Zo klaar met alleen zijn en datingsite moe
dinsdag 23 juni 2020 om 08:17
Nou ja de titel zegt het al, ik ben het alleen zijn vreselijk zat! Wil gewoon een leuke man om alles mee te delen.
Maar jeetje mina die datingsites pfff
Ik heb nu weer een membership voor een half jaar genomen maar na 2 dagen ben ik er al klaar mee.
Het is echt zoeken naar de welbekende speld in de hooiberg..
Graag jullie ervaringen e/o tips..
Als ik bijvoorbeeld het topic lees: liefde in tijden van corona, denk ik hoe dan, meerdere dates tegelijk en dan ook nog op Tinder off all places..
Maar jeetje mina die datingsites pfff
Ik heb nu weer een membership voor een half jaar genomen maar na 2 dagen ben ik er al klaar mee.
Het is echt zoeken naar de welbekende speld in de hooiberg..
Graag jullie ervaringen e/o tips..
Als ik bijvoorbeeld het topic lees: liefde in tijden van corona, denk ik hoe dan, meerdere dates tegelijk en dan ook nog op Tinder off all places..
mimali wijzigde dit bericht op 23-06-2020 08:18
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.80% gewijzigd

dinsdag 23 juni 2020 om 09:30
Dat zal nu wel stil liggen lijkt me?
dinsdag 23 juni 2020 om 09:36
Ik begrijp je frustraties, TO. Het klikt inderdaad niet zomaar met iedereen. Het is echt filteren, maar ik ben blij dat ik enkele jaren geleden een datingsite heb gebruikt: zo heb ik mijn man leren kennen. Ik sprak wel niet meteen over een ernstige relatie op mijn profiel. Zo zei ik bijvoorbeeld dat ik nieuwe mensen wilde leren kennen en dan wel zou zien hoe het ging. Je merkt vanzelf wel wanneer iemand het niet serieus bedoelt en jullie dus niet op dezelfde golflengte zitten. Ik heb ook een aantal gesprekken of zelfs dates gehad zonder vonk, hoor - maar op een dag kan het zomaar met iemand (blijven) klikken.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
dinsdag 23 juni 2020 om 09:40
Ik heb het op Eem gegeven moment gewoon gezegd tegen vrienden. Zo van ‘kom maar op als je een leuke vrijgezelle broer/neef/collega hebt!’
Ze kennen mij, ze kennen die broer/neef/collega, dus zouden me niet koppelen aan iemand die ieder weekend dronken wordt in de kroeg, bijvoorbeeld.
En via via iemand ontmoet met Deels dezelfde interesses. Het begon met ‘dat een keer samen doen’ op vriendschappelijke basis. Het was leuker met zijn 2 dan alleen. En na een tijdje vonden we elkaar toch leuker dan alleen bevriend zijn.
Ze kennen mij, ze kennen die broer/neef/collega, dus zouden me niet koppelen aan iemand die ieder weekend dronken wordt in de kroeg, bijvoorbeeld.
En via via iemand ontmoet met Deels dezelfde interesses. Het begon met ‘dat een keer samen doen’ op vriendschappelijke basis. Het was leuker met zijn 2 dan alleen. En na een tijdje vonden we elkaar toch leuker dan alleen bevriend zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 23 juni 2020 om 14:50
Polderbewoner schreef: ↑23-06-2020 08:50Dat zijn natuurlijk geen onrealistische eisen. Wat noem je 'te kritisch'? Ga je heel erg op uiterlijk af of juist op je gevoel?
Ik ben zelf een man, en als ik om me heen kijk lijkt het soms wel of het soms onmogelijk lijkt om tegenwoordig 'de ware' te kunnen vinden.
Ben oprecht benieuwd naar hoe andere mensen daar mee omgaan/over denken.
Tja uiterlijk is toch het eerste wat je ziet, en iemand kan nog zo'n leuke profielttekst hebben, als de foto niet aanspreekt kan ik er niks mee. En misschien is dat te kritisch maar ja fysieke aantrekking moet er ook zijn.
Het lijkt iid bijna onmogelijk of met heel veel geluk.
dinsdag 23 juni 2020 om 14:55
Ja ik like zelf ook wel , maar niet heel veel(te kritisch wellicht) en degene bekijkt dan mijn profiel en klaar.
Iedereen in mijn omgeving weet dat ik "zoekende" ben ja haha..
NMLK lijkt me niks eigenlijk, dat is niet echt gericht op liefde volgens mij en ja ik weet dat je daar ook iemand tegen kan komen maar de kans lijkt me dan nog kleiner.
Speeddaten lijkt me helemaal vreselijk en ik heb niemand die ik mee kan nemen, vriendinnen zijn allemaal voorzien.
NMLK lijkt me niks eigenlijk, dat is niet echt gericht op liefde volgens mij en ja ik weet dat je daar ook iemand tegen kan komen maar de kans lijkt me dan nog kleiner.
Speeddaten lijkt me helemaal vreselijk en ik heb niemand die ik mee kan nemen, vriendinnen zijn allemaal voorzien.

dinsdag 23 juni 2020 om 15:36
Ik had ook een hekel aan datingsites en apps, maar ik vond het maar lastig om leuke vrijgezelle mannen te ontmoeten. In mijn werk ontmoet ik regelmatig nieuwe mensen (ik geef trainingen) en daardoor merkte ik dat er aardig wat mannen zijn waar ik op het eerste oog niet op zou vallen maar die naarmate ik ze beter leerde een heel leuk karakter hadden en aanstekelijke humor en veranderde mijn beeld van de "ideale" man.
Maar dan nog .... die datingssites, gruwel. Een vriend van mij gaf me de tip om er gewoon voor te gaan met het idee een kop koffie/glas wijn met iemand te gaan drinken en dat haalde voor mij de druk eraf dat het potentieel relatiemateriaal moest zijn en aan allerlei eisen moest voldoen.
De eerste man waar ik sinds die tip mee op date ben gegaan daar woon ik nu mee samen. In het normale dagelijks leven hadden we elkaar nooit ontmoet, we woonden een aardig eind bij elkaar uit de buurt en op straat was ik hem voorbijgelopen, ondanks dat hij een aantrekkelijke stoere man is.
Ik heb hem ontmoet via een datingssite.
Maar dan nog .... die datingssites, gruwel. Een vriend van mij gaf me de tip om er gewoon voor te gaan met het idee een kop koffie/glas wijn met iemand te gaan drinken en dat haalde voor mij de druk eraf dat het potentieel relatiemateriaal moest zijn en aan allerlei eisen moest voldoen.
De eerste man waar ik sinds die tip mee op date ben gegaan daar woon ik nu mee samen. In het normale dagelijks leven hadden we elkaar nooit ontmoet, we woonden een aardig eind bij elkaar uit de buurt en op straat was ik hem voorbijgelopen, ondanks dat hij een aantrekkelijke stoere man is.
dinsdag 23 juni 2020 om 15:46
Ja maar had hij toch iets dat je dacht daar ga ik een kop koffie mee drinken of hoe hebben jullie elkaar geselecteerd zeg maar?1111love schreef: ↑23-06-2020 15:36Ik had ook een hekel aan datingsites en apps, maar ik vond het maar lastig om leuke vrijgezelle mannen te ontmoeten. In mijn werk ontmoet ik regelmatig nieuwe mensen (ik geef trainingen) en daardoor merkte ik dat er aardig wat mannen zijn waar ik op het eerste oog niet op zou vallen maar die naarmate ik ze beter leerde een heel leuk karakter hadden en aanstekelijke humor en veranderde mijn beeld van de "ideale" man.

dinsdag 23 juni 2020 om 16:03
Ik dacht ook altijd zo, tot ik me af ging vragen wie er achter een profiel zou zitten waarvan ik 'mwah' dacht. Ik ging anders selecteren, uiterlijk vond ik geen criterium meer. Dat was soms echt even iets overwinnen, en ook de eerste date met mijn vriend sloegen al mijn antennes uit. Te klein, te dik, te lelijk. Maar jezus, wat een leuke man. Duurde effe voordat ik er echt doorheen kon kijken, maar toen ik hem beter leerde kennen, was het echt wel dik aan. En da's alweer een paar jaar geleden.Mimali schreef: ↑23-06-2020 14:50Tja uiterlijk is toch het eerste wat je ziet, en iemand kan nog zo'n leuke profielttekst hebben, als de foto niet aanspreekt kan ik er niks mee. En misschien is dat te kritisch maar ja fysieke aantrekking moet er ook zijn.
Het lijkt iid bijna onmogelijk of met heel veel geluk.
En in het begin was ik bang voor wat mijn omgeving zou denken. Ik heb een paar keer gehoord: goh, zo'n type had ik me helemaal niet naast jou bedacht. Lekker boeiend, denk ik nu. Hij is leuk en we passen perfect bij elkaar.

dinsdag 23 juni 2020 om 16:26
Ik denk eigenlijk dat dat anders wel de juiste insteek is. Je ziet aande voorbeelden hier dat -mits je nog in staat bent je aan te passen- veel mensen een gelukkige relatie krijgen met eigenlijk een redelijk willekeurig iemand.froufrou80 schreef: ↑23-06-2020 08:45Heel eerlijk, in mijn omgeving zie ik vooral mensen scoren via datingsites die graag een relatie willen, maakt niet zoveel uit me wie als hij/zij maar geschikt is. ...
Als je echt een houding hebt van "ik hoef geen relatie, behalve met de perfecte persoon" dan wordt et meestal niks

dinsdag 23 juni 2020 om 17:10
Ik heb mijn huidige vriend op Badoo leren kennen.
Had wat foto's geplaatst, mijn naam, leeftijd en beroep en verder niks.
De reacties varieerden van de meest hoogdravende gedichten, tot juweeltjes als 'leuke vrouw voor sex'
Degene waar ik mee op date ben gegaan en nu samen mee ben had als opening:
goh, ik zie dat je in de verpleging werkt. Heb je lekker gewerkt of moet je zo nog?
Ik keek naar zijn foto's en dacht, mwah ,wel okee.
Omdat hij zo'n lekker normaal berichtje had gestuurd waar ik makkelijk op kon inhaken voor een praatje was ik juist geinteresseerd.
Het begon dus allemaal heel casual, maar hij bleek erg leuk en we passen bij elkaar.
Puur op zijn uiterlijk en profiel was hij me niet opgevallen.
Proberen open te staan voor iets wat in eerste instantie niet bijzonder lijkt kan zeker helpen.
Ik heb toen juist weinig info gegeven op de site omdat ik wilde zien wie er op me af zou komen en op welke manier.
De meesten wilden gewoon seks trouwens. Het is echt zoeken en geluk hebben ook om iemand te vinden die bij je past.
Maar het kan dus wel.
Had wat foto's geplaatst, mijn naam, leeftijd en beroep en verder niks.
De reacties varieerden van de meest hoogdravende gedichten, tot juweeltjes als 'leuke vrouw voor sex'

Degene waar ik mee op date ben gegaan en nu samen mee ben had als opening:
goh, ik zie dat je in de verpleging werkt. Heb je lekker gewerkt of moet je zo nog?
Ik keek naar zijn foto's en dacht, mwah ,wel okee.
Omdat hij zo'n lekker normaal berichtje had gestuurd waar ik makkelijk op kon inhaken voor een praatje was ik juist geinteresseerd.
Het begon dus allemaal heel casual, maar hij bleek erg leuk en we passen bij elkaar.
Puur op zijn uiterlijk en profiel was hij me niet opgevallen.
Proberen open te staan voor iets wat in eerste instantie niet bijzonder lijkt kan zeker helpen.
Ik heb toen juist weinig info gegeven op de site omdat ik wilde zien wie er op me af zou komen en op welke manier.
De meesten wilden gewoon seks trouwens. Het is echt zoeken en geluk hebben ook om iemand te vinden die bij je past.
Maar het kan dus wel.

dinsdag 23 juni 2020 om 19:09
Ik ken de mijne ook van een datingsite, maar dat is alweer zo’n 10 jaar geleden. Ik had er geen foto op, maar hij stuurde mij een berichtje.
Ik weet nog wel dat er veel types opzitten die dan echt al jarenlang een profiel hebben. Die je dan om de 2 weken hetzelfde bericht stuurden omdat ze vergeten zijn dat ze je al eens een bericht gestuurd hebben
Ik snap wel dat je daar op een gegeven moment moe van wordt. Heel veel zijn er ook gewoon niet leuk (net als IRL).
Ik weet nog wel dat er veel types opzitten die dan echt al jarenlang een profiel hebben. Die je dan om de 2 weken hetzelfde bericht stuurden omdat ze vergeten zijn dat ze je al eens een bericht gestuurd hebben

Ik snap wel dat je daar op een gegeven moment moe van wordt. Heel veel zijn er ook gewoon niet leuk (net als IRL).
dinsdag 23 juni 2020 om 19:16
Maar ik heb helemaal niet zoveel eisen ingevuld...naamloosjes schreef: ↑23-06-2020 18:55Mijn vriend voldeed niet echt aan m'n zorgvuldig geselecteerde eisen, maar hij is zo leuk. Stuur anders maar een pb.
En toch komt er niks leuks "op me af"..
En ik ben toch best leuk haha
dinsdag 23 juni 2020 om 19:21
Wel herkenbaar, ik vond een groot gedeelte van de mannen op een datingsite ook allesbehalve leuk. Maar ik had achteraf gezien best wel wat criteria die ik achteraf gezien helemaal niet belangrijk vond. Zo filterde ik bijvoorbeeld steeds op opleidingsniveau. Maar ik heb heel wat leuke mannen leren kennen die alleen de middelbare school hadden afgerond. En zo waren er meer eisen die achteraf eigenlijk helemaal niet echt van belang waren. Mijn huidige vriend is trouwens een drama als het neerkomt op chatten. Hij zou op een datingsite echt niet leuk over komen.

dinsdag 23 juni 2020 om 19:42
Ik kijk niet eens echt naar criteria maar ik heb wel dat als ik een foto zie ik toch wel iets moet zien of voelen dat ik denk oh dat is een leuke man...
En als ze een bericht sturen met alleen hoi dan haak ik ook af hoor... Je kan als volwassen vent van tussen 40 en 50 toch wel iets beters bedenken denk ik dan..
En als ze een bericht sturen met alleen hoi dan haak ik ook af hoor... Je kan als volwassen vent van tussen 40 en 50 toch wel iets beters bedenken denk ik dan..
dinsdag 23 juni 2020 om 20:02
Ik ben 47..
dinsdag 23 juni 2020 om 20:24
Succes er maar mee dan. Je wil niet echt veel lijkt het.Mimali schreef: ↑23-06-2020 14:55Ja ik like zelf ook wel , maar niet heel veel(te kritisch wellicht) en degene bekijkt dan mijn profiel en klaar.
dinsdag 23 juni 2020 om 20:29
Omdat ik niet wil speeddaten en NMLK niks vind?
Dat is niet voor iedereen geschikt , en ik vind het niks dat mag toch..
dinsdag 23 juni 2020 om 20:35
dinsdag 23 juni 2020 om 20:44
forumdame2011 schreef: ↑23-06-2020 20:35Natuurlijk.
Waarom vind je Tinder niks?
Er zitten echt ook serieuze mannen op.
En die alleen voor de seks gaan filter je er toch zó uit?
Ik heb Tinder ook geprobeerd, en daar gaat het toch wel het meeste over sex hoor, of ook niet veel ander leuks.
Dus vandaar dat ik Tinder nu even achterwege laat, maar wie weet installeer ik de app weer eens een keer.
dinsdag 23 juni 2020 om 20:47
De aanhouder wint

Ik heb ook heeeel veel kikkers gekust hoor.... ik ben nu 49.