Zorgen uiterlijk ivm 11 jr. jongere man....

14-02-2010 23:24 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden, want dit is iets waar ik erg mee worstel. Ik ben 37 jaar en hoor regelmatig dat ik jonger lijk. Omdat ik momenteel single ben ga ik regelmatig uit en zo heb ik een jongen ontmoet die 11 jaar jonger is.

Het klikte meteen erg goed en ook hij dacht dat ik een aantal jaar jonger was. Maar... ik maak me vreselijk zorgen om het feit dat ik er nu misschien nog wel goed uitzie, maar over een aantal jaar niet meer. Heb hem daarom regelmatig weggeduwd (en nu waarschijnlijk ook definitief..). Hij had in het begin geen moeite met het leeftijdsverschil maar dankzij mijn issues werd hij daar ook onzeker over! (Hij weet overigens niet dat mijn focus heel erg op het uiterlijk, ligt want ik hou het op leeftijdsverschil in het algemeen.)

Ik bedoel... ik weet dat hij me nu heel erg aantrekkelijk vind, maar heb het gevoel dat ik gewoon niet zo'n lange houdbaarheidsdatum meer heb, en durf me daardoor niet te geven. Ik word al behoorlijk grijs (verf mijn haar) en let enorm op rimpels e.d. (en uiteraard beginnen die nu ook wel te komen!) verdiep me in plastische chirurgie enz.

Ben als de dood dat ik over een paar jaar omgeruild word voor een veel jonger, frisser exemplaar! (Natuurlijk kan dat ook met een vriend van mijn leeftijd, maar lijkt het risico me nu veel groter!)

Zeer waarschijnlijk heeft dit alles ook veel te maken met het feit dat ik vroeger erg gepest ben om mijn uiterlijk, en ik in basis sowieso onzeker blijf over hoe ik eruit zie. (Ondanks dat ik niet veel make-up gebruik heb ik me ook nooit helemaal 'zonder' aan hem durven laten zien.) Ook heb ik het gevoel dat "elk" jonger meisje concurrentie is....

Nu vraag ik me af hoe andere vrouwen zich hierover voelen die een veel jongere vriend hebben?
Ik kan alleen zeggen, doe wat aan je onzekerheid!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ben je in de rest van je leven ook zo oppervlakkig? En dit is niet eens lullig bedoelt.
Ja, dat vind ik echt.
Zou je hier niet ook tegenaan lopen als je een vriend van 54 zou treffen? Ik denk dat je uiterlijk veranderen geen oplossing is, ik denk dat het veel meer zoden aan de dijk zet wanneer je je eigen onzekerheid achter je zou kunnen laten. Heb je daar al eens iets aan gedaan? Cursus volgen, boeken lezen over dat onderwerp of zelfs praten met een deskundige?

Mijn man is 9 jaar ouder en hij ziet er ook 9 jaar ouder uit maar dat maakt mij echt niets uit. Het is trouwens meestal zo dat wanneer je iemand vaak en graag ziet dat je zijn/haar uiterlijk niet meer ziet. Ga maar eens voor jezelf na, zie jij de minpunten in het uiterlijk van je vriendinnen of familie? Als je daar wel over valt dan moet je misschien eens nadenken over wat werkelijk belangrijk in het leven is.
Klinkt inderdaad best vervelend, maar je moet niet vergeten dat jouw vriend voor jou gekozen heeft. Hij weet zelf heel goed dat ouderdom met gebreken komt, maar voor hem weegt dat dus niet op tegen jou. Hij zal je hoe dan ook aantrekkelijk vinden, met of zonder rimpels.

Je zorgen hierover moet je natuurlijk wel bespreekbaar maken / houden en vertel hem ook dat je nogal onzeker bent, ook door wat er vroeger is gebeurd. Hij zal je echt wel serieus nemen hierin, en hij kan jou helpen die zorgen weg te nemen.

Mijn beste vriendin (36) heeft sinds anderhalf jaar een hele leuke vriend (23). Zij hebben een gelijkwaardige relatie, dezelfde zorgen en alles loopt eigenlijk zoals dat bij een 'normaal' stel verloopt. Ik zou jouw vriend niet te snel opgeven, gewoon lekker uit blijven gaan en kijken waar het schip strandt.
Ik kan wel begrijpen dat je onzeker bent maar misschien helpt het om te denken: ik leef met de dag! Elke dag die je geniet, met of zonder hem, is weer een dag meegenomen. Dit komt niet echt overeen met een topic wat ik net gepost heb maar ik geloof er wel degelijk in: denk niet te veel na, geniet van elke dag waarop dingen kloppen. Dus ik zou gewoon wat met hem afspreken, zien tot waar het leidt en niet te veel nadenken over de toekomst.
Je blijft wegduwen, dat komt er op neer dat je niet in staat bent om op een gezonde en normale manier met je onzekerheden om kunt gaan. Heb je wel eens bedacht dat dit onvoorspelbare gedrag veel onaantrekkelijker is dan een rimpel of grijze haar?
Zoek dan een vent van 60.

Maar serieus, je duwt hem weg omdat je onzeker bent. Dat zal je dus eerder in de weg staan dan een paar grijze haren en wat rimpels.
quote:Madhe schreef op 14 februari 2010 @ 23:47:

Je blijft wegduwen, dat komt er op neer dat je niet in staat bent om op een gezonde en normale manier met je onzekerheden om kunt gaan. Heb je wel eens bedacht dat dit onvoorspelbare gedrag veel onaantrekkelijker is dan een rimpel of grijze haar?Nou!
Ja, dat vind ik echt.
Ik denk dat je dit zelf ook wel weet, maar een relatie is niet alleen maar gebaseerd op het uiterlijk? Jeetje zeg!
Bedankt voor jullie reacties.

Het stomme is, ik weet heel goed dat een relatie niet alleen maar gebaseerd is op uiterlijk, en zelf val ik (misschien lastig te geloven ook voornamelijk op innerlijk!!

Maar ja, als je in je jeugd vreselijk gepest bent om je uiterlijk dan gaan de littekens helaas nooit helemaal weg! Heb zeker aan mijn onzekerheid gewerkt en het gaat stukken beter, maar tot mijn schrik word ik er nu toch weer erg mee geconfronteerd omdat hij veel jonger is.

Verstandelijk gezien weet ik dat het niet zo een grote issue moet zijn, maar gevoelsmatig ligt het wat lastiger... daarom zijn jullie reacties wel weer even een wake-up call...

Ben alleen bang dat het inmiddels te laat is voor ons. Wegduwen werkt natuurlijk niet echt bevorderend...
En trouwens nog even iets cougargirl. Ik denk dat je vriend er geen meerdere vrouwen op na zou houden, alleen maar omdat jij ouder/meer rimpels/grijs haar etc. krijgt. Mannen die zoiets doen, doen dat veelal om andere redenen, heeft meestal niks met het uiterlijk van zijn vriendin te maken. Maar je maakt je al druk, wat helemaal niet aan de orde is!

Je laat een leuke man toch niet lopen, alleen maar door je eigen angsten. Ook nog angsten, wat nu nog helemaal niet aan de orde zijn. Dat is hartstikke zonde!
Over het algemeen, als iemand er met 37 nog zo goed uitziet, is dat met 50 nog steeds zo. En mijn schoonmoeder is 70, maar als je haar ziet en ik zou je vertellen dat ze nog geen 60 is, zou je dat onmiddellijk geloven.

Het 'verval' komt met de jaren, niet met de maanden.
ik ben 37 en heb een vriend van 11 jaar jonger. Nooit bang geweest (ook niet voor de toekomst) om ingeruild te worden, hij kiest niet voor niets voor mij. En een 11-jaar jongere vriend houdt je wel jong.

Dat de relatie ooit stuk kan lopen, kan met iedereen van iedere leeftijd gebeuren, wat denk je van oudere mannen die opeens in een mid-life-crisis terecht komen en voor een jonger blompje gaan?

Gewoon genieten!
Vrouwen leven langer dan mannen. Vaak kiezen zij een man die ouder is dan zij.

Het geijkte patroon is dan ook: Na het overlijden van haar man, leeft de vrouw nog een aantal jaren alleen tot ook zij sterft.

Dus het is juist erg verstandig een veel jongere man als levenspartner te kiezen. Dan heb je tenminste nog een kans dat je echt samen oud kunt worden.

Meid, pluk de dag!!(en deze gozer)
En als hij even oud als jij was dan zou hij je tzt niet in kunnen ruilen voor een jonger exemplaar?

Doe niet te moeilijk en geniet!

(doet mijn tante ook, die heeft al jaren een 30 jaar jongere vriend!)
quote:lichtpuntjes schreef op 15 februari 2010 @ 01:52:

En trouwens nog even iets cougargirl. Ik denk dat je vriend er geen meerdere vrouwen op na zou houden, alleen maar omdat jij ouder/meer rimpels/grijs haar etc. krijgt. Mannen die zoiets doen, doen dat veelal om andere redenen, heeft meestal niks met het uiterlijk van zijn vriendin te maken.

Helemaal mee eens!!!

Bij dat soort kerels is niets ooit goed genoeg...enkel en alleen omdat ze het voortdurend nodig hebben dat hun eigen ego gestreeld blijft worden door telkens weer nieuwe veroveringen. Deep down zijn ze eigenlijk zelf rete onzeker en hebben ze steeds weer nieuwe veroveringen en uitdagingen nodig.

Het feit dat jouw nieuwe vlam totaal niet geinteresseerd is in je leeftijd maar puur afgaat op wie jij bent is denk ik een signaal in de goede richting Cougargirl73.
Mijn man is 20 (!) jaar jonger en ik ben net 50( dus van cougar gepromoveerd naar jaguar) geworden. Ik zie echt wel dat ik rimpels heb en dat alles er niet zo strak meer bij hangt. Maar ik ben er absoluut niet onzeker door. Hij is bij mij omdat hij me leuk vind, ongeacht mijn leeftijd. En waarom vind hij me leuk? Omdat ik niet zo oppervlakkig ben dat ik alleen maar met mijn uiterlijk bezig ben.

Soms denk ik wel eens dat hij een beetje blind is voor de minder mooie aspecten van mijn lichaam. Alle gedeeltes van mijn lijf worden bemind door hem en dat laat ik lekker toe ( ik verbaas me daar soms ook wel over, dan denk ik: ziet hij nou niet dat ik daar heel lelijk ben/). Ik denk trouwens dat TO dezelfde onzekerheden zou hebben met iemand van haar eigen leeftijd of zelfs met iemand die veel ouder is. En ik zie jongere meiden ook niet als concurrentie. Ik ben misschien niet meer zo jong en jeugdig qua uiterlijk maar heb dingen te bieden die een jonge vrouw niet heeft.
Ik trek de grens bij 5 jaar jonger, je ziet om je heen dat bij een groter leefdtijdsverschil vroeg of laat ingeruild gaat worden voor een jonger exemplaar. Relaties van oudere vrouwen met een veel jongere buitenlander vind ik ook zeer verdacht. Vaak krijgen ze de groeten als de verblijfsvergunning binnen is.
Malu 3 schrijft:Ik trek de grens bij 5 jaar jonger,

Doe je dat echt? En hoe werkt dat dan in de praktijk? Als iemand bijv. 5 en een half jaar jonger is en je bent stapelverliefd op die persoon?

Voordat ik mijn man leerde kennen, had ik nooit nagedacht over leeftijdsverschil. Als je me toen gevraagd had hoe ik erover dacht dan zou ik het best wel raar vinden om een relatie te krijgen met iemand die zoveel jaar jonger was. En toch dacht ik anders toen ik in deze situatie terecht kwam. Ik geloof trouwens niet dat leeftijdsverschil iets te maken heeft met ingeruild worden voor een jonger exemplaar. Kijk maar eens hier op de relatiepijler naar de verhalen van vrouwen die bedrogen zijn door hun vent. Vaak gaat het om mensen die al jarenlang een relatie hebben en waar er geen sprake is van leeftijdsverschil. Misschien loop ik een groter risico dat manlief er ooit vandoor gaat met een jonger iemand. Maar het heeft me er niet van weerhouden om een relatie met hem aan te gaan. En dat is bij TO wel het geval. Zij ziet bij voorbaat al allerlei beren op de weg. En dat is gewoon heel erg jammer.
Natuurlijk denk ik niet zo rigide dat vijfeneenhalf ineens niet zou kunnen, daar zit echt wel een zeker marge in. Als TO zich er bij voorbaat al niet prettig bij voelt, kan zij er maar beter niet aan beginnen lijkt mij en alle anderen die er geen problemen mee hebben, mij best.
Ik snap je angst. Maar val jij alleen op mannen met een perfect uiterlijk? Natuurlijk is uiterlijk belangrijk en zeker als je elkaar nog niet zo goed kent. Eenmaal verliefd is het prettig als iemand er goed uitziet maar natuurlijk ouder worden daar word je niet ineens lelijk van.
quote:malu3 schreef op 15 februari 2010 @ 09:43:

Ik trek de grens bij 5 jaar jonger, je ziet om je heen dat bij een groter leefdtijdsverschil vroeg of laat ingeruild gaat worden voor een jonger exemplaar. Relaties van oudere vrouwen met een veel jongere buitenlander vind ik ook zeer verdacht. Vaak krijgen ze de groeten als de verblijfsvergunning binnen is.

Dit slaat nergens op om dat nu erbij te halen!!

Heet jij soms Verdonk met je achternaam??
Ja, dat vind ik echt.
Het is echter wel de realiteit, dat jij die liever niet ziet, moet je zelf weten.
Goh ja, buitenlanders kun je werkelijk bij alle topics erbij slepen wanneer je dat zou willen.

Kreeg nou niet bepaald het idee dat de vriend van TO haar wilt vanwege een verblijfsvergunning!
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven