Zoon en bruiloft
zondag 30 december 2018 om 08:13
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......
Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.
Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)
1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.
Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.
Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.
Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.
Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....
Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?
Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......
Graag jullie mening.....
Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.
Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)
1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.
Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.
Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.
Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.
Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....
Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?
Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......
Graag jullie mening.....
zondag 30 december 2018 om 14:57
Baggal schreef: ↑30-12-2018 14:51Dat maak jij ervan. En overigens geldt in mijn geval -voor zover van belang- dat de kinderen van mijn man, de partners van die kinderen en zelfs de ex van mijn man en ik doorgaans goed met elkaar overweg kunnen. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk geweest, maar juist door te blijven praten met elkaar en tijd vrij te maken voor belangrijke gebeurtenissen in het leven van elkaar en respect hebben kan het een stuk aangenamer zijn. En dat is een wisselwerking. Maar goed, jij meent dat mijn mening gekleurd is - soit!
Dat denk ik inderdaad. En ik denk ook dat je de impact van een nieuwe relatie en een tweede leg op kinderen onderschat.
zondag 30 december 2018 om 15:20
En jij meent mij of mijn situatie te kennen..?! En of mijn inlevingsvermogen in anderen?! En op basis waarvan...?! Voor de goede orde: dit topic gaat niet over mij en of mijn situatie, integendeel.the_Wicked_Witch schreef: ↑30-12-2018 14:57Dat denk ik inderdaad. En ik denk ook dat je de impact van een nieuwe relatie en een tweede leg op kinderen onderschat.
Jij wordt opeens heel persoonlijk en dat terwijl jij mij of mijn volledige situatie niet kent en dit topic gaat over een aanstaande stiefmoeder die teleurgesteld is in het feit dat de zoon van haar man verstek laat gaan op een dag die voor haar en haar man belangrijk is. Ik heb TO geadviseerd om geen direct contact te zoeken met de zoon in kwestie, omdat dit op de weg van de man ligt en voorts heb ik aangegeven dat het, kort gezegd, jammer is wanneer dit soort dingen over en weer niet lekker lopen, respect voor elkaar en elkaars keuzes (ook die van ouders) belangrijk is. En jij begint over mijn situatie?! Wow... voor de duidelijkheid: in mijn samengestelde gezin deed deze problematiek zich niet voor en waren alle kinderen aanwezig op de ingetogen bruiloft, maar dat terzijde - het gaat hier om TO en TO’s situatie.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 30 december 2018 om 15:24
Baggal schreef: ↑30-12-2018 15:20En jij meent mij of mijn situatie te kennen..?! En of mijn inlevingsvermogen in anderen?! En op basis waarvan...?! Voor de goede orde: dit topic gaat niet over mij en of mijn situatie, integendeel.
Jij wordt opeens heel persoonlijk en dat terwijl jij mij of mijn volledige situatie niet kent en dit topic gaat over een aanstaande stiefmoeder die teleurgesteld is in het feit dat de zoon van haar man verstek laat gaan op een dag die voor haar en haar man belangrijk is. Ik heb TO geadviseerd om geen direct contact te zoeken met de zoon in kwestie, omdat dit op de weg van de man ligt en voorts heb ik aangegeven dat het, kort gezegd, jammer is wanneer dit soort dingen over en weer niet lekker lopen, respect voor elkaar en elkaars keuzes (ook die van ouders) belangrijk is. En jij begint over mijn situatie?! Wow... voor de duidelijkheid: in mijn samengestelde gezin deed deze problematiek zich niet voor en waren alle kinderen aanwezig op de ingetogen bruiloft, maar dat terzijde - het gaat hier om TO en TO’s situatie.
Dat is jouw interpretatie.
Wat ik maar aan wil geven is dat niet ieder kind staat te springen om een stiefouder en dat stiefouders dat nog wellens willen vergeten.
En ja, ik denk dat als je zelf uit een gescheiden gezin komt je pas beeld hebt over de impact.
zondag 30 december 2018 om 15:43
Wicked: Ik ben het volledig met je eens dat sommige (stief)ouders de kinderen uit een eerdere relatie volledig uit het oog kunnen verliezen als er een nieuwe partner in het spel is. Maar gelukkig zijn er ook gezinnen/families die wel een goede balans kunnen vinden waarin ze ook blij kunnen zijn dat de ouder opnieuw geluk bij een ander heeft gevonden. En daarbij is het m.i juist van belang dat de nieuwe partner zich niet gaat opdringen aan de kinderen, want die hoeven hem of haar niet leuk te vinden. Juist om deze reden vind ik ook dat TO niet zelf het contact moet opzoeken met de zoon mbt de bruiloft. Het is juist iets tussen vader en zoon - maar ik kan me de teleurstelling bij TO goed voorstellen. Te meer nu de zoon in eerste instantie aangegeven had aanwezig te zijn en de relatie, zo lezend, niet bijzonder slecht lijkt te zijn.the_Wicked_Witch schreef: ↑30-12-2018 15:24Dat is jouw interpretatie.
Wat ik maar aan wil geven is dat niet ieder kind staat te springen om een stiefouder en dat stiefouders dat nog wellens willen vergeten.
En ja, ik denk dat als je zelf uit een gescheiden gezin komt je pas beeld hebt over de impact.
Scheidingen, samengestelde gezinnen, kinderen uit nieuwe relaties kunnen lastig zijn voor alle betrokkenen en de kinderen in het bijzonder (dat onderken ik ook), echter niet elke scheiding is een vechtscheiding of elk nieuw voorgenomen huwelijk een probleem. Zo is het als ouder goed om af en toe dingen apart met de kinderen te ondernemen zonder de nieuwe partner - dat is althans mijn ervaring voor wat het waard is. En dat je als ouder hoopt dat (stief) kinderen op je bruiloft komen wanneer de relatie goed lijkt, snap ik ook.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 30 december 2018 om 16:06
Baggal schreef: ↑30-12-2018 15:43Wicked: Ik ben het volledig met je eens dat sommige (stief)ouders de kinderen uit een eerdere relatie volledig uit het oog kunnen verliezen als er een nieuwe partner in het spel is. Maar gelukkig zijn er ook gezinnen/families die wel een goede balans kunnen vinden waarin ze ook blij kunnen zijn dat de ouder opnieuw geluk bij een ander heeft gevonden. En daarbij is het m.i juist van belang dat de nieuwe partner zich niet gaat opdringen aan de kinderen, want die hoeven hem of haar niet leuk te vinden. Juist om deze reden vind ik ook dat TO niet zelf het contact moet opzoeken met de zoon mbt de bruiloft. Het is juist iets tussen vader en zoon - maar ik kan me de teleurstelling bij TO goed voorstellen. Te meer nu de zoon in eerste instantie aangegeven had aanwezig te zijn en de relatie, zo lezend, niet bijzonder slecht lijkt te zijn.
Scheidingen, samengestelde gezinnen, kinderen uit nieuwe relaties kunnen lastig zijn voor alle betrokkenen en de kinderen in het bijzonder (dat onderken ik ook), echter niet elke scheiding is een vechtscheiding of elk nieuw voorgenomen huwelijk een probleem. Zo is het als ouder goed om af en toe dingen apart met de kinderen te ondernemen zonder de nieuwe partner - dat is althans mijn ervaring voor wat het waard is. En dat je als ouder hoopt dat (stief) kinderen op je bruiloft komen wanneer de relatie goed lijkt, snap ik ook.
Ik denk alleen dat dat bij TO niet zo is. De manier waarop ze over de ex schrijft geeft mij de indruk dat dat niet echt lekker loopt.
En dat is vaak het moment waarop de kinderen in de knel komen.
zondag 30 december 2018 om 16:14
Zonder verder een reactie gelezen te hebben, persoonlijk denk ik dat er altijd wel een excuus gevonden kan worden om niet op de bruiloft aanwezig te zijn. Nu is het de verjaardag van zoon en bruiloft daarna. Maar stel dat het de verjaardag van moeder was geweest in plaats van de zoon? Was zoon dan wel gekomen? Verwacht van niet.
Stel dat zoon dag voor bruiloft een examen heeft......... idem dito. Ik bedoel daarmee te zeggen, zoon kan van alles nog wat verzinnen om als excuus te gebruiken om niet aanwezig te hoeven zijn. Gaat zoon ook met zijn kont tegen de krib als een familie OP zijn verjaardag wordt begraven, is ZIJN verjaardag dan belangrijker dan het overlijden (of begrafenis) van een dierbare?
Ja, zoon is 20 en volwassen. Ja, hij is een dag eerder jarig maar hé, kom op zeg, verjaardagen komen er nog genoeg. Een huwelijk maar een keer als het goed is.
Is het dan zó ontzettend moeilijke / vervelend / lastig / alsof de wereld compleet vergaat om eens een keer je jezelf aan te passen? Zoon is en maakt deel uit van leven van TO's partner. Ik ga er vanuit dat vader al meer dan genoeg rekening houdt met zoon. Persoonlijk vindt ik het gedrag van zoon niet alleen respectloos naar vader (en TO) maar ik het vindt het ook ronduit asociaal.
Nu kan iedereen wel zeggen, eigen keuze, volwassen en wat nog meer. Sorry, maar soms zijn er situaties waarin je sociaal verplicht bent aanwezig te zijn tenzij er sprake is van overmacht. Een verjaardag is dat niet. Een huwelijk (zeker als de band goed is en je bent uitgenodigd) is daar zeker één van.
Stel dat zoon dag voor bruiloft een examen heeft......... idem dito. Ik bedoel daarmee te zeggen, zoon kan van alles nog wat verzinnen om als excuus te gebruiken om niet aanwezig te hoeven zijn. Gaat zoon ook met zijn kont tegen de krib als een familie OP zijn verjaardag wordt begraven, is ZIJN verjaardag dan belangrijker dan het overlijden (of begrafenis) van een dierbare?
Ja, zoon is 20 en volwassen. Ja, hij is een dag eerder jarig maar hé, kom op zeg, verjaardagen komen er nog genoeg. Een huwelijk maar een keer als het goed is.
Is het dan zó ontzettend moeilijke / vervelend / lastig / alsof de wereld compleet vergaat om eens een keer je jezelf aan te passen? Zoon is en maakt deel uit van leven van TO's partner. Ik ga er vanuit dat vader al meer dan genoeg rekening houdt met zoon. Persoonlijk vindt ik het gedrag van zoon niet alleen respectloos naar vader (en TO) maar ik het vindt het ook ronduit asociaal.
Nu kan iedereen wel zeggen, eigen keuze, volwassen en wat nog meer. Sorry, maar soms zijn er situaties waarin je sociaal verplicht bent aanwezig te zijn tenzij er sprake is van overmacht. Een verjaardag is dat niet. Een huwelijk (zeker als de band goed is en je bent uitgenodigd) is daar zeker één van.
zondag 30 december 2018 om 16:18
Je hele betoog gaat uit van deze aanname.Kleppeboxx schreef: ↑30-12-2018 16:14Ik ga er vanuit dat vader al meer dan genoeg rekening houdt met zoon.
Want dat is het, een aanname. Niet meer en niet minder.
zondag 30 december 2018 om 16:21
TO, een tip voor als er ooit een derde huwelijk komt: denk even fatsoenlijk na over een datum ipv infantiele spelletjes om een trouwdatum te prikken
En de nadruk op "maar zijn vader gaat voor de EERSTE KEER trouwen" vind ik echt bizar. Alsof zijn vorige relatie, waar kinderen uit voort gekomen zijn, niks betekende. En dat zal zijn zoon ook zo voelen dus ik snap best dat hij zijn kont tegen de krib gooit. Die verjaardag is gewoon een excuus.
En de nadruk op "maar zijn vader gaat voor de EERSTE KEER trouwen" vind ik echt bizar. Alsof zijn vorige relatie, waar kinderen uit voort gekomen zijn, niks betekende. En dat zal zijn zoon ook zo voelen dus ik snap best dat hij zijn kont tegen de krib gooit. Die verjaardag is gewoon een excuus.
zondag 30 december 2018 om 16:26
Blijft dan toch vreemd. Moeder trouwde zelf hals over kop......... neem aan ook voor de EERSTE KEER. Toen kon / wilde zoon wel aanwezig zijn.RoseHip schreef: ↑30-12-2018 16:21TO, een tip voor als er ooit een derde huwelijk komt: denk even fatsoenlijk na over een datum ipv infantiele spelletjes om een trouwdatum te prikken![]()
Gedrag van moeder doet dan ook vermoeden (let wel, is een aaname :
Je moet niet willen meten met 2 maten.
zondag 30 december 2018 om 16:28
Alleen de OP gelezen maar, wat een idee om een dag na een verjaardag te trouwen
Had dat nou niet een andere dag gekund? Je hoeft niet overál rekening mee te houden maar de verjaardagen van de kinderen en je ouders, trouwdagen.. Ja, daar houd je (vind ik) rekening mee.
Je gaat toch ook geen datum prikken op dezelfde dag dat je zus getrouwd is of je ouders een zoveel jarig huwelijk gaan vieren.
Je gaat toch ook geen datum prikken op dezelfde dag dat je zus getrouwd is of je ouders een zoveel jarig huwelijk gaan vieren.
zondag 30 december 2018 om 16:32
Dat is waar. Maar waarschijnlijk zit er toch iets niet lekker bij zoon waarom hij nu niet blij is.Kleppeboxx schreef: ↑30-12-2018 16:26Blijft dan toch vreemd. Moeder trouwde zelf hals over kop......... neem aan ook voor de EERSTE KEER. Toen kon / wilde zoon wel aanwezig zijn.
Gedrag van moeder doet dan ook vermoeden (let wel, is een aaname :![]()
) alsof de relatie met zijn vader niets betekende.
Je moet niet willen meten met 2 maten.
Tijd voor een goed gesprek tussen vader en zoon dus.
Overigens begreep ik dat het (eerste
zondag 30 december 2018 om 16:43
We kunnen hier alleen gissen naar de beweegredenen van de zoon om niet te komen. Als Wicked Witch gelijk heeft en de relatie tussen moeder en vader niet lekker loopt, kan het heel goed zijn dat dit de ware reden is dat zoon forfait geeft en dit meer redelijk lijkt dan een verjaardag/geen balletje te willen zijn, etc.
Hoe dan ook TO: zorg dat je aanstaande man eens in conclaaf gaat met zoon: niet via de app, maar gewoon face to face en laat hem beoordelen of er ook andere gevoelens spelen. Als die gevoelens met jou als persoon te maken hebben hoop ik dat je tot een oplossing komt. Als de gevoelens te maken hebben met de omstandigheden (lijkt me niet op basis van alleen de OP, maar ik heb niet alle info) dan kun je naar mijn idee de zaak het beste laten rusten en hopen op betere tijden. Bedenk wel dat de zoon wellicht loyaliteit voelt voor zijn moeder en dit is logisch.
Loopt het allemaal wel lekker in jullie samengestelde gezin, dan kan ik het gedrag van zoon niet duiden en is het jammer dat hij de bruiloft van vader niet belangrijk genoeg vindt om te verschijnen. Maar ook in dat geval geldt dat het niet jouw taak is om met zoon te praten, tenzij zoon zelf aangeeft dat te willen.
Hoe dan ook TO: zorg dat je aanstaande man eens in conclaaf gaat met zoon: niet via de app, maar gewoon face to face en laat hem beoordelen of er ook andere gevoelens spelen. Als die gevoelens met jou als persoon te maken hebben hoop ik dat je tot een oplossing komt. Als de gevoelens te maken hebben met de omstandigheden (lijkt me niet op basis van alleen de OP, maar ik heb niet alle info) dan kun je naar mijn idee de zaak het beste laten rusten en hopen op betere tijden. Bedenk wel dat de zoon wellicht loyaliteit voelt voor zijn moeder en dit is logisch.
Loopt het allemaal wel lekker in jullie samengestelde gezin, dan kan ik het gedrag van zoon niet duiden en is het jammer dat hij de bruiloft van vader niet belangrijk genoeg vindt om te verschijnen. Maar ook in dat geval geldt dat het niet jouw taak is om met zoon te praten, tenzij zoon zelf aangeeft dat te willen.
zondag 30 december 2018 om 16:52
blauw-vinkje schreef: ↑30-12-2018 10:46[...]
Misschien klink ik idd niet aardig over ex dat heeft zijn redenen moet ik niet doen weet ik maar sommige situaties brengen nou eenmaal bepaalde reacties naar boven
Misschien zit hier een deel van je antwoord mbt (stief)zoon... ?
zondag 30 december 2018 om 17:00
Ik snap de vergelijkingen met een uitvaart echt niet. Is toch heel wat anders.
Als de voorbereiding voor de bruiloft net zo gingen als het prikken van de datum, snap ik de terughoudendheid wel.
Mijn vader is voor de tweede keer getrouwd en hield het gelukkig ingetogen. Teveel bombarie had ik niet getrokken. Noem me egoïstisch maar ik vond het gebeuren best lastig door de voorgeschiedenis. Ik heb wel enthousiast gedaan tijdens de viering en mijn vader gaf me daar nog complimenten over omdat hij wist dat het lastig voor me was. De kinderen van zijn partner lieten duidelijk merken hoe stom ze het allemaal vonden.
Ik had al teveel joligheid slecht getrokken denk ik. Misschien speelt dat voor de zoon ook.
Als de voorbereiding voor de bruiloft net zo gingen als het prikken van de datum, snap ik de terughoudendheid wel.
Mijn vader is voor de tweede keer getrouwd en hield het gelukkig ingetogen. Teveel bombarie had ik niet getrokken. Noem me egoïstisch maar ik vond het gebeuren best lastig door de voorgeschiedenis. Ik heb wel enthousiast gedaan tijdens de viering en mijn vader gaf me daar nog complimenten over omdat hij wist dat het lastig voor me was. De kinderen van zijn partner lieten duidelijk merken hoe stom ze het allemaal vonden.
Ik had al teveel joligheid slecht getrokken denk ik. Misschien speelt dat voor de zoon ook.
zondag 30 december 2018 om 17:15
Nee hoor. Het staat letterlijk in de OP waarom hij niet wil komen. en pa heeft gezegd dat dat prima is.
Typisch Viva. Staat er een keer letterlijk in de tekst waarom iemand doet wat ie doet, wordt dat voor t gemak over het hoofd gezien want het is natuurlijk leuker om er allerlei theorietjes op los te laten.
zondag 30 december 2018 om 17:40
Geheel gebaseerd op een aannamePindakaasjes schreef: ↑30-12-2018 17:14Ik vond het evengoed een heel goed en terecht betoog van kleppebox!
zondag 30 december 2018 om 17:43
Denk dat we het er toch over eens kunnen zijn dat de verjaardag een beetje overkomt als een smoes/kul reden. Vandaar...
zondag 30 december 2018 om 17:52
Ik denk dat het hem gewoon niet zoveel boeit en dat niet bij hem de indruk wordt gewekt dat het e-norm belangrijk is dus dat hij denkt "shit komt niet uit". Misschien heeft hij nu pas concrete stapplannen gemaakt/feest georganiseerd en bedenkt hij het zich nu pas.
zondag 30 december 2018 om 19:30
zondag 30 december 2018 om 19:36
Als zijn zoon een statement wil maken/een signaal af wil geven begrijp ik dat best en vind ik het aan zijn vader om een gesprek samen aan te gaan over de reden daarvan. En ja, hoe ze meer rekening met hem kunnen houden. Want zijn zoon heeft er niet voor gekozen dat zijn ouders uit elkaar gingen, en al helemaal niet voor nieuwe huwelijken.Pindakaasjes schreef: ↑30-12-2018 14:51Zoon probeert een statement te maken.. alleen dan wel op een vreselijk kinderachtige manier!
Ik vind het in veel reacties hier ook overkomen alsof we het over een jongetje van 12 hebben. Hij is wel wat ouder hoor!
Als een grote vent op pad gaan, geld uitgeven en zuipen, en het dan de andere dag geoorloofd vinden om het uitslapen van je roes boven het huwelijk van je vader te verkiezen..??
Ik denk daar het mijne van.. maar om zo'n knul dan haast nog zielig te moeten gaan vinden?? kom op zeg!
Hij kreeg zeker ook die rode driewieler niet toen hij 5 werd??
Laat hij zich leren te gedragen en zijn rug te rechten i.p.v een klein kind te spelen (als dat zo uitkomt).
En ik vind het zijn goed recht om iets anders boven het huwelijk te verkiezen. Er eerlijk en duidelijk over zijn zou hem sieren, maar wie weet wat erachter zit.
Denk dat het in deze niets te maken heeft met een rode driewieler of wat dan ook. Maar ik mag wel hopen dat kinderen en hun belang altijd voor gaan. Dat er in ieder geval rekening met ze gehouden wordt. Vooral in zaken en situaties waarin zijzelf niet om hebben gevraagd.
Ook als de kinderen (voor de wet) volwassen zijn.
zondag 30 december 2018 om 20:30
Het boeit niemand ook maar ene reet wat jij ervan denkt.Pindakaasjes schreef: ↑30-12-2018 14:51Zoon probeert een statement te maken.. alleen dan wel op een vreselijk kinderachtige manier!
Ik vind het in veel reacties hier ook overkomen alsof we het over een jongetje van 12 hebben. Hij is wel wat ouder hoor!
Als een grote vent op pad gaan, geld uitgeven en zuipen, en het dan de andere dag geoorloofd vinden om het uitslapen van je roes boven het huwelijk van je vader te verkiezen..??
Ik denk daar het mijne van.. maar om zo'n knul dan haast nog zielig te moeten gaan vinden?? kom op zeg!
Hij kreeg zeker ook die rode driewieler niet toen hij 5 werd??
Laat hij zich leren te gedragen en zijn rug te rechten i.p.v een klein kind te spelen (als dat zo uitkomt).
Damned if I don’t