Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
@ Moeki, ik denk in dit geval..beide!

Je mist hem en je mist iemand, echt aan alle kanten weet ik dat ik niet meer terug moet gaan, maar de minuut dat hij belt spring ik in de auto, simpelweg omdat ik IEMAND mis maar ook omdat ik HEM mis, HEM als ie eerlijk is, open is, zichzelf is want ook das een kant die ik van hem gezien heb.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hij belde met daarstraks. Wilde met me afspreken.

Maar blijkt dat hij de afgelopen 2 weken hetzelfde geleefd heeft als daarvoor, dus waarom zou ik afspreken? Er is toch niks veranderd? Maar dat zag ik allemaal verkeerd volgens hem. Vanaf nu wilde hij het laten zien, dan kon hij het bewijzen dat er écht iets veranderd was. Maar hoevaak heb ik dat al niet gehoord?

Het zijn woorden die ik zó graag wil horen, maar áls ik ze hoor, dan heeft het geen inhoud, geen waarde. Het is gewoon zo somber...

'Het blijft voelen als verliezen' mooi gezegd Summerdance...
ik wil graag mijn laatste *vriendje* een roos sturen als afscheid , maar een afscheid uit liefde... Ik haat hem niet , ik mag hem graag alleen tussen ons zal het nooit gaan werken in een duurzame liefdesrelatie..

Ik wil met die roos laten weten dat hij wel speciaal voor mij is geweest. Maar nu wil ik een klein kaartje aan die roos doen , maar heb geen idee wat ik er op zal zetten...

Iemand tips ?
Ik heb maar 1 tip Vleermuis.

Niet doen de hele roos niet!

Zoals iemand gister tegen mij zei toen ik vertelde dat ik zo graag een mail/brief/sms wilde sturen met daarin de tekst dat ik geen spijt heb van de afgelopen jaren, dat ik niet boos ben en dat ik hoop dat hij gelukkig wordt....

Dat weet hij wel.

Door het sturen van iets ga je een antwoord verwachten, niet doen

Ik weet het het is zo moeilijk, ik worstel mezelf ook de dagen door nu.

@4wheels, wat heb je besloten, ga je hem zien?
@ 4wheels, gevoels matig is hij voor mij de ware, had in hem niet alleen echte liefde gevonden maar ook het gevoel van maatjes zijn. Dit is wat ik tot nu toe altijd heb gemist. Of hij daadwerkelijk de ware is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar in vergelijking met vorige relaties, liefdes etc. Voelde dit heel goed.

We zouden het rustig aan doen omdat ik weet op welke punten ik blokkeer, en echt het gevoel van vertrouwen moet hebben voor ik mezelf helemaal kan geven qua mezelf zijn.

Heb hier een aantal jaren geleden therapie voor gehad maar ondanks dat blijft dat muurtje die ik om me heen heb gebouwd gewoon staan. Ook al heb ik voor mijn gevoel echt mijn best gedaan dit muurtje zo snel mogelijk af te breken voor hem, maar voor hem was er geen verschil van begin tot eind. Moet dan ook toegeven dat ik veel in mijn hoofd bezig was met mijn probleem om zo ver te komen om toch helemaal open kaart te kunnen spelen.

Nu is het dus uit en het doet hem erg veel pijn, maar zegt telkens weer dat het gewoon niet werkt.

We zijn eerst nog maatjes gebleven, ondanks alles groeide het gevoel van vertrouwen bij mij nog steeds en ben mezelf qua gevoel steeds meer gaan geven, begon te praten over problemen etc.

Vorige week nog eens keihard met mijn neus op de feiten gedrukt, het werkte niet en ik moest hem qua gevoel vergeten, verder zou hij altijd voor me klaar staan.

Afgelopen weekend kwam ik hem tegen, hij keek me aan en heb hem vervolgens de hele avond niet weer gezien.

Gister een mail gehad, dat we ook het contact maar moesten verbreken omdat het voor hem gewoon te moeilijk is en er nog te veel gevoel bij komt kijken (van zijn kant).

Ik bergijp het op zich wel, maar aan de andere kant.. als het van 2 kanten zo goed klikt qua gevoel en vertrouwen, dan kan je toch niet zomaar opgeven??

Dus aan de ene kant wil ik zo graag verder, hem vergeten etc. maar dan te weten dat het van zijn kant precies zo voelt als van mijn kant.. maar het gewoon niet werkt?:S maakt het zo moeilijk, zo dubbel eigenlijk...
Vleermuis ik zou die roos inderdaad ook niet sturen, dan gewoon een sms of mail, maar niet een roos. Ik vind dat gewoon TE en ben bang dat je of jezelf voor schut zet, of hem weer hoop gaat geven doordat je laat zien dat je toch nog wel heel veel aan hem denkt. Als je het hem echt wilt laten weten zou ik het gewoon makkelijk houden door een sms, mail of brief.

@ 4wheels, ik zou niet met hem afspreken. In iedergeval niet nu al.. Hoe kan iemand in zon korte tijd zoveel veranderen.
Echt, zullen we een avond afspreken en ons collectief even helemaal kapot janken, dan de stad in om eens flink de bloemetjes buiten te zetten?!

Ik kwam m'n ex dus tegen in de kroeg, ik woon in een klein dorpje dus het gebeurt me regelmatig dat ik hem tegenkom, is niet anders..

Maar goed, ik had dus gehoord dat ie had gezoend, dus heb ik het hem gevraagd.

En ik weet dat het zelfkastijding is, maar ja, je wilt het toch weten he?

Ook zoiets, ging net even post ophalen, dacht hij is er niet.

Blijkt z'n vriend al bij hem ingetrokken, ik dacht dus even lekker in m'n 'eigen huis' te kunnen zijn, gaat dus ook niet meer.

Heb er zo'n raar/ verdrietig gevoel van
Oh en Luna, ik ben blij voor je dat jullie het toch gaan proberen op te lossen.

En ondanks dat je nu alleen in dat huis bent, ik denk dat het wel goed voor je is, zo kun je je gedachten ook even rustig op een rijtje zetten

Sterkte meis
Vlinder goed plan .. woon je in noord nederland ?

Dan stel ik morgenavond voor in Groningen ;)

Hmm die roos vinden jullie dus niet echt een goed idee, maar misschien komt dat omdat ik zelf ooit eens iets heb gekregen van een ex toen t uitging. En vond dat zo fijn van hem , t was eigenlijk doodsimpel een zakje met zaadjes voor een of andere mooie bloem.. Met daarbij een heel mooi stukje tekst , vond het gewoon toen een heel mooi gebaar..

Dacht dat kan ik laatste vriendje ook wel geven , een roos gewoon als dank ofzow
Morgen groningen? Ik doe mee :D

Kan alle afleiding goed gebruiken nu

En vleermuis, ik snap je idee wel en is op zich ook een leuk idee dat van die roos. Maar ik heb geen idee hoe je ex het zal opvatten, daarom ben ik zo van, dan maar via sms, mail etc.

Als jij zeker weet dat hij het positief zal opvatten zonder er verder nog iets achter te zoeken dan is het misschien toch een leuk idee. Denk dan wel dat je in de tekst op het kaartje wel heel duidelijk moet zijn.
Groningen, sja, slechts op twee uur rijden dus dat wordt lastig
Ik heb ook enorm veel liefdesverdriet. Ik had een man leren kennen via een datingsite, was allemaal heel gezellig, de derde keer vroeg hij me of ik hem wel leuk vond en toen kuste hij me. Dagenlang met elkaar doorgebracht en het was zo leuk. Nu opeens wil hij afstand bewaren en hij vindt dat het tussen ons toch niet iets kon worden want er zaten te veel haken en ogen aan. Maar al die lieve woordjes, het feit dat hij tegen z'n zin verliefd op me was geworden en dat 'ie me zo leuk vond...en dan toch, hij moet eerst een baan vinden en dat is zijn prioriteit. Dat begrijp ik wel, maar we kunnen toch af en toe afspreken (we hebben dagenlang bij elkaar doorgebracht en het was zo leuk, ik ben nu ook verliefd op hem geworden en hij zei dat hij ook verliefd op mij was geworden. Waarom zo gecompliceerd. Ik ben aan het drinken en neem mijn kalmeringsmiddelen in, ik zit in een trui van hem en het doet zo'n pijn. Hij reageert niet op mijn telefoontjes, het gaat hem veel te snel en hij kan geen verliefdheidsgevoelens hebben vanwege z'n sollicititaties. Maar hij begon met mij zeggen dat ie me zo leuk vond, en dat hij tegen z'n wil verliefd op me was geworden. Nu opeens wil hij voorlopig geen contact meer met me. Het doet zo'n pijn, want ik open mezelf helemaal niet zo snel. Misschien moet ik maar doorgaan met afspreken voor geld. Maar dat wil ik niet, ik wil voor hem stoppen. Ik geef zoveel om hem dat ik dat voorgoed niet meer wil doen. EIndelijk iemand die alles van me weet en me niet veroordeelt, eindelijk iemand die verliefd op me was, en dan dit. Het doet zoveel pijn!
Kloontje.. morgenavond 3 gezusters 20.00 ?
Digitalis, wat een verhaal....

Even voor de duidelijkheid, jij verdient geld door met mannen af te spreken die je hebt ontmoet op internet, nu dacht je een man te hebben gevonden die echt verliefd op je was geworden.

Klinkt het heel hard/ raar als ik zeg dat het lijkt dat die man je in de maling heeft genomen, en je dingen heeft aangepraat zodat hij niet hoefde te betalen?

(en m'n welgemeende excuus als ik het helemaal verkeerd begrepen heb!!)
Vleermuis je maakt me jaloers verdorie!

Wil ook naar de drie gezusters!

(had een vriendin in Groningen wonen, god wat kun je daar goed stappen!!)
@ digitalis, wat een verhaal, begrijp er niet veel van maar deel de mening van Vlinder, denk ook dat je in de maling bent genomen.

Lieve Vlinder, hoe gaat het met jou dan?

Groningen is voor mij denk ik 3 uu rmet de auto dus das geen optie hihi.

Ik duik op de bank voor een avondje meidentv.

(dat kan dan weer wel als single chick, boehoeoeoe...ik wil dat niet zijn)
Er zit overal wel een 3 gezusters, als we daar nu allemaal heen gaan

Nee grapje natuurlijk... Ik wil ook graag mee, maar ik woon juist weer een héél eind naar onderen. Nog mensen beneden de rivieren die willen afspreken?

@Vleer:

Misschien zouden jullie nou eens goed moeten praten over wat jullie nou van elkaar verwachten. Dit is een spel waar jullie allebei niet uitkomen. Hij heeft veel meer met je gedaan dan je toe wil geven en ik ben de eerste die dat zal herkennen. Ik ben hard tegen je geweest, maar het heeft niet geholpen. En dat begrijp ik ook nog. Je zult hem voorlopig niet loslaten, probeer dat eerst te accepteren voordat je hem allerlei dingen gaat sturen. Just my 2 cents...

@Digitalis:

Wat een klotesituatie! Afspreken voor geld zou ik voorlopig even niet doen nu je zo'n vertrouwen zo'n knauw heeft gekregen. Ik heb het ooit eens iets gelijks gehad, we waren soulmates, alleen allebei wel aan het andere eind van europa. Mijn gevoel zei dat hij zich anders voordeed dan die was en ik heb hem ook nooit meer gesproken. Maar ik zal hem nooit vergeten, het is een liefdevolle herinnering ondanks dat m'n hart brak.

Kom eerst even tot rust, gun jezelf dat ook...

@Vlinder:

Raar dat zijn vriend er gelijk woont... Kan je ex niet alleen zijn ofzo??

Hier weinig veranderd sinds vanmiddag. Heb wel veel aan hem gedacht en ben geneigd om toch weer voor zijn praatjes te vallen... Ik begon hem vanmiddag te testen met een verhaal over een man uit de buurt die ik op hyves heb staan. Die test werkte, want hij begon gelijk weer te zeuren over of ik op die vent val... (herken je het, Vleer?)

@Summer:

Ik laat hem in zijn sop gaarkoken, ik heb voorlopig geen behoefte aan zijn loze woorden (want zo voelt het toch elke keer weer)... Al kan ik niks beloven...
Heej meiden, moet zeggen dat dit forum me wel helpt zeg!

Ben ook echt benieuwd naar hoe het met jullie gaat steeds!

Summerdance: ach ja, ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, wat natuurlijk niet lukt. Heb je teruggelezen dat ie had gezoend met dat grietje? Nou dat was natuurlijk niet bepaald een feest om te horen, maar ik had er natuurlijk ook niet naar moeten vragen...

Hoe gaat het met jou dan?

Heb je nog contact gehad?

4wheelsand1heart:erg herkenbaar dat uittesten, maar ja, wat schiet je ermee op uiteindelijk he?

Zijn vriend woont daar omdat ie alleen de lasten van het huis niet kan dragen. Maar bijna al m'n spullen staan er nog, dus dat is niet heel fijn. Denk dat ik z.s.m. zoveel mogelijk ga weghalen daar. En toch, mijn katten lopen er nog, mijn boeken, bed, alles! Pff zo balen
Hey Vlinder, tsja dat afleiding zoeken, ik weet dat het moet maar kan me er nog niet echt toe zetten, maar hey, tis pas 4 dagen uit, mag nog best even heul zielig zijn!

Maar nee nog niet gebeld en ga het ook NIET doen.

Op de twijfelmomenten (vandaag maar 2x echt) sms ik een vriendinnetje die me dan wel ff met de beentjes terug zit op de grond.

Wat ik het aller aller moeilijjkste vind is niet weten wat er in hem omgaat, niet weten hoe het met hem is.

Maar ik hoop dat ook dat zal slijten.

Raar he meis, dat we het eigenlijk NIET willen weten maar dingen dan vooral WEL gaan vragen.

Op het moment dat je het vraagt denk je gelijk wel, SUFFERD had gewoon lekker je mond gehouden.

I know the feeling.

Ik spreek hem niet persoonlijk maar ken iemand die hem wel veel spreekt......de verleiding om die persoon 100x per dag te bellen, maar wat schiet ik er mee op, net niets

ik moet verder zonder hem, mijn ratio WIL verder zonder hem, maar mijn gevoel...nee die werkt nog niet echt mee moet ik zeggen
4 dagen is idd nog hartstikke kort!

Vooral veel huilen, eten, roken en niks doen hoor!

Vind het knap van je dat je nog steeds geen contact gezocht hebt, ik daarentegen, pff, neem me voor geen contact op te nemen en uiteindelijk sms ik toch weer..

Oh ook nog zoiets, ik had z'n wachtwoord van hyves nog, heeft ie dat veranderd!

En ja ik weet dat het niet netjes was maar vond het toch wel fijn om ff te checken met wie ie allemaal in contact stond.. Slecht he
5 dagen ondertussen.

Nog steeds onrustig,mis hem, mis iemand affin je kent het gevoel wel.

Straks afspraak met psych

Ben daar vorig jaar begonnen omdat ik sterk in mijn schoenen wilde staan.

Mijn eigen grenzen wilde leren bewaken.

Ik dacht dat ik het kon.

Maar blijkbaar toch niet

Blijkbaar zit er iets in mij wat harder in liefde geloofd dan in mezelf.

Ik weet dat vanaf januari dingen tussen ex en mij niet lekker liepen, we zouden gaan samenwonen, ik had mijn baan opgezegd en daar een nieuwe baan gevonden.

Op het laatste moment ketstehet weer af, hij durfde weer niet

Nu denk ik, ik had TOEN weg moeten gaan

Maar ik ben boos gewordenb, heb gegild je zoekt het maar uit en binnen 24 uur hing ik weer aan de telefoon

"we vinden wel een oplossing schatje enz enz"

Daarna zijn we nooit meer lekker ontspannen geweest, ja af en toe maar nooit lang.

Dat is HEM uiteindelijk te veel geworden

Mij werd het ook te veel maar ik wilde nog wel door...is dat nou niet raar?

Dat snap ik echt niet aan mezelf en hoop dat ik daar de antwoorden of beter gezegd, de oplossingen voor ga vinden de komende tijd.

DAT en alleen dat houdt me op de been om hem niet te bellen smssen of mailen

Als ik dat doe en hij heeft een zwak moment komen we misschien weer samen maar zitten we over een paar maanden weer op dit punt

We horen gewoonniet bij elkaar, onze karakters matchen niet

Ik weet het maar voel het nog steeds niet!

Lieve Vlinder waarom sms je hem steeds?

Wat wil je ermee bereiken?

En dat checken van hyves....kan ik me zo goed voorstellen

Het is een linkje naat hem, een manier om te zien wat er in hem o mgaat, wie hij ziet en wat hij doet.

Maar het doet uiteindelijk JOU alleen maar pijn

tsjonge jonge Summer, wat kan je het toch mooi vertellen naar anderen,ik voel het alleen zelf ook niet hoor meiden!
@Summerdance:

Het is echt heel herkenbaar wat je schrijft! Dat niet meer ontspannen door kunnen gaan samen en het toch maar willen proberen ookal ben je zelf helemaal kapot. Het is wel confronterend om dat van een ander te lezen als je zelf hetzelfde hebt meegemaakt.

En 4 dagen is nog hartstikke kort, maar wel de zwaarste periode. Je krijgt nog een paar zware perioden voor je kiezen. Zo rond de 9e dag ging het bij mij beter, maar de 12e dag zat ik weer in een dip.

Mijn advies: bezig blijven, ookal kun je jezelf er bijna niet toe aan zetten. Het werkt, al voel je je er in het begin niet echt beter door. Toch doorzetten, gaan wandelen, winkelen, werken, schoonmaken etc.

@Vlinder:

Wat vaak gezegd wordt helpt wel: sms of bel een ander als je de neiging hebt om hem te bellen/smsen. Meestal duurt zo'n drang niet zolang en kan een sms of belletje naar een ander je net even door dat moment heen helpen. Als je gaat zitten denken: "ik mag niet smsen", dan wordt die drang een groot monster en ga je het toch doen.

Wat ik ook gedaan heb afgelopen week is als ik de drang voelde om te smsen, de sms wel schrijven en aan hem richten, maar dan opslaan ipv versturen. Dat werkt voor mij ook wel, maar dat komt misschien omdat ik weet (en toesta) dat ik mezelf voor de gek kan houden
4Wheels .. een relatie zal t nooit meer worden tussen ons 2.

Hij vind mij extreem lekker en kan niet van mij afblijven.. hij heeft wel gevoelens voor mij , maar die zijn niet hevig genoeg (volgens hem) om daar mee verder te gaan.

Daar deal ik mee , t is goed zo . T is ook geen akelige jongen , wij begrijpen elkaar alleen niet , onze gesprekken lopen altijd uit op strijd met elkaar. We praten niet met elkaar we happen alleen naar elkaar. Een grapje wordt niet opgevat als grapje iets serieus wordt weer opgevat als grapje.

Als je die feeling niet met elkaar hebt , vraag ik mij af of je uberhaupt die feeling wel met elkaar kan krijgen.

Dat het over is , is alleen maar goed , zo kunnen we beide weer open staan voor een ander. Maar het loslaten valt niet mee. (was het maar een grote klootzak dan ging het loslaten iets makkelijker)
hai meiden,

na lange tijd hier weer eens op het forum, en raadt eens; net zoals zovele hier: liefdesverdriet.

niks ergers dan dat, dat overheersende verdrietige, klote gevoel.

' s avonds, maar ook vooral 's ochtends als je alleen wakker wordt...

en al jullie verhalen zijn zo herkenbaar, vooral de waarom vraag blijft maar door m'n hoofd spoken. Ookal weet je waarom, het is als nog niet te vatten!

Ik heb niks meer van me laten horen sinds het uit is, maar wat moet ik daar veel moeite voor doen! Het liefste zou ik bellen,sms-en en mailen, maar wat schiet ik er mee op?

Het gevoel dat je nooit meer iemand tegen komt is zo stom, maar toch is het er! Aan de ene kant weet je dat dit gevoel ook weer voorbij gaat en dat er een moment is dat je je weer oké voelt, maar hoe lang moet ik daar op wachten? Was er maar een simpel antwoord op de vraag hoe je over iemand heen komt :S

sterkte allemaal, i know how it feels!

liefs

Violetangel
Hallo allemaal,

Sinds gisteren dit forum ontdekt en ik snotter "gezellig" mee met jullie verhalen. Sinds zondag is het uit met mijn vriend en ik voel me zo zwaar klote (excuses voor mijn taalgebruik). Ik kan de hele dag wel janken, sta huilend boven de afwas, loop met dikke rode ogen in de supermarkt, ieder liedje op de radio over de liefde is me teveel. En iedere keer opnieuw denk ik na een flinke huilbui, het is wel weer genoeg.

Maar ik kan hem gewoon niet vergeten. Het liep zo lekker tussen ons, ik had gewoon niet in de gaten dat het voor hem over was. Hij vind me leuk, maar de echte klik is er bij hem na 1 jaar weg. Dat snap ik gewoon niet. Hij vertelde het me zondag en wilde graag wel in contact blijven met me. Ik heb hem verteld dat ik dat niet kan. Dan ga ik toch hopen ofzo en dat wil ik gewoon niet.

Ik kan echt alleen maar janken. Gisteren bij mijn ouders geweest om het te zeggen en ik heb daar gewoon de hele avond zitten huilen.

Waarom heb ik het dan ook niet zien aankomen? Ik ga me dan echt afvragen of er iets met me mis is.

Ik vind het in ieder geval fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die de hele dag door kan huilen.

Jullie ook veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven