Zo pijnlijk: ingeruild en ex gaat gewoon verder

09-03-2009 14:01 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Jullie weten wel dat ik 7 maanden geleden ben ingeruild voor iemand anders, na 5 jaar. Ik vertelde ook al dat we het goed hadden samen, dat hij dat ook vond, maar dat hij, door iemand nieuw te ontmoeten, vond dat 'het ook anders kan', en heeft me verlaten. Hij wou niet kijken hoe we onze relatie een andere draai konden geven, maar wou voor het ieuwe, onbekendere gaan. Wel alleen nadat ik een sms had onderschept, hij heeft het nooit uit zichzelf verteld. Maar zijn gedrag verontrustte me, dus hij heeft zichzelf verraden zonder dat hij het doorhad en ben ik zijn gsm gaan controleren.

Eens hij het niet meer kon ontkennen, is hij stiekem zijn gerief komen halen en wegggegaan. Hij wou niet aan de problemen (ik weet niet wat hem eigenlijk stoorde in onze relatie) werken, en is heel plots weggegaan.

Twee weken later was hij met dat meisje samen, maar ik zou er niet van verschieten als het al eerder aan de gang was. Nu 7 maanden verder probeer ik zoveel mogelijk te lezen, leren en praten met vrienden en famillie, om het zo goed mogelijk te verwerken.

Alleen kan ik het nog allemaal niet loslaten, en kijk ik af en toe in zijn email, want ik weet zijn paswoord dat hij niet veranderd heeft. Nu zag ik dat hij een reis geboekt heeft naar een exotisch land, waar wij eind 2007 nog geweest waren. Via een vriend kan hij goedkoop in chique hotels overnachten. Dus de zalige reis die wij toen met zijn tweeen hebben gedaan, gaat hij nu gewoonweg opnieuw overdoen met zijn nieuwe liefde! Ook 3 weken, in exact dezelfde periode, maar dan 2 jaar later.

Dit doet verschrikkelijk pijn, was het dan echt niets speciaals tussen ons????
Moeten we bij "geld en recht"niet een topic gaan openen over schadevergoeding in verband met verpeste toetsenborden waar drank overheen gespoeid is? Iemand moet toch verantwoordelijk worden gehouden voor al die schade?
t kan nog triester....:

ik schreef (onder andere naam, dat dan weer wel) 2 jaar geleden ook mee in het liefdesverdriet-topic... en dat hoofdstuk is nog altijd niet gesloten

hoewel, t scheelt dat ik drie weken geleden achter iets ben gekomen waardoor ik EINDELIJK ben gestopt met hem te idealiseren, en nu wat 'objectiever' kan kijken en ik er voor mijn gevoel (de afgelopen week, maar ik ken mezelf en dit kan morgen weer anders zijn) pas echt klaar mee ben. en daar hebben de reacties op mijn verhaal (exit ex) echt aan bijgedragen, maar dat komt nu allemaal pas binnen, voorheen was ik gewoon obsessief aan het idealiseren en goedpraten, en dan komen alle goedbedoelde adviezen gewoon niet aan.

maarruhh... hier dus geen 7 maanden maar 2 jaar treuren en zwelgen in zelfmedelijden, bummerrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!! muisje succes, die knop ga je zelf om moeten zetten meid, dat kan niemand anders voor je doen
Muisje is weer terug in der holletje gekropen denk ik. Of druk aan het lezen in de mail van ex.

Zit te denken, ben met vriend bijna 7 maanden samen, die was ook lang bij een ex maar die relatie was uit voordat wij samen waren. Schijnt ook eenmuis muts te zijn geweest die niet doorhad dat over ook daadwerkelijk over betekent.. Ik ben bijna jarig, wil best op vakantie. Zou hij me dan werkelijk meenemen naar een exotisch land?

Ohja, geloof maar dat ie gelukkig is
Hoi iedereen,

Het is een tijdje geleden dat ik hier nog schreef, en het gaat al een stukje beter. Alleen zou ik graag jullie mening willen vragen over hetvolgende...

Het is nu 10 maand geleden en ik begrijp nu beter wat de pijnpunten in de relatie waren, die nooit besproken zijn geweest. Echter, ik ben nog in 'behandeling' bij een therapeute omdat ik nog in dezelfde vicieuze cirkel blijf hangen. Niemand anders dan mijn ex kan een antwoord geven op vragen die blijven spoken door mijn hoofd, en ze stelt voor dat ik nog eens een keer contact opneem met mijn ex om deze te bespreken. Bijvoorbeeld:

- Waarom vond hij het niet de moeite om te vechten voor de relatie, en koos hij voor het nieuwe, maar ook onbekende?

- Wanneer zijn zijn gevoelens voor mij dan beginnen veranderen, en wat was de aanleiding?

- Waarom zei hij dat hij me nooit zou verlaten toen ik aanvoelde dat er iets mis was? waardoor ik dus altijd dacht dat ik spoken zag omdat hij me altijd geruststelde..

- Waarom denkt hij dat hij niet 100% gelukkig bij me zou blijven? Wat is de reden?

Dus stelt mijn therapeute voor om een gesprek met hem voor te bereiden...

Wat denken julllie hiervan? Zou hij, nu er ook voor hem bijna een jaar voorbij is, eerlijke antwoorden durven geven? Wat als hij niet echt een reden heeft, buiten de verliefdheid die hem overviel? Wat als hij hele harde antwoorden geeft? Wat als hij zegt dat het hem spijt? Etc etc

Hij is nog steeds samen met zijn nieuwe vriendin, en ik heb hem niet meer gehoord of gezien...
Als ik jou was zou ik zo'n gesprek helemaal niet aangaan.

Vooral je eerste vraag vind ik vreemd, wat verwacht je daar voor antwoord op?

Je bent 10 maanden verder.

Hij heeft een ander leven en jij hebt een ander leven.

Ga verder met het jouwe...
En wat wil je daar nu mee bereiken muisje? Elke mogelijke toekomstige ex blijven 'stalken' om antwoorden te krijgen? En als die antwoorden je niet zinnen, wat dan? Soms zul je toch echt gewoon zelf verder moeten, voor jou lijkt me dat hoog tijd. Zit je nog altijd in zijn mailbox trouwens? (érg onbeschoft, hoe de zaken ook gelopen zijn)

Verder, sterkte!
Stel hem de vragen op papier, graaf een kuil, verbrand het papier waar ze op staan, en begraaf de verbrande resten.

Als je de man toch nooit meer gesproken hebt dan ga je hem toch niet meer benaderen nu voor een gesprek? Wat wil je horen? En wat denk je op te schieten met 'zijn waarheid'. Hij is verder gegaan met zijn leven en dat doet pijn en pijn doet zeer. Maar het gaat echt niet minder zeer doen als je hoort waarom.

Daarbij, zou hij er nog zin in hebben, zo'n tijd nadat jullie uit elkaar zijn gegaan? Zou jij, terwijl je een nieuwe relatie zou hebben, nog zin hebben en tijd maken voor zo'n gesprek?

Maak er een ceremonie van meid, verbrand zijn foto's en die blauwe trui die je van hem gekregen hebt er bij, in een kuil en flikker die kuil daarna voor eens en voor altijd dicht.
quote:eleonora schreef op 20 mei 2009 @ 15:47:

Daarbij, zou hij er nog zin in hebben, zo'n tijd nadat jullie uit elkaar zijn gegaan? Zou jij, terwijl je een nieuwe relatie zou hebben, nog zin hebben en tijd maken voor zo'n gesprek?

Juist, ik kwam terug om dit nog te zeggen.

Maak er een ceremonie van meid, verbrand zijn foto's en die blauwe trui die je van hem gekregen hebt er bij, in een kuil en flikker die kuil daarna voor eens en voor altijd dicht.

Inderdaad, werkt echt perfect!
Tuurlijk zal HIJ er geen zin in hebben. Maar ik heb het hem destijds gemakkelijk gemaakt, en hem laten gaan. En nee, ik kijk niet meer in zijn mailbox.

Het reusltaat voor mij is dat ik niet weet waarom. Omdat het echt waar heel goed leek te zitten tussen ons. Ik weet nu wat de pijnpunten waren, maar die waren niet onoverkomelijk.

Maar daar wil ik het niet meer over hebben met hem. Ik zou alleen graag de echte reden willen weten, hoe hard die ook mag zijn. Ik hoop het dan echt te kunnen afsluiten, want zonder die antwoorden blijkt het me niet te lukken.
hahahahah, spendeer die tijd bij de peut maar aan jezelf....
Muisje, je kunt iig 1 conclusie trekken uit het feit dat hij het uitgemaakt heeft:

"Hij wil je niet meer!"

Ongeacht wat voor antwoord hij je ook zal gaan geven.

Hij houdt niet meer van je en wil geen relatie meer met je.

Maakt het dan nog een drol uit waarom hij koos voor iets nieuws ipv iets vertrouwds? Nee, want het gaat erom dat hij JOU niet meer wilde en in dit geval was jij het vertrouwde.
Kun je hem niet beter mailen dan?

Misschien niet zo persoonlijk maar ik kan me er niks bij voorstellen hoor, bij een gesprek van mens tot mens, alsnog, zo achteraf. Hij werd verliefd op een ander, meer dan op jou. Wat wil je nog meer horen lieve meid.....het is toch al pijnlijk genoeg voor je geweest nu? Waarom nu die extra kwelling?

Je hebt hem laten gaan zeg je, maar wat had je anders kunnen doen? Aan zijn been hangen had ook niet geholpen, dat had het alleen maar moeilijker gemaakt en pijnlijker, achteraf, als je aan dat been was gaan hangen en hij had je alsnóg afgewezen.

Ik vind het juist sterk van je dat je dat niet deed en hem losliet toen hij aangaf niet meer van je te houden. Het was het enige wat je kon doen, zonder jezelf te vernederen en dat deed je. Eerder iets om trots op te zijn dan je rot om te voelen lijkt me.....
Eleonora heeft gelijk wat wil je nog horen? De liefde, zijn liefde voor jou was er niet meer....

Heeft je peut nooit gezegd dat je een vertekend zelfbeeld hebt? Zou je daar niet beter aan kunnen werken? Beter dan je energie te steken in iets wat nutteloos is. Kun je het niet verkroppen dat hij niet meer van je hield, heb je het idee dat hij een vergissing maakt? Ga verder met je leven, net zoals hij heeft gedaan, en mss kom je wel een leuke man tegen die wel van je houdt.

Suc6!

Groetjes Fajah
Dank je Eleonora. Het is juist net omdat het zo stil is geweest tussen ons beiden, en alles nu wat bedaart is, dat ik nog eenmaal een rustig gesprek met hem zou willen hebben. Hij is geen onmens, maar kon toen geen antwoorden geven, en kon het niet aan me verdrietig te zien en heeft de bladzijde koud omgedraaid.

Maar nu alles in een rustiger vaarwater is gekomen, denk ik dat het me deugd zal doen. Want ik weet dat hij niets meer voor me voelde. Maar ik weet niet waarom, en het zou me kunnen helpen in de toekomst toe. Ik weet dat hij me niet meer wil, daar ben ik niet op uit.

Ik ben uit op een afsluiter, iets waardoor die vragen kunnen begraven worden, en niemand kan me antwoorden geven omdat men het niet weet. Hij moet toch weten waarom het ineens over was?
quote:muisje08 schreef op 20 mei 2009 @ 16:06:

Ik ben uit op een afsluiter, iets waardoor die vragen kunnen begraven worden, en niemand kan me antwoorden geven omdat men het niet weet. Hij moet toch weten waarom het ineens over was?Omdat zijn gevoel voor jou niet meer genoeg was....
Muisje, probeer te accepteren dat dingen nou eenmaal zo kunnen gaan. Redenen kan iedereen je geven;

-Omdat hij niet meer van je hield

-Omdat hij niet meer verliefd op je was

-Omdat hij dat wel op een ander werd

Wat wil je nog meer weten?
Duzzzzzzzzzzzzzz
Dat zal hij vast wel weten ja, maar of hij zin heeft om het daar met jou nog eens over te hebben??

Ik zou er niet aan moeten denken als mijn ex na een jaar komt met dat ie antwoorden wil. Eerlijk gezegd zou ik denken: get a life!!!

Hij kon (wilde) toen die antwoorden niet geven en (wil het) nu waarschijnlijk nog steeds niet. En stel dat hij wel open staat voor zo'n gesprek, welk ander antwoord dan 'ik was gewoon niet meer zo gelukkig' verwacht je dan te horen?

Waarom wil je zo graag weten waaróm???? Wat doet dat er nu nog toe?

Idd wat de anderen ook zeggen, schrijf hem een lange brief en verbrand deze op middernacht in de volle maan, of op een tijdstip wat jou beter uitkomt.
Hmmmzz...aan de ene kant vind ik het wat al te makkelijk om onder het mom van "ik kan het niet aan om je verdrietig te zien" iemand de rug toe te keren en vrolijk verder te gaan met je leven....aan de andere kant...het is nu toch echt een beetje te laat om daar alsnog over te beginnen.

Als een ex van mij een jaar later ineens voor antwoorden aan komt kloppen dan ga ik me toch echt vertwijfeld afvragen wat diegene dan al die tijd met zijn leven gedaan heeft...!

Het zou niet bepaald mijn grootste respect opwekken zeg maar.... (sprak zij voorzichtig...)
Ik denk dat je ex ook niet weet waarom hij niets meer voor je voelt. Gevoel is nogal iets moeilijks. Waarom voel je wel iets voor de een, maar niks voor de ander?

Ik heb ook ooit eens vragen gehad voor mijn ex maar heb besloten ze nooit te stellen. Want welk antwoord hij ook had gegeven, ik had het niet geloofd of ik had weer een nieuwe vraag bedacht.

Stel je vraagt je ex waarom hij is weggegaan en hij antwoord: omdat mijn nieuwe vriendin wel een lekker geil wijf is. Denk je echt dat je daarvan gaat opknappen? Denk het niet.

Hou de eer aan je zelf.
quote:Madhe schreef op 15 maart 2009 @ 18:16:

Muisje is weer terug in der holletje gekropen denk ik. Of druk aan het lezen in de mail van ex.

Zit te denken, ben met vriend bijna 7 maanden samen, die was ook lang bij een ex maar die relatie was uit voordat wij samen waren. Schijnt ook eenmuis muts te zijn geweest die niet doorhad dat over ook daadwerkelijk over betekent.. Ik ben bijna jarig, wil best op vakantie. Zou hij me dan werkelijk meenemen naar een exotisch land?

Ohja, geloof maar dat ie gelukkig is Ik geloof dat het nut van dit verkneukelende gedoe mij ontgaat...
quote:muisje08 schreef op 20 mei 2009 @ 15:37:

Hoi iedereen,

Het is een tijdje geleden dat ik hier nog schreef, en het gaat al een stukje beter. Alleen zou ik graag jullie mening willen vragen over hetvolgende...

Het is nu 10 maand geleden en ik begrijp nu beter wat de pijnpunten in de relatie waren, die nooit besproken zijn geweest. Echter, ik ben nog in 'behandeling' bij een therapeute omdat ik nog in dezelfde vicieuze cirkel blijf hangen. Niemand anders dan mijn ex kan een antwoord geven op vragen die blijven spoken door mijn hoofd, en ze stelt voor dat ik nog eens een keer contact opneem met mijn ex om deze te bespreken. Bijvoorbeeld:

- Waarom vond hij het niet de moeite om te vechten voor de relatie, en koos hij voor het nieuwe, maar ook onbekende?

- Wanneer zijn zijn gevoelens voor mij dan beginnen veranderen, en wat was de aanleiding?

- Waarom zei hij dat hij me nooit zou verlaten toen ik aanvoelde dat er iets mis was? waardoor ik dus altijd dacht dat ik spoken zag omdat hij me altijd geruststelde..

- Waarom denkt hij dat hij niet 100% gelukkig bij me zou blijven? Wat is de reden?

Dus stelt mijn therapeute voor om een gesprek met hem voor te bereiden...

Wat denken julllie hiervan? Zou hij, nu er ook voor hem bijna een jaar voorbij is, eerlijke antwoorden durven geven? Wat als hij niet echt een reden heeft, buiten de verliefdheid die hem overviel? Wat als hij hele harde antwoorden geeft? Wat als hij zegt dat het hem spijt? Etc etc

Hij is nog steeds samen met zijn nieuwe vriendin, en ik heb hem niet meer gehoord of gezien...

Wat wij hiervan vinden???

Ik vind;

Dat je beter een andere therapeute kunt zoeken. Zij stelt een gesprek met hem voor? Wat heb je daaraan?

En verder bedenk ik me, dat ik mijn exen (van jaaaaren) na 10 maanden eigenlijk wel al vergeten was. Als ze dan nog gingen bellen met allerlei vragen. Nee, ik zou daar niet eens op in willen gaan.

Ga je leven leven, in plaats van te blijven hangen in het verleden.

Ik ben uit op een afsluiter, iets waardoor die vragen kunnen begraven worden, en niemand kan me antwoorden geven omdat men het niet weet. Hij moet toch weten waarom het ineens over was?

Hoe hard ook, dat moet hij niet. Dat kan hij misschien wel echt helemaal niet weten.

Wat zou kunnen (bijvoorbeeld) is dat hij tevreden dacht te zijn, tot hij iemand tegenkwam die hem hoteldebotel maakte van verliefdheid, waarna hij tot de conclusie kwam dat hij liever met haar dan met jou verder wilde leven.

Dat heeft dus niets te maken met jou. Dat jij niet zou deugen. Dat jij niet lief, mooi, zorgzaam, warm, ambitieus of wat dan ook genoeg zou zijn. Het geeft alleen aan dat HIJ verliefd werd op een ander en zijn relatie met jou beëindigde.

Ik probeer je te behoeden voor nóg meer pijn want de kans is groot dat je ex je keihard afwijst. Dat hij niet met jou wil praten en dat hij nog steeds niet meer antwoorden heeft dan hij al had. Óf dat hij kwaad wordt, geërgerd, en dat hij dan dingen zegt die jou veel verdriet gaan doen.

Er zijn een paar dingen die je zeker weet:

1) Het is uit omdat hij verliefd werd op een ander

2) Hij is nog steeds samen met zijn huidige vriendin

3) jullie zijn bijna een jaar uit elkaar

En meer, waarom, hoe, wanneer, enzovoort dat is allemaal bijzaak meisje. Ik snap dat je het wil afsluiten maar ik heb mijn bedenkingen bij het plan je ex daarbij te betrekken. Ik denk namelijk dat jij dat écht wel alleen kunt. Nu jij nog!
Muisje, bij sommige mensen gaat de liefde gewoon over na korte of lange tijd. Zij ergeren zich dan rot aan kleine dingen van hun partner waar een ander de schouders over zou ophalen.

Als ze dan op een ander verliefd worden, verbreken ze de relatie en beginnen een nieuwe omdat ze denken dat het met die nieuwe persoon beter zal zijn. Meestal begint het van voor af aan. Dat kan bij sommigen snel gaan, bij anderen duurt het een jaar of tien voor ook die liefde weer over is.

Dat kan bij jouw ex ook het geval zijn; misschien is hij een van die mensen.

Andere mogelijkheid: jullie pasten helemaal niet bij elkaar naar zijn gevoel en zijn nieuwe vlam past beter bij hem.

Hoe dan ook, hij hield en houdt niet meer van jou. Of dat nu aan zijn persoonlijkheid ligt (niet in staat zijn tot blijvende liefde), of aan het feit dat hij vond dat jullie niet bij elkaar pasten, maakt eigenlijk niets uit.

Wat schiet je op met antwoorden? Waarschijnlijk weet hij zelf niet veel andere antwoorden dan 'ik hield niet meer van je'. De redenen daarvoor die hij zou geven, zouden misschien niet eens de juiste zijn, die kent hij misschien ook niet.

Het is verleden tijd, probeer je op de toekomst te richten om weer gelukkig te worden; als je steeds maar over het verleden en het waarom blijft malen, word je niet gelukkig.

O ja, nog iets: dat malen over het waarom is een veel voorkomend verschijnsel bij mensen die verlaten zijn. Zo raar is het dus niet. Maar het helpt je niet.

Sterkte!

Dank je Eleonora. Het is juist net omdat het zo stil is geweest tussen ons beiden, en alles nu wat bedaart is, dat ik nog eenmaal een rustig gesprek met hem zou willen hebben. Hij is geen onmens, maar kon toen geen antwoorden geven, en kon het niet aan me verdrietig te zien en heeft de bladzijde koud omgedraaid.

Maar nu alles in een rustiger vaarwater is gekomen, denk ik dat het me deugd zal doen. Want ik weet dat hij niets meer voor me voelde. Maar ik weet niet waarom, en het zou me kunnen helpen in de toekomst toe. Ik weet dat hij me niet meer wil, daar ben ik niet op uit.

Is er een waarom nodig? Is niet meer genoeg voelen niet genoeg reden?

Ik vind dat je het hele idee van 'afsluiten' veel te veel idealiseert. Het aflsuiten voor jezelf, dat kan alleen jij doen. Die verantwoordelijkheid ligt zeker niet bij hem. Hij heeft het afgesloten, hij is nu bij een ander. Ik voorspel je dat wat hij ook te zeggen heeft in het hypothetische afsluitgesprek, het je toch geen voldoening zal geven.

Geef anders eens een voorbeeld van wat hij je zou kunnen zeggen wat het voor jou afgesloten maakt. Wat kan deze man je vertellen dat het ineens wél afgeloten voor je maakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven