Zo alleen in grotere groepen..

28-12-2007 09:52 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie herkent dit? EN wie kan me een goeie tip of verhelderende opmerking geven???

de laatste tijd ben ik een beetje depri heb ik het idee. Iets waar ik wel vaker mn buien in heb gehad dus ik schrik er steeds minder van, maar lastig is het wel! Waar ik nu het meeste last van krijg is de enorme onzekerheid... Immers ik weet even zelf niet meer wie of wat ik ben en vooral wat ik waard ben... dus van anderen heb ik al helemaal het idee dat ik ze alleen maar in de weg zit en ze verveel, dat ik saai ben of stom of ... sja...

Ik weet dat dit weer over zal gaan. Ook weet ik ergens diep van binnen dat die gedachten niet waar zijn... mensen vinden mij helemaal niet stom, sterker nog ik heb een paar supermega lieve vrienden en daar omheen een hele leuke groep vrienden/kenissen die me ook echt wel waarderen... MAAR ik kan me er maar iet overheen zetten..

Als ik veel mensen om me heen heb, word ik opeens zo immens onzeker.. ik ben opeens bang dat ik alleen nog maar onzin uitkraam (terwijl ik normaal echt een kletskous en gangmaker ben.. ) ik denk dat iedereen liever onder zn gesprek met mij uitkomt. Zoo vervelend, want ik voel me steeds minder op m gemak en ga eigenlijk liever naar huis. De laatste tijd heb ik zelfs de neiging om gewoon helemaal niet te gaan en lekker thuis te blijven, omdat ik bang ben dat ik me weer zo alleen ga voelen..

overigens wel opvallend dat ik dit niet heb bij totaal onbekenden. ik heb het ook niet bij mn allerbeste vrienden die echt weten wie he wat waar ik ben.. maar meer bij 'mn omgeving'

Hoe meer mensen er om me heen zijn, en dan vooral van die halve bekenden.. hoe meer ik t gevoel krijg dat ik helemaal alleen ben en eenzaam vooral. Wat er aan heeft bijgedragen is een mislukte kansloze relatie die t gevoel bij me heeft achtergelaten dat ik niet echt de moeite waard ben om moeite voor te doen. Wat er ook nog eens aan bijdraagt is dat veel mensen om me heen nu wel serieuze relaties hebben... wat mij het gevoel heeft dat ik daar n beetje tussen hang en te veel ben... zij vinden dat niet hoor, maar ik heb dat gevoel...

Ik ben bang dat ik mezelf n beetje ga opsluiten en dat ik dit gevoel alleen maar versterk bij mezelf. Ik moet hier echt uitbreken... Hoe kan ik mijn zelfvertrouwen weer aanspreken ( want het zit in me) en hoe kan ik me in zo'n situatie even een schop onder mn kont geven zodat ik wel kan genieten....

ik zie nu al op tegen oud en nieuw... weer die druk dat ik t gezellig moet hebben..... arghhhhh

jeetje wat een enorm verhaal. sorry daarvoor, voor degene die niet is afgehaakt bedankt voor t lezen van mn verhaal. T is al lekker om hetr even eruit te schrijven...
oops ik zie nu dat ik dit in relaties heb geplaatst... wat misschien niet helemaal klopt! helemaal niet naar gekeken.... Ik weet ook niet hoe k t moet aanpassen trouwens, dus laat t maar zo dan...
Ja, ligt het ook niet een beetje aan jezelf.Je voelt je verloren dan, heb dat zelfde gevoel ook .

Zit wel ergens met vrienden en bekende maar voel voor mijzelf toch of ik alleen zit.

En ja bij nieuwe mensen heb ik dat minder omdat ik dan het gevoel heb ik hoef mij niet waar te maken.

Oplossing heb ik ook niet zo gauw voor je, misschien eens prettig om er met iemand over te praten die ook zo iets heeft.

Je bent echt niet de enigste die dit heeft hoor.Ik zie ook op tegen oud en nieuw .
hoi jannus! ja het ligt natuurlijk aan mezelf.. zeker niet aan die andere mensen. maar ik baal zo van mezelf dan, ik wil zo graag genieten van alle lieve mensen die ik om me heen heb verzameld... maar het is soms zoo moeilijk! wel fijn om te lezen dat je het herkent..

heb jij ook een manier om dat op zo'n moment een beetje los te kunnen laten??
heb jij ook een manier om dat op zo'n moment een beetje los te kunnen laten??[/quote]

Ik zelf probeer mij te concentreren dan op en te luisteren naar wat er verteld word en spring er alleen in bij dingen die mij ook inttesseren dan.Voor de rest kijk ik gewoon alles aan.Denk maar zo, ik ben nu eenmaal zo maak mij er niet meer zo erg druk om.Als ik alleen ben met slechts een paar vrienden gaat het beter en net wat jij ook hebt met vreemden is heel anders.Het is misschien ook een kwestie van ik wil bij al mijn kennissen niet al "te" overkomen.Praat er over met mensen die dat ook hebben scheelt toch, heb je ook niet het idee dat je de enigste bent.
ja dat is al wel een fijn gevoel inderdaad!

ik bespreek dit ook wel met mn vrienden die dicht bij me staan, ik heb al een veiliger gevoel als iemand weet dat ik hier mee zit... vooral ook omdat ze me dan toch soms even mee kunnen slepen als ik eigenlijk de neiging heb op me te verstoppen :P

het lastige is ook wel dat er soms zo'n peer pressure is om maar gewoon je gezellig voor te doen, terwijl er in zo'n groep misschien wel meer mensen met t zelfde gevoel rondlopen. ik vind het inderdaad ook nóg lastiger als de gesprekken minder ergens over gaan... terwijl dat best zou moeten kunnen...

ik zou het zo heerlijk vinden om mee helemaal onbezorgd naar een verjaardag te kunnen, zonder me van te voren druk te maken... hihi... nouja dat zal wel weer komen, hoop ik...

in ieder geval bedankt
[quote]Soepkippie schreef op 28 december 2007 @ 15:37:

ja dat is al wel een fijn gevoel inderdaad!

Je helemaal verstoppen moet je ook niet doen dan val je van kwaad tot erger en je moet jezelf ook niet echt dwingen om ye gaan dan ben je toch verkeerd bezig.Ik ga gewoon nu en zie wel hoe het loopt.Heb het nu ook weer moet zo meteen naar een verjaardag toe en ik ga ook wel maar als ik dan daar ben krijg ik meestal de neining om er weer zo snel mogelijk er van door te gaan naar huis toe.

Eigen omgeving dan.

Ben denk ik ook niet zo laat thuis dan.

Wat ik meestal doe is msn open gooien en gewoon even de stres er af babblen dan.Voelt veilig aan dan.

In principe zit zoiets in je en is moeilijk te veranderen.

Ben het liefs ook gewoon gezellig thuis.

Hoop dat je er iets aan hebt nu.
Naar die verjaardag geweest en ging best wel.Heb mijzelf alleen deze keer een beetje afgezonderd en niet zo laat naar huis gegaan.

Op mijn gemak zitten luisteren en de discussie uit de weg gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven