Zorgen om mijn ex

07-10-2018 10:51 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 maanden zijn mijn ex en ik na een relatie van 3 jaar uit elkaar. Dit is in goed overleg gebeurd. Daarna nog sporadisch contact gehouden. Vorige week elkaar weer voor het eerst gezien.
Na een paar dagen is hij gevallen voor een vrouw die hij al langer kende. Hij wil er nog niet het label relatie aan plakken, maar ik merk aan alles dat hij verliefd is.
Als het aan mijn ex had gelegen hadden wij op het moment dat wij elkaar vorige week zagen seks gehad. Dit heb ik afgehouden aangezien ik dat niet fair vond voor die ander. Hij heeft mij ook een paar keer gekust. Ook gaf hij dat de kans echt wel bestaat dat wij ooit nog seks gaan hebben terwijl hij in de zin erna zegt dat die andere vrouw zijn droomvrouw is.
Dit maakt mij zorgen. Ik ben zo bang voor hem dat dit een rebound is. Ik heb dit ook naar hem uitgesproken, helemaal aangezien hij binnen zeer korte tijd 180 graden kan draaien. Nu is het halleluja en straks is alles sh*t.
Hij is sowieso een flirt. Sinds het uit is heeft hij de vrouwen achter hem aan huppelen.
We hoeven ook echt geen relatie meer met elkaar. Daar zijn we het beide over eens. De laatste tijd waren we al vrienden.
Het feit dat hij toch bezig is met seks met mij terwijl hij eigenlijk al een soort van relatie heeft en de uitspraken die hij doet maakt mij zorgen. Ik zou het hem eigenlijk gunnen dat hij even lekker gaat rondproeven van alle vrouwen voordat hij weer in een nieuwe relatie stapt. Natuurlijk heb Ik het er moeilijk mee dat hij richting een nieuwe relatie gaat. Maar ik heb het er nog moeilijker mee dat hij zegt dat het goed met hem gaat. En dat gaat het nu ook als ik hem zo zie en hoor, maar ik vraag mij sterk af voor hoe lang.
Waarom jij je zorgen moet maken om je ex, deze ex, is mij echt een raadsel.
Ik snap je zorgen niet, het is je ex en als hij verliefd is en weer een nieuwe relatie aangaat is dat zijn zaak. En of het om een rebound gaat of niet maakt niet uit, het is zijn leven en zijn keuze.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Laat hem, en als je er last van hebt niet meer afspreken.
Jij maakt jezelf geen zorgen om je ex, je bent jaloers op zijn nieuwe vriendin, je kunt daar (nog) niet mee om gaan.
Niet geschoten is altijd mis
Soms kan een rebound heerlijk zijn. Ik denk dat jou ex gewoon behoefte heeft aan seks.

Wat zijn je zorgen precies?
Laat het hem lekker zelf uit zoeken. Hij is een grote jongen die prima zijn eigen boontjes kan doppen en anders, door schade en schande wordt men wijs.

Als je er niet tegen kan moet je het contact verbreken. Gun jezelf ook vrijheid, blijheid en rust. Sowieso geloof ik niet in vriendschap na een relatie. Of er is nooit sprake geweest van liefde of 1 van de twee heeft nog gevoelens voor de ander. Maar goed dat is mijn mening.
Laat hem fijn doen wat hij zelf wil. Je bent zijn moeder niet. Ik neem aan dat hij zonder hulp zo oud geworden is als hij nu is. Leuk wat jij allemaal vindt wat hij zou ‘moeten’. Maar ik zeg altijd maar zo; wat je vindt mag je houden.

Veel mensen dachten ook dat mijn huidige man een ‘reboud’ was na mijn vorige relatie. Kan best. Maar dan wel een die er nu al 25 jaar is.
Exen die op dit forum besproken worden zijn ook allemaal hetzelfde he. Overal blokkeren, verhuizen en naam wijzigen.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Waar maak je je druk over? Het is zijn leven en als hij geen handige keuzes maakt dan moet hij daar zelf mee dealen.

Zit het je dwars dat hij een andere relatie heeft en jij niet?

Richt je lekker op jouw eigen leven ipv het leven van jouw ex. Daar word je veel gelukkiger van....
anoniem_268355 wijzigde dit bericht op 07-10-2018 11:11
0.18% gewijzigd
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Ik snap er helemaal niets van. In januari schreef je dat het uit was met je vriend, had hij een andere vrouw en moest/wilde je zijn vertrouwen terugwinnen. Is dit dezelfde vriend? Is dit een herhaling van toen? En waarom maak jij je zorgen over je ex? Hij is toch een volwassen man?
Het is uit.
ik geef mn bek ook maar een douw
Bang dat het een rebound is? En dat is erg omdat?

Je doet alsof hij dood gaat ofzo.
Je vond het niet fair voor de ander?

Koop wat eigenwaarde. Vind het eerlijk niet voor jezelf.
Wat zegt dit topic over jouw eigen liefdesleven?
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Ben je niet gewoon jaloers? Het is nog maar 2 maanden uit dus zo gek is dat niet.
Misschien is het wat voor jou om ook maar eens wat rebound seks te gaan hebben.
Ik zou het hem eigenlijk gunnen dat hij even lekker gaat rondproeven van alle vrouwen.

O_o
Doe ff normaal en laat die man zijn eigen keuzes maken.
Waar bemoei jij je mee?
Zoals ik het lees vind je het vervelend dat het goed gaat met je ex, terwijl het nog helemaal niet goed gaat met jou. Dat is ook naar. Maar iedereen verwerkt een break-up op zijn eigen manier. Wie weet komt bij hem de klap later, of niet.

Het is makkelijker om je druk te maken om een ander, dan om aan de slag te gaan met je eigen verdriet. Maar dat zal toch moeten. Stop met vergelijken, accepteer dat jij misschien meer tijd nodig hebt en richt je aandacht op je eigen herstel. Wat heb jij nodig?
En waarom zet jij jezelf in de positie dat hij denkt makkelijke casual seks bij jou te kunnen krijgen?
Ik denk dat hij zich eerder zorgen om jou moet maken, dan jij om hem.
Het gaat volgens mij meer dan prima met hem. Ik denk dat jij zou willen dat het niet zo goed zou gaan met hem, want dan ben je nog nodig in jouw ogen.
Nu ben je steeds minder belangrijk voor hem, dus je bent bang voor jouw positie.
Die angst is niet om hem, de angst is om zelf iets kwijt te raken.
Laat los datgene wat je niet kunt veranderen. En jij kunt dit niet veranderen, dit is zijn proces.
Concentreer je op je eigen leven
Mevrouw75 schreef:
07-10-2018 10:54
Waarom jij je zorgen moet maken om je ex, deze ex, is mij echt een raadsel.
Mij ook.
Monchu69 schreef:
07-10-2018 11:26
Ik denk dat hij zich eerder zorgen om jou moet maken, dan jij om hem.
Het gaat volgens mij meer dan prima met hem. Ik denk dat jij zou willen dat het niet zo goed zou gaan met hem, want dan ben je nog nodig in jouw ogen.
Nu ben je steeds minder belangrijk voor hem, dus je bent bang voor jouw positie.
Die angst is niet om hem, de angst is om zelf iets kwijt te raken.
+1
Dit heeft je ex gezegd;
"Ook gaf hij dat de kans echt wel bestaat dat wij ooit nog seks gaan hebben terwijl hij in de zin erna zegt dat die andere vrouw zijn droomvrouw is."

Wat een ijlie zeg! :woa:
Dan zeg jij toch uit is uit, met jou ga ik geen seks meer hebben en ook geen kusje.
Op een rebound kun je ook behoorlijk verliefd worden.
In mijn ogen is een rebound iemand die door liefdesverdriet ter vervanging een ander neemt om de pijn te verzachten. Dat zie ik niet terug bij je ex. Die is verder gegaan met zijn leven. Doe jij dat ook!

:hug:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Je bent gewoon pissed dat hij na twee maanden alweer verliefd is. En als het een rebound is, nou en? Volgens mij is daar nog nooit iemand aan dood gegaan. Zoek er zelf ook eentje in plaats van je zogenaamd zorgen te maken om je ex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven