Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
@maan, sterkte meid, echt heel goed van die afspraken op papier, dat heb ik toen ook gedaan en het is dan wel rechtsgeldig. mijn ex wilde namelijk het op het laatst allemaal helemaal anders en ik was maar wat blij met die afspraken!

Hier gaat het wel redelijk. Had vanmorgen op zijn sms gereageerd en het zal nu wel weer een week duren, lijkt wel een spelletje, bah! zal blij zijn als ik hem in dat gesprek vertel hoe het voor míj was en het contact ga verbreken, dit is ook nie leuk.

Nou die leuke jongen laat het afweten, wel jammer maar ik houd moed vanavond de stad in, even lekker eruit!

knuf voor iedereen

eef
Nou, vandaag dus spullen opgehaald bij m'n ex.

Eerst erheen gegaan met papiertje waar financiën op staan. Netjes getekend. Daarna nog gepraat. Vind het lastig om hem zijn eigen ding te laten doen. Hij had een nieuwe klok en lamp gekocht, spuuglelijk natuurlijk (en niet omdat ik me nu klote voel, het was echt spuuglelijk!). Kon het niet laten er iets van te zeggen. Veel gepraat. Voor hem voegde het niks toe zei hij, maar het heeft mij wel goed gedaan, en dat deed hem dan ook wel weer goed. Helaas kon ik de knuffel van 'm, waar ik zo aan toe was, niet krijgen. Naja, misschien maar goed ook.

'Gelukkig' had hij wel weer wat dingen waarvan ik dacht: ben blij dat ik van je af ben, tactloze eikel die je bent. Toen ik vroeg wanneer ik het geld kon verwachten, zei hij: "Vandaag je spullen mijn huis uit, dan maak ik morgen het geld over, lijkt me wel mooi moment" en een grote glimlach op z'n gezicht... tuurlijk barstte ik in janken uit. Heb hem laten weten dat dat dus de k*t-opmerkingen zijn waarvan hij niet doorheeft dat ze zo lomp zijn. Acheraf natuurlij alweer spijt dat ik heb toegehapt: hij kan weer zeggen dat ik loop te zeiken, en ik voel me er alleen maar beroerder door.

Toen naar huis gegaan en een uurtje later terug om spullen te verhuizen. Dit ging gelukkig allemaa redelijk 'normaal'. Het was wel wat geforceerd, maar ben blij dat we 'gewoon' met elkaar om gingen. Er kon her en der zelfs nog een grapje over dingen die ons dwars zaten in onze relatie af.

De 'normale' omgang tijdens mijn spullen verhuizen heeft me goed gedaan. Ook zeker in de 'verwerking' van m'n liefdesverdriet. Ik was heel erg bang dat ik naast m'n liefdesrelatie ook mijn beste maatje (wat hij ook was voor me) kwijt zou raken. Een liefdesrelaties is nagenoeg uitgesloten, maar ik denk dat ik in de loop der tijd m'n beste maatje wel weer terug krijg.

Had trouwens wel een aantal keer de neiging om 'm in z'n kont te knijpen als hij voor me liep ofzo. Of vanuit het niets een kus op z'n wang te geven. Gelukkig won m'n verstand het van m'n gevoel
Nou maan, dat heb je ook weer gehad. Ik hoop echt voor je dat je je beste maatje weer terug krijgt, ik wist eeigenlijk al vanaf het begin dat dat er niet in zat.

Ik begin me echt wel beter te voelen, begin mijn nieuwe vriend ook zo te benoemen naar vrienden etc, voelt raar maar ook wel ok.

Mijn moeder echt als een mama, geniet ervan en scheit aan wat de gevestigde orde ervan zou vinden (is binnen drie maanden, wat vroeg voor de gevestigde orde)
@Maan: Ik kan me voorstellen dat je er tegenop hebt gezien! Gelukkig is het nu achter de rug en heb je nog enigzins normaal met elkaar om kunnen gaan.

@Lobelia: Wat leuk voor je dat je een nieuwe vriend hebt! Genniet er maar lekker van!

@Eefje: Jammer dat je niks meer van die jongen hebt gehoord..

Vandaag ga ik weer schilderen in mijn nieuwe appartement met mijn ouders. Ik merk dat ik er echt naar uitkijk om daar straks te wonen. Ik heb het in dit huis helemaal gehad,..er hangt ook geen fijne sfeer meer.

Mijn ex gaat hier straks weer wonen..ben benieuwd hoe hij zich dan gaat voelen..Hij krijgt nog wel een moeilijke tijd denk ik.

Voor iedereen!
Het ergste vind ik eigenlijk nog dat het iets is dat in je systeem zit. Gisteren moest hij nog even naar de supermarkt omdat 'ie wat vergeten was. Uit automatische vraag ik dan wat 'ie vergeten is. En terwijl ik het vraag realiseer ik me dat het er ook eigenlijk helemaal niks toe doet, dat het zijn probleem is.

Vanochtend idem dito... ik werd wakker om 7uur. Ik wist dat 'ie vandaag vroeg weg moest voor iets. Schoot gelijk door m'n hoofd: zou ie al weg zijn. Daarna werd ik om kwart voor 9 wakker (hij zou om kwart over 9 iets gaan doen) En gelijk dacht ik: 'mooi, kan ik 'm nog een sms sturen om 'm succes te wensen'.

Het is gewoon niet meer, en dat doet pijn op momenten dat je er even niet meer aan denkt. Realiseer me dat het niet meer aan mij is om denken 'zou hij al weg zijn?' of 'm te sms'en om hem succes te wensen...

@ Indi, Lijkt me een raar idee dat je ex weer in jullie huis gaat wonen. Wel super lekker dat je een nieuw plekje hebt waar je opnieuw kunt beginnen. En dat hij een moeilijke tijd krijgt? Dat is zijn probleem, lekker aan je eigen ding denken. (Ja, ik weet het, het is moeilijk, het lukt mij ook nog steeds niet, maar het is wel het beste).
Daar ben ik weer.... heb veel bij te lezen zie ik al! Zal ik straks even doen...

Ik ga straks mn vriendin op Schiphol uitzwaaien. Heb het wel even moeilijk nu. Straks is mijn ex definitief weg.. en net nu we het weer zo leuk hebben samen.. Maar ik snap dat hij dit moet doen, dit is een superkans en hij heeft het nodig.. Maar we houden zoveel van elkaar.... grrr lastig hoor!
@ indi succes met je huisje.

Ook ik hoop snel uit dit verschrikkelijke huis weg te zijn,en mn leven een beetje op de rails te krijgen door nieuwe woning. Is toch een soort van nieuwe start gevoel. Confronterend denk ik, maar uiteindelijk wel goed.

@iedereen sterkte, ik lees het regelmatig bij, maar soms weet ik het ook niet meer, wat ik nog kan zeggen om de pijn minder te maken. Maar ik denk wel aan jullie
Zo, vandaag echt de laatste spullen uit het huis van m'n ex weggehaald. Barstte natuurlijk wel in tranen uit toen ik zelfs de magneetjes van de koelkast pakte. Deed me goed om te zien dat hij eigenlijk ook niet wist wat hij met de situatie moest. Heb het daarna maar luchtig gehouden. Hij het geld overgemaakt en ik hem de sleutels gegeven. Ja, het deed even pijn. Maar heb me groot proberen te houden omdat ik er inmiddels wel achter ben dat als ik in tranen uitbarst, dat hij zich alleen maar beter voelt.

We willen allebei als vrienden verder, maar weten allebei niet hoe het gaat werken. Besloten elkaar nu maar even met rust te laten en maar te zien wie er contact zoekt.

Ben er nog steeds kapot van, maar heb nu wel meer het idee 'het is goed zo'. Het gaat ook vast nog wel even duren voordat dit helemaal gesleten is. Maar 'normaal' met elkaar kunnen omgaan als prille ex'en heeft mij enorm goed gedaan!
Hey meiden, toch weer een een ietwat hysterische yellowlove hier.

Na heel veel gedoe eindelijk een mailtje terug. Met daarin dat hij toegaf me op het verkeerde been gezet te hebben, maar nog wilde vasthouden aan wat we hadden, maar toch maar niet.

Ik voel me weer zo terug bij af eventjes nu...Ik dacht zo dat ik gegroeid was de afgelopen tijd, dat ik het aankon. En nu, nu voel ik me weer zo bedrogen. Dat hij wel vrienden wil zijn, als ik hem het niet te moeilijkj maak(watteh?) en dat hij van me houdt op zijn eigen manier(nogmaals watteh?)

Waarom is het mij nou niet gegund met hem? Ik vind het zo niet eerlijk, ik voel me net een klein kind dat haar verlies niet wil accepteren,en ik weet ook dondersgoed dat het belachelijk is, en dat ik door moet. Maar ik hou van hem. Waarom haat ik hem niet gewoon?
Maan, goed gedaan! En echt, probeer voorlopig even geen contact te zoeken, het slijt zoveel sneller zonder... En tegen yellowlove kan ik alleen maar hetzelfde zeggen, eigenlijk. Vrienden worden kan pas als de pijn over is, en die gaat niet (of in elk geval veel langzamer) over als je contact houdt.

En het is allemaal nooit eerlijk, natuurlijk en da's ellendig

Mij helpt zingen trouwens altijd heel erg als ik me rot voel, maar 't is zo'n drempel om te beginnen. Maar jij moet vast studeren, toch?

Ik heb nog steeds geen mail teruggehad, na de 'ik mail je morgen'. Morgen was toch echt eergisteren geweest.
tijdslijnen gaan ook anders bij mannen kennelijk...Morgen kan geintepreteerd worden als deze week. ofzo...Ik kan me voorstellen dat je er nu toch een beetje op wacht, heel veel sterkte Moosey!

Ja ik zing als studie, maar nu komen er alleen maar depressieve liedjes uit. Wie weet rag ik er nog wel een keer een jagged little pill album uit, toen was alanis ook depressief door mannen. Word ik iig nog rich and famous door hem!
Dat lijkt me wel the way to go, inderdaad

Ik heb ook een muziekstudie gedaan, en dat ik nu druk ben met een heel leuk project helpt wel. Als je je ellendig voelt is het altijd lastig om aan het werk te komen, maar als het dan eenmaal lukt, is het wel weer heel goeie afleiding.

En ik ga 'ex' maar gewoon even een mailtje sturen dat ik wacht. Ik bedoel, klaar is het toch, want hij gaat duidelijk niet voor me, dus net doen alsof ik niet ongeduldig ben heeft ook eigenlijk geen functie meer...
@moosey en yellowlove, ja muziek is een heel goed medicijn!

ik zit ook met dat contactgebeuren. wil hem namelijk nog één keer zien voordat ik hem een hele tijd niet meer wil zien, om mijn kant te vertellen en hoe ik het heb ervaren. Ik moet het gewoon aan hem kwijt, de balans staat scheef. maandenlang heb ik achteraf verwijten naar mijn hoofd gekregen en was te verlamd om iets te zeggen en ik kan niet verder, dit zit nog dwars.

nu lijkt het wel of ie alles doet om die afspraak te voorkomen en daar baal ik echt van! ga vanaf nu niks meer sturen en geen voorstellen meer doen want hij zegt toch alleen : goed idee! en komt nooit met een voorstel of reactie op een voorstel.

grrr..

maar goed: yellowlove wat moet dat moeilijk zijn om te horen, sterkte!

knuf Eef
HET CONTACT

wat zijn in godesnaam de regels. Waarom is er niet een soort handboek voor dit soort situaties. die elke man en vrouw in bezit hebben, zodat ze weten hoe het werkt.
@Eef, ja, hier is het dus ongeveer dezelfde situatie, ik zit erop te wachten (en daar hoef ik 'm niet eens voor te zien, eigenlijk) dat hij gewoon één keer durft te zeggen: 'Nee, het zit er niet in voor ons voorlopig' in plaats van 'je bent zo leuk en ik ben zo nog niet over m'n ex heen en ik ben nog in de war en geef me nog wat tijd'. Want dan kan ik tenminste door.

Als je zo voelt dat je dat gesprek nodig hebt, dan moet je 'm ook gewoon pushen, denk ik (doe ik nu ook, het maakt toch niet meer uit) 3 data voorstellen en gaan. 't Is toch het allerbelangrijkst dat je't voor jezelf kunt afronden...

@Maan, moest wel even glimlachen om je neiging 'm in z'n kont te knijpen of een zoen te geven, de laatste keer dat ik 'ex' zag had ik dat ook zo sterk. Dat ik 'm ineens midden in een gesprek een aai door z'n haar gaf en daar zelf een beetje van schrok, dat soort dingen
Nou, mail gehad. Dat hij ook vindt dat we nu maar eens echt moeten praten over ons en alles wat er gebeurd is (en over 'toe zijn aan een relatie', schreef-ie, wat dus betekent dat-ie me gaat vertellen dat-ie er niet aan toe is momenteel). 't Lijkt me goed, als afsluiting, maar ik weet nu al dat ik minstens de helft van het gesprek zal zitten janken. Nou ja, 't is niet anders.
Aah moosey, het gesprek de afsluiting.. Ik doe met je mee. wanneer moet je? Ik morgen of woensdagavond, maar meneer vertelde me leuk dat ik hem om kwart over 8 van t vliegveld kon halen. Maar ik weet dus serieus niet of hij nu morgen of overmorgen terugkomt. Heb hem maar teruggemaild of hij dat nog kon laten weten.

En ook zo kut dat we idd weten dat het zo'n emotioneel gesprek wordt. Toch hoop ik datik daarna het ja het is goed zo gevoel kan hebben. En jij ook! Heel veel sterkte
Thanks YL. Zal bij mij wel volgende week worden, denk ik, heb 'm wat data gemaild. Jij ook veel sterkte! Hoop voor je dat het nog duidelijk wordt wanneer-ie nou terug komt, anders is't ook weer zo'n gezenuw...
Bijna duidelijk. woensdagavond. Maar er is een tijdsverschilmet engeland, en ik begrijp nog niet welke tijd hij nou komt eigenlijk...Dus ik heb hem gemaild of dat nou nederlandse tijd is of engelse...

moosey, heb je zelf ideeen waar je het over wilt hebben? Mijnes wil liever niet praten over de ruzies en gemene dingen van de afgelopen tijd, maar dat is nou juist waar ik dus wel mee zit....Moeilijk om die verhouding wat wil hij, wat wil jijzelf te vinden. Ik wil hem ook niet kwetsen, maar hij heeft mij wel gekwetst met emails die niet vriendelijk waren, en ik kan daar inet zomaar overheen stappen denk ik.

Of zal ik het opschrijven? Of is dat weer raar..
Nou, bij mij ligt het heel anders, eigenlijk is het enige wat ik van hem moet horen om het af te kunnen ronden dat het er gewoon echt niet in zit voor ons voorlopig. Maar dat moet híj zeggen, hij is degene die nog niet over z'n ex bleek heen te zijn, ik zou er voor 150% voor willen gaan als hij ook zou willen... Maar hij is ook wel zo gek op mij dat-ie dus telkens niet wil zeggen dat we wat wij hadden maar moeten vergeten. Dus wil ik het in elk geval hebben over z'n ex, en wat-ie nou precies voor haar voelt, en wat voor mij, en hoe hij nou denkt dat het verder moet. En ik denk dat daar vanzelf wel uitkomt dat het nu gewoon niet verder kan, en ik kan niet meer blijven wachten met alle ups en downs die sporadisch contact met zich mee brengt...

Weet je met welke maatschappij hij vliegt? Dan kun je't ook wel opzoeken denk ik.

En over het gesprek, ik denk echt dat je moet praten over de dingen die voor jou belangrijk zijn, YL. Hij heeft je nou eenmaal erg gekwetst, tuurlijk hoort-ie dat liever niet (mijnes wordt er ook telkens weer erg ongelukkig van als-ie doorheeft dat ik erg verdrietig ben)

Ik denk dat opschrijven sowieso een goed idee is, al is het maar om voor jezelf helder te krijgen wat je allemaal wilt zeggen. Of je het hem wilt laten lezen (ook geen gek idee hoor, als je denkt dat het anders niet lukt om te zeggen wat je moet zeggen) kun je altijd nog beslissen.

Sterkte!
Hij heeft me gemaild met het vluchtnummer en de tijden(nederlandse tijden waren het kennelijk)

Nou Moosey, ik heb het gevoel dat je wel voor jezelf duidelijk hebt wat je wilt weten. Ik denk dat het goede dingen zijn die je hebt verteld hierboven, dingen die je idd kan vragen, en waar je met een antwoord daarop verder kunt komen. Ik hoop alleen dat het je niet helemaal kapot maakt als er teveel voor hem nog met de ex speelt. Wellicht is dat iets dat je dan beter maar niet kunt weten. Maar ik begrijp ook uit je verhaal dat dat misschien juist is wat je nodig hebt om hem te kunnen laten gaan.

Morgenavond...zal ik rust vinden, of hysterisch worden...ik hoop het eerste
Alweer een paar nieuwe meiden erbij zie ik....fijn dat jullie de weg hebben gevonden naar dit forum en dit topic! :-)

Bij mij is in 1 week best veel gebeurd. Ik zal maar bij 't begin beginnen. Vorige week woensdagavond na volleybal ging ik met een vriendin wat drinken en wie zit er op het terras? Juist, m'n ex. Die ik al ruim 2 maanden niet had gezien of gesproken. Het was flink slikken, voor beide trouwens, maar ik heb gedaan alsof het supergoed met me ging. Ik voelde me ook erg goed, dus dat scheelde. De timing was k#t, want de volgende dag was ik jarig. En ja hoor, hij was dus de eerste die me feliciteerde. Echt heel erg vreemd. We hadden afgesproken dat we nog contact zouden hebben om een keer samen af te spreken. En wie smste me een dag later, de vrijdagavond? Juist, m'n ex. Hij stelde een aantal data voor en sloot zijn sms af met 'kusje'. Best raar toch? Heb zakelijk gereageerd met de data waarop ik kan. Daar reageerde hij weer op door te sms'en 'Dan hebben we vrijdag een date'. Een date??? Hij kiest wel de verkeerde woorden zeg! Dus nu ga ik hem komende vrijdag zien en met hem praten....en ik vind het zo spannend en eng!! Het voelt alsof ik weer een afspraakje heb en dat moet ik uit m'n hoofd halen. Misschien heeft hij al een nieuwe vriendin, misschien wil hij alleen maar aandacht..... Allerlei scenario's spelen zich in m'n hoofd af. Ik weet gewoon niet wat ik kan verwachten, dus laat het maar gewoon op me af komen. Ik ga ervoor zorgen dat ik er goed uit zie, laat me niet door hem ophalen (dat stelde hij ook nog voor) en zie wel hoe ik thuis kom. Heeft iemand van jullie dit moment al gehad...? En viel het mee of viel het tegen?? x
hi Pien

ik heb dat moment nog niet gehad en ik betwijfel heel erg of ik dat ooit ga krijgen. Ex wil absoluut geen contact en eigenlijk ik ook niet echt meer. Het voelt nog steeds gek dat we verder leven zonder elkaar maar het is zeker beter.

Ik heb nu een nieuwe vriend ( waar ik op dit moment ook ben, hihi)

en hij.. ik weet het niet, en hij weet het niet van mij.

Heb eergister wel nog een heel sociaal mailtje gestuurd met dat ik hem succes wenste met zijn huis en dat ik de post die ik krijg naar zijn ouders zal sturen (heb zijn adres niet) Verder dat ik de dvd voor de fotoś nog niet heb ingeleverd omdat ik daar nog niet aan toe ben en me kan voorstellen dat het voor hem ook pijnlijk kan zijn.

succes in ieder geval, en laat ons maar horen hoe het afloopt
trouwens, lisette, lees jij nog mee? hoe is alles nu? en hoe was de vakantie? Laat ff van je horen, ben errug benieuwd.
Hallo allen,

Lobelia, het is toch fijn om te horen dat er nog leven is na deze verdrietshel. Ik bedoel het niet egoistisch, maar dat doet me goed. Als jij het kan, moet ik het ook kunnen.

Verder iedereen heel veel sterkte, het zijnzoveel verhalen, en zoveel verdriet. we moeten er allemaal doorheen, maar ik vind het fijn te weten dat we elkaar hebben.

Ik liep vandaag de slaapkamer in(waari k niet meer komsinds hij weg is) aan zijn kant vna het bed lagen nog wat dingetjes en heel veel condoompapiertjes... ik las een sms van 17 augustus : C u tonite, i love you .

24 augustus was het voorbij.Het doet nog steeds zo'n pijn. 24 augustus lebberde hij een of ander sletterig kutwijf af. Vanavond praten, maar ik ben nu weer beetje instabiel, weer beetje in het verleden aan het hangen. God was mis ik hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven