. Echter zal zij het ook niet zomaar gedaan hebben. Voor een kul reden zal zij ook niet zomaar 6 jaar weggooien.

Het kan ook zijn dat zij minder behoefte had aan zulke sterke vriendschappen waarin er een hoop over en weer wordt verwacht. Dat herken ik wel.
Soms is de koek gewoon op.
Wat is nu eigenlijk je bedoeling met dit topic? Je wilt niet vertellen wat de argumenten van je vriendin (naja, voormalig) zijn, maar wilt wel meningen en steun van mensen? Het hele verhaal is dan ook wel handig...
quote:Paque_in_Pink schreef op 19 maart 2010 @ 12:26:

godezijdank werken die babytickers hier niet...pcies!
quote:marietje85 schreef op 19 maart 2010 @ 12:31:

Wat is nu eigenlijk je bedoeling met dit topic? Je wilt niet vertellen wat de argumenten van je vriendin (naja, voormalig) zijn, maar wilt wel meningen en steun van mensen? Het hele verhaal is dan ook wel handig...Ik moest het gewoon even kwijt. Van je afschrijven werkt bij mij altijd prima
It needs 2 to tango.

Tijd heelt alle wonden, over een paar weken denk je er al heel anders over.
ik vermoed dat die 'kleinigheidjes' voor haar allang geen kleinigheidjes meer zijn...maar een opgestapelde berg frustratie...zo had ik een vriendin (hebben over de telefoon ruzie gekregen en elkaar daarna nooit meer gezien) die heel makkelijk afspraken afzegde...ik ben zo stom geweest nooit goed duidelijk te maken hoe erg mij dat irriteerde...totdat ze weer een keer afzegde en ik heel boos ben geworden...dat was ook gelijk einde vriendschap (van een jaar of 4-5) Ik had op een gegeven moment ook geen zin meer haar uit te leggen dat het niet echt leuk is afspraken zo maar zonder reden af te zeggen..iemand die dat kennelijk niet begrijpt/begreep, staat zo anders in het leven....dus heb na die ruzie ook nooit meer een poging gedaan contact te zoeken....

in haar ogen zal ik misschien wel om 'een afspraak die met geldige reden is afgezegd' onredelijk boos zijn geworden....
* mmm had de ticker al weer weggehaald....die doet het idd niet hier *
Tja...een vriendin, met wie ik al 28 (!!!) jaar bevriend was/ben, heeft sinds november niets meer laten horen. Ook niet met mijn verjaardag in februari. Ik dénk dat ze de vriendschap laat doodbloeden. Het is een lang verhaal, maar in het kort: Zo lang ik haar ken in relatie met deze vriend (en dat is al 25 jaar) is ze ongelukkig, inmiddels mét twee kinderen. Hij belazert haar (gaat vreemd) met geld en andere dingen, oudste kind loopt bij psycholoog. Ik luister(de) al járen naar haar ellende, gaf raad indien gewenst...maar nóg steeds blijft ze bij die vent. Ik heb haar toen eens gezegd: Ze wordt behandeld, zoals jij je láát behandeln....En ik denk dat ze die waarheid niet wil horen en dus de vriendschap laat doodbloeden.
Blijkbaar had ze geen behoefte meer aan jullie vriendschap. Ze heeft er argumenten voor gegeven en daar kun je het mee eens of oneens zijn. Ik vind het wel eerlijk van haar dat ze het niet laat doodbloeden of dat ze schijnheilig gaat zitten doen.

En of dat nou via een brief of de mail of de telefoon of een gesprek is, ze is er blijkbaar klaar mee en heeft het je kenbaar gemaakt.

Mensen willen soms geen energie meer steken in andere mensen als het niets positiefs meer oplevert (alleen maar ruzie en frustratie).

Dat jij jezelf een geweldige vriendin vindt, tja, daar hoeft niet iedereen het over eens te zijn...
Ik heb net een vriendschap van tien jaar op time out gezet.

Want eigenlijk had hij dat al langer gedaan.

Omstandigheden, intensiteit van de vriendschap, alles wat ons een zo sterk maakte is met de tijd veranderd, en uiteindelijk in ander vaarwater gekomen.

Betekend niet dat het geen zeer doet maar is wel zoals het is.

En toch voel ik me gedumpt. Door zijn timing vooral. Want ik sprak het uit, maar hij liet het in zijn houding naar mij toe enorm blijken en deed me er wel pijn mee.

Ik heb ook weleens een vriendschap via de email opgezegd. Simpelweg omdat ik me zo irriteerde dat ik het op een normale manier, ook niet normaal uit mijn mond had gekregen.

Dat vond zij ook echt heel vervelend, maar ik was tenminste wel eerlijk over hoe ik me voelde, en beschreef ook waarom in mijn email. Ze besloot niet te reageren, en zo zijn we elk onze eigen weg gegaan. achteraf hoorde ik dat ze beledigd was, maar ze koos er ook zelf voor dat niet meer tegen mij te zeggen, en de opening die ik in mijn email aanhield om erover te praten aan te grijpen. Dus tja..

Ik vind het altijd heel erg moeilijk om een vriendschap los te laten.

Het gaat me ook echt niet in de koude kleren zitten en leef dus met je mee.
..popcorn?
Ik kan me voorstellen dat je je enorm rot hierover voelt, en dat dat gevoel ook niet binnen een paar weken al helemaal weg is. Ik probeer zelf relaties te waarderen voor wat ze zijn (en dat betekent toevallig voor iedere relatie: dat deze eindig is, de een eindigt misschien wat abrupter of ongewenster dan de andere). Zes jaar vriendschap kun je ook zien als zes mooie jaren, waarbij je nu ieder je weg gaat, hoewel je dat natuurlijk jammer mag vinden. Misschien schept dit weer ruimte voor nieuwe of bestaande vriendschappen en voor een moment van reflectie (op jezelf, op de ander) waarvan je iets kunt leren.
Wat me het meest steekt is de manier waarop en dat het zo onverwachts is gebeurd. Er was geen aanleiding voor. Tegelijk met mij heeft ze ook de vriendschap met een andere vriendin opgezegd. Ik heb dan ook het gevoel dat ze gedacht heeft, als ik de vriendschap met de een op zeg, dan ook maar met de ander.

We hebben ook niet ruzie gehad ofzo. Nooit gehad ook en over dat misverstand, dat is destijds allemaal uitgepraat. Als er al frustaties waren dan is dat meteen uitgepraat.

.
en dat jullie 'vriendschapsrelatie' over is....zegt uiteraard niks over je andere vriendschappen....
Misschien was zij er gewoon aan toe om dit te doen.

Hard voor jou, maar je weet ook niet wat er verder bij haar speelt.

En dat ze je er niet in wilt betrekken verder, is niet iets wat gebeurd doordat jij tekort komt, maar omdat zij nu niet de vriendin is die jij wilt dat ze is.

Wat heb je naar haar toe gereageerd?
..popcorn?
@ nola

Ik heb wel op de e-mail gereageerd en de weg open gelaten. dus misschien trekt ze nog bij. Ik heb namelijk tijdens onze vriendschap meegemaakt dat zij andere vriendinnen ook ineens liet vallen en vervolgens een jaar later weer contact zoekt. Ze heeft nogal wat mentale problemen, dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken.

@ eurydice79 Het zijn zeker mooie jaren geweest. En daarom voel ik me juist zo rot.
quote:Lucifer1983 schreef op 19 maart 2010 @ 13:04:

Wat me het meest steekt is de manier waarop en dat het zo onverwachts is gebeurd. Er was geen aanleiding voor. Tegelijk met mij heeft ze ook de vriendschap met een andere vriendin opgezegd. Ik heb dan ook het gevoel dat ze gedacht heeft, als ik de vriendschap met de een op zeg, dan ook maar met de ander.

We hebben ook niet ruzie gehad ofzo. Nooit gehad ook en over dat misverstand, dat is destijds allemaal uitgepraat. Als er al frustaties waren dan is dat meteen uitgepraat.

.

Wat maakt dat je denkt voor de ander te kunnen beslissen dat er geen aanleiding is, dat haar redenen niet legitiem zijn, en dat zij onmogelijk frustraties kan hebben die niet zijn uitgepraat?

Het gaat hier niet over schuld, en dat jij geen goede vriendin zou zijn, of dat jij iets 'fout' gedaan hebt, maar haar beslissing zal zeker een uitkomst geweest zijn van jullie interactie en haar beleving daarvan.

Misschien zou het helpen om eens met haar te praten en open te staan voor wat zij te vertellen heeft, zonder een oordeel te vellen. Niet per se om de vriendschap weer te herstellen, maar om meer inzicht te krijgen.
ja zoiets doet pijn...ook als je zelf een vriendschap stop zet.

om even advocaat van de duivel te spelen..zij heeft je wel gezegd wat haar reden was. Hoewel jij het een rotreden vindt, is het voor haar wel belangrijk. Er zijn er niet veel die het beestje bij de naam durven te noemen.
Vervelend dat je dit via de mail te horen hebt gekregen,

zou je nog behoefte hebben aan een face to face gesprek met haar? Zodat jullie alles misschien beter kunnen uitspreken e.d.

Sowieso een vriendschap beeindigen vind ik persoonlijk wat raar.

Zelf zou ik meer zijn voor het minder met elkaar afspreken e.d. als het misschien niet meer zo klikte tussen jullie. Niet op een bewuste manier maar ik denk dat dit ook wel automatisch gebeurd als je iets minder behoefte hebt om elkaar te zien/ spreken e.d. Het zo abrupt beeindigen lijkt me veel kwetsender. Als de vriendschap zou verwateren heb je altijd nog de mogelijkheid ooit in de toekomst weer de draad op te pakken. Maar dat wordt nu een stuk lastiger

door de verwijten onderling e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven